EI HERKKUJA MAANANTAINA (ja terveellinen elämä heti siitä lähtien)

Ööö...tuota saako vasta huomenna kertoa, kun nää jussiherkut syöty? Tosin mun on pakko tehdä ns. kermaruokiakin, koska äitini ruokahuolto on minun kokkaukset. Siinä piilee vaara...No mutta yritän oikeesti, olis 10-15kg saatava pois. Kiva kun teit ketjun!

Rentomeininki, joten totta ihmeessä kerrot suunnitelmat heti kun siltä tuntuuu :)
Ihanaa saada vertaistukea!!

Kyllä me tähän pystytään!!
Mulla on hirvittävä fiilis nyt päällä, koska nyt on ahtanut taas juhannusherkkuja valtavasti joten olo alkaa olemaan aika ällö! :/

Totuustorvi

Ähh eihän tossa ole taas mitään järkeä? Herkkuja on terveellisiäkin eikä herkuistakaan haittaa ole jos pysyy kohtuudessa ja liikkuu järkevästi. Kukaan ei pysty lopettamaan herkkujen syöntiä lopullisesti (no ehkä todella harvat). Kun syöttekin jotain tulee sitten syötyä taas liikaa ja masentaa. Valoja päälle =)

Ähh eihän tossa ole taas mitään järkeä? Herkkuja on terveellisiäkin eikä herkuistakaan haittaa ole jos pysyy kohtuudessa ja liikkuu järkevästi. Kukaan ei pysty lopettamaan herkkujen syöntiä lopullisesti (no ehkä todella harvat). Kun syöttekin jotain tulee sitten syötyä taas liikaa ja masentaa. Valoja päälle =)
No, ketjun otsikko on ehkä harhaanjohtava mutta tämä ketju syntyi aiemmasta ketjusta jossa manailimme erittäin herkkupainotteista ruokavaliotamme. Sen inspiroimana sitten päätimme tehdä uuden ketjun jossa tsemppaamme itsemme ruokaremonttiin!
Se ei suinkaan tarkoita totaalikieltäytymistä herkuista vaan vaihtamista herkuista terveellisempiin! Ja herkkuja kohtuudella! :)

Tarkoitus oli auttaa toisia eikä mälsänä mollata! Kukin tekee sen minkä pystyy ja kohtuus ei aina kaikilla pysy. Siksihän tätä keskustelua tässä käydään! Jos sulle kaikki on ok niin hyvä. Meille kaikille ei ehkä ole ;)

täh?
Mulla oli viikon ennen juhannusta ruokavalio suht. hyvällä mallilla. En syönyt herkkuja, eikä tehnyt edes mieli, kun olin jättänyt ne pois. Nyt juhannuksena sitten oli "pakko" syödä kaikkea hyvää, koska oli tarjolla. Ruotuun palaaminen tulee olemaan vaikeaa. :headwall:

W
Tämän illan polttava kysymys: Syönkö iltapalaksi tuon omatekemäni pizzan palan vai järjestänkö jotakin terveellisempää? Normaalisti syön siis joka päivä herkkuja.:xmas: Jotain tällaista muistutusta tässä joka päivä tarvittaisiinkin.

Tämän illan polttava kysymys: Syönkö iltapalaksi tuon omatekemäni pizzan palan vai järjestänkö jotakin terveellisempää? Normaalisti syön siis joka päivä herkkuja.:xmas: Jotain tällaista muistutusta tässä joka päivä tarvittaisiinkin.
No tiedän itseni, etä toimisin tässä tilanteessa niin että koska vielä ei ole maanantai niin SÖISIN sen omatekemän pizzan :D Nauttisin ikäänkuin viimeisestä .... :p Mutta mun vastaus taisi olla nyt ihan väärä ;)

täh?
No tiedän itseni, etä toimisin tässä tilanteessa niin että koska vielä ei ole maanantai niin SÖISIN sen omatekemän pizzan :D Nauttisin ikäänkuin viimeisestä .... :p Mutta mun vastaus taisi olla nyt ihan väärä ;)
Minäkin nauttisin. Ja kun olen kerta sen tehnytkin, niin en haluaisi heittää sitä hukkaan, ellei joku muu sitten voisi syödä sitä. :ashamed:

W
Kun ei se pizza oikeasti ole edes mitään hyvää. Ruokaa minulle siinä missä muutkin. Ikävä kyllä en pidä sitä edes herkkuna, joten en pääse edes idean tasolla herkuttelemään viimeistä kertaa.:p Kai tässä siis on vähän sellainen tilanne, että teenkö paremman vai huonomman valinnan. En siinä mitään kummoisempaa makuelämystä menettäisi. Kyse on lähinnä siitä viitsinkö jo tänä iltana alkaa tekemään parempia valintoja.

