Välit poikki TÄMÄN takia?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällikällälyöty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24088558][QUOTE="mä";24088532]

Juu, minähän olen aapeen sisko ja kehun täällä meidän välejä maasta taivaisiin. Onko nyt joku suljetun osaston nettitunti menossa vai? :D Ja täytyy sanoa että kyllä sinä raukka olet kärryillä tippunut jos luulet minun sanoneen että aapeen pitää antaa siskolleen rahaa. Mutta ei se mitään, en sinulta odottanutkaan luetun ymmärtämistä. Sen sijaan sokeakin näkee että kuinka monella nikillä täällä kirjoitat.
Modeet??[/QUOTE]

Sä olet ihan sekaisin. :D

Ihmiset hyvät, lukisitte nyt viestit kunnolla ettekä vaan räimisi kaiken maailman paskaa ihmisen niskaan. aina sama juttu.

Ap:n isä kuoli juuri hiljattain, nuorehkona ja yllättäen. Oli avannut tilit olemassaoleville lapsenlapsilleen eikä vielä tiennyt että oli saamassa kolmannen lapsenlapsen.

Ap ei voi juridisista syistä jakaa poikiensa rahoja yhtään mihinkään, eikä saanut enempää kuin siskonsa koska pojat aaavat rahat käyttöönsä 18 v. täytettyään. Juridisista syistä hän ei voi myöskään omaa perintöosaansa jakaa.

Ap:n sisko tuskin tarvitsee taloudellista apua, koska on perinyt suurehkon summan rahaa. He saivat samat summat.

Ap, siskosi toivottavasti rauhoittuu kyllä. Raskaana hormonit heittelevät ja ja mieli tekee kummia, ja isän menetyksen surukin voi vaikuttaa tunteiden kautta asioihin. Tsemppiä ja otan osaa suruusi (oma isäni kuoli pari kuukautta sitten).

[QUOTE="vieras";24088384]Taas ja taas. Monta kertaa olen jo kysynyt, kertaakaan vastausta saamatta. Mitä niin ilkeää ja kamalaa olen sanonut?[/QUOTE]

Ohis: Kyllä sun teksteistä valitettavasti saa aika ilkeän kuvan. Sinuna antaisin jo olla.

Ap:n viestiin: Isäsi viimeinen tahto on ollut, että poikasi saavat perintöä sinun ja siskosi lisäksi. Siskon lapsesta hän ei ole ollut tietoinen, joten ei sisko voi suuttua. On siskosi asia vaikka perustaa omistaan lapselleen tili, ei _missään_ nimessä sinun.

No ap varmaankin ratkaisee asian hankkimalla itselleen kolmannen lapsen. Sitten varmaan sisko on tyytyväinen, kun molemmilla on lapsi, joka ei isoisän perintörahoja ole saanut.

Mietippä! Jos nyt (ei nyt välitetä tässä laeista) antaisit siskollesi rahaa niin silloin siskosi olisi valmis paikkaamaan välinne rahalla!! Voisitko sinä sen jälkeen jatkaa niinkuin mitään ei olisi tapahtunut? Mulla ainakin menis hommasta maku ja saattais välit siihen suuntaan mennä. Mä en voi kuvitella että mun veljen ja mun välit vois mennä perinnön takia poikki. Molemmat saa mitä saa. Ja tässähän ei ole kyse sinun tai siskosi, vaan lastenlasten rahoista.

Entäpä jos sinä saisit nyt kolmannen lapsen, mites rahat sitten menis? Ei isäsi voinut tietää saako siskosi koskaan lapsia.

Mä luulen että purkaa nyt vaan pahaa oloaan tähän perintöhässäkkään. Jos nyt ei kuitenkaan vähää välitä siitä mitä isäsi on päättänyt eikä ymmärrä ettet sinä mitään ole ottanut vaan isäsi on antanut niin anna olla.

Raha on suoraan perkeleestä.

Ketju on edelleen etusivulla :O Mä voisin lisätä vielä selvennystä omaan kantaani nyt, kun en ole niin heikossa hapessa kuin eilen :D

Jos tämä olisi tapahtunut minulle ja siskolleni, olisin halunnut antaa hänen lapselleen osan omista rahoistani. Sen takia, että se olisi minusta oikeudenmukaista hänen lastaan kohtaan. Olisi ollut vaikea hyvällä omallatunnolla istua niiden 400 tuhannen päällä (vaikkakin olisivat lasteni), jos siskolla ei olisi mitään omalle lapselleen. Mutta tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni ja tekisin sen vain oman siskoni takia, koska hän on kultaakin arvokkaampi. Jokainen miettiköön itsessään mitä olisi valmis tekemään omansa kanssa.

[QUOTE="vieras";24088666]Ihmiset hyvät, lukisitte nyt viestit kunnolla ettekä vaan räimisi kaiken maailman paskaa ihmisen niskaan. aina sama juttu.

