Onkohan ihan oikein, että ulosotto vie niin paljon palkasta, ettei selviä mitenkään normaaleista menoista kesän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="joku";24132764]Miten muka auton osamaksu on turha?

Jos sen pystyy muulloin maksamaan ja autoa tarvitsee niin en kyllä autosta nyt luopuisi.

Turha sitä on halvempaankaan vaihtaa, kun sitten sitä saa aina olla korjaamassa.

Soita aloittaja siine ulosottoon ja kerro miten on käynnyt et sä siinä ainakaan mitään häviä :)[/QUOTE]

jos työmatka on alle 10km ei tarvitse autoa. esim 5km matkan fillarilla menee kyllä ihan 20 minuutissa

joku virhehän tossa on tehty, suojaosuus pitäs olla isompi koska 2 palkkaa.

jos palkka jo maksussa, soitat ulosottoon että eikös oo moka. jos ei maksettu viel, yht palkanlaskijaan.

sanoinko että sen voi jätää maksamatta EN. vaan yleensäki koko auton ostaminenn osamaksulla on olut tyhmä juttu. Olis joak kuukausi enemmän rahaa kun ei maksasi autosta noin paljoa.

Nonni. Tässähän tuli ratkaisu ap:n ongelmaan. Mä voin auttaa lisää: Olisi kannattanut säästää kesätyörahat vuonna 2005, niillä voisi nyt ostaa kuivakaappiin täytettä :D

[QUOTE="vieras";24132807]Nonni. Tässähän tuli ratkaisu ap:n ongelmaan. Mä voin auttaa lisää: Olisi kannattanut säästää kesätyörahat vuonna 2005, niillä voisi nyt ostaa kuivakaappiin täytettä :D[/QUOTE]

Ei saa naurattaa :laugh:

jos työmatka on alle 10km ei tarvitse autoa. esim 5km matkan fillarilla menee kyllä ihan 20 minuutissa

Oleko ajatellut et sitä autoa voi tarvita muuhunkin, kun työmatkaan?

Täällä missä me asutaan EI kulke julinenliikkenne niin et me päästäs esim. toiseen mummolaan mitenkään. Mun mielstä 40km yhteen suuntaan on aika pitkämatka lähteä pyörällä tai kävellen. Ja kyllä me halutaan käydä mummon luona.

No siirtää niitä laskuja mitä voi. Noin niinku vastaisuuden varalle, kannattaa jatkossa sitten laittaa sukan varteen kun tulee isompi tili ja menoja on hyvä yrittää karsia. Ei voi ikuisesti elää yli varojen... Sossusta tuskin mitään saisitte...

[QUOTE="vieras";24132840]No siirtää niitä laskuja mitä voi. Noin niinku vastaisuuden varalle, kannattaa jatkossa sitten laittaa sukan varteen kun tulee isompi tili ja menoja on hyvä yrittää karsia. Ei voi ikuisesti elää yli varojen... Sossusta tuskin mitään saisitte...[/QUOTE]

Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ollut kyse jatkuvasta yli varojen elämisestä. Kesän poikkeuksellisten palkanmaksuaikojen takia ulosoton viemä summa oli liian suuri, kenen vika se sitten on en tiedä. Mutta luulisi, että sen voisi jotenkin oikaista ottamalla yhteyttä ulosottoon.

[QUOTE="vieras";24132865]Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ollut kyse jatkuvasta yli varojen elämisestä. Kesän poikkeuksellisten palkanmaksuaikojen takia ulosoton viemä summa oli liian suuri, kenen vika se sitten on en tiedä. Mutta luulisi, että sen voisi jotenkin oikaista ottamalla yhteyttä ulosottoon.[/QUOTE]

Ulosotto ei tasan palauta jo saamiaan rahoja mutta voi toki huomioida seuraavien kuukausian summassa ja tasata sen niin

[QUOTE="joku";24132829]Oleko ajatellut et sitä autoa voi tarvita muuhunkin, kun työmatkaan?

