Tuo mies varmaan vielä ihmettelee, miks oon naama norsun v*tulla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup.";24051054]

Mitä mieltä olisitte, jos MINÄ olisin ollut eilen kavereiden kanssa humpalla, mennyt tänäänkin tyttöporukan kanssa jonnekin ja sanonut miehelle, että kyllä säkin voit tulla. Ja vielä huomenna lähtisin harrastamaan, eli suurinpiirtein ilmoittamatta ja mitään miehen kanssa keskustelematta painaisin omilla teilläni koko jussin?[/QUOTE]

Tuohan olis ollut tosi ok. Ja luulen, että miehesi olis tulossa teidän naisten iltaan jos olis kutsun saanut ja vienyt teidän lapsen äidilleen hoitoon ilman muuta. Juhannus tulee juurikin puitteista, kotona voidaan olla joka viikonloppu oman perheen voimin.

[QUOTE="alkup.";24050935]

Eikö teitä ärsyttäisi, että perhejuhannus vaihtuukin siihen, että mies painaa kolme päivää omilla teillään?[/QUOTE]
Nuorempana olisi ärsyttänyt, mutta olen vuosien myötä ymmärtänyt, että täytyy olla aina myös varasuunnitelma ja että muiden tehtävänä ei ole pitää huolta siitä, että minulla on kivaa tai joku juhlapäivä menisi minun suunnitelmien mukaan. Helpottaa kummasti elämää ja vähentää kärttyisyyttä :)

Vietä tämä ilta lasten kanssa kuten olit suunnitellutkin. Ja huomenna menet sovitusti kaveriperheen luo. Ensi juhannukseksi kutsu kavereitasi teille, niin ei haittaa, vaikka miehesi keksisikin jotain muuta ohjelmaa kuin teidän kanssa juhannuksen vieton.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Miksi et vaan lähtenyt tänään? Merisää oli tänään hyvä ja olisitte voineet lähteä hyvin tänään sinne saareen yhdessä perheen kanssa.
Meillä ei ole ollut 20 vuoteen sähköja ja hyvin pärjätty 5 kk lapsesta lähtien.

Aina vaan miehen ja naisen ajatusmaailmat ei kohtaa. Kuten jo joku aiemmin mainitsi niin miehelle se mökkijuhannuksen peruuntuminen ilmeisesti meinasi sitä että hän sitten halusi keksiä jotain muuta tilalle - ja se nyt oli tuollaista. Itse olen vähän kotihiiri-tyyppiä mutta ymmärrän että monille se juhannus kotona ihan oman perheen kesken kuulostaa tylsältä.

Mutta siis jos koet tarvivasi päikkäreitä niin herätä ihmeessä ukko aiemmin lasta hoitamaan ja muuten kannattaa unohtaa nuo ketutukset ja kehitellä mahdollisimman kiva juhannus lapsen/lasten kanssa.

Meillä mies on yöt töissä maanantaiaamuun asti ja saan lasten kanssa kehitellä mitä tykkään. Eilen vuokrattiin leffa mitä katsottiin samalla kun syötiin juustoja jne. Oli ihan kiva ilta. Tänään piti katsastella josko tässä omalla kylällä olisi jotain juhannusaktiviteettia. Kaverilla(lapseton) on siskonsa perhe käymässä ja tällä siskolla siis samanikäiset kaksoset mitä meidän tyttö, pyysivät mukaan kaupungin isoon juhannustapahtumaan mutta en uskalla yksin tätä koko pesuetta lähteä tuonne asti raahaamaan. Nyt vauvallakin oli aamusta lämpöä, eli aika pelkistetyksi menee.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
[QUOTE="alkup.";24050935]
Eikö teitä ärsyttäisi, että perhejuhannus vaihtuukin siihen, että mies painaa kolme päivää omilla teillään?[/QUOTE]

ärsyttäisi. ja vielä enemmän se ettei sovitusta pidetä kiinni.

