Anoppi teki oharit,vi*uttaa ja rankasti!

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
´pahinta´ on se että anoppi on omien sanojensa mukaan varannut niittäjän,mutta ei kertonut nimeä.
Miten ihmeessä selvitän kuka on tulossa ja milloin? PAKKO hommata joku toinen tekijä nyt kun kelejä on, ja käännyttää se varattu pois (jos nyt edes on tulossa,ei voi tietää..).
Eli eri paikoista on niittäjä sekä paalaaja, ei tarvitse kun tietää ihmiset ja ohjata ne oikealle pellolle,ei sen kummempaa.Yleensä on itse oltu apuna lisäksi,nyt mies reissutyössä,ei lomaa ja minä lasten kanssa kotona....Helpointa olisi että saisi yhden ihmisen tänne joka voisi sekä niittää että paalata.
Mies yrittää korjata omaa traktoria mutta näyttää siltä että siinä on niin iso remontti että ei täksi kesäksi saa :(
Näinhän se menee että kaikki sattuu samaan aikaan,ollaan koko ajan kipeinä,traktori hajosi jne..

Jos uskaltaa luottaa että kelejä on myöhemminkin,niin mikäs siinä...

"vieras"
Heh, meilläkin anoppi pyydetty kahdesti apuun kuuden vuoden aikana. Eka kerralla piti soittaa lisäksi mun äiti hätiin, kun ei hän halunnutkaan hoitaa yksin kahta lasta, toisella kerralla hän lupasi hoitaa lapsia (sairaina) lopun viikkon kotona eli ti-pe, kun minä töissä ja mies ulkomailla. Ilmoitin asiasta pk:iin ja, kappas, keskiviikkona hän ilmoitti POJALLE, että "Huomenna te menette sitten taas päiväkotin, kun mummi lähtee aamulla kotiin". Itse olin tullut kotiin puoli neljältä, jolloin olisi ollut pk auki vielä puolitoista tuntia, mutta nytpä sain sitten aamulla mennä muksujen kanssa päiväkodin ovelle ja jännätä huolitaanko heidät paikalle ja pääsenkö töihin. Onneksi ottivat, sillä palkattomaksihan se muuten olisi mennyt, kun lapset olivat jo terveitä.

Juu, autetaan anoppia tarvittaessa, mutta hoitoapua ei enää oleteta saavamme...

---
[QUOTE="aapee";24139690]´pahinta´ on se että anoppi on omien sanojensa mukaan varannut niittäjän,mutta ei kertonut nimeä.
[/QUOTE]

öööö. Ei kertonut nimeä eikä kertonut koska tulee?

Niin varmaan.

---
[QUOTE="aapee";24139690]Yleensä on itse oltu apuna lisäksi,nyt mies reissutyössä,ei lomaa ja minä lasten kanssa kotona...[/QUOTE]

"Itse olisin lasten kanssa ja anoppi olisi miehen kanssa saanut tehtyä peltotyöt."

Mites tämä olisi onnistunut jos mies on kerran reissussa?

"emäntä"
Ap:llä on totaalisen tylsää. Keksit tämmäisiä naurettavia juttuja. Sun kaltaisia ihmisiä ei voi olla olemassa. Lisäksi pikkuäiti puhuu itseään jo pussiinkin. Tylsää ja niin lapsellista.

"vieras"
Laita anopille tekstiviesti jolla kysyt nimiä. Kun et mainitse mitään siitä että anopin pitää tulla hommiin niin saattaa vastatakin. Entäs appiukko? Soita sille. Tai naapurille.
^Peesi. Täällä ainakin "kaikki tuntee kaikki" niin varmaan lähitaloissakin osaisivat antaa puhelinnumeroita, vaikka olette aika myöhään kyllä kyselemässä apua...

Missä päin asutte? Meillä taitaa kyllä omat koneet ja miehet olla varattuja nyt kun on omaa peltoa, mutta mies tai appi voisi tietää jonkun jolta kysyä.

