Anoppi oli syöttäny 1v:lle grillitassuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -a-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän että sua harmittaa. Mut tehty mikä tehty, toivottavasti maha pian paranee.

Ne grillitassut on kyllä niin karseita että loukkaantuisin jo siitä että anoppi koittas syöttää niitä mulle, saati lapsille. Onneks sekään ei sentään grillaa natriumglutamaatti-marinadi-kalvojännekamara-pötköjä vaan mieluummin muuta.

Ite en lapsenakaan suostunu niitä syömään, olin ennemmin syömättä. Kamalia.

Hei, niin tuo meidänkin reilu 1-vee sai grillitassua viikonloppuna. Ja yhtenä päivänä ei lämmintä ruokaa ollenkaan vaan JÄÄTELÖÄ kun mummo ei jaksanut tehdä uuniruokaa sisälämpötilan huiskennellessa yli 30+. Hengissä tuo vielä on, ja kivaa oli ollut. :D

Ihana :D

Kyllä mekin eineksiä ja säilöntäaineita vältellään arjessa, mutta kyllä me joskus laitetaan oikeen ranttaliksi ja syödään makkaraa ja mummonmuusia =)

Vie lääkäriin!!! Apua!!! Kauheeta, te vissiin sitten syötte pelkkää lihaa muuten kun sua haittaa ettei ne oo kokonaan lihaa? :( Mut joo vie päivystykseen nopeesti tai soita lanssi, einekset tappaa jo pieninä annoksina!!! Ja sano mummille et se on sit sen vika jos lapsesta teininä tulee joku eineshullu joka vetää vaan mikropizzoja niin että pärisee!!! Kohta se on vierotuksessaki jos anoppi ei ymmärrä lopettaa tota :(

Meidän 1v 4 kk on saanut jäätelöä. On saanut makkaraa ja nakkia, sipsejä ja ranskalaisia perunoita. On syönyt salaa isoveljensä karkkeja. Harva se päivä mussuttaa hiekkaa sun muuta mitä leikkikentiltä löytyy. Eineslihapulliakin tuo on syönyt, sekä pullaa ja kiinalaisessa ravintolassakin useemman kerran. Ja ihan on hengissä pysynyt, ei yhtään kertaa edes maha sekaisin. Ai niin, GRILLITASSUJA se ei ole saanut kertaakaan :saint:

Löysää pipoa pikkusen. Yksi kerta, kaksi kertaa tai edes viisi kertaa ei sun lastas tapa. Kun perusruokavalio on kunnossa ei ole hätiä mitiä vaikka vetäis kymmenen grillitassua kerralla. Anna sille muutama mukillinen vettä ja varmista että vaippa on kunnolla. Sillä siitä selviää.

• Tykkää
Reactions: SyysYö ja Kurmeli
Sepä onkin kiva laittaa anoppis sitten ottamaan vastaan lapsen kiukuttelun siitä, ettei lapsi saa samaa ruokaa kuin muut. Aina vaan jotkut omat sotkut lyödään eteen.
Anna sen lapsen elää ja saada uusia kokemuksia. Ei sen elimistö jumalauta mene pilalle jos se saa kerran kesässä maistaa grillitassua.

mikäs siinä on että täällä nyt nää mammat puree toveria nilkkaan??

Jos lapsen äiti haluaa lapsensa syövän terveellistä ruokaa, ja esimerkiksi tietää ettei eines"ruoat" ole laspen vatsalle sopivia, ja on varannut omalle lapselle sopivaa ruokaa tämän mennessä anoppilaan hoitoon, niin miksi anoppi ei voi asiaa kunnioittaa. olisi vaikka ottanut lapsen äitiin yhteyttä että josko voi antaa lapsen maistaa.

Ymmärrän täysin ap:n asenteen. Oma anoppi on jatkuvasti ottamasta 5kk vauvaltani aurinkolaseja pois ulkona ja kääntämässä lieri hatun liertä ylös jotta hän näkisi pojan kasvot kun tätä SUORASSA auringossa kanniskelee, ja itse käyn liertä painamassa alas sanoet että suojaa silmiä, ja kehotan pysymään varjossa.

