Minkäikäisen olet ekan kerran antanut maistaa jäätelöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Näillä kuumille keleillä tulee jäätelöä syötyä aika usein ja tuo vanhempi lapsista onkin varsinainen jäätelöhiiri, söisi vaikka kuinka paljon jos vaan saisi. Tuo nuorempi taas katselee silmät pyöreinä kun me muut syödään jäätelöä ja yrittää ottaa mun kädestä jätskin, jos sylissä silloin istuu. Eilen sitten annoin ekan kerran hieman maistaa jäätelöä ja oli kyllä näkemisen arvoinen ilme. Niin ja pojalla siis ikää 8kk. Esikoinen oli aikanaan vanhempi varmaan sen 10kk kun ekan kerran maistoi.

Miks jollekkin parikuukautta vanhalle pitää jäätelöä työntää?? esim joku 2kk vanha? eihän sen ikäselle anneta edes kiinteää...
Ihme porukkaa...

Meillä tyttö oli 1v4kk ja poika 1v5kk
Ja tuskin nyt hirveesti on mistään jäänny paitsi, ettei jäätelöä tungettu suuhun kahen kuukauden iässä.

jäätelössä on lapsille aika paljon lisäaineita..älkää sitten miettikö miks on ruokahaluton ja ei jaksa olla paikallaan hetkeäkään kun itse ensin totutatte syömään pienen ihmisen jäätelöä.

Ja mä en ymmärrä, että ehdoin tahdoin tungettaan pikkuvauvalle jäätelöä!
Mitä joku 3kk tekee jäätelöllä? maha voi mennä tosi kipeeks ihan pikku maistiaisestakin.
Eipä ole ihme, että ylipaino lisääntyy, kun aletaan noin pienenä tunkea jo niitä herkkuja...

Noin puolivuotiaalle maistiaiset. Juurikin eilen huomasin että piipero seurasi äippää että mitä se sinne suuhun laittaa ja alkoi ääntelehtiä et hänelle kans. Eli tästä se alkaa se esimerkkinä olo.

N. 3kk ikäiselle. Siis annoin huulille ihan vähän. Tuskinpa se siitä ylipainoiseksi tulee :D Ja kysymykseen miksi, niin ihan huvikseni, kiinnosti nähdä mitä se siitä sanoo. Tuskinpa lapsi siitä pilalle meni.

Ei se siitä varmaankaan pilalle mennyt, mutta kuitenkin ihan tutkimustietoon nojaten ajattelin välttää lapseni altistusta vieraalle eläinproteiinille mahdollisimman pitkään. Tietty jos lapsi on korvikkeella, niin sitten jäätelössä ei liene muuta haittaa kuin tuo sokeri ja lisäaineet, joita voi tietysti välttää vaikka antamalla itse tehtyä jäätelöä.

Meillä lapsi ei ole saanut jäätelöä, ihan siitä syystä etten ole uskonut hänen osaavan sitä kaivata. Mutta jokainen tavallaan.

meillä on saanu vasta joskus 1,5v - 2v paikkeilla. Kun muut on saanu jäätelöä on "vauvalle" annettu maustamatonta juguerttia kuppiin ja hyvin on uponnu tämä feikkijäätelökin. En myöskään ymmärrä miksi sitä lisäaineskeidaa pitää jo alle vuoden ikäisille työntää suuhun.

Te jotka ootte antanu alle vuoden ikäiselle, onko ollut ihan pelkkää vaniljajäätelöä, vai onko ollut maustettua? Tuo meidän 10kk kun on kovin kiinnostunut kun äippä ja iskä syö jädeä, mutta en ole uskaltanut antaa suklaa- tai nougatjäätelöä..

Yhteistyössä