Ja niille jotka ihmetteli että miksi omistaa peltoa mutta ei näitä juttuja tiedä, niin en mä ainakaan tunne miehen kotitilan läheltä vielä ihmisiä tai edes osaa käyttää koneita, maatila on miehen ja mulla oma ammatti, ja autan vapaa-aikanani sen minkä tällä hetkellä osaan ja ehdin...

"aapee"
Anoppi istuu päivät facebookissa ja ´tykkäilee´ kaikista lastensa tilapäivityksistä,eli kunnossa on :D

Mies on viikonloput vapaalla,viikot poissa. Nyt tämä viikonloppu olisi ihan passeli kelien puolesta.

sain pari puhelinnumeroa kun kävin pikakierroksen naapureissa, hivenen noloa oli kyllä mutta asia onneksi selvisi,ja sain tekijän kunhan hän kiireiltään joutaa :)

Mutta siltikin;eikö oikeasti aikuinen ihminen voisi suoraan sanoa että ei kiinnosta /jaksa tulla kaveriksi? Olisin ainakin neuvoja saanut silti. Aika läpinäkyvää laittaa puhelin kiinni heti kun yritettiin soittaa.

Olen kateellinen niille joilla on tukiverkkoa :( omat vanhemmat asuvat kaukana,meillä ei ole KETÄÄN joka voisi edes hetkellisesti auttaa vaikka lastenhoidossa.Vanhempi 4 v ei ole ollut kuin kerran pari tuntia anopilla hoidossa.

"aapee"
Minun mielestäni olisi ollut ihan sama ostaa ensi talven heinät ja jättää tänä vuonna omilta pelloilta tekemättä,mutta mies on sitä mieltä että joka vuosi on tehtävä..Tuo reilu 3 ha ei ole kyllä paljoa,että ei tässä varsinaisesti mitään tilallisia olla :D ostettiin tämä paikka ihan muista syistä kuin peltojen takia.Toki ne ovat plussaa.

"Minä"
Ok, nyt kun sait suuttumukseltasi hieman selkeämpää tekstiä aikaiseksi ;), ymmärrän sun suuttumisesikin. Ensin vuonna sovitte etukäteen tekijät itse. Lisäksi voisit omilta vanhemmiltaan kysyä jo ensi vuotta ajatellen, että he tulisivat heinätalkoisiin muutamaksi päiväksi.

[QUOTE="aapee";24140211]
Mutta siltikin;eikö oikeasti aikuinen ihminen voisi suoraan sanoa että ei kiinnosta /jaksa tulla kaveriksi? Olisin ainakin neuvoja saanut silti. Aika läpinäkyvää laittaa puhelin kiinni heti kun yritettiin soittaa.

Olen kateellinen niille joilla on tukiverkkoa :( omat vanhemmat asuvat kaukana,meillä ei ole KETÄÄN joka voisi edes hetkellisesti auttaa vaikka lastenhoidossa.Vanhempi 4 v ei ole ollut kuin kerran pari tuntia anopilla hoidossa.[/QUOTE]

Tuskin mäkään sanoisin jos heti ollaan palstalla haukkumassa ja pidetään ilmaisena työorjana.

Kokeilehan sellaista systeemiä että alat kunnioittaa anopin omaa elämää. Ensi kerralla kysyt hyvissä ajoin kauniisti lapsenvahtia tai mitä tarvitkin. Ja ihan ystävällisesti, jos anoppi kieltäytyy, toteat että selvä juttu. Eikä siitä sen enempää. Olisi myös noissa tapauksissa kohteliasta että kysyisit anopilta mitä hän haluaa. Haluaisiko hän mennä pellolle, vai kenties katsoa lapsia sen aikaa kun te olette miehen kanssa pellolla. Silloin teilläkin on lapsenvahti, ja mielellään onkin.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";24140211]Anoppi istuu päivät facebookissa ja ´tykkäilee´ kaikista lastensa tilapäivityksistä,eli kunnossa on :D

Mies on viikonloput vapaalla,viikot poissa. Nyt tämä viikonloppu olisi ihan passeli kelien puolesta.

