Tarviiko YKSITYISELLÄ hammaslekurilla käydä ennen hammaskiven poistoa tarkastuksessa? Vastatkaa jos tiedätte, please!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vai suoraan suuhygienistille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vai suoraan suuhygienistille

Vieras
Siis mulla vuosia sitten todettu vähän hammaskivea ja jäi sen poistattaminen...voinko siis yksityiselle varata suoraan aikaa suuhygienistille sen poistoon (kun selkeesti lisääntynyt) vai pitääkö ensin käydä lekurin tarkastettavana yksityiselläkin.

Julkisella tää pitää kuulema tehdä (ensin siis tarkastus) ja ajat menee syksyyn jo siihen tarkastukseen ja siitä sitten poistoon ties koska.

Ja onko toi yksityisellä kuinka kallista, pitääkö käydä useemmin vai saako ne kaiken pois kertakäynnillä vaikka ois kiveä paljonkin???

[QUOTE="smv";24151991]No ei tarvii, meet suuhygienistille. Hygienisti arvio yleensä, jos tarvettä lääkärissä käyntiin...[/QUOTE]

Oikeesti suoraan, miksi sitten julkisella puolella pitää ensin olla lekurin tarkastus ja kuulema lekuri määrää suuhygienistille...?
Tiedätkö sitä hintaluokkaa ja saadaankohan kertakäynnillä hoidettua vaikka jos paljonkin???

Oikeesti suoraan, miksi sitten julkisella puolella pitää ensin olla lekurin tarkastus ja kuulema lekuri määrää suuhygienistille...?
Tiedätkö sitä hintaluokkaa ja saadaankohan kertakäynnillä hoidettua vaikka jos paljonkin???

Miten niin julkisella puolella tarttis käydä ensin hammaslääkärillä. Mä olen aina tilannut suoraan suuhygienistille ajan eikä siitä ole mitään kukaan sanonut.

Pikkusisko oli yrittänyt varata ajan hammaskiven poistoon yksityiselle mutta hänelle oli sanottu että ensin pitää käydä tarkistuksessa, jos haluaa KELA-korvauksen suuhygienistillä käynnistä. KELA-korvausta ei saa, jos ei käy ensin tarkistuksessa, koska tarkistuksessa hammaslääkäri kirjoittaa siihen lähetteen.

Yhteistyössä