Onkohan ihan oikein, että ulosotto vie niin paljon palkasta, ettei selviä mitenkään normaaleista menoista kesän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
kyllä joskus on oikeasti mietittävä onko se pesukone tärkeä, kyllä jos oikeasti haluaa, voi pestä myös lasten vaatteet käsin. ajatella miten enne on pystytty , kun vesikin haettiin kaivosta ja pestiin kaiki vattet isodssa padassa kerralla. nykyuään on van heti saatava pyykikori tyhjäksi, siellä ei saa näkyä yhtän vaatetta.

Mene nyt jo helvettiin noiden typerien kommenttiesi kanssa!

Joo ja ennen oli muutenkin asiat erilailla ei sitä voi verrata tähän päivään. Jos on kolme lasta ja ei olis pyykkikonetta niin eihän siin kerkiäis muuta tekemään, kun pyykkäämään.

Kai Rollo tiskaa vielä käsinkin :D

[QUOTE="joku";24146074]Joo ja ennen oli muutenkin asiat erilailla ei sitä voi verrata tähän päivään. Jos on kolme lasta ja ei olis pyykkikonetta niin eihän siin kerkiäis muuta tekemään, kun pyykkäämään.

Kai Rollo tiskaa vielä käsinkin :D[/QUOTE]
tiskaan käsin, enkä aiokaan ostaa astianpesukonetta. aikaa menaa 6hlön tiskien tiskaamiseen noin 10 minuttie, ei tosiaankaan kauan

Mulla palkanlaskija laittoi ulosottoon palkasta 1000€ ja mulle palkaksi 400e, soitto ulosottoon ja ja liikaa maksettu oli tilillä muutaman päivän päästä oli raha tilillä.
Suojaosuus oli laskettu päin ahteria kun oli kolme huollettavaa.
Kesälomarahoistakin otti vaan muutaman satasen.

Anteeksi nyt vaan mutta aina ei ole asiat niin että on eletty yli varojen.
Tiiän esimerkkejä ja melkeenpä itkettää miten huono onni joillain voi olla.

Itsellä ei ole velkaa enkä ikinä halua lainata edes vanhemmiltani rahaa vaikka olisi miten tiukkaa..

Mut vinkkinä vaan että jos on tosi tiukkaa noin muutenkin ja on paljon velkoja ja ongelmia niitten kanssa niin kannattaa laitta velkajärjestelyhakemus menemään.

tiskaan käsin, enkä aiokaan ostaa astianpesukonetta. aikaa menaa 6hlön tiskien tiskaamiseen noin 10 minuttie, ei tosiaankaan kauan

Jos te olisitte kumpikin töissä ja teillä olis rahaa teillä olis ihan 120% varmasti sekä auto että asitianpesukone :D Nyt se on hyvä vaan puolustella että ette sellaisia edes halua, kun ei ole vaan varaa ostaa. Miksi sitä ei voi myöntää?

[QUOTE="joku";24147894]Jos te olisitte kumpikin töissä ja teillä olis rahaa teillä olis ihan 120% varmasti sekä auto että asitianpesukone :D Nyt se on hyvä vaan puolustella että ette sellaisia edes halua, kun ei ole vaan varaa ostaa. Miksi sitä ei voi myöntää?[/QUOTE]

Me ollaan molemmat töissä ja tullaan hyvin toimeen mutta ei meillä ole autoa tai astianpesukonetta. Mielestämme emme niitä tarvitse.

[QUOTE="joku";24147894]Jos te olisitte kumpikin töissä ja teillä olis rahaa teillä olis ihan 120% varmasti sekä auto että asitianpesukone :D Nyt se on hyvä vaan puolustella että ette sellaisia edes halua, kun ei ole vaan varaa ostaa. Miksi sitä ei voi myöntää?[/QUOTE]

eipä vaan olisi.
me kun EI TARVITA autoa, varmasti jos haluttais olis löytynyt rahaa parin kolmen sadan autoon tai 400e astianpesukoneesen. nää on vaan näitä meidän valintoja.
mies polkee töihin joka pivä tuon 8km matkan. ja kun mulla elokuussa koulu alkaa, jaksan kyllä polke atuon 8km matkan minäkin. Eihän siinä mee kuin puolisen tuntia. Talvella voin kovimmilla pakkasilla kouluun mennä bussilla, kun pääsen suoraan melkein ovelta ovelle.
Tiskaaminen on hyvä kaikkien oppia. Usiemmiten on niin että kun nuori muutttaa pois omaan asuntoon, hnellä ei sitä tiskikonetta ole, on hyvä silloin osata tämä taito. Se unohtuu jso eit arii tiskata. Eikä se tosiankaan yhtään nopeuta, päinvastoin. Mulla edes riittäis astiat jospitäis koko päivän odottaa että koenen saa täyteen kuitnekaan esiom puuastioita ja joitkain juhlakuppeja en pesis edes koneessa

Miten voi unohtaa miten tiskataan, jos kerrankin on jotain pataa joutunut kuuraamaan? Monella niin hurjat tiskaustavat, että kaukana ympäristöystävällisestä moinen.

Tiskaaminen on hyvä kaikkien oppia. Usiemmiten on niin että kun nuori muutttaa pois omaan asuntoon, hnellä ei sitä tiskikonetta ole, on hyvä silloin osata tämä taito. Se unohtuu jso eit arii tiskata. Eikä se tosiankaan yhtään nopeuta, päinvastoin. Mulla edes riittäis astiat jospitäis koko päivän odottaa että koenen saa täyteen kuitnekaan esiom puuastioita ja joitkain juhlakuppeja en pesis edes koneessa

Meillä oli tiskikone lapsuudenkodissani mutta osasin kyllä tiskata käsin astiat opiskelijakämpässä. Mulla menee huomattavasti vähemmän aikaa astioiden koneeseen latomiseen kuin kaiken käsin tiskaamiseen ja huuhtelemiseen. Astianpesukone kuluttaa vähemmän vettä kuin käsin tiskaaminen. Mutta mikäs siinä jos haluaa olla ilman.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä