Anoppi oli syöttäny 1v:lle grillitassuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -a-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en minäkää välttämättä ilonen olis ollu, mutta en mä nyt jaksais palkeellista herneita nekkuun vetää..Meillä on muutenkin ollut se periaate et junnu saa maistaa ja syödä melkein kaikkea samaa mitä mekin syödään joten ehkä siks en ihan niin kovasti suuttuis moisesta..

Mitäs miehesi on mieltä? Vai onko tuo joku sun henkilökohtainen pakkomielle jossa sinä yksin haluat päättää mitä lapsi syö?
Munkin alkoi tehdä mieli grillitassuja kun niitä haukuttiin palstalla, hyviä ovat. Tosiaan joskus toivois että jotkut kokisivat pula-ajan niin vois ruuan kunnioitus olla toista.

minusta yli yksivuotiaalle ei tarvi olla omia pöperöitä erikseen. ihan hyvä vaan opettaa että kaikki syö samaa ruokaa. jos vanhempien ruoka on jatkuvasti niin epäterveellistä että sitä ei voi lapselle antaa niin sitten olis vanhempien syytä miettiä omia ruokailutottumuksiaan. mutta siitähän tässä ei ollut kysymys. satunnaisesti on ihan ok saada epäterveellisempääkin ruokaa.
hyvä vaan että saa suolaa näillä helteillä niin maistuu vesi sitten paremmin. hikoilessa suolan puute on vakavampi ongelma kuin se suola siinä ruoassa.

Mäkin olen sitä mieltä että einekset ei ole ihmisravinnoksi kelpaavia.
Mutta anoppi ei ole. Eikä oma äitini.

Meillä syödään mitä minä laitan ja mummojen luona sitä mitä he laittavat- vaikka tietävät kantani eineksiin ja vastaaviin, niin eivät silti koko tottumuksiaan muuta yhden vierailun vuoksi, enkä edes sitä vaadi.

Kohtuus ei tapa ketään.
Anopin tai äidin pöydästä syön mitä on tarjolla, kotona voin sitten nipottaa laillani.

Voithan sä anopille sanoa vaikka liioitellen että tenavan maha oli iiiihan sekaisin, älä enää anna.

Viimeksi muokattu:
Joo, ellei anopin tai oman äidin lastenhoitoapu kelpaa ja ruuanlaittotaito miellytä, voi vallan hyvin hoitaa sen räkänokkansa kotonaan. EI ole normaalia opettaa lasta siihen, että sillä on omat "äidin tekemät" evää matkassa. Odottakaahan kun päiväkoti ja koulutie alkaa. Eivät muuten lapset saa muuta kuin einestä kuin satunnaisesti. Aattelitteko panna eväät silloinkin mussulle mukaan? Ei ole ihan kohdallaan pääkopassa palikat, jos alkaa äidilleen saatika sitten vieraalle ihmiselle (anopille) kiukutella siitä, että lapsi sai elää normaalia elämää.

Miun anoppi oli syöttäny pojalle vauvana kulhollisen kermvaahtoa kun poika sitä kuulemma niin himoitsevasti katsoi. Poika ripuloi koko saman ja seuraavan päivän ja heräsi yöllä oksentamaan valkoista liejua. Mutta miuta vaan nauratti,voi sitä anoppikultaa! Kyllä mie oon niin kiitollinen että on niin hyvä hoitopaikka mihin viedä. Ja mie ite anna pojalle vaan vihanneksia ja täyslihaa,niin saa anoppi sit hyvällä omallatunnolla syöttää karkkia ja sipsiä :)

[QUOTE="justiinsa";24164446]Joo, ellei anopin tai oman äidin lastenhoitoapu kelpaa ja ruuanlaittotaito miellytä, voi vallan hyvin hoitaa sen räkänokkansa kotonaan. EI ole normaalia opettaa lasta siihen, että sillä on omat "äidin tekemät" evää matkassa. Odottakaahan kun päiväkoti ja koulutie alkaa. Eivät muuten lapset saa muuta kuin einestä kuin satunnaisesti. Aattelitteko panna eväät silloinkin mussulle mukaan? Ei ole ihan kohdallaan pääkopassa palikat, jos alkaa äidilleen saatika sitten vieraalle ihmiselle (anopille) kiukutella siitä, että lapsi sai elää normaalia elämää.[/QUOTE]

Koulussa onneks ei syötetä grillitassuja.

[QUOTE="vieras";24164470]Koulussa onneks ei syötetä grillitassuja.[/QUOTE]

Korkeintaan siksi, että ovat liian kalliita. Koulun einekset kun on halvimpia mahdollisia ja mausteista saa muuta kuin e621:kstä hakea suurennuslasilla, eikä sittenkään löydy ;-)

NAU-RET-TA-VAA. Kyllä mä syöttäisin jo ihan kiusallani jos minulla olisi tuollaisia miniöitä, joiden maailma heilahtaa grillitassun palasta. Tosin en ole lähelläkään anoppi-ikää vielä, täytyy vaan toivoa että poika valitsee jonkun maalaisjärjellä varustellun yksilön.

