Maanantaina alkaa "uusi elämä". Haluaisin vinkkejä kiitos!

Olen totaalinen herkkuperse (eikä perseeni suinkaan ole mikään herkku vaan täynnä sitä itseään).
En ole lainkaan ylipainoinen mutta ruokailutottumukseni ovat aivan kamalat. Karkkia ja muita herkkuja _joka päivä_.

Olen yrittänyt päästä tästä järkyttävästä herkkuaddiktiosta eroon mutta tuloksetta. Tahtoa ei ole riittänyt tarpeeksi.
Nyt olen päättänyt, että maanantaina se alkaa, eihän se VOI olla NIIN vaikeaa!!!!
Antakaa minulle hyviä vinkkejä aamupalalle, välipaloille , ruuaksi yms. jotta vaihtoehtoja olisi eikä tämä elämänmuutos kaatuisi siihen etten keksi mitään erilaisia vaihtoehtoja ja sen myötä ratkean sitten taas samaan vanhaan!

Ottaisin myöskin vinkkejä vastaan mahdollisista "ruokalaskureista" jotka ovat oikeasti tosi hyviä ja joiden perusteella olisi helppoa seurata ruuan laatua ja terveellisyyttä.

"omena"
Mulla auttaa se, että syön säännöllisin väliajoin ja tarpeeksi kerralla. Syö tarpeeksi proteiineja joka ruualla. Mitä sä normaalisti syöt päivällä? Siis muuta kuin herkkuja. Että voi antaa niitä erilaisia vinkkejä.

[QUOTE="omena";24058466]Mulla auttaa se, että syön säännöllisin väliajoin ja tarpeeksi kerralla. Syö tarpeeksi proteiineja joka ruualla. Mitä sä normaalisti syöt päivällä? Siis muuta kuin herkkuja. Että voi antaa niitä erilaisia vinkkejä.[/QUOTE]

Käyn yleensä lounasravintoloissa syömässä ja siellähän ruoka on kovin vaihtelevaa... Sitten ratkean toisinaan syömään grillattu kananrinta subin... kotona teen monesti erilaisia pastoja (kermakastikkeessa : / )

roskaruokaakin menee useampi kuukaudessa. pahalta näyttää. oikeastaan pahemmalta kun kirjoitan sen tähän

[QUOTE="MINNI";24058442]Muista syödä proteiinia tarpeeksi ni et sorru herkkuihin ja juoda vettä. Raejuusto, maitorahka hyviä protskun lähteitä, vettä min 2 l päivä.[/QUOTE]

Tää toimii ainakin mulla, ei napostelu tai herkkuhimo iske. Mutta kun saisi taas aloitettua...:(

W
Harrastatko liikuntaa? Syöminenhän on vain pieni osa koko elämänmuutosta. Liikunta kiinteyttää :)
Harrastan. Se taitaakin olla ainut syy sille, etten sentään ole vielä normaalipainon yli paisunut.:whistle: Tosin vanha totuushan taitaa olla se, että ruokavaliolla on kaikkein suurin merkitys painon pudotuksessa. Jokin prosentuaalinen osuuskin jossakin luki, mutta se oli niin synkkää luettavaa, etten sitä viitsi alkaa kaivelemaan.:snotty:

[QUOTE="Jonna";24058530]Tsemppiä! Syö säännöllisesti äläkä paastoa. Mulla on mennyt noin pari viikkoa ennen kuin makeanhimo on hellittänyt, eli on ollut ihan vain tottumiskysymys![/QUOTE]

Kiitos tästä kommentista!

[QUOTE="Minni";24058509]Alota ma :) Huomaat heti illalla et on kivempi olo.[/QUOTE]

Juu niin varmaan olis, jotenkin aina sortuu sit pottuun jne. kun muksulle tekee ruokaa, ei pelkkää protskua voi syöttää...Mutta jospa tästä synttäri+Juhannus mässäilystä tulis ähky, että ma ns. uusi olo. Kiitos tsemppauksesta :)

"Minni"
Juu niin varmaan olis, jotenkin aina sortuu sit pottuun jne. kun muksulle tekee ruokaa, ei pelkkää protskua voi syöttää...Mutta jospa tästä synttäri+Juhannus mässäilystä tulis ähky, että ma ns. uusi olo. Kiitos tsemppauksesta :)
Ei haittaa vaikka perunaa syö, ei se myrkkyä ole :D Kuhan sitä proteiinia on enemmän. Syön itekkin melkein joka päivä 1-2 perunaa, oon laihtunut 20 kg 4 kk.