Täällä missä me asutaan EI kulke julinenliikkenne niin et me päästäs esim. toiseen mummolaan mitenkään. Mun mielstä 40km yhteen suuntaan on aika pitkämatka lähteä pyörällä tai kävellen. Ja kyllä me halutaan käydä mummon luona.[/QUOTE]
tiedätkö, mun isä asuu 800km päässä aja tosiaankaan ei nähdä edes joka vuosi, mutta sehän on vaan elämää. Jokainen tekee valintansa itse., miski mummot ja papat ei voi tulla teille

tiedätkö, mun isä asuu 800km päässä aja tosiaankaan ei nähdä edes joka vuosi, mutta sehän on vaan elämää. Jokainen tekee valintansa itse., miski mummot ja papat ei voi tulla teille

Sinäpä sen sanoit! Jokainen tekee valintansa-teidän valinta on olla yhteiskunnan elättejä! Mitäs jos ottaisit saamasi pyörän ja vaikka ajaisit ympäri kaupungin ja voit vaikka miettiä mitä kaikkea diakonissalta voisi saada? Kesäksi jäätelö rahat?

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
[QUOTE="vieras";24132973]Huhhuh. Mahtaa vanhempana mietityttää lapsille annettu malli kun keinut yksin kiikkustuolissa eivätkä lapset tule edes joka vuosi katsomaan. Oikeesti. Aivan sairasta.[/QUOTE]

Samaa mieltä :(

Niin, toiset elää tukien varassa ja toiset joutuu täältä etelästä muuttamaan sinne Rovaniemelle kun teitä ei itseä kiinnosta työnteko. No ei sillä kyllä ne työt meille kelpaa ja ollaan valmiita muuttamaan jopa sinne asti täältä etelästä.

[QUOTE="vieras";24132973]Huhhuh. Mahtaa vanhempana mietityttää lapsille annettu malli kun keinut yksin kiikkustuolissa eivätkä lapset tule edes joka vuosi katsomaan. Oikeesti. Aivan sairasta.[/QUOTE]

Nyt menee ihan ot:ksi, mutta en mäkään nää mun isää läheskään vuosittain ja etäisyyttäkään ei ole montaa sataa kilometriä. Kaikilla ei ole läheiset välit vanhempiinsa. Mua ei vaan kiinnosta nähdä isääni. Ja sen mielestä on niin vaikeeta tulla tänne kylään. Juu, mun ei oo vaikeeta lähtee näkövammasena hänen luokseen julkisilla, ei lainkaan...

Jos tän takia mun lapsi on mun vanhuudessa näkemättä mua niin so it be!

Joidenkin olis hyvä tajuta, että jossakin paikoossa se auto todellakin tarvitaan, että pääsee kulkemaan töihin. Ei sitä paukkupakkasilla nousta kukonpieraasun aikaan, että pääsee pyörällä 30km:n päähän.

Mä pääsen kulkemaan koulus linkalla, mutta kyllä olis monesti ollu oma auto tarpeen kun joutuu odottelemaan muutaman tunnin linja-autoa. Jos on koulua viikonloppuna, niin pakko saada auto lainaan tai hommattava kyyti jostakin.

No mä haluan nähdä mun vanhempia kyllä joka kuukausi useamman kerran ja kyllä mummut ja papat käy myös meillä, mutta kyllä me halutaan käydä myös niiden luona.

Mulle on ollut mummut ja papat aina tärkeitä, myös miehelle ja halutaan sama opettaa meidän lapsille. Ja voitko kuvitella et ne on siellä välillä ihan muuten vaan hoidossa vaikka me vanhemmat ollaan kotona, kun ne haluaa ne sinne piristämään niiden päivää :)

Jos te olisitte ollut töissä ja teillä ei olisi rahasta pula niin tuskimpa te kituuttasitte noin rahoinenne ja teilläkin olisi varmasti auto!

Rollolainen on edelleen väärässä. Rovaniemen sivuilta löytyy toimeentulotukiohje, jossa lukee menoista näin:
"Jos tulot ovat ulosoton kohteena, huomioon otetaan vain ulosoton jälkeen tosiasiassa käytettävissä oleva osuus. Tämä koskee vain ulosmittausta suoraan palkasta, eläkkeestä tai muusta tulosta. Mikäli asiakas on vapaaehtoisella suorituksella lyhentänyt ulosotossa olevaa velkaansa, suoritukseen tulee suhtautua samalla tavalla kuin muihinkin velanhoitomenoihin toimeentulotukea myönnettäessä. Ulosottoviranomaisen vahvistaman maksusuunnitelman mukainen suoritus huomioidaan, jos se on korvaava menettely palkan ulosmittaukseen nähden."

Joidenkin olis hyvä tajuta, että jossakin paikoossa se auto todellakin tarvitaan, että pääsee kulkemaan töihin.