Onneksi minulla ja anopilla synkkaa, toki odotan että anoppi kunnioittaa joitain meidän tapoja, ja toisaalta minä kunnioitan anopin tapoja. Kotona ja mummolassa on eri sääntöjä, mummon koti on mummon koti, ja meidän koti on meidän koti. Mutta mistään grillitassuista tai nakinpaloista ei tulisi mieleenkään tapella. Saatikka pistää välejä poikki, tosi kivaa lapsella kostamista. Hävetkää

Mulla on ehkä liian tiukka linja meidän pikkuisen ruokien suhteen ja tällaisesta tapauksesta olisin aivan varmasti ottanut hepulit. Mutta, kun mietein asiaa enemmän, suurempi ongelma tässä olisi mulle anoppi ja varmasti siksi tulisi rähädettyä.
Onko sitä tiukempi omalle anopilleen kuin omalle äidilleen? Että anopin pitää erityisesti noudattaa niitä sääntöjä kun sitten taas toinen mummu saa hiukan lipsua, kun sehän on se oma lapsuudenkoti...
Ottamatta sen enempää kantaa ap:n anoppisuhteeseen, tällasen hoksasin vaan itsestäni.

[QUOTE="vieras";24164548]Tai sen takia että ne ovat ihmisravinnoksi kelpaamatonta kuraa. Meidän koirakaan ei syö niitä.[/QUOTE]

Niin no, sisältö on about sama kuin valmisjauhelihapihveissä muutenkin. Mausteita vähän enempi. Saa sitä päteä jokainen mamma tässä kohtaa ja unohtaa taas kun seuraavan kerran tarjoaa tenavalle kaupan jauhelihapihviä tai einespyörykkää. Jos elämänne tästä pätemisestä paranee, niin lykkyä tykö.

[QUOTE="vieras";24164470]Koulussa onneks ei syötetä grillitassuja.[/QUOTE]

No ihan samaa tasoa ne koulujen eineslihapullat ja jauhelihapihvit on... :x

Mutta tosiaan, vähän hassua mielestäni, että lapselle on annettu omat eväät mukaan. Miksi? Miksi ei voi syödä sitä, mitä kyläpaikassa tarjotaan?

[QUOTE="vieras";24164548]Tai sen takia että ne ovat ihmisravinnoksi kelpaamatonta kuraa. Meidän koirakaan ei syö niitä.[/QUOTE]

Hyvä että sulla on aina ollut ruokaa mitä pistää mahaas ja vielä varaa valita. Se on ihan ok, mutta kyllä silti vähän kannattaa miettiä mitä suustaan päästää, moni nälkään kuollut olisi kyllä elänyt niillä grillitassuillakin jonkun aikaa. Tuollaista pääsee joskus lasten tai teinien suusta, mutta että aikuisen ihmisen!

Ei kai se grillitassun maistelu tosiaan maailmaa kaada tai lasta vahingoita.

Ymmärrän kuitenkin ap:n ärsyyntymisen. Kyllä muakin pännii, jos isovanhemmat toimivat vastoin nimenomaisia periaatteitamme. Joskus ottaa niin aivoon, kun anoppi -ihan kuin kiusallaan- antaa lapselle kaikennäköistä mässättävää ruoka-aikojen välissä ja antaa juoksennella sapuskat käsissä ympäriinsä naureskellen "nämä on niitä älä tee kotona -juttuja". Ja ihmettelee vielä, että miksi lapsi ei syö oikeaa ruokaa ruoka-aikana. No ei kai, kun koko ajan vedetään keksiä sun muuta välissä.

[QUOTE="vieras";24164596]Hyvä että sulla on aina ollut ruokaa mitä pistää mahaas ja vielä varaa valita. Se on ihan ok, mutta kyllä silti vähän kannattaa miettiä mitä suustaan päästää, moni nälkään kuollut olisi kyllä elänyt niillä grillitassuillakin jonkun aikaa. Tuollaista pääsee joskus lasten tai teinien suusta, mutta että aikuisen ihmisen![/QUOTE]

Ja moni nälkäänkuollut olisi elänyt vielä hetken roskiksesta tongitulla ruualla. Mut pitääkö mun silti sanoa että roskiin heitetty ruoka on herkkua ja terveellistä,namnam? Jos mulla on rahaa ostaa kunnollista ruokaa eikä mitään jämäpalamössöä,niin en todellakaan syö niitä tassuja pelkästä solidaarisuudesta afrikan lapsia kohtaan. Ei se niiden maha mun tassunsyömisestä täyty.

Monelleko täällä olisi ok jos jättäis koiransa hoitoon,sopis hoitajan kanssa että koira syö omia ruokiaan ja sit kun menee hakemaan koiraa niin hoitaja sanoo että hihih,annoin Mustille vähän suklaata kun sen kuivamuona näytti niin karseelta?

