Onko ällöttävää ostaa vauvalle käytetty amme?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24171465:
Mä olen ostanut käytetyn potankin enkä näe siinä mitään ällöä tai outoa. Ja kaikki potat, wc-istuimen pienentimet ym. on mennyt mullakin heti kaupaksi kirpputorilla.
Jep, minäkin olen ostanut pottatuolin kirppikseltä. Ja käytetyn ammeen. Ja käytettyjä kestovaippoja. Ja käyttänyt lapsilla sukulaisilta saatuja käytettyjä pikkuhousuja. Niin ja ostanut kirppikseltä lapsille uimapukuja (joita en tietenkään voi edes pestä 60 asteessa). Hui kauhistus.

"maku"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24171521:
Eivät itelleen ostais, mutta vauvoilleen kuitenki, ku ostavan kestovaippoja käyettynä... :|

Ja mä kyllä ostasin uuden ammeen, maksaa esim. Ikeassa 5 euroa, prismassa jne. vajaa 10e...
Eivät itselleen ostaisi.. pakko mainita tässä yhteydessä, että olen kyllä ostanut itselleni myös käyetyn kylpyammeen , ihanan vanhan valurautaisen tassuammeen jossa antaumuksella on muu perhe lillunut. IIK.. ketähän sielä on uinut minua ennen.. Olen myös ostanut vanhan talon (apua mikä virhe) jonka jokaista huonetta ja vessanpönttöä on JOKU MUU käyttänyt. Elämäni on pilalla ja sairastun varmaan johonkin vakavaan tautiin :(

[QUOTE="minä";24171544]Kun joku vertasi tätä asiaa järviveteen niin täytyy sanoa, että kyllähän ihminen käy suihkussa uituaan järvessä!! Ei kukaan peseydy aina järvessä! Haloo![/QUOTE]

Et ole tainnut kovin paljon harrastaa mökkeilyä? Kuinkahan moni suomalainen peseytyy kesäisin monta viikkoa putkeen järvestä kannetulla vedellä? :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24171420:
No hei haloo, maksaa 6 euroa... ostatko itsellesi alushousutkin käytettynä?
No jos vaipatkin ostaa vauvalle käytettynä niin miksei alushousuja tai ammetta ?

Björni nyt varmaan provoilee vaan tässä ketjussa, mutta moni muu ei. Meil oli kyllä uus amme vauvalla. Mutta jos tarkoituksena on ostaa mahdollisimman paljon käytettynä niin silloin se ei ole hinnasta kiinni vaan ihan muista arvoista.

"tiimarinvihko"
Jos amme on hyväkuntoinen, niin toki voi ostaa käytettynä. En ymmärrä, että miksi ne ois kertakäyttötavaraa. Aika epäekologista, jos ammeen joutuu aina heittämään roskiin kun vauva kasvaa ohi ammeajan, jos kun kukaan ei ammetta huoli :eek:

[QUOTE="maku";24171560]Eivät itselleen ostaisi.. pakko mainita tässä yhteydessä, että olen kyllä ostanut itselleni myös käyetyn kylpyammeen , ihanan vanhan valurautaisen tassuammeen jossa antaumuksella on muu perhe lillunut. IIK.. ketähän sielä on uinut minua ennen.. Olen myös ostanut vanhan talon (apua mikä virhe) jonka jokaista huonetta ja vessanpönttöä on JOKU MUU käyttänyt. Elämäni on pilalla ja sairastun varmaan johonkin vakavaan tautiin :([/QUOTE]

Ei, vaan mä tarkotin käytettyjä alkkareita. Vai ostaisitko itelles? Oikeesti?
Toi talohan on nyt joo ihan rinnastettavissa kalsareihin! Mä nyt vaan en ostais lapselleni, enkä itelleni käytettynä mitään hygieniaan liittyvää. Eri asia, jos vaikka sisarukset käyttää kimppa-ammetta.

"tiimarinvihko"
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24171604:
Ei, vaan mä tarkotin käytettyjä alkkareita. Vai ostaisitko itelles? Oikeesti?
Toi talohan on nyt joo ihan rinnastettavissa kalsareihin! Mä nyt vaan en ostais lapselleni, enkä itelleni käytettynä mitään hygieniaan liittyvää. Eri asia, jos vaikka sisarukset käyttää kimppa-ammetta.
Mä voisin ostaa käytettyjä alkkareita, jos ois hyväkuntoisia ja siistejä. Kyllä niistä pöpöt kuolee kun tarpeeksi kuumassa pesee. Olen lainannut kavereiden alkkareita, jos vaikka yökyläillessä on omat unohtuneet kotiin. En ole ikinä saanut niistä hyppykuppaa tai edes hiivasientä.

"virtahepo"
Me saatiin tutulta amme käytettynä vauvalle ja varmasti se on ollu useamman lapsen käytössä. Kun sen pesee niin mitä pöpöjä siihen jää. :) Voihan niissä kaupan ammeissakin pöpöjä olla, kun kaikki syyläsormet niitä hypistelee.

"mä"
[QUOTE="minä";24171523]Mielestäni on aivan eri asia jos sisarukset käyttää samaa punkkaa kuin ostaa jonkun vieraan ihmisen käyttämä punkka! Yäk.[/QUOTE]
Teillä ei ilmeisesti osteta asuntoakaan käytettynä, kun siellähän on kylpenyt ja suihkutellut jo joku muu.

"sondersson"
[QUOTE="minä";24171544]Kun joku vertasi tätä asiaa järviveteen niin täytyy sanoa, että kyllähän ihminen käy suihkussa uituaan järvessä!! Ei kukaan peseydy aina järvessä! Haloo![/QUOTE]

ei me ainakaan käydä. Ja ostaisin mielellään siistin näköisen käytetyn ammeen, enkä edes mitenkään desinfioisi sitä enkä koskaan desinfioi yhtään mitään. Normipesu ja käyttöön. Ja meillä ei oo koskaan mitään ihmeempiä sairauksia ollut.

i.o
Jos ammeen pinta (siis sisäpinta) olisi näkyvästi kulunut tai naarmuinen en ostaisi, enkä käyttäisi enää itsekään. Mutta jos on siistikuntoinen ja naarmuton niin miksipä ei.

Me ostettiin kirpparilta esikoiselle hoitopöytä mihin kuului amme. Desifioin ammeen huolella ja käytössä se oli 3 lapsella. Jonka jälkeen annettiin vielä eteenpäinkin. Oli meillä toki uutenakin ostettu amme, mutta se oli hieman isompi.

Yhteistyössä