Soskun pakkomielle olla oikeassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen lastenpsykiatrialla töissä ja toimin soskujen kanssa yhteistyössä viikoittain. Yhtään turhaan huostaanotettua lasta en ole tavannut 10 vuoden aikana. Liian myöhään huostaanotettuja kyllä.

Onko sun ajatukset ja puhe yhtä sekavaa kuin teksti? Usein nimittäin luullaan huumeidenkäyttäjäksi henkilöä jonka puhe ja ajatukset harhailee?

Tätä en kysy pahalla, mutta auttaisi ymmärtämään jos kertoisit: onko sulla joku motoriikka- tms. häiriö? Se voisi selittää myös sun lapsen puhevaikeudet.

Onko siis se sun esikoinen huostaanotettu?

[QUOTE="mä";24086624]Olen lastenpsykiatrialla töissä ja toimin soskujen kanssa yhteistyössä viikoittain. Yhtään turhaan huostaanotettua lasta en ole tavannut 10 vuoden aikana. Liian myöhään huostaanotettuja kyllä.[/QUOTE]

Mitenkä erotat ajoissa ja liian myöhään huostaanotetut?

[QUOTE="mä";24086624]Olen lastenpsykiatrialla töissä ja toimin soskujen kanssa yhteistyössä viikoittain. Yhtään turhaan huostaanotettua lasta en ole tavannut 10 vuoden aikana. Liian myöhään huostaanotettuja kyllä.[/QUOTE]

Mä olen asunut lastenkodissa 6 vuotta ja nähnyt kymmeniä huostaanotettuja lapsia ja voin yhtyä tähän kommenttiin.

Aina se vika ei ole vanhemmissa, muttei ne huostaanotot turhia ole...

En nyt noinkaan sanoisi. Totta kai jokainen tekee työtään omalla persoonallaan ja kaikki eivät ole yhtä "hyviä" työssään, mutta että usein pakkomielteisiä, enpä usko.

kuitenkin näin asia menee että jos en suostu siihen mitä he haluavat lapset viedään. Oon ihminen ja ketuttaa jos lapset viedään. Siltä se tuntu. Toivottavasti ymmärrätte että se sattuu lapsiin jotka kuitenkin haluaa olla minun luona jos eivät niin esikoinen lähtis isänsä luo. Esikoinen älyää siks lähdin pois palaverista jossa olin altavastaaja ja jos kieltäydyn esikoinen älyis että huostaan otto toinen vaihto ehto. Vein lapset pois siitä palaverista!

Oma velipuoleni on ollut huostassa muualla kuin kotona. Hänellä on traumat siitä miten häntä on pahoinpidelty ja nöyryytett siellä. Näistä asioista ei vaan koskaan puhuta, koska kärsineet eivät jaksa tällaisilla palstoilla huvikseen tehtailla viestejä:( Miten muuten viesti oikeinkirjoitus korreloi viesti sisällön kanssa?

[QUOTE="Ninni";24086751]Oma velipuoleni on ollut huostassa muualla kuin kotona. Hänellä on traumat siitä miten häntä on pahoinpidelty ja nöyryytett siellä. Näistä asioista ei vaan koskaan puhuta, koska kärsineet eivät jaksa tällaisilla palstoilla huvikseen tehtailla viestejä:( Miten muuten viesti oikeinkirjoitus korreloi viesti sisällön kanssa?[/QUOTE]

Väärin ymmärtämisen mahdollisuus on silloin suuri jos teksti ei ole looginen.

Miksi velipuolesi otettiin huostaan?

[QUOTE="vieras";24086708]kuitenkin näin asia menee että jos en suostu siihen mitä he haluavat lapset viedään. Oon ihminen ja ketuttaa jos lapset viedään. Siltä se tuntu. Toivottavasti ymmärrätte että se sattuu lapsiin jotka kuitenkin haluaa olla minun luona jos eivät niin esikoinen lähtis isänsä luo. Esikoinen älyää siks lähdin pois palaverista jossa olin altavastaaja ja jos kieltäydyn esikoinen älyis että huostaan otto toinen vaihto ehto. Vein lapset pois siitä palaverista![/QUOTE]

Eihän kukaan halua, että lapset vietäisiin kotoa. Täysin ymmärretävää. Mutta joskus se vain on lapsille parempi niin, vaikkeivat vanhemmat sitä näkisikään. Yksittäisiin tapauksiin on täällä palstalla varmaan ihan mahdoton ottaa kantaa.

Mitenkä erotat ajoissa ja liian myöhään huostaanotetut?

Voin kertoa että mun tapauksessa sijoitus (mua ei ole huostaanotettu, vaan avohuollon tukitoimenpiteenä sijoitettu) tapahtui tavallaan liian myöhään. Olin ollut jo vuoden yksin vastuussa sairaasta äidistä ja sisaruksista (olin 13v), mun itsetunto oli tuhottu (kiitos pedofiili-isäpuolen), olin vakavasti masentunut ja psykoottinen, koulussa en käynyt puoleen vuoteen. Yritin monta kertaa tappaa itseni, olin agressiivinen ja pahoinpitelin ihmisiä. Mut toimitettiin ensin pakkohoitoon nuorten psykiatriselle ja sieltä suoraan lastenkotiin, minne sitten jäinkin asumaan. Vasta n. 10 vuotta myöhemmin sain elämäni kuntoon. Jos joku olisi puuttunut ajoissa, en ehkä olisi saanut niin paljon pahaa aikaan.