Ap:n isä kuoli juuri hiljattain, nuorehkona ja yllättäen. Oli avannut tilit olemassaoleville lapsenlapsilleen eikä vielä tiennyt että oli saamassa kolmannen lapsenlapsen.

Ap ei voi juridisista syistä jakaa poikiensa rahoja yhtään mihinkään, eikä saanut enempää kuin siskonsa koska pojat aaavat rahat käyttöönsä 18 v. täytettyään. Juridisista syistä hän ei voi myöskään omaa perintöosaansa jakaa.

Ap:n sisko tuskin tarvitsee taloudellista apua, koska on perinyt suurehkon summan rahaa. He saivat samat summat.

Ap, siskosi toivottavasti rauhoittuu kyllä. Raskaana hormonit heittelevät ja ja mieli tekee kummia, ja isän menetyksen surukin voi vaikuttaa tunteiden kautta asioihin. Tsemppiä ja otan osaa suruusi (oma isäni kuoli pari kuukautta sitten).[/QUOTE]

Ei tässä ole mitään vänkäämistä. Lasten rahat ovat lasten rahoja (jos lapsella on yli 15000 euron omaisuus, ei huoltaja voi sitä käyttää ilman edunvalvojan lupaa ja tällaiseen sitä lupaa ei tule herumaan), eikä AP voi omastaan luopua siskonsa hyväksi. Joten taistelu on turha, sisko leppyköön ajan kanssa.

Ketju on edelleen etusivulla :O Mä voisin lisätä vielä selvennystä omaan kantaani nyt, kun en ole niin heikossa hapessa kuin eilen :D

Jos tämä olisi tapahtunut minulle ja siskolleni, olisin halunnut antaa hänen lapselleen osan omista rahoistani. Sen takia, että se olisi minusta oikeudenmukaista hänen lastaan kohtaan. Olisi ollut vaikea hyvällä omallatunnolla istua niiden 400 tuhannen päällä (vaikkakin olisivat lasteni), jos siskolla ei olisi mitään omalle lapselleen. Mutta tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni ja tekisin sen vain oman siskoni takia, koska hän on kultaakin arvokkaampi. Jokainen miettiköön itsessään mitä olisi valmis tekemään omansa kanssa.

Kun ap ei saa käyttää lastensa rahoja näin. Se ei vain kerta kaikkiaan käy, koska lapsille määrätään julkinen edunvalvoja omaisuuden ylittäessä 15000 euroa ja huoltajalla ei ole mitään oikeuksia hävittää lasten rahoja.

Kun ap ei saa käyttää lastensa rahoja näin. Se ei vain kerta kaikkiaan käy, koska lapsille määrätään julkinen edunvalvoja omaisuuden ylittäessä 15000 euroa ja huoltajalla ei ole mitään oikeuksia hävittää lasten rahoja.

Kirjoitinkin, että olisin antanut omista rahoistani hänen lapselleen. Kumpi on idiootti, se joka ajattelee muita vai se, joka ei osaa lukea :confused:

En lukenut kuin ekan sivun, mutta mua jaksaa yhä uudestaan hämmästyttää, miten näin päivänselviin provoihin jotkut vaivautuu sivukaupalla kommentoimaan. Hankkisitte elämän.

Kirjoitinkin, että olisin antanut omista rahoistani hänen lapselleen. Kumpi on idiootti, se joka ajattelee muita vai se, joka ei osaa lukea :confused:

just joo...ja maksat todella ison lahjaveron!! voi idiootit! ensin maksat omasta perinnöstäsi ison perintöveron ja sitten haluat lahjoittaa siskollesi rahaa ja maksat valtavan lahjaveron. eli valtiolle vaan koko perintö. ei kukaan olisi noin tyhmä!

ei kukaan voi olla niin tyhmä, että luulee voivansa vaan antaa isoja summia rahaa tuosta noin vaan! tottakai siitä menee lahjavero ja suuri vero onkin.

Ei kukaan voi olla niin tyhmä, että kuvittelee etten tiedä Suomen verotuksesta mitään. Anteeksi nyt vaan.

Mulle ekana tulee edelleenkin perhe ja tässä tilanteessa tulisi se sisko. Olen todellakin valmis maksamaan hyvästä omastatunnosta ja siitä, että tilanne on oikeudenmukainen molemmille osapuolille. Jos se on vaikea ymmärtää, niin sitten kyse on vain siitä, että olemme hyvin erilaisia.

Minusta ap:n siskon on aivan turha valittaa, ettei hänestä tai hänen lapsestaan välitetty - itsehän hän ei välittänyt isästään sen vertaa, että olisi kertonut tulevasta perheenlisäyksestä!

Minä en nyt ymmärrä miksi ap:n yksin pitäisi antaa siskon lapselle. Miksi siskon ei pitäisi antaa saman verran kuin sisko, sillä jos vain ap antaa, hän on saanut vähemmän perintöä kuin sisko.

Yhteistyössä