Kaikki on paniikissa kaupassa ostamassa juhannusruokaa etteivät kuole nälkään.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
no, mulla loppuu maito aina, en osaa arvioida miten paljon noi lapset haluaa aina maitoa :p

hamstraajasta puheenollen, mun mummoni oli esimerkki siitä. kun kuoli, mummolan vinniltä löytyi mm 20 avaamatonta pakkausta miesten kalsareita, 2 jätesäkkiä kalastajanlankaa, jne jne... ihan uskomatonta se oli kun tyhjennettiin taloa :D


meni vähän ot ;P
on hyvä olla maitojauhetta varalla ja mökilä varsinkin tosi kätevää käytttää
 
Rollolainen
Kuka sitä mökiltä viitsii kauppaan lähteä. Paljon kivempaa on hamstrata sitä sapuskaa niin, että varmasti pärjää koko viikonlopun. Ensin tehdään työt ja sitten pyhinä nautiskellaan.
me vietetään vain lauantai anopin mökillä, sunnuntaina ollaan ihan kotosalla ja nautitaan ruuasta ihan kotioloissa. Aikaisn pitää mennä nukkumaankin miehen kun maanantaina työ alkaa klo 04 aamulla. =)
Me käydään muutenkin laavulla grilllaielamssa makakraa ja retkeillään, joten ei juhannuksenakaan sen enempää.
 
Keittiönoita
Kuka sitä mökiltä viitsii kauppaan lähteä. Paljon kivempaa on hamstrata sitä sapuskaa niin, että varmasti pärjää koko viikonlopun. Ensin tehdään työt ja sitten pyhinä nautiskellaan.
Tai edes kotoa. Huomenna käyn tekemässä viimeiset juhannusostokset ja sen jälkeen kauppaan vasta ensi viikolla. Enkä luota siihen, että sunnuntaina olisi kaupassa niitä elintarvikkeita, mitä sunnuntain päivälliselle tarvitsen. Meillä on 12 hengen porukasta 10 eritavoin ruokarajoitteisia enkä halua sunnuntaina kaupassa sitä tilannetta, että en saakaan niitä sapuskoita, mitä olin suunnitellut.
 
Ehkä mäkin oon sitten hamstraaja, kun yleensä kerran viikossa käyn Prismassa hamstraamassa kaikkea mahdollista, jotta mahdollisimman vähän tarvitsisi siinä välissä ostella. Yleensä kun vielä hamstraan ilman ostoslistaa, niin saatan otta 10 tonnikalapurkkia, 5 paseerattua tomattitölkkiä ja 3 ananaspurkkia, vaikka kotona onkin toiset mokomat käyttämättä:ashamed:
 
vähälaktoosista on kaupoissa. ja eiköhän se laktoosi-intolerantikko pysty pari päivää ruokansa syämään ilman maitoakin. Mehu ja limu linjalla esim.
keittiönoidalle kiitos tiedosta, voishan se olla ihan fiksua ruuanlaitossa.

meillä juodaan ruualla maitoa tai vettä, ja ruuanlaitossa käytän kyllä liki aina maitoa tai kermaa :p - pitäisi joskus kokeilla tehä makaronilaatikkoa tms jauheesta jos osaisin :) maitojauhemaitoa en varmaan saisi ite ainakaa juotua :D
 
me vietetään vain lauantai anopin mökillä, sunnuntaina ollaan ihan kotosalla ja nautitaan ruuasta ihan kotioloissa. Aikaisn pitää mennä nukkumaankin miehen kun maanantaina työ alkaa klo 04 aamulla. =)
Me käydään muutenkin laavulla grilllaielamssa makakraa ja retkeillään, joten ei juhannuksenakaan sen enempää.

Totta kaikki ei vietä koko jussia mökillä, mutta osa viettää ja pitkään sekä hartaasti. Mulla on mennyt ohi, että missä sun mies on töissä?
 