Psykiatrialla töissä niin et vaistailis täällä.... terapeutit ei noin nopeasti tee johto päätöksiä pelkän kirjotusten perusteella? Ihmistä et voi kirjotusten perusteella analysoida. En terapeutti vaan tutustunut ihmismieleen sanotaan näin.

Velipuoleni otettiin huostaan siksi, että avioerossa äiti joutui antamaan huoltajuuden isälle. Isä uhkasi muuten äitiä hengen menolla. Isä sai huoltajuuden, mutteí pysynyt pitämään huolta lapsesta. Olen lapsi äitini myöhemmästä avioliitosta.

[QUOTE="vieras";24086708]kuitenkin näin asia menee että jos en suostu siihen mitä he haluavat lapset viedään. Oon ihminen ja ketuttaa jos lapset viedään. Siltä se tuntu. Toivottavasti ymmärrätte että se sattuu lapsiin jotka kuitenkin haluaa olla minun luona jos eivät niin esikoinen lähtis isänsä luo. Esikoinen älyää siks lähdin pois palaverista jossa olin altavastaaja ja jos kieltäydyn esikoinen älyis että huostaan otto toinen vaihto ehto. Vein lapset pois siitä palaverista![/QUOTE]

Tiedätkös, että pahennat vain tilannetta jos et kykene yhteistyöhön?

Näissä asioissa kannattaa siirtää se "minäminäminä"-ajattelu syrjään ja yrittää ajatella asiaa lasten kannalta.

[QUOTE="joopajoo";24086808]Tiedätkös, että pahennat vain tilannetta jos et kykene yhteistyöhön?

Näissä asioissa kannattaa siirtää se "minäminäminä"-ajattelu syrjään ja yrittää ajatella asiaa lasten kannalta.[/QUOTE]

Ei lasten kannalta parempi että vien oukeuteen ja katellaan kuka on oikeassa. Huom. Perhetyöntekijän ei pitäs puuttua lasten kasvatukseen jos ei ole väkivaltaista. Ja tiedän jos lapset tekee väärin ja tiedän miten saan lapsen nukkumaan.Tiedän pakko syötön, tiedän pakko nukkutamisen ja ne on minulle raastetta sydämmeen. Joissakin asioissa en anna periks mitkä ovat minun periaatteita vastaan.jos osta karkkia siinä olen jyrkkä ja kerron miksi ei ja jos itku jatkuu saa huutaa mutta ei saa karkkia. Jos jotain ärsyttää että lapsi itkee kun äiti nyt osta karkkia, kattokoon.

[QUOTE="joopajoo";24086635]Onko sun ajatukset ja puhe yhtä sekavaa kuin teksti? Usein nimittäin luullaan huumeidenkäyttäjäksi henkilöä jonka puhe ja ajatukset harhailee?

Tätä en kysy pahalla, mutta auttaisi ymmärtämään jos kertoisit: onko sulla joku motoriikka- tms. häiriö? Se voisi selittää myös sun lapsen puhevaikeudet.

Onko siis se sun esikoinen huostaanotettu?[/QUOTE]

takas ja ei luki häiriö vaan tämä saattaa "syödä sanoja" kun pyyhit mitä kirjoitit ja korjaat. Ei vaan jaksanut uudestaan kirjottaa tekstiä mitkä kirjotin tekee samaa muissa keskustelu palstoilla. Minulla on varmaan häikkää internet explorella tai koneessa yritän miettiä mistä johtuu. jos palvelussa niin en voi korjata.

[QUOTE="Ninni";24086806]Velipuoleni otettiin huostaan siksi, että avioerossa äiti joutui antamaan huoltajuuden isälle. Isä uhkasi muuten äitiä hengen menolla. Isä sai huoltajuuden, mutteí pysynyt pitämään huolta lapsesta. Olen lapsi äitini myöhemmästä avioliitosta.[/QUOTE]

halua lapsia itselleen vaan tekee kostoks mutta voin olla väärässä nitäkin isiä löytyy jotka sitten oikeasti tykkää jotka haluaa.

Törkeetä. Siis lapsesi pihalla ja toinen itsekseen ja ne akat tulee juttelemaan sun kissoista. Tee nyt valitus, mene jonnekin oikeusaputoimistoon hakemaan apua noita vastaan.

Niiltä jotkut ahneet läskit vaatii lapsia (=kauppatavaraa) perheyritykseensä rahan kiilto silmissä.

Yhdyn edellisiin. Olen ollut useammassa lastenkodissa töissä enkä yhtään turhaa huostaanottoa ole nähnyt. Ihanaa jos lapset saadaan palautettua vanhemmilleen mutta aikuisten etua siinä ei voida miettiä, ainoastaan lasten.

Ja älä välitä jos tässä ketjussa haukutaan. Suomalainen on sellainen että pakko purkaa johonkin omaa tyhmyyttää ja ilkeyttään ja kohteeksi valitaan se jolla menee heikoiten muutenkin eikä tukea vanhemmilta tai muilta läheisiltä.

Pidä nyt vaan puolesi niitä lapsikauppaa vastaan.

Yhteistyössä