Soskun pakkomielle olla oikeassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
ja kuitenkin väärässä. En tiiä onko tämän takana joku jolla on nyt oikeasti pää nupissa vikaa mutta ihan naurettavuuksiin menee. Valitusta valituksen perään kunhan suostun nyt vaan mitä he tahtovat. Suostuin perhetyöntekijöiden käynteihin siksi koska että saan esikoisen takaisin enkä että voisivat väittää että pienimmän puhuttumattomuus nyt johtuu minusta vaikka käy päivittäin perhepäivähoidossa. Kävivät 1,5 tuntia kahdesti päivässä ja olin kettuutunut siitä että käyvit täällä joten istuin olohuoneessa ja juteltiin mutta se juttelu oli kyllä lähinnä kissoista ja onko sairauksia kissoilla oisin toivonut että kysyvät lapsista mutta ei. Toinen lapsista pihalla kavereiden kanssa leikkimässä pienempi teki omia juttujaan. Loppu tulos olen masentunut ja tarvitsen apua. Masentuneen lapset eivät kehity ollenkaan ja miten voi olla masentunut kun kuitenkin touhuan koko päivän ja koti on puunattu + viellä riittää virtaa yhdeksän jälkeen. Saatan valvoa 1 tai 2 ja aamulla ollaan hereillä 8 aamulla. Jotenkin tuntu että ei löydetty mitään mistä valittaa niin ruvettiin niin sanotusti pilkkua viilaamaan. Esim: matot pihalla, lapsi ei saa mitä tahtoo kaupassa ja olisi pitänyt hyssytellä?, en puhu muuta kuin jos kysytään(olen robotti) muuten hyvä mutta puhuin niistä ei mainittu mitään ja Kukaan ei maininnut siitä että oli siistiä kun siivoan joka päivä. Sanon vaan että jos minusta huolissaan eikä lapsista niin ne tarkkaili sitten minua jos vievät lapset noilla papereilla niin oikeudessa nähdään en jaksa enää jonkun pakkomiellettä. että oon masentunut tai huumeitten käyttäjä.

[QUOTE="vieras";24086359]kirjottaa mutta ainakin osaan sanoa lapselle että opettele kirjottamaan ja lukemaan että ei kukaan vittuille sinulle. Eikä tule haukutuks netissä :)[/QUOTE]

Et halua tulla haukutuksi, mutta haukut itse muita?

[QUOTE="hohhoijaa";24086329]Oisit toivonut että kyselee lapsista? Et saanut suutas auki kertoa, mitä halusit?

Turhaa narinaa taas..[/QUOTE]

jos minua tarkkaillaan silloin kysellään yleensä mitä lapsi on tehnyt ja ollaan kiinnostuneita mitä lapsi tekee.

[QUOTE="niin";24086389]Mistä sun pitäs esikoinen saada takas? otettu huostaan vai mitä?[/QUOTE]

Kaikkea ei tarvitse kirjoittaa täällä jos ei lupaa sanoa joihin se voi satuttaa joten puhutaan ympäri pyöreästi että ei voi ottaa esikoista huostaan. EI LUPAA SANOA.

[QUOTE="ööö";24086379]Et halua tulla haukutuksi, mutta haukut itse muita?[/QUOTE]

Sanoin vaan että onko viisasta näyttää esimerkkiä haukkumalla sillä että toinen ei osaa kieliilmasua. ja onko järkevää puuttua siihen. Hei minulla oli nelonen äidinkieli.

[QUOTE="vieras";24086466]Sanoin vaan että onko viisasta näyttää esimerkkiä haukkumalla sillä että toinen ei osaa kieliilmasua. ja onko järkevää puuttua siihen. Hei minulla oli nelonen äidinkieli.[/QUOTE]

Ihan ot, mutta et sitten ilmeisesti ole käynyt peruskoulua loppuun?

[QUOTE="vieras";24086479]Suomi ei taida olla sun äidinkieli.[/QUOTE]

Ei helvetti "naurattaa" jos jollain peräti jotain sanomista kuin vaan kettuilu niin sanois jotain järkevää. Säälittää kun ei muuta kun "osaatko kirjottaa" . Pitäskös sen äitin tulla hakemaan sut pois koneelta.

[QUOTE="vieras";24086395]jos minua tarkkaillaan silloin kysellään yleensä mitä lapsi on tehnyt ja ollaan kiinnostuneita mitä lapsi tekee.[/QUOTE]

Ja kertositko totuuden?

[QUOTE="vieras";24086543]Ei helvetti "naurattaa" jos jollain peräti jotain sanomista kuin vaan kettuilu niin sanois jotain järkevää. Säälittää kun ei muuta kun "osaatko kirjottaa" . Pitäskös sen äitin tulla hakemaan sut pois koneelta.[/QUOTE]

no kun ihan rehellisesti, jos sun kirjoitustaito on tätä luokkaa, mä vakavasti kyseenalaistan sun kyvyn vastata lapsen kasvatuksesta. Jos suomi kerran on sun äidinkieli niin sitten sulla on varmaan joku lukihäiriö tms?

[QUOTE="vieras";24086543]Ei helvetti "naurattaa" jos jollain peräti jotain sanomista kuin vaan kettuilu niin sanois jotain järkevää. Säälittää kun ei muuta kun "osaatko kirjottaa" . Pitäskös sen äitin tulla hakemaan sut pois koneelta.[/QUOTE]

Lue mitä kirjoitit aloitukseen ja kommentteihin. Ajatuksella ja rauhallisesti. Huomaat luultavasti miksi ihmiset kummastelee

Ei tarvitse olla hyvä äidinkielessä, mutta kun sinun tekstisi pomppii, eikä siitä saa mitenkään kiinni mitä yrität takaa ajaa. Lukihäiriöisenä ymmärrän että joskus lauseesta saattaa jäädä uupumaan sana tai ratkaiseva välimerkki - silloin lausetta ei ymmärrä kukaan muu kuin se kirjoittaja itse.

[QUOTE="sama";24086563]no kun ihan rehellisesti, jos sun kirjoitustaito on tätä luokkaa, mä vakavasti kyseenalaistan sun kyvyn vastata lapsen kasvatuksesta. Jos suomi kerran on sun äidinkieli niin sitten sulla on varmaan joku lukihäiriö tms?[/QUOTE]

ai lukihäiriöisellä ei voi olla lapsia hoidettavana?? huom ruotsin kruununprinsessa kärsii lukihäiriöstä kuten monet muutkin ns asemassa olevat. se ei todellakaan ole este lasten huoltamisesta. hiukan nyt järkeä mitä kirjoittelee tänne

ai lukihäiriöisellä ei voi olla lapsia hoidettavana?? huom ruotsin kruununprinsessa kärsii lukihäiriöstä kuten monet muutkin ns asemassa olevat. se ei todellakaan ole este lasten huoltamisesta. hiukan nyt järkeä mitä kirjoittelee tänne

Huomasin itse et kirjoitin epäselvästi. Tarkoitin, että lukihäiriö selittäisi tekstin. Jos lukihäiriötä ei ole, niin sitten ihmettelen suuresti. Tarkoitus ei ollut väittää et lukihäiriöinen ei voi kasvattaa lapsia.

Yhteistyössä