Saako v*tuttaa? Puolisolla harrastuspäivä.

• Viestiketjun aloittaja nalk
  • Ensimmäinen viesti
"uuniomena"
Ja onhan se mukavaa huomenna HELTEESSÄ mennä kävellen lapsien kanssa kauppaan. Olikos sinne matkaakin useampi kilsa.
Juu vituttais muakin. Johan siinä maitotuotteetkin pilaantuu ennenko kotia ne saat.

tarkkaavainen
Mulla on yks kaveri jolla ihan samanlainen mies. Ärsyttää katsoa vierestä sellasta. Ja kukaan ei kehtaa sanoa suoraan mitään. Ja sitten ihmettelevät, että kun kukaan ei ole esim.pyytänyt kummiksi yms???? Haloo. Ja tää mun kaveri on just sellanen supermamma, että oikeesti kantaa ne kauppakassit vaikka hampaillaan ja samalla laittaa tiskit koneeseen ja jalalla järkkää lastensa huoneet ja kaapit ;D

ei apua
[QUOTE="kaskas";24087704]- miten se on niin vaikea ymmärtää, että jos omat menot vaikuttaa toisen menoihin, niistä ja muutoksista olis ihan fiksua ilmoittaa toiselle?

- meilläkin mies touhuilee omiaan, enkä niistä ole kiinnostunut, paitsi silloin, jos täytyis omia juttuja suunnitella - ja silloinkin vastauksen saan vasta kun olen perustellut, että hänen liikkeensa A vaikuttaa minuun/ muuhun perheeseen siten, että valitsemme joko liikkeen B, C tai D, sen mukaan, miten liike A menee[/QUOTE]

Vaikka mies olisi kerennyt ilmoittaa myöhästymisestä, ei silti olisi päässyt kauppaan, koska auto miehellä.

"vieras"
Heitä helevettiin tollanen ukko. Kuten olet jo huomannutkin, se ei tuosta miksikään muutu. Päinvastoin, sen menot alkaa pikkuhiljaa kestää kauemmin ja kauemmin... ja tuokin että se ainoa auto on AINA miehen käytössä :headwall: No, laita se miehes hoitamaan ruokaostokset, kerran sillä on se auto? Ai ei onnistu, no niinhän mä vähän aavistinkin :whistle:

..
Joo, helpommalla pääset ilman tuollaista ärsyttäjää elämässäsi! Näytä sille kuka on kuka ja heitä se pellolle, ellei tavat muutu. Ymmärrän, että lapsia kun on monta ei tuo ole helppoa, mutta ehkä miehesi tulee järkiinsä kun näytät olevasi tosissasi. Ei saa olla nössykkä, kunnon kuri tommoselle pellelle! Eikö miestä yhtään kiinnosta, onko lapsillansa ruokaa seuraavana päivänä kotona? Tuntuu niin vastuuttomalle ja lapselliselle että! Kiukuttaa sun puolesta, ois kiva tulla räyhäämään sun kanssa sille :D

Lortsy
Saa vituttaa. Meillä mies olisi saanut olla menemättä treeneihin, mikäli jotain suunnitellaan siitä pidetään puolin ja toisin kiinni. Varsinkin, jos treenit on siirtynyt seuraavalta päivältä aikasemmalle päivälle ja siitä tulisi ilmoitus puolen tunnin varotusajalla..

"realisti"
treenien ei pitänyt olla tänään, vaan huomenna. Tieto siirtymisestä tuli mulle tänään puol tuntia ennen treenejä. "Sori en muistanut sanoa".
Jos kerran ei ollut eka kerta, mä olisin pikapakannut kaikki autoon, heittänyt miehen harkkoihin ja ottanut auton itselle, ja käynyt harkojen aikana kaupassa lasten kanssa. Sit kun mies soittaa että tuu hakemaan niin jollain viiveellä juu jos ei saa paluukyytiä muilta.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Aika omaan napaan tuijottava taitaa mies olla! :O Vaikka minunkin miehellä on omat harrastuksensa ja hän on pääasiassa se joka käyttää autoa niin silti sovittaa omat menonsa niin että esim. ne kauppareissut saadaan tehtyä tai hän sitten käy kaupassa kotiin tullessaan. Ikinä ei tekisi tuollaista temppua niin kuin ap:n mies, että olisi käveltävä 5 kilsan kauppamatka lasten kanssa hellepäivänä (ei varmasti ole tehnyt sitä koskaan itse lasten kanssa kävellen, eihän?).

