Mitä ajattelet 31-vuotiaasta ensisynnyttäjästä?

  • Viestiketjun aloittaja biologinen kello tikittää
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24107238]En mitään. Normaalia. Toivottavasti saa lapsia.[/QUOTE]

Melko suurella todennäköisyydellä kuitenkin ihmiset saa lopulta lapsia, kun niitä haluavat :) Lapsettomuudesta kärsii noin 15-20 % pareista. Eli onneksi kuitenkin suurempi todennäköisyys saada lapsia, jollakin aikavälillä, kuin jäädä lapsettomaksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: SL
33-vuotias
En ainakaan mitään negatiivista. Toivon hälle kaikkea hyvää.
Korkeintaan tulee mieleen, että "onneksi" omalta osalta nuo lapsentekojutut ovat jo ohi. Itse siis olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 14 vuotta (joista reilut 11v aviossa) ja meillä lapset 11v, 8v ja 4v. Enempää ei tule. :D
 
En ainakaan mitään negatiivista. Toivon hälle kaikkea hyvää.
Korkeintaan tulee mieleen, että "onneksi" omalta osalta nuo lapsentekojutut ovat jo ohi. Itse siis olen ollut mieheni kanssa yhdessä reilut 14 vuotta (joista reilut 11v aviossa) ja meillä lapset 11v, 8v ja 4v. Enempää ei tule. :D
Minäkin olen ollut mieheni kanssa reilut 14 vuotta, mutta meillä ei ole vielä lapsia. Olen toki sua kolmisen vuotta nuorempikin. Toivottavasti meillä taas nuo vauvajutut on tulevaisuutta :)
 
"Fitmama"
Normaalia isoissa kaupungeissa. Mun tuttavapiirissä kaikki ensisynnyttäjät on 35-40+v, kuten olin itsekin. Elämä, talous, parisuhde jne kunnossa yli 10v ennen lasten tuloa. Ystäväni sai lapsen 28-vuotiaana, ja hän koki itsensä neuvolassaan teiniäidiksi muihin asiakkaisiin verrattuna.

En tiedä olisinko nuorempana jaksanut paremmin vauvaikää, mutta ainakaan nyt en katkeroidu elämätöntä elämää, sillä olen ehtinyt tehdä kaikkea mahdollista ennen lasten syntymää (eikä se elämä niihinkään loppunut).
 
Niin, ihmisiä on niin erilaisia. Mun lähipiirissä taas on hyvin paljon nuorena lapsenteon aloittaneita, kuten itsekin. Kyllä mä ehkä vähän miettisin miksi on lykänny lapsentekoa, mutta tulisin hyvin äkkiä päätelmään että ihmisiä on niin monenlaisia ja jokanen tekee miten tykkää, eikä asia oikeestaan mulle kuulu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kuunainen

Yhteistyössä