Alkuperäinen kirjoittaja öh;24164589:
No ihan samaa tasoa ne koulujen eineslihapullat ja jauhelihapihvit on... :x

Mutta tosiaan, vähän hassua mielestäni, että lapselle on annettu omat eväät mukaan. Miksi? Miksi ei voi syödä sitä, mitä kyläpaikassa tarjotaan?

Olisiko lapsen ikä kenties syynä? Ei kaikki yksivuotiaat ole vielä samoilla eväillä kuin aikuiset.

[QUOTE="vieras";24164661]Monelleko täällä olisi ok jos jättäis koiransa hoitoon,sopis hoitajan kanssa että koira syö omia ruokiaan ja sit kun menee hakemaan koiraa niin hoitaja sanoo että hihih,annoin Mustille vähän suklaata kun sen kuivamuona näytti niin karseelta?[/QUOTE]

Niinpä. :attn:

[QUOTE="vieras";24164661]Monelleko täällä olisi ok jos jättäis koiransa hoitoon,sopis hoitajan kanssa että koira syö omia ruokiaan ja sit kun menee hakemaan koiraa niin hoitaja sanoo että hihih,annoin Mustille vähän suklaata kun sen kuivamuona näytti niin karseelta?[/QUOTE]

Tää esimerkki toimis jos anoppi olis syöttänyt lapselle syanidia, katsost kun koira voi kuolla suklaaseen, mut en oo vielä kuullu kenenkään kuolleen grillitassuun.. :whistle:

Ja ei, ei mua haittaa jos koira saa nakkia tms. hoitopaikassaan, kaikkiruokainen sekin on.. :D

Ei kai se grillitassun maistelu tosiaan maailmaa kaada tai lasta vahingoita.

Ymmärrän kuitenkin ap:n ärsyyntymisen. Kyllä muakin pännii, jos isovanhemmat toimivat vastoin nimenomaisia periaatteitamme. Joskus ottaa niin aivoon, kun anoppi -ihan kuin kiusallaan- antaa lapselle kaikennäköistä mässättävää ruoka-aikojen välissä ja antaa juoksennella sapuskat käsissä ympäriinsä naureskellen "nämä on niitä älä tee kotona -juttuja". Ja ihmettelee vielä, että miksi lapsi ei syö oikeaa ruokaa ruoka-aikana. No ei kai, kun koko ajan vedetään keksiä sun muuta välissä.

Niin, ja siis toki mummoloissa saa olla eri säännöt, mutta joku raja sentään kuitenkin.

[QUOTE="vieras";24164637]Ja moni nälkäänkuollut olisi elänyt vielä hetken roskiksesta tongitulla ruualla. Mut pitääkö mun silti sanoa että roskiin heitetty ruoka on herkkua ja terveellistä,namnam? Jos mulla on rahaa ostaa kunnollista ruokaa eikä mitään jämäpalamössöä,niin en todellakaan syö niitä tassuja pelkästä solidaarisuudesta afrikan lapsia kohtaan. Ei se niiden maha mun tassunsyömisestä täyty.[/QUOTE]

Jos luet mun tekstin uudestaan, saatat löytää sieltä pienen ajatuksen poikasen?

Mähän en suinkaan sanonut että sun tarttis alkaa niitä syömään, tai ettet saisi syödä terveellisesti, mutta kyllä minusta on vähintäänkin noloa haukkua jotain vähän huonompaa ruokaa kuraksi. Mutta taitaa sulla muutenkin olla teiniuhma jäänyt päälle, vähän samanlaista vauhkoomista.

Vähän eri asia antaa jotain minkä tietää olevan niin myrkyllistä että henki voi lähteä, kuin se että antaa einesruokaa. Tiettävästi yksikään lapsi ei ole grillitassuun kuollut?

Lapsellinen vertaus.

[QUOTE="vieras";24164705]Jos luet mun tekstin uudestaan, saatat löytää sieltä pienen ajatuksen poikasen?

Mähän en suinkaan sanonut että sun tarttis alkaa niitä syömään, tai ettet saisi syödä terveellisesti, mutta kyllä minusta on vähintäänkin noloa haukkua jotain vähän huonompaa ruokaa kuraksi. Mutta taitaa sulla muutenkin olla teiniuhma jäänyt päälle, vähän samanlaista vauhkoomista.[/QUOTE]

Voihan se olla. Tuskin musta koskaan niin aikuista tulee,että alkaisin piittaamattomaksi omasta ravinnostani. Ja todellakin opetan myös lapsilleni mitä kannattaa syödä ja mitä ei. Mut vetele sä vaan grillitassuja ja hormoonipossunsuikaleita marinadissa =) Joo,olihan toi kura-sana aika nolo. Sanotaan sitten että huonoa ravintoa.

Yhteistyössä