Ap:n tapauksessa haluaisin varmaan vähän näpäyttää ja seuraavan kerran kun pääsisin autolla jonnekin ja mies jäisi lasten kanssa niin voisi omatkin menot hieman venyä ;) Ja jos yhtään tulisi valitusta niin syyttäisin mustasukkaiseksi pirttihirmuksi.

Toivooko mies sinun olevan mustasukkainen? Jos se jättää piittaamatta aikatauluista, ilmoitamisista ja muista ja sitten syyttää sua mustasukkaiseksi, koska toivoo sellaista reaktiota? Tai sitten sille on vaan tullut natsikortiksi tuo mustasukkaisuus.

Käy taksilla kaupassa ja laskuta mieheltä matkakulut. Ei kai kukaan lähde lasten kanssa tällä helteellä kilometrien päähän kauppaan kävellen?

"vieras"
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24089044]

Ap:n tapauksessa haluaisin varmaan vähän näpäyttää ja seuraavan kerran kun pääsisin autolla jonnekin ja mies jäisi lasten kanssa niin voisi omatkin menot hieman venyä ;) Ja jos yhtään tulisi valitusta niin syyttäisin mustasukkaiseksi pirttihirmuksi.[/QUOTE]

Just näin ;)

Ja mieluiten tämä vielä niin, että kun miehellä olis samana iltana treenit niin lähtee muka pikaseen käymään vaan jossain autolla mut meneekin vaik kaverille koko illaksi ihan rauhassa kahvittelemaan. Puhelin luonnollisesti kiinni, siinähän mies hikoilee lasten kanssa kotona jumissa kelloa tuijotellen ja kiukkua keräten. Sit kun tulee kotiin ja miehen omat menot on jo menneet siltä ohi, niin "ai sori, en mä muistanut katsoa kelloa, ei sitä aina voi muistaa."

"realisti"
oisit vaikka ottanut taksin.Tai käynyt kaupassa ennen kuin mies lähtee tai pyytänyt miestä käymään kaupassa :)
Tai meet taksilla tänään.

Tai syötte mitä kaapissa on ja soitat miehelle kauppalistan että jos aikoo jotain syödä ja ruokkia perhettään on syytä tulla kaupan kautta kotiin.

Ei haittaa vaikka ruuaksi olisi tänään näkkäriä, makaroonia ja ketsuppia, paistettuja kananmunia ja jälkkäriksi jäätelöä/lettuja/hedelmäsalaattia purkeista. Hätätapauksessa kai nyt jotain on kaapeissa. Tai puuroa. tms

"Liila"
Myöhemmin? Kaupat meni kiinni. Mun mielestä siinä on eroa, että meenkö yksin käymään illalla kaupassa vai raahaanko kaikki lapset huomenna mukaan kauppaan 5km päähän kävellen (koska mies ottaa auton).
Sanot, että sinä tarvitset nyt auton, koska mies ei vaivautunut olemaan ajoissa paikalle. Tai olisihan mieskin voinut käydä siellä kaupassa paluumatkalla.

Olisin niin vittumainen, että piilottaisin vaikka auton avaimet.

"huh"
[QUOTE="Liila";24089192]
Olisin niin vittumainen, että piilottaisin vaikka auton avaimet.[/QUOTE]

Ei nyt kannata kuitenkaan. Vähän suhteellisuuden tajua kiitos jos kaapissa nyt jotain on millä pärjää päivän. Tai menee itse taksilla sen 5 km matkan kauppaan.

Onko tosiaan niin kuin moni vastausviesti täällä antaa ymmärtää, että parisuhteessa olevat ihmiset kohtelevat toisiaan kuin vihollista? Pahaan vastataan pahemmalla, vihapäissään saa ja pitää kostaa, puhuminen ja ymmärtäminen eivät ole ratkaisu.