Jaa, miehesi ei ilmeisesti halua antaa pienelle lapselleen mitään perhejuhannusta selvästikään. Kalja ja wow kiinnostaa enemmän kuin oman perheen kanssa grillailu. Selevä. Vituttais muakin.

ja mä ymmärrän sen että tekeekin mieli tehdä jotain muuta mutta sillon asiasta voisi keskustella eikä vaan päättää että mä meen sinne, jos säkin haluut niin hommaa lapselle hoitopaikkaa. niin ja mennä jonnekin mihin toinen ei selvästi haluaa.

[QUOTE="noh";24051115]Tuohan olis ollut tosi ok. Ja luulen, että miehesi olis tulossa teidän naisten iltaan jos olis kutsun saanut ja vienyt teidän lapsen äidilleen hoitoon ilman muuta. Juhannus tulee juurikin puitteista, kotona voidaan olla joka viikonloppu oman perheen voimin.[/QUOTE]

:laugh: Juu varmasti mies kuin mies on innosta soikeana liittymässä joukon jatkoksi naisteniltaan! Kurkut silmille ja naamio kasvoille, just juu. :D

ymmärrän täysin vitutuksen. Ei juhannus tarkoita sitä, että voi perheellisenä leikkiä kolme vuorokautta perheetöntä ja ryypätä ukkoporukassa niin kuin poikamiehenä. Elämä on valintoja!

• Tykkää
Reactions: ZäDäM
[QUOTE="noh";24050961]Te olitte sopineet perhejuhannuksen MÖKILLÄ. Miesten logiikka toimii näin, että kun se mökkivaihtoehto peruuntui, ei sen vaihtoehto ole kökkiä perheenä kotona vaan sen tilalle keksitään ihan jotain muuta. Sä saat ihan vapaasti murjottaa, mutta ei sun miehes tule tajuamaan, miksi sä mökötät, kun koskaan ei vaihtoehdoissa ollut viettää juhannusta perheen kanssa omassa kodissa. Ota päikkärit ja koita keksiä jotain omaa kivaa, ellet halua miesporukaan lähteä.[/QUOTE]

Itse asiassa juuri näin miehen logiikka toimii. Ainakin voisin kuvitella oman mieheni ajattelevan myös niin, että jos sovittu mökkeily ei toteudu niin se ei tarkoita, että pitäisi kotona olla, koska siitä ei ole puhuttu mitään. Itse taas olettaisin automaattisesti, että kun ei mökkeily totetunut niin sitten tottakai tehdään jotain saman suuntaista, eli ollaan perheenä yhdessä mikä oli itsellä se pohjimmainen tarkoitus. Miehen aivot toimii ihan erilailla..
Mitä se miehes tuumas kun sanoit, että haluat olla perheen kesken?

Ymmärrän ap. Meillä kans mies huitelee milloin lystää kavereidensa kanssa. Monta kertaa heitin miehen pellolle, monta kertaa yhteen palattiin. Tasa-arvo ei toteudu meillä edes siinä mielessä, että itse pääsisin mihinkään. Enää en jaksa välittää. Mulla on lapsissa, ja heidän asioissaan tarpeeksi paljon tekemistä. Mies eläkööt miten lystää, kulkee rinnallani ja auttaa ja rakastaa, mutta suon hänelle vapautensa. Välillä vaan vituttaa, että itselläni ei ole moista vapautta, mutta en jaksaisi olla sinkkukaan. (Kaksi lapsistani erityislapsia ja miehen apu on todella tarpeen).
Tästä voisi saada käsityksen, että emme rakasta toisiamme. Mutta kyllä me rakastamme ja paljon. Meillä ei vain pelaa tasa-arvo suhteessa.
Jaksamisia sulle!