Keittiönoita
keittiönoidalle kiitos tiedosta, voishan se olla ihan fiksua ruuanlaitossa.

meillä juodaan ruualla maitoa tai vettä, ja ruuanlaitossa käytän kyllä liki aina maitoa tai kermaa :p - pitäisi joskus kokeilla tehä makaronilaatikkoa tms jauheesta jos osaisin :) maitojauhemaitoa en varmaan saisi ite ainakaa juotua :D
On kyllä, mutta riippuu perheen koosta. Meitä kun on vain 2, niin se maitojauhepaketti oli meille liian suuri. Avattunahan se ei loputtomiin säily, joten osan jouduin heittämään pois.
 
Rollolainen
keittiönoidalle kiitos tiedosta, voishan se olla ihan fiksua ruuanlaitossa.

meillä juodaan ruualla maitoa tai vettä, ja ruuanlaitossa käytän kyllä liki aina maitoa tai kermaa :p - pitäisi joskus kokeilla tehä makaronilaatikkoa tms jauheesta jos osaisin :) maitojauhemaitoa en varmaan saisi ite ainakaa juotua :D
mä teen esim maitopuurot ihan pelkästään maitojauheeseen, maistuu aivan smalta.
Lettutaikinan maidon koraan maitojauheella jne. kun teen puuro haudutuskattilassa muutenkin niin laitan vaan kaiki ainekset kerralla kattilaan ja sekoittelen silloin tällöin.
maitojauhemaito mene kylä ihan hyvin kahvin seassa ja kaakossa se on mielestäni parempaa kuin tavis maito
 
Meillä yli 40 joten jätä jotain minullekin.
:D
Meille ei ole edes tulossa vieraita, mennään kyllä mökille missä on tuttavapariskuntakin, mutta mä tykkään syödä juhlapyhinä yms. ja mökillä muutenkin vähä jotain normaalista poikkeavaa ja tykkään et ruokaa saa olla niin ettei joka pirun pihviä tartte laskee.. :) Joten oman osani meen minäkin hakee ässän tiskistä ja teen sen tosiaan tänään jo.
 
Rollolainen
Meille ei ole edes tulossa vieraita, mennään kyllä mökille missä on tuttavapariskuntakin, mutta mä tykkään syödä juhlapyhinä yms. ja mökillä muutenkin vähä jotain normaalista poikkeavaa ja tykkään et ruokaa saa olla niin ettei joka pirun pihviä tartte laskee.. :) Joten oman osani meen minäkin hakee ässän tiskistä ja teen sen tosiaan tänään jo.
meidänkään ei tarvii laskea, me ei tiedetä paljonko porukkaa tule anopin mökille, kaiki jotka sinne tulevat, vaika vain käymään ruokitaan. Me nyt vaaan halutaan että anoppi pääsee helpommalla ja me hössätään ruokien ja juomien kanssa ( anoppi haluaa kuitnekin kahvit keittää ja pullat laittaa mikroon) tietenkin saadaan sit järvestä kalaa södä, jos sitä vaan verkoilla tai ongella satuu saamaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24036723:
Mun aamuni on pilalla, jos en saa kahviini maitoa :D Vaikka muuten juonkin kyllä tarvittaessa kahvini mustana, niin aamukahvissa pitää olla maitoa.

Meillä ei mene suuristakaan ruokaostoksista huolimatta ruokaa hukkaan. Tai jos meneekin, niin se hukka on tämä:


Mulla on 2 isoa kaappipakastinta, joita voin hyödyntää.
Tuo kuva on vähän epäselvä mut onko tuo jämti? Meillä on kans tollanen ruoka"hukka" =D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24037010:
Noups, se on hieman isompi eli alaskanmalamuutti. Erinomainen kotikompostori :D
Ahaa, niin just. Meillä tuo jämtlanninpystykorva on kans melko iso köriläs, näyttää välillä ihan sudelta. Mut silti niin ihanan leppoisa ja vaikka ikää vasta vuosi ja 3 kuukautta niin viime syksynä haukku miehelle jo hirven. Tomera tapaus ja eipähän pelota liikkua tällasten koirien kanssa :D
 

Yhteistyössä