sain pari puhelinnumeroa kun kävin pikakierroksen naapureissa, hivenen noloa oli kyllä mutta asia onneksi selvisi,ja sain tekijän kunhan hän kiireiltään joutaa :)

Olen kateellinen niille joilla on tukiverkkoa :( omat vanhemmat asuvat kaukana,meillä ei ole KETÄÄN joka voisi edes hetkellisesti auttaa vaikka lastenhoidossa.Vanhempi 4 v ei ole ollut kuin kerran pari tuntia anopilla hoidossa.[/QUOTE]
Mä olisin tuossa tilanteessa kysynyt anopilta Facebookissa, kun kerran siellä päivittäin on. Ja tuosta puhelimen sulkemisesta...oletko varma, että anoppisi teki sen juuri teidän vuoksenne? Mä laitoin lomalla puhelimeni kiinni moneksi päiväksi ihan vaan lehtimyyjien riesaksi asti käyvän soittelun vuoksi.

"aapee"
Ensi vuosi onkin onneksi sitten helpompi,kun muksut ovat isompia :) Nyt tuntuu jo puhelimeen tarttuminenkin hankalalta, kun vauva tottakai herää juuri silloin kun olen puhelimessa :D Nyt kun nukahti omaan sänkyynsä,saan laskut maksettua ja siivottua,iltaunille sitten nukutan vaunuihin jolloin pääsee tekemään pihatöitä..

"aapee"
Anoppi on itse tuskastellut kun ei ole mitään tekemistä,ns.elää lastensa kautta. Ei ole juurikaan ystäviä edes. Siksipä ihmettelenkin moista, on ennen ollut ihan innoissaan hommissa mukana (tosin silloin asuttiin muualla).

Vainoharhaisena mietin jo että onko tullut hänet suututettua jotenkin..Ei pitäisi olla syytä.

Mä ihmettelen suuresti...

Miksi ette sopineet reilusti etukäteen asioista? Soittaneet välineitä ja tekijöitä? Ymmärrän, ettei kaatosateella tehdä, mutta olisitte jo vaikka maaliskuussa soittaneet niitä vehkeitä etukäteen vuokralle ja kysyneet lapsenvahtia/anoppia pellolle (niin kuin alkuperäisessä viestissä kerroit anopin tulevan tekemään miehesi kanssa heinät).

Alkuperäisessä viestissä oli myös, että teette aina heinät (ei ei ole eka kesä?) tähän aikaan vuodesta. Miksi laskette kaiken yhden anopin varaan? Mitä jos anoppi olisi antanut ne numerot teille ja naapureille tms. mistä nyt lainaattekin niitä vehkeitä, ei sovikaan tällaisella varoitusajalla??

Kai mä oon ite niin tarkka ihminen, etten osaa elää noin sinnepäin ja haluan että asiat selvitetään hyvissä ajoin. Viime tingassa mielestäni mennään vaan etelään äkkilähdöillä ja synnyttämään :D

"Nyt harmaana"
Olenkohan siinä onnellisessa asemassa ainoa, jolla on miniän kanssa välit kunnossa?

Olen niin otettu, kun miniä ja poika talvella kysyi varovasti, josko jaksaisin hoitaa heidän vauvaansa, jos miniä pääsee töihin.

Tottakai jaksoin ja jaksan. Mulle tuo on luottamustehtävä ja ymmärrän nuorten tilanteen, koska on asuntolainaa ja noin.

"vieras"
[QUOTE="Minä";24140298]Ok, nyt kun sait suuttumukseltasi hieman selkeämpää tekstiä aikaiseksi ;), ymmärrän sun suuttumisesikin. Ensin vuonna sovitte etukäteen tekijät itse. Lisäksi voisit omilta vanhemmiltaan kysyä jo ensi vuotta ajatellen, että he tulisivat heinätalkoisiin muutamaksi päiväksi.[/QUOTE]

Mahtaakohan nuo edes osata laittaa sitä peltoa heinälle ensi vuonna...

Yhteistyössä