Aivan. Mutta jos ei ole varaa pitää autoa? Minusta sossun ei pidä kenenkään autoja maksella, menee aika oudoksi tilanne että jotkut saa sossusta sekä vuokrat kodinkoneegt että autotkin ja toiset maksaa ne ihan itse. Kauanko se kannustaa ketään työntekoon, jos saman saa helpommallakin?

Oliko se nyt niin, että palkanlaskija on ulosmitannut sen mukaan mitä ulosoton lappu sanoo? Nyt heti yhteyttä siihen palkanlaskijaan, sillä ne osuudet joita ulosmitataan määräytyy sen mukaan paljon tuloja. Tässä on ollut nyt pakko käydä niin, että palkanlaskuohjelma ei ole ottanut huomioon kuin kuukauden päivät vaikka maksetaan 2 kk palkka. Ja palkanlaskijaa ei kiinnosta niin paljon että paljon se maksaa mihinkä, kun vaan ulosmittaa...
Jos ei ole ehtinyt tilittää niitä ulosottoon niin kysy että tekee korjauslaskelmia.

Mä itse lasken näitä palkkoja ja välillä sovitaan henkilön kanssa suoraan keskenään että paljon mä tilitän vaikka ohje sanois mitä. Ulosotto on tyytyväinen kun saa jotain...

[QUOTE="vieras";24133241]Aivan. Mutta jos ei ole varaa pitää autoa? Minusta sossun ei pidä kenenkään autoja maksella, menee aika oudoksi tilanne että jotkut saa sossusta sekä vuokrat kodinkoneegt että autotkin ja toiset maksaa ne ihan itse. Kauanko se kannustaa ketään työntekoon, jos saman saa helpommallakin?[/QUOTE]

Paskat sossu kenellekään autoa maksa.

kyllä 950e:lla pitäis pärjätä nelihenkinen perhe, jos 6 hlöäkin pärjää.
kannattaa miettiä sitä etä onko auto OIKEASTI tarpeellinen, ja kulkea mahdollisimman paljon vaikka pyörälä/kävelle näin kesäiakaan.

sä rollo olet täällä valittanut aikoinaan ettei ollut rahaa lapsesi hautakuluihin ja ME kerättiin sulle se raha. Jonka sit käytit ihan muuhun. no ei siitä sen enempää.... ja mikä sun ymmärrys on muita ihmisiä kohtaan? Täysi nolla.
että se minkä taakseen jättää sen edestään löytää....

[QUOTE="vieras";24133241]Aivan. Mutta jos ei ole varaa pitää autoa? Minusta sossun ei pidä kenenkään autoja maksella, menee aika oudoksi tilanne että jotkut saa sossusta sekä vuokrat kodinkoneegt että autotkin ja toiset maksaa ne ihan itse. Kauanko se kannustaa ketään työntekoon, jos saman saa helpommallakin?[/QUOTE]

Sossusta saa sen perusosan, joka on kaikille sama. Sen saa Rovaniemelläkin. Sillä perusosalla saa ihminen tehdä, mitä itse haluaa, vaikka käyttää osan auton kuluihin.

Ei sillä tässä tapauksessa ole väliä vaikka ulosottomies veisi kaiken. Toimeentulotuen normien mukaan teille pitää jäädä elämiseen noin 1300-1400 euroa/kk. vuokran, sähkölaskun ym. maksamisen jälkeen, riippuen siitä minkä ikäisiä lapset ovat ja onko yksi vai kaksi aikuista. Ulostotetut rahat hyväksytään menoiksi toimeentulotuessa riippumatta siitä, miten velat ovat syntyneet.

Jos siis teille ei jäi lainkaan rahaa, saisitte toimeentulotuesta vuokran, sähkölaskun, ym. ja elantoon 1400 euroa. Jos teille jää rahaa 900 euroa vuokran maksamisen jälkeen saatte vähintään 400-500 euroa toimeentulotukea kuukaudessa.

[QUOTE="Jonna";24133288]sä rollo olet täällä valittanut aikoinaan ettei ollut rahaa lapsesi hautakuluihin ja ME kerättiin sulle se raha. Jonka sit käytit ihan muuhun. no ei siitä sen enempää.... ja mikä sun ymmärrys on muita ihmisiä kohtaan? Täysi nolla.
että se minkä taakseen jättää sen edestään löytää....[/QUOTE]

Mikä juttu tää on?

Mitä se niillä rahoilla osti? :O

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä