Ihana poika tuo 11v, haluaa tehdä meille ruoan tänään =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
mun tyttö on pariin otteeseen tehnyt muffinseja itekseen :p kiva yllätys töistä tullessa :D ..ikää myöskin 11 v
Meillä kanssa tämä muffinsi inostu kesti 13-14 v asti, mutta vieläkin tekee pyydettäessä. Ihanaa oli toi aika, kun soitettiin "saanko käyttää tätä ja tätä" :)

Rollolle ihanaa, minä: 4 lasta ja äiti keittää....
Tosin lapset auttaa, mutta ei vaapaaehtoisesti :)
 
No kyllä mun mielestä vanhempien tehtävä on opettaa lapsille käytöstapoja. ja ihan hyvä tapa on pestä kädet aina vessassa käynnin jälkeen. Vaikka pojat pissaisivat istualteen eli eivät siihen pippeliin koskisi eikä tytöt pyyhkisi ollenkaan, niin silti tulee koskettua pönttöön, jossa voi olla likaa. Jos taas tytöt pyyhkivät ja pojat pitävät pippelistä kiinni, niin en hirveesti näe eroa siinä onko ollut kakalla vai pissalla. Kakan jälkeen kai pesevät kätensä? Vai onko tää joku veden säästöjuttu?
totta turiset tietty. mutta miten tää asia liittyy tähän ketjuun, ja mitä yleensä tää palstalaisten elämää vaikuttaa peseekö hän kädet vai ei. kyllä tää asia tähän ketjuun on vedetty ihan sen takia, että saadaan mahdollisimman paljon paskaa rollon silmille
 
"vieras"
"kyllä tää asia tähän ketjuun on vedetty ihan sen takia, että saadaan mahdollisimman paljon paskaa rollon silmille"


onko olemassa rollon tekemää aloitusta jossa näin ei tehtäisi?

rollo on tämän palstan ainoa järkevä ihminen. muut sairaita pilkkaajia.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24152064:
jos tänkin avauksen olis tehnyt joku muu, niin palstalaiset olis kilvan hurranneet reippaalle lapselle, vaan kun kyseessä on rollolainen, niin kukaan ei hurraa, vaan aletaan kyselemään käsien pesusta. mitä pirua se teille kuuluu pestäänkö heillä kädet vai ei. eiköhän ne ihan itse ne ruuat syö, ei teidän tarvii niitä syödä
Äläpä muuta sano. Sitäpaitsi kukaan ei liene kysynyt, peseekö ap kätensä ennenkuin alkaa laittamaan ruokaa. Mä ainakin pesen, vaikka pesen myös vessassa käynnin jälkeen.
 
[QUOTE="vieras";24152187]"kyllä tää asia tähän ketjuun on vedetty ihan sen takia, että saadaan mahdollisimman paljon paskaa rollon silmille"


onko olemassa rollon tekemää aloitusta jossa näin ei tehtäisi?

rollo on tämän palstan ainoa järkevä ihminen. muut sairaita pilkkaajia.[/QUOTE]ei ole, ei ainuttakaan ketjua, jossa rolloa ei alettais ivaamaan ja pilkkaamaan.
 
[QUOTE="vieras";24152174]*kirjaa muistilistaan* muista ottaa käsidesi matkaan sotaan lähtiessä[/QUOTE]

Kyllä meilläkin on aina reissussa, metsäretkillä, kaupungilla jne. käsidesi mukana. Onpa kummallista. Maailma ei kaadu siihen, jos sitä ei ole, mutta minusta on mukavampaa kun voi välillä putsata käsiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
[QUOTE="vieras";24152187]"kyllä tää asia tähän ketjuun on vedetty ihan sen takia, että saadaan mahdollisimman paljon paskaa rollon silmille"


onko olemassa rollon tekemää aloitusta jossa näin ei tehtäisi?

rollo on tämän palstan ainoa järkevä ihminen. muut sairaita pilkkaajia.[/QUOTE]

Melkoista yleistystä.
 
"vieras"
Kyllä meilläkin on aina reissussa, metsäretkillä, kaupungilla jne. käsidesi mukana. Onpa kummallista. Maailma ei kaadu siihen, jos sitä ei ole, mutta minusta on mukavampaa kun voi välillä putsata käsiä.
Siksipä sitä luulisi, että ihmisillä on vielä jokin suhteellisuudentaju hygieniaan liittyvissä asioissa, mutta kun ei. Jos ei aloita aamuaan kylpemällä pirtussa ja uita lapasiaan käsidesissä kerran tunnissa, saa takuuvarmasti palstalla kivityskuoleman.
Onneksi heitettävät kivet on ensin mäntysuopaliuoksella huuhdeltu ja savetilla pyyhkäisty.
 