"..."
Herkuttomaan elämään tottuu ja sen jälkeen ne herkutkin maistuvat silloin tällöin vielä taivaallisemmalta. Muutaman päivän keksit koko ajan jotain tekemistä, ettei ole aikaa miettiä herkuttelemista, niin varmasti alkaa helpottaa. :) Liikunta tsemppaa myös olemaan herkuttelematta.

www.kiloklubi.fi auttaa takuulla, jos vain jaksat perehtyä ja merkkailla. Itse olen tämän systeemin avustamana pudottanut monta kymmentä kiloa. Alkuaikoina varsinkin vahtasin neuroottisesti jokaista kaloria jonka suuhuni laitoin vaikka sainkin syödä riittävästi, mutta näytti toimivan.. Nykyään voi ottaa rennommin ja syödä mitä tykkää, kohtuuden rajoissa.

[QUOTE="Minni";24058556]Ei haittaa vaikka perunaa syö, ei se myrkkyä ole :D Kuhan sitä proteiinia on enemmän. Syön itekkin melkein joka päivä 1-2 perunaa, oon laihtunut 20 kg 4 kk.[/QUOTE]

Oho upeaa :hug: Esikoiselta sain kovalla ruokakuurilla pois 15kg, ja samaa haluaisin nyt ton juniorin jälkeen. Mutta en heitä kirvestä kaivoon ;) Jospa se maanantai olis se alku????

Mä kävin tuossa yksi päivä Chicosissa lounaalla ja possuannoksessa perunoiden lisäksi oli aivan mielettömän hyviä kasviksia. Musta niissä oli ehkä ripaus hunajaa ja nyt mä sitten mietinkin, että mitenkähän semmoset kasvikset vois tilata perunoiden sijaan ravintolassa ... "saisinko perunoiden tilalle semmoisia hyvänmakuisia pehmeitä kasviksia joita ois pyöräytettty hunajassa"? :D Oiskohan niille jotain ihan virallista nimeäkin ;)

Hei tää on muuten totta. Ainakin itse kävin ennen krt/vko kaupassa tosin oli matkaa sinne 17km...Nyt kun kauppa tossa vieeressä tulee käytyä monesti viikossa. Eikä auta edes kauppalista joka aina mukana :ashamed:
Meillä on onneksi 10km lähimpään kauppaan joten hätäostoksia ei tule tehtyä mutta valitettavasti sen kerran kun kauppaan menee niin sieltä tulee kyllä haettua "koko matkan edestä" varalle herkkuja.....

Meillä on onneksi 10km lähimpään kauppaan joten hätäostoksia ei tule tehtyä mutta valitettavasti sen kerran kun kauppaan menee niin sieltä tulee kyllä haettua "koko matkan edestä" varalle herkkuja.....
Niin tuokin saattaa pistää pieleen herkkulakon...Noh mutta jos vaikka vähennät herkkuja, jotenkin ??? Mulla lähinnä omat leipomukset ja ihan perusruoka on sitä herkkua. Pitäiskö heti ma- aamuna tänne heitellä toisillemme viestejä että EI herkkupäivää??? Vai mitä vinkkiä?

W
Yritä välttää kaupassa käyntiä.
Tähän neuvoon kiteytyy suuri viisaus! Vaikka kuinka olisi päättänyt syödä terveellisesti, se ei ole kuin yksi kaupassa käynti ja ne suunnitelmat on sileenä. Siihen lisänä läheiset, jotka tahtovat hemmotella sua herkkupusseilla kerta toisensa jälkeen just sillon, kun sulla itselläsi olisi jo pidempään mennyt ruokailun suhteen hyvin. Sitten sitä ei kehtaa sanoakkaan heille, kun jatkossa tietäisi niiden vahtivan perseesi leveyttä etkä tahdo sitä koska tiedät miten suuri riski sinulla aina on epäonnistua näissä "terveempi elämä"-yrityksissäsi.|O|O

Viimeksi muokattu:
Niin tuokin saattaa pistää pieleen herkkulakon...Noh mutta jos vaikka vähennät herkkuja, jotenkin ??? Mulla lähinnä omat leipomukset ja ihan perusruoka on sitä herkkua. Pitäiskö heti ma- aamuna tänne heitellä toisillemme viestejä että EI herkkupäivää??? Vai mitä vinkkiä?
Erittäin hyvä idea!! Teenkin siihen kuulkaas ihan oman ketjun! pieni hetki :)

Keittiönoita
Keittiövaaka ja kaloritaulukko. 1200 kcal päivässä jaettuna 5-6:een ateriaan. Aivan varmasti alkaa paino laskea, vaikkei nostaisi takapuoltaan tietokoneen äärestä lainkaan. Hitaasti, mutta varmasti.

Yhteistyössä