Ketään ei saa raiskata tai tehdä seksuaalista väkivaltaa, oli"puitteet"mitkä tahansa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin!!!

Vieras
Vaikka oisit juonu muutaman tai enemmänki ja flirttailet jonku kans, EI SAA kopeloida kuten työntää VÄKISIN käsiä housuihin tai hameen alle.

Vaikka makaisi yöllä ketarat ojossa pusikossa minihame päällä, EI SAA raiskata. Jokainen terve ihminen soittaa apua.

Ei ole missään tilanteessa hyväksyttää tai seksuaalisen väkivallan"kerjäämistä"jos ihminen ei itse halua seksuaalista kontaktia ja kieltää sen oli minihametta yöllä tai ei päällä,ja vaikka kuljit yksin kotiin.

• Tykkää
Reactions: HEI!
Täysin samaa mieltä. Kummasti on ihmisten käsityskyky oikeasta ja väärästä hämärtynyt, kun vaikkapa uhrin vaatetus katsotaan lieventäväksi tekijäksi törkeässä rikoksessa.

Aivan totta, mutta sitä en ymmärrä että olisi muka väärin sanoa että nainen pystyy omilla valinnoillaan pienentämään raiskatuksi tulemisen vaaraa. Ts. miksi se tosiseikka koetaan syyllistämiseksi, jos sen ääneen sanoo.

• Tykkää
Reactions: dechs
Olen ihan samaa mieltä.

Niin kauan, kuin ihmiset hiljaa hyväksyy kumminkin kaiken tuollaisen kähmimisen "mitäs kerjäsi"-tyyliin, sellainen tulee jatkumaan ja puhutaan lähinnä siitä, miten raiskaukselta voi parhaiten välttyä.

Aivan totta, mutta sitä en ymmärrä että olisi muka väärin sanoa että nainen pystyy omilla valinnoillaan pienentämään raiskatuksi tulemisen vaaraa. Ts. miksi se tosiseikka koetaan syyllistämiseksi, jos sen ääneen sanoo.

Koska usein se todella pitää sisällään syytöksen "mitäs kerjäsit".

Täällä kun on ollut keskusteluja, joissa joku kertoo että hänet on raiskattu tai häntä on ahdisteltu. Siinä vaiheessa tuntuu kyllä aika turhalta, että tullaan kertomaan, miten hän olisi voinut välttyä asialta. Kun se on jo tapahtunut.

Ketään ei saa myöskään tappaa, pahoinpidellä tms. mutta silti on ihmisiä jotka sitä tekee. Miksi pitää tietentahtoen kerjätä vaikeuksia (tyyliin mennä mamuna skinien joukkokokoukseen) ja alkaa selittää ihmisoikeuksista?

[QUOTE="vieras";24168775]Koska asiaa hyssytellään!! Mutta nainenhan saa tehdä mitä vaan, mies on silti aina se syypää[/QUOTE]

Kyllähän raiskauksessa se raiskaaja aina on syypää. Vai eikö ole?

Koska todennäköisesti ihminen joka raiskaa tai tekee seksuaalista väkivaltaa tekee sen jossaki vaiheessa elämää oli naisella/vaimolla vaikka pilkkihaalarit päällä.

Syy on tekijässä ei uhrissa,oli puitteet mitkä tahansa. Raiskausia tapahtuu jopa enemmän niissä maissa jossa naiset pukeutuu"siveellisesti", ei pukeutuminen ole mikään vähentävä syy.

Koska todennäköisesti ihminen joka raiskaa tai tekee seksuaalista väkivaltaa tekee sen jossaki vaiheessa elämää oli naisella/vaimolla vaikka pilkkihaalarit päällä.

Syy on tekijässä ei uhrissa,oli puitteet mitkä tahansa. Raiskausia tapahtuu jopa enemmän niissä maissa jossa naiset pukeutuu"siveellisesti", ei pukeutuminen ole mikään vähentävä syy.

Salliva ilmapiiri siihen vaikuttaa. Mitä enemmän ajatellaan raiskauksen olevan jossain tilanteessa ymmärrettävää, sitä normaalimpana raiskausta pidetään.

Unohdetaan tekijä, keskitytään meihin naisiin. Siihen, miten me voimme välttyä turhilta riskeiltä.

Jos joku sanoo mulle että ei kannata lähteä vieraan auton kyytiin tai päästää tuntematonta miestä asuntoon, niin en minä siitä syyllisty tms.

Tietty pitää olla tilannetajua. Raiskatulle naiselle EI koskaan saa sanoa että mitäs läksit.

Ketään ei saa myöskään tappaa, pahoinpidellä tms. mutta silti on ihmisiä jotka sitä tekee. Miksi pitää tietentahtoen kerjätä vaikeuksia (tyyliin mennä mamuna skinien joukkokokoukseen) ja alkaa selittää ihmisoikeuksista?

Mä oon erimieltä että ketään ei saa pahoinpidellä. Jos mun perhettä ja läheisiä uhataan, mä tartun kättä pidempään takuulla ja lyön niin kovaa kun...

Ihan samaa mieltä! MUTTA! Koska niitä sairaita kusipäitä aina löytyy jotka voivat tehdä mitä vaan ymmärtämättä moraaleista, on tyyperää kulkea kusirajahameessa ympäripäissään, sammua tai muuten saattaa itseään tilaan missä nää kusipäät saa hienoja tilaisuuksiaan..

