Mikä vika grillitassuissa?

  • Viestiketjun aloittaja grillitassu
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24029426:
omituisia makukokeiluja osalla porukkaa, maistuu kuulema paskalle. mulla ei ole ainakaan kokemuksia tuosta mausta, eikä tule. :D
maku perustuu suureksi osaksi hajuun ja kai sinä tiedät miltä tuo tuote sentään haisee...?
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";24029439]Eli kun värjään hiukseni hennalla vain pari kertaa vuodessa, saan juhannuksena halutessani syödä yhden grillitassun?[/QUOTE]

Syö vaikka koko paketti kerralla jos tykkäät :D
 
"sondersson"
[QUOTE="jeps";24029380]Kun käydään nyt ihan tikkuja halkomaan niin moniko oikeesti lukee inci listat esim.hiusväreistä?
Aika moni taatusti värjää hiuksiaan jos todella tietäisitte ja ymmärtäisitte mitä ne sisältää niin voisi martan hiukset ehkä jäädä värjäämättä.
Samahan tietty pätee mm.makeisiin,juomiin ym.mitä suusta laitetaan alas.
Ja täällä kaikkiko tekee kaiken itse ja ostaa pelkkää luomua,eikä ikinä katsokaan eineksiin päin...
JOOPA JOO.....[/QUOTE]

minä luen ja ymmärrän, ja silti värjään hiuksiani koska en tykkää niiden luonnollisesta väristä enkä ole ollut tyytyväinen kokeilemiini luonnollisiin väriaineisiin. Muuten käytän luonnonkosmetiikkaa. Ainiin ripsari ja kynsilakka on "tavallisia". Tarkoitus on käyttää mahdollisimman vähän kemikaaleja tinkimättä ulkonäöstä yms.

Karkkeja syön, mutta harvoin kun niistä tulee paha olo. Näin siksi että tykkään niistä. Mun mielestä jyrkässä suhtautumisessa, totaalikieltäytymisessä, ei ole mitään järkeä jos se rajoittaa omaa elämää. Meillä on kuitenkin vain tää yks, lyhyt elämä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24028528]Suuri osa ihmisistä näkee maailmalla nälkää. Melko kestämätöntä ja hyvin epäekologista on, jos täällä pohjolassa ruvetaan syömään pelkät parhaimmat palat päältä. Kunnon filepihvi tai -paisti on juhlaruoka. Arkena voi syödä makkaraa, josta osa on jauhoa ja kamaraa.[/QUOTE]

Pelasta sinä maailma syömällä makkaroita missä on jauhoja ja kamaraa, minä ajattelen terveyttäni ja syön filepihvejä enkä teurastusjätettä.
 
"jeps"
[QUOTE="sondersson";24029483]minä luen ja ymmärrän, ja silti värjään hiuksiani koska en tykkää niiden luonnollisesta väristä enkä ole ollut tyytyväinen kokeilemiini luonnollisiin väriaineisiin. Muuten käytän luonnonkosmetiikkaa. Ainiin ripsari ja kynsilakka on "tavallisia". Tarkoitus on käyttää mahdollisimman vähän kemikaaleja tinkimättä ulkonäöstä yms.

Karkkeja syön, mutta harvoin kun niistä tulee paha olo. Näin siksi että tykkään niistä. Mun mielestä jyrkässä suhtautumisessa, totaalikieltäytymisessä, ei ole mitään järkeä jos se rajoittaa omaa elämää. Meillä on kuitenkin vain tää yks, lyhyt elämä.[/QUOTE]

Niin eli annetaan toisten ihan rauhassa vauhkoomatta siis syödä grillitassujakin ja muutakin
mitkä ei yleisen mielipiteen mukaan ansaitse nimikettä ruoka.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="vieras";24029499]Miksi oma "fanarismisi" sitten olisi oikeampi kuin jonkun toisen? Syöt puhtaammin, jotta voit ottaa kemikaalit ihon kautta, kun joku toinen syö lisäaineita, mutta välttelee huonoja kemikaaleja ihon kautta.[/QUOTE]

Enhän minä ole niin sanonut missään kohdin, vai olenko?