Miettikää nyt vähän.Äiti haluaa lapsen sa parasta ja anoppi ei asiaa tunnu oikein kunnioittavan.. lakatkaa tuomitsemasta. Raknetavampaa olisi ollut avstata esim, "harmi että lapsesi vatsa on sekaisin. Ehkä se anoppi ensikerralla toimii toisin. Onneksi laspelle tuskin jää pysyvää vaivaa väärästä ruoasta."

samantien ootte mollaamassa. antaa Ädin reagoida kun kyse on omasta laspesta

Onko tosiaan niin että palstan mielestä on ok syöttää pienelle lapselle tollasta p---aa?? Itten en söis noita, enkä kyllä syöttäis koirallekaan.
Ja juu totta, eihän siitä mitään elinikäistä traumaa jää, mutta melkoinen mahakipu tuolla tuntuu nyt olevan.
Palstan mielestä ilmeisesti on ok. Ja anoppisi mielestä myös.

Sinun mielestäsi ei ollut, eikä minunkaan mielestäni olisi. Ymmärsin aloitusviestistä vielä, että asian ei pitänyt tulla anopillekaan yllätyksenä.

Yksivuotiaalle voi toki neuvolanohjeiden mukaan antaa samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet syövät, mutta luulen tässä olevan oletuksena sen, että muu perhe syö terveellisesti ja ravintosuositusten mukaisesti. Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, en söisi grillitassuja itse. Epäilen, söisikö koira.

Yksivuotiaalle tuskin jää tästä pahaa traumaa, mahakipu menee ohi ja jano hellittää. Pahin trauma jää ap:n ja anopin väliseen suhteeseen. Ap, puhu anopillesi asiasta niin rauhallisesti kuin pystyt, ei nyt, mutta parin päivän kuluttua.

• Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Minä pidän myös noita melkein kelvottomana ruokana. Pyrimme muutenkin syömään terveellisesti ja tuoreita raaka-aineita käyttäen. Ymmärrän myös sen, että ärsyttää kun lapsella oli omaa ruokaa mukana, jolla olisi tullut vatsa täyteen eikä tuollaista moskaa olisi tarvinnut syödä. Mutta eihän se lapsi siitä rikki mene, niin kuin tiedät, vaikka ärsyttääkin tuollainen. Ensi kerralla sano mummalle että lapsi tuli kipeäksi siitä, etkä halua että sitä enää tarjotaan pienelle. Kyllä mummo ymmärtää!

Mä taas ymmärrän sua ihan täysin. Mä oisin kans vetänyt herneen nenään. :(
Grillitassut on aikuisellekin ihan kuraa, joten en antaisi lapselle sellaisia.

Ja just tuo anopin kommentti, että lapsen oma ruoka näytti niin pahalta, saa mun veren kiehumaan!! Meillä anoppi hoiti muutaman kerran 1v:tä ja täällä oli aina ruoka tehtynä, mut anoppi kantoi tänne SALAA purkkiruokaa. Siihen loppui hoitaminen. Eikä syy ole se, että lapsi sai purkkiruokaa, sai se sitä multakin tarvittaessa matkoilla, mutta jos ei tuon vertaa kunnioita meidän perheen tapoja, niin antaa olla.

mikäs siinä on että täällä nyt nää mammat puree toveria nilkkaan??

Jos lapsen äiti haluaa lapsensa syövän terveellistä ruokaa, ja esimerkiksi tietää ettei eines"ruoat" ole laspen vatsalle sopivia, ja on varannut omalle lapselle sopivaa ruokaa tämän mennessä anoppilaan hoitoon, niin miksi anoppi ei voi asiaa kunnioittaa. olisi vaikka ottanut lapsen äitiin yhteyttä että josko voi antaa lapsen maistaa.

Ymmärrän täysin ap:n asenteen. Oma anoppi on jatkuvasti ottamasta 5kk vauvaltani aurinkolaseja pois ulkona ja kääntämässä lieri hatun liertä ylös jotta hän näkisi pojan kasvot kun tätä SUORASSA auringossa kanniskelee, ja itse käyn liertä painamassa alas sanoet että suojaa silmiä, ja kehotan pysymään varjossa.