Varovaisuudesta on ihan hyvä puhua, tietysti. Nuoria tyttöjä kuuluu varoittaa ja heille kannattaa opettaa, mitä omituisissa ja vaarallisissa tilanteissa voi tehdä. Pitää rohkaista siihen, että osaa sanoa "ei", kuuluvasti. Tietty.

Ja siinätapauksessa, että joku tulisi raiskatuksi useita kertoja peräkkäin, hän voisi kartoittaa, mikä olosuhde sitä hänen elämässä mahdollistaa, mikäli kyse on sellaisesta. Eihän aina ole. Kummallinen kaveripiiri esimerkiksi voi olla yksi mahdollistava tekijä.

Unohdetaan tekijä, keskitytään meihin naisiin. Siihen, miten me voimme välttyä turhilta riskeiltä.

Jos joku sanoo mulle että ei kannata lähteä vieraan auton kyytiin tai päästää tuntematonta miestä asuntoon, niin en minä siitä syyllisty tms.

Tietty pitää olla tilannetajua. Raiskatulle naiselle EI koskaan saa sanoa että mitäs läksit.

eli jos putkimies tulee korjaa sinun vesivanhinkoa kotiis ja raiskaa, olet siis tietoisesti ottanu riskin..tai menet illan päätteeksi taksiin ja taksinkuljettaja raiskaa, niin on ottanu tietoisen riskin.Joten pitää lukittautua kotiin neljän seinän sisään.

Enemmän pitää keskittyä tekijöihin eikä uhreihin,niissä se vika on.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24168761:
Olen ihan samaa mieltä.

Niin kauan, kuin ihmiset hiljaa hyväksyy kumminkin kaiken tuollaisen kähmimisen "mitäs kerjäsi"-tyyliin, sellainen tulee jatkumaan ja puhutaan lähinnä siitä, miten raiskaukselta voi parhaiten välttyä.

Jep eli kaavut käyttöön vain Suomessakin. Siihenhän täällä ollaan menossa, kiitos näille musujen hyysääjille.

[QUOTE="Älyhoi";24168899]Ihan samaa mieltä! MUTTA! Koska niitä sairaita kusipäitä aina löytyy jotka voivat tehdä mitä vaan ymmärtämättä moraaleista, on tyyperää kulkea kusirajahameessa ympäripäissään, sammua tai muuten saattaa itseään tilaan missä nää kusipäät saa hienoja tilaisuuksiaan..[/QUOTE]

Jos sammuu johonkin, on aivan sama, mitä sammuneella on päällään...

[QUOTE="Liila";24168921]Jep eli kaavut käyttöön vain Suomessakin. Siihenhän täällä ollaan menossa, kiitos näille musujen hyysääjille.[/QUOTE]

Mun mielestä raiskauksen salliva ilmapiiri ei ole täällä lisääntynyt, tai lisääntymässä. Mutta ei se ole tarpeeksi myöskään vähentynyt.

[QUOTE="Älyhoi";24168899]Ihan samaa mieltä! MUTTA! Koska niitä sairaita kusipäitä aina löytyy jotka voivat tehdä mitä vaan ymmärtämättä moraaleista, on tyyperää kulkea kusirajahameessa ympäripäissään, sammua tai muuten saattaa itseään tilaan missä nää kusipäät saa hienoja tilaisuuksiaan..[/QUOTE]

Nimenomaan, ei tää oo mikään turvallinen maailma. Ja saa täällä pää punasena aamusta iltaan huutaa naisten oikeuksista, mutta se ei sitä tosiasiaa poista että jokaisella on myös oma vastuu asioissa.
Et voi tehdä mitä sattuu. Kaikkiin tilanteisiin ja tapahtumiin ei voi vaikuttaa, mutta niihin mihin voi, se kannattaa ehdottomasti tehdä!

eli jos putkimies tulee korjaa sinun vesivanhinkoa kotiis ja raiskaa, olet siis tietoisesti ottanu riskin..tai menet illan päätteeksi taksiin ja taksinkuljettaja raiskaa, niin on ottanu tietoisen riskin.Joten pitää lukittautua kotiin neljän seinän sisään.

Oletko oikeasti noin tyhmä, vai teeskenteletkö....? Etköhän tajunnut kuitenkin oikeasti sen, ettei kyse ole putkimiehestä tai talkkarista, tai taksikuskista tai ambulanssikuskista joiden asiakkaana olet.

Tästä asiasta - siitä että nainen voi valinnoillaan vaikuttaa raiskatuksi tulemisen riskiin - oli tänään juuri jossain lehdessä. Ja joka kerta kun siitä on ollut mediassa juttua, on noussut kamala meteli keskustelupalstoilla. Siitä voin tehdä vain sen johtopäätöksen, että osa naisista ei usko että raiskatuksi, hakatuksi tai ryöstetyksi tulemisen riskiä voi vähentää omilla valinnoillaan.

Ei tuollainen ole riskinottoa. totta kai sitä jokainen luottaa siihen, että eivät ihmiset noin vaan kimppuun käy. tai mun mielestä normaali elämään kuuluu semmoinen turvallisuudentunne ja luottamus ihmisiin.

Riskin ottamista olis mennä täysin vieraan ihmisen kyytiin... Vaikka kummalliselta tuntuu kyllä, ettei ihmisiin voi sitten kumminkaan luottaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24168922:
Jos sammuu johonkin, on aivan sama, mitä sammuneella on päällään...

Niin, ei se murhaaja välitä mitä on päällä. ja sammunut raukka kun joku väkisin kaatoi sitä juomaa kurkusta alas.

Yhteistyössä