"Liila"
[QUOTE="huh";24089205]Ei nyt kannata kuitenkaan. Vähän suhteellisuuden tajua kiitos jos kaapissa nyt jotain on millä pärjää päivän. Tai menee itse taksilla sen 5 km matkan kauppaan.[/QUOTE]

Miksi naisen pitäisi ottaa takkiinsa miehen välinpitämättömyyden ja itsekkyyden takia?

"Liila"
Onko tosiaan niin kuin moni vastausviesti täällä antaa ymmärtää, että parisuhteessa olevat ihmiset kohtelevat toisiaan kuin vihollista? Pahaan vastataan pahemmalla, vihapäissään saa ja pitää kostaa, puhuminen ja ymmärtäminen eivät ole ratkaisu.
Johan tässä oli asiasta puhuttu, mutta ei ole auttanut. Miksi vain naisen pitäisi ymmärtää ja toimia likasankona?

[QUOTE="Liila";24089234]Johan tässä oli asiasta puhuttu, mutta ei ole auttanut. Miksi vain naisen pitäisi ymmärtää ja toimia likasankona?[/QUOTE]

En mielestäni maininnut, että NAISEN pitäisi ymmärtää ja ottaa vastaan.

"vieras"
[QUOTE="Liila";24089226]Miksi naisen pitäisi ottaa takkiinsa miehen välinpitämättömyyden ja itsekkyyden takia?[/QUOTE]

Miksi miehen pitäisi myöhästyä töistään sen takia että vaimo ei tajua muita vaihtoehtoja?

kauppareissu taksilla, pizzataksi, kaappien ja pakastimen tyhjennys jne

Tottakai asiasta pitää keskustella vakavasti, mutta on melko kohtuutonta alkaa tuolle linjalle. Mun mielestä silloin mennään linjalle (tai meillä parisuhteessa mentäsiin) josta ei ole enää juuri yhteistä tulevaisuutta edessä jos kiusanteko on ainoa ratkaisu tai toimintatapa joka tulee mieleen :(

"vieras"
entä jos nainen olisi viipynyt esim perhekerhossa tms..varmaan ihan ok ja mies tästä jos valittas ois sika kenties...
mies viipyy harrastuksissa se pitäs jättää..vitsi mitä palstan logiikkaa:LOL:
Ymmärtääkseni ap:n mies ei katso kauhean hyvällä hänkään, jos ap. joskus viipyy jossain, vaan soittelee kyllä perään, muttei ap:lle hyväksy samanlaista käytöstä...ja perhekerho musta on ihan eri asia, koska siellä yleensä ne lapset ovat mukana joten toinen osapuoli voi mennä menojaan toisesta riippumatta. Jos on kotona lasten kanssa, niin ei siitä oikein voi lähteä mihinkään jos lapsia ei voi ottaa mukaan vaan siellä on jumissa niin kauan että toinen tulee hoitamaan lapsia.

Tuskin ap:lle olis miehen viipyminen mikään ongelma, jos ne lapset olisi olleet miehen mukana treeneissä. Hänhän olisi voinut mennä vaikka pyörällä kauppaan ihan ongelmitta, ei olisi omat suunnitelmat mitenkään kärsineet siitä että miestä ei kuulu.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24089277]Miksi miehen pitäisi myöhästyä töistään sen takia että vaimo ei tajua muita vaihtoehtoja?

kauppareissu taksilla, pizzataksi, kaappien ja pakastimen tyhjennys jne

Tottakai asiasta pitää keskustella vakavasti, mutta on melko kohtuutonta alkaa tuolle linjalle. Mun mielestä silloin mennään linjalle (tai meillä parisuhteessa mentäsiin) josta ei ole enää juuri yhteistä tulevaisuutta edessä jos kiusanteko on ainoa ratkaisu tai toimintatapa joka tulee mieleen :([/QUOTE]

Miehen myöhästyä töistään? Vaimonhan tässä perheessä on pitänyt ottaa lapset mukaan töihin, kun mies ei ole tullut ajoissa omista menoistaan.

Mitä muuta toimintatapaa voi enää kokeilla, jos keskusteltu on ihan turhaan eikä asiasta saa enää edes sanoa mitään, kun mies vetää mukaan tuon mustasukkaisuuskortin ja siten mitätöi mahdollisuudet ratkaista asiaa mitenkään neuvottelemalla?

Yhteistyössä