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän ap. Meillä kans mies huitelee milloin lystää kavereidensa kanssa. Monta kertaa heitin miehen pellolle, monta kertaa yhteen palattiin. Tasa-arvo ei toteudu meillä edes siinä mielessä, että itse pääsisin mihinkään. Enää en jaksa välittää. Mulla on lapsissa, ja heidän asioissaan tarpeeksi paljon tekemistä. Mies eläkööt miten lystää, kulkee rinnallani ja auttaa ja rakastaa, mutta suon hänelle vapautensa. Välillä vaan vituttaa, että itselläni ei ole moista vapautta, mutta en jaksaisi olla sinkkukaan. (Kaksi lapsistani erityislapsia ja miehen apu on todella tarpeen).
Tästä voisi saada käsityksen, että emme rakasta toisiamme. Mutta kyllä me rakastamme ja paljon. Meillä ei vain pelaa tasa-arvo suhteessa.
Jaksamisia sulle!

Jotenkin surullista, kun mies ei kuitenkaan sua sen vertaa kunnioita, että tulisi puolitiehen vastaan. :(

Ymmärrän mä sen että aloittajaa vituttaa kun mökkijussi peruuntui. Mutta nyt on mun mielestä sitten ihan turha itkeä kun joutuu kökkimään yksin kotona tyyliin, vaikka on muitakin vaihtoehtoja tarjottu.
muut vaihtoehdot:

a) lähteä miehen kavereiden kanssa juomaan kaljaa torstaina
b) lähteä miehen kavereiden kanssa juomaan kaljaa perjantaina
c) lähteä miehen (kavereiden kanssa) juomaan kaljaa harrastereissuun lauantaina

Hyvät on vaihtoehtot.

Kyllä ottaisin muakin päähän tuollainen,jos jotain yhdessä sovitaan niin se pidetään tai sitten sitten muutoksista keskustellaan yhdessä.

Mä en suorastaan ymmärrä miestä joka mielummin viettää juhannusta kavereidensa kanssa kuin perheensä,hieman teinimeininkiä mun mielestä.

Mä en ymmärrä miksi niin moni nainen asettuu miehensä huoltajaksi nykyään. Miesten tulee kysyä lupaa ulosmenoon ja naiset päättää mitä miehet saavat tehdä... ei hyvää päivää :D

Joskus voisi oikeasti miettiä, että niin kauan kun me naiset vaaditaan ja puolletaan tasa-arvoa, niin ei me voida määrätä toisten menoja miten huvittaa. Jos tilanne olisi toisinpäin, että mies vahtaisi akkansa menoja, niin täällä oltaisiin jo haukkumassa mies sairaalloisen mustasukkaiseksi ja se sika pitäisi jättää!

AP:n mies nyt ei mitenkään sialta tunnu, jos vielä ehdottaa lapselle hoitopaikkaa ja pyytää mukaan. Eli toisinsanoen, tahoo kutienkin viettää vaimonsakin kanssa aikaa mutta ei välttämättä halua viettää sitä aikaa kotona, kuten joka ikinen tavallinen ilta muutenkin. On paljon miehiä, ketkä eivät naisiaan ottaisi mukaan kaveriporukoihin mutta tämä mies niin tekee ja se on hatunnoston arvoinen asia!

Elämä muuttuu paljon helpommaksi, kun lakkaa murehtimasta liikaa sitä miksi mies menee eikä ymmärrä istua kotona. Jos sellaisen miehen haluaa, niin meri on täys kaloja. Meillä ukko istuu tossa pöydän toisella puolella ja istuu kotona juhannuksen pyytämättäkin mun kanssa, kun olen viimeisilläni raskaana mutta ei olisi pätkääkään haitannut, jos se olisi tahtonut itse viettää kavereidensa kanssa iltaa, kun se kuitenkin aina varmistaa sen olevan mulle ok. En valita, kun se menee mutta en valita siitäkään kun se on kotona ja kas kummaa, kun meillä on jokseenkin helpompaa olla yhdessä.