Miettikää nyt vähän.Äiti haluaa lapsen sa parasta ja anoppi ei asiaa tunnu oikein kunnioittavan.. lakatkaa tuomitsemasta. Raknetavampaa olisi ollut avstata esim, "harmi että lapsesi vatsa on sekaisin. Ehkä se anoppi ensikerralla toimii toisin. Onneksi laspelle tuskin jää pysyvää vaivaa väärästä ruoasta."

samantien ootte mollaamassa. antaa Ädin reagoida kun kyse on omasta laspesta

Ja minusta sinä oot vähintään samanlainen hysteerikko.

[QUOTE="uuniomena";24162433]Sepä onkin kiva laittaa anoppis sitten ottamaan vastaan lapsen kiukuttelun siitä, ettei lapsi saa samaa ruokaa kuin muut. Aina vaan jotkut omat sotkut lyödään eteen.
Anna sen lapsen elää ja saada uusia kokemuksia. Ei sen elimistö jumalauta mene pilalle jos se saa kerran kesässä maistaa grillitassua.[/QUOTE]

Ja varsinkin tuon minijän kiukuttelua. Voin kuvitella, mitä huutoa anoppi on joutunut kokemaan. Mun mielestä asia on tosi mitätön, eikä anoppi varmasti pahaa tarkoittanut.

No, lapsellesi ei varmasti jäänyt elinikäisiä traumoja. Eikä varmasti tullut kerrasta myöskään sisäisiä ruhjeita.

mä ymmärrän ap:ta. ei se laspi rikki mee yhdestä kerrasta mut jos noille mummuille antaa pikkurillin niin ne vie kokokäden. eli yhdestä kerrasta tulee tapa ja kun lapsi hoksaa et hahaa mummu antaa mitävaan ja äiti ei kiellä niin kohta on homma lööperillä.

miksi ei kunnioiteta vanhempien ajatuksia ja tapoja.

itse olen miljoonasti jo sanonut et me miehen kanssa päätetään mitä ja milloin tuo lapsi syö. jos se ei mene mummuille jakeluun niin lapsi ei sit koskaan jää heille hoitoon ilman valvontaa. mummulas saa olla löysempi kuri ja siellä saa syödä herkkuja mut joku raja kuitenkin. ja ne rajat määrää sen lapsen vanhemmat.

• Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Mä en kyllä 1v:lle syöttäis grillitassua, enkä kyllä aikuisellekaan, kauheeta shittiä. Ennemmin ihan kunnon lihaa, eikä tollasta mössöä..

No hyvin on sulle ruoka maittanut kuitenkin, mut no joo sä oletkin paras puhumaan siitä mikä on tevreellistä ja hyvästä :) Itse hoikkana ja hyväkuntoisena koen, ettei mun tai lapseni elimistö tärvelly jos kerran kesässä anoppi tarjoaisi grillitassut.

Mä taas ymmärrän sua ihan täysin. Mä oisin kans vetänyt herneen nenään. :(
Grillitassut on aikuisellekin ihan kuraa, joten en antaisi lapselle sellaisia.

Ja just tuo anopin kommentti, että lapsen oma ruoka näytti niin pahalta, saa mun veren kiehumaan!! Meillä anoppi hoiti muutaman kerran 1v:tä ja täällä oli aina ruoka tehtynä, mut anoppi kantoi tänne SALAA purkkiruokaa. Siihen loppui hoitaminen. Eikä syy ole se, että lapsi sai purkkiruokaa, sai se sitä multakin tarvittaessa matkoilla, mutta jos ei tuon vertaa kunnioita meidän perheen tapoja, niin antaa olla.

Hah, tämä on kaiken huippu. Viedään lapsilta hyvä, tuttu, turvallinen hoitaja jonkun purkkiruoan takia. Ei se anoppi varmaan saa hoitaa lapsenlapsiaan seuraavaan 15 vuoteen ilman miniän valvontaa. Kurjaa että lapsi on se joka kärsii anopin ja miniän ikuisesta ja naurettavasta tappelusta.

Onneksi mulla on ihana anoppi. Jos vien sinne lapset tai vaikka koirat hoitoon niin voin luottaa että hoitaa heidät rakkaudella. Eikä siinä kupissa paljon paina jos antaa PURKKIRUOKAA tai GRILLITASSUA, kyllä se vaan on niin arvokasta että lapsella on mummi joka on halukas hoitamaan. Mä en edes kysele että mitä ovat syöneet, korkeintaan että onko syöneet vai tarviiko kotona heti mahantäytettä.

