Olen vähän pettynyt...Ystäväni ei kutsu perhettämme lapsensa rippijuhliin :(

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mun muinaisille rippijuhlille kutsuttiin laajasti sukua ja ne mun kavereistani, joilla ei ollut omia juhlia samana päivänä. Niitä vanhempieni kavereita, joiden lapset ei olleet mun kavereitani, ei kutsuttu. Ei myöskään kutsuttu niitä perheyhdistelmiä, joiden vanhemmat ovat vanhempieni kavereita, mutta joiden lapsen kanssa olin enemmän hyvänpäiväntuttu kuin aktiivinen kaveri. Meillä teidän tulonne olisi riippunut siis siitä, kuinka läheinen kaveri lapsenne kanssa olen.

Meidän suvun juhlissa on tapana kutsua sukua todella laajasti. Kaikilla on keskenään hyvät välit, mutta joidenkin kanssa ei vaan tule oltua yhteyksissä kuin suvun juhlien aikaan. Mä itse tykkään siitä, että edes juhla-aikana tulee sukua nähtyä, joten toi sama "sukulaiset ensin"-kaava jatkuu kyllä meilläkin. Jos tilaa olisi rajattomasti niin sitten olisi kiva kutsua vaikka kaikki, mutta yleensä raja on vedettävä johonkin ja ainakin meillä sitä rajaa mietitään vasta sukulaisten jälkeen.

Ellet tiedä, että teillä olisi välit jotenkin tulehtuneet niin todennäköisintä on, että teillä on vaan eri tavat vieraiden kutsumisessa. Susta toi kutsumattomuus taitaa tuntua kaveruuden laiminlyönniltä, mutta ihan varmasti sitä ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Meillä on pienet suvut, tai no minulla suuri, muttemme ole tekemisissä, joten rippijuhliin on kutsuttu vain rippilapsen vanhempien lähin perhe ja pari ystäväperhettä, joitten kanssa olemme olleet koko lasten eliniän tekemisissä. Vieraita on kutsuttu vain noin 25 henkeä. Ystäväperheitten kanssa olemme olleet puolin ja toisin lasten juhlissa, koska olemme olleet toisillemme tukiverkkona lasten ollessa pieniä, olemme kaikki kaukana suvuistamme.

Yhteistyössä