Ottakaa naiset itsekin rennosti edes näin Juhannuksen, vaikkette aina ihan ymmärtäisikään miestenne valintoja tai ette itse haluaisi tarttua siihen keppanapulloon ;) ! Hyvää Jussia siis kaikille :)

Kyllä ottaisin muakin päähän tuollainen,jos jotain yhdessä sovitaan niin se pidetään tai sitten sitten muutoksista keskustellaan yhdessä.

Mä en suorastaan ymmärrä miestä joka mielummin viettää juhannusta kavereidensa kanssa kuin perheensä,hieman teinimeininkiä mun mielestä.

Ei kai siinä mitään teinimeininkiä tarvii olla. Miestä ei vaan ilmeisesti ihan hirveesti kiinnosta happaman vaimon seura.

Ei kai siinä mitään teinimeininkiä tarvii olla. Miestä ei vaan ilmeisesti ihan hirveesti kiinnosta happaman vaimon seura.

Niin no mun mielestä kun ollaan parisuhteessa ja perheellisiä,niin se perhe menee edelle.En nyt tarkoita että mun miehen pitäisi olla 24/7 kiinni mussa,päinvastoin,mutta kyllä pelisääntöjen pitää olla reilut molemmille osapuolille,mun mies ei jättäisi ikinä mua yksin juhannukseksi lasten kanssa ja painuisi ryyppäämään johonkin.Myöskään minä en tekisi sitä,siksi mun mielestä on teinimeininkiä olla vaan just niinkuin itsellä tekee mieli,viis siitä muusta perheestä.

AP:n mies nyt ei mitenkään sialta tunnu, jos vielä ehdottaa lapselle hoitopaikkaa ja pyytää mukaan. Eli toisinsanoen, tahoo kutienkin viettää vaimonsakin kanssa aikaa mutta ei välttämättä halua viettää sitä aikaa kotona, kuten joka ikinen tavallinen ilta muutenkin. On paljon miehiä, ketkä eivät naisiaan ottaisi mukaan kaveriporukoihin mutta tämä mies niin tekee ja se on hatunnoston arvoinen asia!
En tiedä siasta, mutta ei ap:n mies perheenisältä kuulosta, vaan keskenkasvuiselta pojalta joka haluaa viettää vapaa-aikansa mieluummin kavereiden kuin perheen kanssa.
Joo, täytyy saada mennä joskus, pyysi vaimoa mukaan ja niin edelleen. Ei kai kukaan aikuinen mies niin tyhmä ole, että jos yhdessä sovittu perhejuhannus muuttuu mökkiviikonlopusta kotiviikonlopuksi, tarkoittaa se samalla, että saa lähteä joka päivä juomaan kaljaa kavereiden kanssa. Ei hätää herrasmies pyytää vaimon mukaan ja järjestää lapselle hoitopaikan. Ei kai kukaan aikuinen mies ole niin tyhmä, että kuvittelee vaimoa kiinnostavan lähteä ainoana naisena mukaan miehen kavereiden kanssa juomaan kaljaa. Ai niin, penskankin voi sysätä juhannukseksi omalle äidille hoitoon, että pääsee itse juomaan kaljaa.
13-vuotiaalta pojalta voisi kuvitella tuollaista käytöstä, mutta ei aikuiselta mieheltä, joka on lapsenkin mennyt tekemään.

• Tykkää
Reactions: nedra
Mua aina vaan ihmetyttää miten miehet eivät halua viettää aikaansa lasten kanssa. Mikä tahansa on parempi vaihtoehto kuin olla kotona vaimon ja lasten kanssa. Kaljanjuonti on aina kivempaa kuin oman lapsen seura.

Jos nainen ei voi ikinä luottaa siihen että mies viihtyy perheen parissa niin mitä virkaa sellaisella miehellä on?

• Tykkää
Reactions: ZäDäM

Yhteistyössä