Olen tuonut esille oman mielipiteeni siitä, mitä meille "eineksinä" myydään. Ruoka on elinehto, kosmetiikka ei. Eli ruoka on pyhä. Kosmetiikasta tms voi kieltäytyä, mutta ruuasta ei.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24029497]Pelasta sinä maailma syömällä makkaroita missä on jauhoja ja kamaraa, minä ajattelen terveyttäni ja syön filepihvejä enkä teurastusjätettä.[/QUOTE]
Totta kai, koska SINULLA on oikeus. Edelleen, niitä "roskapaloja" ei ole varaa heittää roskiin Maapallon rajallisten resurssien vuoksi, ei niistä pitäisi tehdä eineksiäkään. Meidän pitäisi arvostaa ruokaamme ja syödä myös ne "roskapalat".
Syömällä pelkkää filettä, jätät tuleville sukupolville ja lapsillesi vain ne "teurasjätteet".
 
Me ei syödä eineksiä oikeastaan koskaan. Lihat ostetaan marinoimattomina, vihannekset tuoreena, ei käytetä liemikuutioita tai aromisuolaa. Ruisleivänkin leivon itse ja juomme luomumaitoa. Silti voin ihan käsi sydämellä sanoa, että minusta grillitassut ei pahalta maistu. Eikä maistu kanannahkalihapullatkaan tai kaupan hampurilaiset. Ehkä minulla ei ole makuaistia?
 
"minttu"
En ikinä ostaisi itselle.

Olen joskus tuollaista kylässä joutunut syömään, ja todella tiukkaa teki.
En ikinä tarjoaisi juhannusvieraille grillitassuja, ja jos joku tarjoasi minulle, joutuisin nielemään purematta. Puolessavälissä ujuttaisin loput koiralle. :x
 
^vierailija^
[QUOTE="vieras";24029497]minä ajattelen terveyttäni ja syön filepihvejä enkä teurastusjätettä.[/QUOTE]

Millä tavalla filepihvi on terveellisempi kuin joku muu osa eläimestä? Aika kiva ajattelutapa että sinun mielestäsi koko muu eläinruho voisi mennä vaikka kaatopaikalle, kun ei muu kelpaa kuin joku file.
 
Järki käteen ja ostoksille
Joo, no itse syön lihaa laidasta laitaan.
Yritän ostaa lihan aina marinoimattomana, mutta kun sellaiseen ei kerta kaikkiaan minun kukkaro aina taivu ( olen opiskelija), lisäksi ostaisin aina kokolihaa jos olisi mahdollista.
Voin syödä grillitassuja, jos niitä jossain tarjotaan, mutta en ole itse niitä ostanut siitä yksinkertaisesta syystä, että en tykkää niistä. Muutamia kaupan lihapullia voin syödä ja valmisruokaakin, että kyse ei ole siitä, että välttelisin jotain tiettyä aromia tai lisäaineita.
Olen ilahtunut siitä, että kauppoihin on tullut enemmän pintamaustettua lihaa, niitä vain saisi lisätä. Hinta vain on suurempi kuin marinoiduilla.
Maalaisjärjellä selviää, mutta sen sanon, että mun mielestä mikään ruoka ei ole paskaa (paitsi jos se oikeesti on sitä itseään) ja oikein suutun jos joku sellaista kehtaa väittää. Kuitenkin maapallolla on niin paljon nälkäänäkeviä, että suututtaa tuollainen ettei mitään kunnioiteta.
 
[QUOTE="jeps";24029380]Kun käydään nyt ihan tikkuja halkomaan niin moniko oikeesti lukee inci listat esim.hiusväreistä?
Aika moni taatusti värjää hiuksiaan jos todella tietäisitte ja ymmärtäisitte mitä ne sisältää niin voisi martan hiukset ehkä jäädä värjäämättä.
Samahan tietty pätee mm.makeisiin,juomiin ym.mitä suusta laitetaan alas.
Ja täällä kaikkiko tekee kaiken itse ja ostaa pelkkää luomua,eikä ikinä katsokaan eineksiin päin...
JOOPA JOO.....[/QUOTE]

Hiuksia en värjää ja shampoot, rasvat yms niistä valitsen paremmat tuotteet. Meikit on toistaiseksi ihan marketkamaa, mut meikkiä en päivittäin käytäkään ja silloinki vain vähän.
Päälinjauksena luonnolliset, turvallisemmat, myrkyttömät tuotteet. Niin ruuassa, kosmetiikassa ku esim ruuanlaittovälineissä ja astioissa (mitä vähempi muovia, sen parempi).
 
