voinko tehdä ls-ilmotuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ihmetys";24077741]Niinpä! Taitaa olla perhettä vastaan jotain hampaankolossa ja ei ole selkärankaa selvittää asioita. Taitaa ap olla etsinyt syytä milloin voisi jollakulla näpäyttää. Missä yhteisöllisyys? Ei muuta kuin ls-ilmoituksia kehiin niin maailma pelastuu. Let me laugh you stupid pitch![/QUOTE]

Ei välttämättä kuitenkaan.
En mä ainakaan rehellisesti jaksaisi "vetää perässäni" jonku naapurin perheen lapsia viikosta, kuukaudesta tai vuodesta toiseen.

Tästä ketjusta päätellen monikin jaksaisi pyyteettömästi syöttää naapurin lapsia pitkäaikaisesti.
Kokemuksesta tiedän, että kun sen aloittaa, niin on vaikea katkaista sitä "auttavaa kättään".

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24077779:
Ei välttämättä kuitenkaan.
En mä ainakaan rehellisesti jaksaisi "vetää perässäni" jonku naapurin perheen lapsia viikosta, kuukaudesta tai vuodesta toiseen.

Tästä ketjusta päätellen monikin jaksaisi pyyteettömästi syöttää naapurin lapsia pitkäaikaisesti.
Kokemuksesta tiedän, että kun sen aloittaa, niin on vaikea katkaista sitä "auttavaa kättään".
Mutta ls-ilmoitus ei ole oikea tapa tehdä sitä. Ainakaan mun mielestäni.

Jos rahankäyttö ei ole hallinnassa niin kyllä siinä on peruste ottaa yhteys lasuun. Ihan vaan että perhe saa jotain apua jos aihetta on. Jos ei ole rahaa ruokaan sieltä voi saada vaikka maksusitoumuksen kauppaan ruokaa varten..

Miksi ihmisillä on asenne että ls ilmoitusta ei voi tehdä ennenkuin lapset ovat suunnillee hyväksikäytettyjä tai nälkiintyneitä...

Jos rahankäyttö ei ole hallinnassa niin kyllä siinä on peruste ottaa yhteys lasuun. Ihan vaan että perhe saa jotain apua jos aihetta on. Jos ei ole rahaa ruokaan sieltä voi saada vaikka maksusitoumuksen kauppaan ruokaa varten..

Miksi ihmisillä on asenne että ls ilmoitusta ei voi tehdä ennenkuin lapset ovat suunnillee hyväksikäytettyjä tai nälkiintyneitä...

Tottakai ilmoituksen voi tehdä, huomaahan sen siitä että niitä tehdään todellakin paljon, vaan kuinka moni niistä on aiheellinen, saati sellainen josta perhe saa tarvitsemaansa apua.

Jos vanhemmat eivät pidä rahankäyttöään niin isona ongelmana että olisivat siihen itse apua hakeneet, lapset kuitenkin syövät vaikkakin ehkä halvalla, muuten kaikki on ok (huomaa että nämä ovat vain oletuksia kaikki), ei ole ollut tarvetta leipäjonoon mennä jne., niin kuinka todennäköisesti lyhyessä haastattelussa ilmoituksen kohde kertoo että kyllä, rahaa tarvitaan, kun juuri tällaiset palstat ovat antaneet ihmisille lastensuojelusta kauhukuvan jossa sossutädit tulee vain kyselemättä hakemaan lapset pois ja apua ei missään nimessä kannata pyytää eikä ongelmia myöntää vaikka sellaisista tietäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24077786:
Mutta ls-ilmoitus ei ole oikea tapa tehdä sitä. Ainakaan mun mielestäni.

No mä oon kyllä kans vähän samoilla mielin, ettei ls-ilmoitus ole se oikea tapa, mutta miten sitten voisi "herättää" niitä vanhempia?
Kuten jo sanoi, niin en mä ainakaan jaksaisi pitkiä aikoja ylläpitää naapurin normaalia elämää. Eri asia jos on tilapäisesti huonossa tilanteessa.

Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa sitä, että perheeseen otetaan yhteyttä ja tiedustellaan onko avun tarvetta. Lastensuojelu avustaa lapsia ja perheitä muutenkin kuin ottamalla lapsia huostaan... Ilme käsitys tuntuu olevan, että lastensuojeluilmoitus olisi joku merkki huonosta perheestä/vanhemmista.....

Just, ei lastensuojelusta mitään ruokalappuja jaella. Jos olettaa perheen tarvitsevan ruoka-apua, eikö olisi parempi ehdottaa perheelle että ottaisivat itse yhteyttä sossuun/kirkkoon jotta saisivat sitä apua.

Alkuperäinen kirjoittaja uäpiu;24077526:
kyllä olet sanonko mikä :O miksi se on niin kamalaa antaa ruokakassia jos tarpeeseen menee tai miksi on kamalaa vaikka kutsua lapset syömään?
Itse en voi tajuta että ollaan noin oman navan tuijottajia ja annetaan vaikka nälkiintyneen lapsen huutaa vieressä kunhan äp saa mahansa täyteen makkaraa

Miksi ap:n pitäisi muiden ihmisten syömisistä huolehtia? Eikös se ole jokasessa perheessä tapana hoitaa itse poppoolleen ruoat ym, eikä oletta että naapurin kerttu tuo ruokakassisn ja syöttää meidän nicopetterin ja jessicacanelin? Ap tuskin on elatusvelvollinen tästä perheestä?

Jos joku mun tuttu sössis raha-asiat niin ettei oo varaa ruokaan niin autan, mutta elättäjäksi ja muonittajaksi en ryhdy!

Yhteistyössä