[QUOTE="vieras";24152237]Siksipä sitä luulisi, että ihmisillä on vielä jokin suhteellisuudentaju hygieniaan liittyvissä asioissa, mutta kun ei. Jos ei aloita aamuaan kylpemällä pirtussa ja uita lapasiaan käsidesissä kerran tunnissa, saa takuuvarmasti palstalla kivityskuoleman.
Onneksi heitettävät kivet on ensin mäntysuopaliuoksella huuhdeltu ja savetilla pyyhkäisty.[/QUOTE]

Joo, mulla kyllä mielestäni on suhteellisuudentaju hygieniaan liittyvissä asioissa. Ja jos et huomannut, mä en millään lailla ole kommentoinut ap:n hygieniaa tai käsien pesua. Tai muutenkaan tullut nälvimään tähän ketjuun. Kommentoin tuolle pölvästille, joka rinnasti riepun käsidesi mukana -jutun sotaan lähtemiseen. huoh.
 
"vieras"
Kommentoin tuolle pölvästille, joka rinnasti riepun käsidesi mukana -jutun sotaan lähtemiseen. huoh.
Pyyhkäisevätkö palstamammat (en tarkoita sinua) yhden yön suhteeltaankin munaskuut käsidesillä, ennen kuin niitä aletaan laittamaan sinne, tänne, tuonne ja kenties suuhunkin. :O

Entä eläinten kanssa peuhaavat palstamammat. Ovatko ne rakit kuplamuoviin käärittyinä, jotta kotiin ei tule bakteereja likaisesta ulkomaailmasta? :O

Ja onko teillä eteisessä jokin ilmalukko desinfiointisuihkulla, jossa vaihdatte vaatteet kotiin tullessa. Ajatelkaa, jos se taapero koskisi syödessä kädellä housunpolveen ja sitten laittaisi käden suuhun. :O
 
Ynja
No kyllä se vain kuuluu muillekin koska ap on kokki. Kiva kun tekee keittiöllä ruokaa vanhuksille, lapsille jne. eikä osaa perushygieniaa tuon vertaa. Eikä varmasti koulussa paljon naurattaisi jos tietäisivät ettei jotkut lapset pese käsiään. Siinä sitten joutuvat muut käyttämään samoja kyniä, saksia, taulusieniä, ottimia ruokailussa, ovenkahvoja....

Mä olen itse kokki sekä restonomi ja kysyn ap:lta, että oletko tietoinen että keittiöllä pestään ensin kädet vessassa ja sitten vielä kun saapuu sinne keittiölle takaisin? Niin ja käsidesiä ei saa unohtaa.
 
[QUOTE="vieras";24152343]Pyyhkäisevätkö palstamammat (en tarkoita sinua) yhden yön suhteeltaankin munaskuut käsidesillä, ennen kuin niitä aletaan laittamaan sinne, tänne, tuonne ja kenties suuhunkin. :O

Entä eläinten kanssa peuhaavat palstamammat. Ovatko ne rakit kuplamuoviin käärittyinä, jotta kotiin ei tule bakteereja likaisesta ulkomaailmasta? :O

Ja onko teillä eteisessä jokin ilmalukko desinfiointisuihkulla, jossa vaihdatte vaatteet kotiin tullessa. Ajatelkaa, jos se taapero koskisi syödessä kädellä housunpolveen ja sitten laittaisi käden suuhun. :O[/QUOTE]

Ampuu aika livakkaan yli.
 
Ynja
[QUOTE="vieras";24152343]Pyyhkäisevätkö palstamammat (en tarkoita sinua) yhden yön suhteeltaankin munaskuut käsidesillä, ennen kuin niitä aletaan laittamaan sinne, tänne, tuonne ja kenties suuhunkin. :O

Entä eläinten kanssa peuhaavat palstamammat. Ovatko ne rakit kuplamuoviin käärittyinä, jotta kotiin ei tule bakteereja likaisesta ulkomaailmasta? :O

Ja onko teillä eteisessä jokin ilmalukko desinfiointisuihkulla, jossa vaihdatte vaatteet kotiin tullessa. Ajatelkaa, jos se taapero koskisi syödessä kädellä housunpolveen ja sitten laittaisi käden suuhun. :O[/QUOTE]

Liioittelu on eri asia kuin perushygieenian osaaminen. Jokainen älyltään normaali ihminen tajuaa pestä kädet virtsaamisen jälkeen. Kyllä paperia voi olla niin paljon, että virtsa ei tule siitä läpi, mutta silti käsi käy haarovälissä ja kyllä siellä bakteereja on.
 
*****
Meillä tyttö 11v teki toissa päivänä perheelle ruoan ; uudet potut ja broilerin filepihvejä paistoi pannulla, sitten teki salaatin.

Vielä on jälkien siivoomisessa opettelua ja kyllähän tuo neuvoa kysyi vähän väliä ... hyvin se osaa kun vaan luottaa ..
 

Yhteistyössä