"eee"
Meikkaan joka päivä markettituotteilla. Tukkaa blondaan kerran kuussa-parissa, kaupan hiusväreillä ja vetyperoksidilla tietysti. Hajuvettä suihkauttelen. Markettishampoota käytän ja apteekin ihovoiteita. E-pillereissä syön hormoneita joka päivä. Vitamiinejakin vedän, ja paljon hedelmiä. Ajan autolla ja pyörällä. Pyörittelen kotitekoisia jauhelihapihvejä ja keittelen hunajamarinoiduista broilerisuikaleista kastiketta. Grillaan makkaraa ja sisäfilettä ja herkkusieniä.

Jännää vai mitä...!!!
 
Huom harmaana
[QUOTE="eee";24029861]Haiseeko sun paska marinadille??? :eek:[/QUOTE]

tuskin, ainakaan valmismarinadille, kun en niitä käytä.

Jos et ihan ymmärtänyt, niin totesin että voi varmaan arvata miltä paska maistuu jos tietää miltä se haisee.
 
tuskin, ainakaan valmismarinadille, kun en niitä käytä.

Jos et ihan ymmärtänyt, niin totesin että voi varmaan arvata miltä paska maistuu jos tietää miltä se haisee.
Jos ostaa kaupan lihapullia ja noita grillitaskuja, niin seuraavana päivänä kyl se ruskee pökäle haisee marinadille. Yöks. Mun lapset sanoo, että kaupan lihapullista tulee paha pieru. Ja se on totta.
 
Huhhuh ku täällä on tullut pitkä ketju, kävin laittamassa makaronilootan uuniin. En einestä, jauheliha oli toki kaupasta ostettu kun viime syksyn hirven jauhelihat on jo käytetty. ;) Hirvenlihaa muuten kyllä on vielä muutama paisti pakkasessa, taitaapa vielä yks sisäfileekin sieltä löytyä mut se säästetään jolleki pyhäpäivälle. =)
 
yök
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24029932:
Jos ostaa kaupan lihapullia ja noita grillitaskuja, niin seuraavana päivänä kyl se ruskee pökäle haisee marinadille. Yöks. Mun lapset sanoo, että kaupan lihapullista tulee paha pieru. Ja se on totta.
Ja tästä voikin päätellä et mitä kaikkea ne aiheuttaa suolistossa ja elimistöön muutenkin...hyi kauhee.
 
Millä tavalla filepihvi on terveellisempi kuin joku muu osa eläimestä? Aika kiva ajattelutapa että sinun mielestäsi koko muu eläinruho voisi mennä vaikka kaatopaikalle, kun ei muu kelpaa kuin joku file.
Tämä ei ole muuten edes mielipidekysymys, mutta rasvaisessa osassa lihaa on kovaa rasvaa, mikä nostaa kolesterolia ja sitä kautta voi aiheuttaa ihmisille sairauksia. Osa lihanjalostajista on lisännyt esim possujen rehuun rypsiöljyä (erittäin paljon hyviä rasvahappoja), jolla on vaikutusta myös porsaan lihan laatuun. Miksi ravintoa = ruokaa pitää arvostaa enemmän kuin terveellistä elämää?

Tuossa lounasta syödessä pohdin, voiko kaikkea ruokaa arvostaa. Voiko arvostaa ruokaa, jossa eläinten oikeuksia on rikottu tai joissa ihmiset joutuvat kärsimään? Tässä kohtaa täytyy sanoa, että meillä sana "ruoka" kattaa koko prosessin. Grillitassujen possu on viaton tähän kohuun, saarioinen on jalostanut tuotteen sellaiseksi, että en sitä arvosta. Ihan samalla tavalla en arvosta tonnikalaa, mikä on ryöstökalastettu vaan arvostan tonnikalaa, minkä valmistaja on sitoutunut eettiseen kehitykseen. Juu, meillä ollaan myös luomuviksahdettuja eli emme kannata ruuantuotantoa ehdoitta. Voinko arvostaa appelsiinejä, jotka on myrkytetty niin rankasti tuholaismyrkyillä että poimijat/viljelijät kärsivät ja joista maksetaan riistohinta? Kun meillä on mahdollisuus tuottaa se sama appelsiini toisin? Ihan sama koskee vaikkapa kananmunia.

Ja en, en diggaa yhtään voikukkia ja vuohenputkea, vaikka ne ovat villivihanneksia. Ekologisessa mielessä ovat osa tätä maapalloa enkä myrkytä niitä, mutta ravinnollissa ja visuaalisessa mielessä tunnustan että arvostus on nollassa. Nokkosta sentään olen käyttänyt lannoitteena ja kerran lätyissä.
 

Yhteistyössä