Jaa mä taas pidän pizzaa herkkuna :) Ainakin noutopizzaa ja huomenna aion vielä sortua ja hakea. Sit ma yritän muistaa laittaa mitä kaupasta ostin, jos vaikka saisin täältä hyviä vinkkelä millä mässytyksestä pääsis eroon... Mut huomenna vielä naatiskelen ;)

W
Jaa mä taas pidän pizzaa herkkuna :) Ainakin noutopizzaa ja huomenna aion vielä sortua ja hakea. Sit ma yritän muistaa laittaa mitä kaupasta ostin, jos vaikka saisin täältä hyviä vinkkelä millä mässytyksestä pääsis eroon... Mut huomenna vielä naatiskelen ;)
Niin minäkin pidän noutopizzaa. Omatekemä vain ei tunnu juhlalta eikä herkulta. Mainittakoon etten liiemmin viihdy keittiössä ja tuotokset ovat usein sen näköiset, sekä makuiset.:D

Höh, ei tolleen törkeesti saa muita laihistelijoita yllyttää ja heidän himojaan herättää kertomalla tilaavansa herkkupizzaa huomenna.:stick: Kohta kiero pääni keksii, että jos jätän tuon surkean omatekemän pizzanpalani tänään syömättä, olen huomenna ansainnut kokonaisen perhepizzan..

Viimeksi muokattu:
Niin minäkin pidän noutopizzaa. Omatekemä vain ei tunnu juhlalta eikä herkulta. Mainittakoon etten liiemmin viihdy keittiössä ja tuotokset ovat usein sen näköiset, sekä makuiset.:D

Höh, ei tolleen törkeesti saa muita laihistelijoita yllyttää ja heidän himojaan herättää kertomalla tilaavansa herkkupizzaa huomenna.:stick: Kohta kiero pääni keksii, että jos jätän tuon surkean omatekemän pizzanpalani tänään syömättä, olen huomenna ansainnut kokonaisen perhepizzan..
Noh en mä sun himoja ala kyllä järjestelee :LOL: Ei mut ajattele nyt, että mulla tossa makkarin ikkunan edessä kimaltaa pizzeria kyltti! Siis vain noin 20 askelta syntiin...

Noh en mä sun himoja ala kyllä järjestelee :LOL: Ei mut ajattele nyt, että mulla tossa makkarin ikkunan edessä kimaltaa pizzeria kyltti! Siis vain noin 20 askelta syntiin...
Toi on kyllä petollista.... Just tässä katselin että apetit -valmistajalla on ainakin ihanan näköisiä pakaste bataatteja (rakastan bataattia) joten niitä paistelemalla saa varmaan kivan lisukkeen lihalle. Vai onko bataatti yhtä paha kuin perunakin? :) (en itse edes hirveästi pidä perunasta)

W
Hei camoon! Kaikki sapuskat on hyviä, harjoittelu auttaa siihenkin vaivaan ;) Ja ite ainaki tykkään kotiruoasta ja senkin huomaa...
Se on vähän sama kuin lastenkin teossa. Harjoittelu on mukavaa ja seurauksista saa katua jälkeenpäin.:whistle: Yhdessä vaiheessa tykkäsin väkerrellä omatekemien kakkujen koristelun parissa. Kyllä, puhun nyt täytekakuista. Se oli aika tuhoisa harrastus, josta vaivalla vierottauduin. Onnekseni en muista paljonko kokonaisessa kermakakussa on kaloreita.:xmas:

Hui, samasta syystä en uskaltanut tilata netistä niitä söpöjä leivos- ja karkkikoruja ym. tilpehöörejä. Ehkä vielä päädyt poistamaan tuon kylttisi. Se olisi ikäänkuin sinun havainnollinen terveellisemmän elämän aloitus-yritys. Tv:ssä heitetään dramaattisesti herkkuja roskiin, sä voit poistaa pizzakyltin seinältä.:D

Minä tulen mukaan, lähinnä haluan eroon päivittäisestä herkuttelusta.
Harmittaa oma tyhmyys: ensimmäistä kertaa aikuisiässä olen täysin tyytyväinen kroppaani ja samalla syön itseäni uudelleen vanhoihin mittoihin.

Harmittaa oma tyhmyys: ensimmäistä kertaa aikuisiässä olen täysin tyytyväinen kroppaani ja samalla syön itseäni uudelleen vanhoihin mittoihin.
Paljonko sulla on pudostusta takana ja kauanko olet pitänyt nykyisen painosi?

Siskoni pudotti 30 kg ja hälle painon pitäminen on sujunut kuin itsestään. Kaverini pudotti 50 kg, eikä paino meinaa millään pysyä, vaan se jojoilee. Hän saa olla siis varmaan loppuelämänsä hyvin tarkkana.

W
Ai että, täydellinen peesi tolle.:eek: Itsekkin olen 20kg laihduttanut aikuisiällä ja silti nykyinen ruokavalioni on melkein pahempi kuin tuolloin 20kg painavampana. Kalorit on ainoa asia, joka on minut vielä normaalipainossa pitänyt. Ensimmäinen askel varmaankin olisi päästä eroon tästä jokapäiväisestä herkkujen mässyttämisestä.

Mulla myös tyhmä pää...esikoisen jälkeen sain itseni normilukemiin ja nyt 4v jälkeen +18kg auts:headwall: joo vähän selitän lopetin polttamisen silloin 4v sitten mutta söin sen polttamisen tilalle! Eli älä alota tupakoimaan ;)

Yhteistyössä