[QUOTE="vieras";24162562]No hyvin on sulle ruoka maittanut kuitenkin, mut no joo sä oletkin paras puhumaan siitä mikä on tevreellistä ja hyvästä :) Itse hoikkana ja hyväkuntoisena koen, ettei mun tai lapseni elimistö tärvelly jos kerran kesässä anoppi tarjoaisi grillitassut.[/QUOTE]

Niinpä, onpa tullut syötyä liian monta mehevää piffiä, että paino nousi, mut nyt se on laskenut. Mä väitän tasan tarkkaan, että mun lapset syö terveellisemmin ku sun!;) Se on eri asia, mitä mä olen illalla syönyt kaapista, kun lapset on nukkumassa. Sä et voi tulla sanoo, ettei mulla ole sanomisen varaa tässä asiassa, mä sentään OIKEASTI katson kaupassa, ettei meille osteta mitään lisäaine- mukamaslihakuraa:whistle:

[QUOTE="vieras";24162565]Hah, tämä on kaiken huippu. Viedään lapsilta hyvä, tuttu, turvallinen hoitaja jonkun purkkiruoan takia. Ei se anoppi varmaan saa hoitaa lapsenlapsiaan seuraavaan 15 vuoteen ilman miniän valvontaa. Kurjaa että lapsi on se joka kärsii anopin ja miniän ikuisesta ja naurettavasta tappelusta.

Onneksi mulla on ihana anoppi. Jos vien sinne lapset tai vaikka koirat hoitoon niin voin luottaa että hoitaa heidät rakkaudella. Eikä siinä kupissa paljon paina jos antaa PURKKIRUOKAA tai GRILLITASSUA, kyllä se vaan on niin arvokasta että lapsella on mummi joka on halukas hoitamaan. Mä en edes kysele että mitä ovat syöneet, korkeintaan että onko syöneet vai tarviiko kotona heti mahantäytettä.[/QUOTE]

niinpä. Mutta se on elämässä niin, että jotkut tulevat tyytyväiseksi vähästä ja toiset ei ole oikein tyytyväisiä millään.

Ap:lle: toi on niin mummojuttu, että kannattaa hoitaa lapsen vatsa kuntoon, puhista hetki (missä ei nähtävästi palsta auta) ja unohtaa koko juttu. Uusia nimittäin tulee. Mummot ei voi välttää noita asioita. Meidän maito- ja vilja-allerginen söi mummolassa munavoita (näyttää lasten ruualta) , leipää (ei kukaan voi olla ilman) ja kaurakeksejä (pitäähän lapsen saada jotain hyvää) ja oli joka kerta kasvot ihottumassa ja vatsa sekaisin. Nyt on allergiat ohi, mutta mummo on yhä sama höpsö, mutta lapselle niin rakas. Tosin lapsi tietää, että mummo ostaa liian kovia karkkeja ja juottaa liikaa colaa, joten osaa jo itse varoa.

Niinpä, onpa tullut syötyä liian monta mehevää piffiä, että paino nousi, mut nyt se on laskenut. Mä väitän tasan tarkkaan, että mun lapset syö terveellisemmin ku sun!;) Se on eri asia, mitä mä olen illalla syönyt kaapista, kun lapset on nukkumassa. Sä et voi tulla sanoo, ettei mulla ole sanomisen varaa tässä asiassa, mä sentään OIKEASTI katson kaupassa, ettei meille osteta mitään lisäaine- mukamaslihakuraa:whistle:

Juu väitä vaan, ja voit olla oikeassa. Mulle kuitenkin riittää, että me ollaan terveitä ja hyvinvoivia, syömme hyvän makuista ruokaa ja näytämme siltä. Kylässä syödään sitä mita on tarjolla. Mulla ei ole minkäänlaista motivaatiota laskea saako sun lapsesi vähemmän lisäaineita kuin mun :)

musta grillitassut on ihan ok-evästä ja pitkään aikaan en ole muistanutkaan, kunnes täällä niitä haukuttiin niin paljon, niin piti ostaa (parikin kertaa).

Meillä mummi tekee itse lapsille ruokaa, ja morkkaa kun käytän eineksiä. Ihan hyvä, että se jaksaa kokata, ainoo vaan se, että se holveeraa rasvaa aivan jumalattomasti kokatessaan.

Yhteistyössä