kertokaapa miten selvitä ulosottovelasta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
kun olen äitiyslomalla ja saan minimi rahaa ja kahdesta lapsilisää. en saa lainaa joten en voi maksaa niitä kerrallakaan pois. kukaan ei myöskään ota minulle lainaa. velkaa taitaa olla 5500? tällä hetkellä ja lyhennän kuukaudessa 150? ei se velka tällä menolla lopu ikinä! korkoo menee niin paljon että pääoma lyhenee vaan jollain 60? kuussa.

minä vaan..
hae tätä kautta lainaa http://www.takuu-saatio.fi/index.php?id=12,
enemmän infoo saat siittä ainakin velkaneuvojalta..siinä saa kätevästi maksettua kaikki velat kerrallaan ulosottoon ja sit maksat pankille vaikka 100e kk.paljon pienempi korko ainakin!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan..:
enemmän infoo saat siittä ainakin velkaneuvojalta..siinä saa kätevästi maksettua kaikki velat kerrallaan ulosottoon ja sit maksat pankille vaikka 100e kk.paljon pienempi korko ainakin!
velkaneuvontaan jonotan edelleen,eikä takuusäätiö voi auttaa kun ei ole maksukykyä maksaa takaisin. olen laskureilla kokeillut. luottotiedot menettänyt ei saa tuolta lainaa tai takausta. valitettavasti. tää olikin olevinaan yks pelastava korsi,mutta ei sit ollutkaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan..:
velkaneuvontaan jonotan edelleen,eikä takuusäätiö voi auttaa kun ei ole maksukykyä maksaa takaisin. olen laskureilla kokeillut. luottotiedot menettänyt ei saa tuolta lainaa tai takausta. valitettavasti. tää olikin olevinaan yks pelastava korsi,mutta ei sit ollutkaan
takuusäätiö nimenomaan takaa lainaa luottohäiriöiselle, itselläni paperit vetämässä.

2 lapsen yh-äiti
Olen siis itsekin minimituloilla elävä, kahden alle 10v. lapsen yh-äiti. En saanut apua takuu-säätiöltä, koska maksuvaraa ei ole. Pitäisi käydä vähintäänkin töissä tai tienata 2000eur/kk, jotta maksuvaraa jäisi edes noin 200eur/kk.

Ei sosiaalista luottoakaan saa, jos on minimitulot. Koska silloin ei maksuvaraa jää. Pitää siis tienata reilusti enemmän, kuin esim. toimeentulotukea.. eli, yh:n perusosa on 417eur/kk ja lapsista tulee: 505eur/kk + vuokra + sähkö jne.

Ei ne köyhiä auta oikeesti missään ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Kirkosta tosin voi ruokaan yms tarpeellisiin ostoihin raha-apua vaikka saadakin. Jopa silloin, kun sosiaalitoimi ei sääliä tunne.

Itekin oisin saanu pankilta kelan tuloilla 15.000 euroa järjestelylainaa, jos vaan löytyisi reaalivakuus tai 2 takaajaa. Mutta kun ei löydy, joten se siitä sitten! TÄMÄ olisi pelastanut perheemme ulosotto-viidakkoon. Mutta, kun ei edes 10 vuoden pankkilainani tunnollinen maksaminen riittänyt vakuuttamaan Nordea pankkia siitä, että maksaisin mielihyvin velkaani heille/varmasti! Lyhennyskin kun olisi ollut melkein 4 kertaa pienempi, kuin se mitä tällä hetkellä maksan velkojani joka kuukausi... Ei tästä tule mitään!!!

Olen ajatellut, että antaisinko kaikkien velkojen mennä ulosottoon ja olla siellä sen 15v. - kunnes vanhenevat ja sitten ehkä 45v. voisin alkaa taas elämään normaalia elämää. Heh. Ei houkuttele tuokaan vaihtoehto.. mutta lienee ainoa: edes kohtuullisen elämänlaadun säilyttämisen - vaihtoehto.

Tällä hetkellä olen varaton maksamaan uo:lle mitään, joten odottaa saavat korkoineen kaikkineen.

Maksan tästä lähtien vain: vuokran, sähkön, netin, tv-luvan ja ruoat. Muut laskut menköön ulosottoon odottamaan lottovoittoa...

JAKSAMISTA KAIKILLE ELÄMÄN ALAMÄISSÄ TARPOVILLE!

"akka"
Mä en ymmärrä miksi pitäisi saada vielä lisää lainaa kun entisetkin on ulosotossa.Velka kasvaa joka tapauksessa taas lisää.Maksaa ne olemassaolevat velat pois pikkuhiljaa eikä ota enää lisävelkaa.

Kun joku juttu on jo ulosotossa, voi huokasta helpotuksesta. Ulosottohenkilöt on oikein mukavaia ja ymmärtäväisiä ja heidän kanssa voi suunnitela ja veivata niitä maksuja suuntaan jos toiseenkin. Suosittelen soittoa sinne ulosottovirastoon.

velkainen
nostan aiheen, koska haluan tästä keskustelua

kannattaako moni pieni laina päästää ulosottoon?
No ei. Jos menee ulosottoon niin helpotta, kuna tosta summasta saa tehtyä maksusuunitelman ja saa maksella rauhassa pois sopivissa erissä toinen puoli on sitten se, että luottotiedot menee ja se on aika hankalaa, jos olet taluodessanne ainut elättäjä.

velkainen
Alkuperäinen kirjoittaja 2 lapsen yh-äiti;22922580:
Olen siis itsekin minimituloilla elävä, kahden alle 10v. lapsen yh-äiti. En saanut apua takuu-säätiöltä, koska maksuvaraa ei ole. Pitäisi käydä vähintäänkin töissä tai tienata 2000eur/kk, jotta maksuvaraa jäisi edes noin 200eur/kk.

Ei sosiaalista luottoakaan saa, jos on minimitulot. Koska silloin ei maksuvaraa jää. Pitää siis tienata reilusti enemmän, kuin esim. toimeentulotukea.. eli, yh:n perusosa on 417eur/kk ja lapsista tulee: 505eur/kk + vuokra + sähkö jne.

Ei ne köyhiä auta oikeesti missään ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Kirkosta tosin voi ruokaan yms tarpeellisiin ostoihin raha-apua vaikka saadakin. Jopa silloin, kun sosiaalitoimi ei sääliä tunne.

Itekin oisin saanu pankilta kelan tuloilla 15.000 euroa järjestelylainaa, jos vaan löytyisi reaalivakuus tai 2 takaajaa. Mutta kun ei löydy, joten se siitä sitten! TÄMÄ olisi pelastanut perheemme ulosotto-viidakkoon. Mutta, kun ei edes 10 vuoden pankkilainani tunnollinen maksaminen riittänyt vakuuttamaan Nordea pankkia siitä, että maksaisin mielihyvin velkaani heille/varmasti! Lyhennyskin kun olisi ollut melkein 4 kertaa pienempi, kuin se mitä tällä hetkellä maksan velkojani joka kuukausi... Ei tästä tule mitään!!!

Olen ajatellut, että antaisinko kaikkien velkojen mennä ulosottoon ja olla siellä sen 15v. - kunnes vanhenevat ja sitten ehkä 45v. voisin alkaa taas elämään normaalia elämää. Heh. Ei houkuttele tuokaan vaihtoehto.. mutta lienee ainoa: edes kohtuullisen elämänlaadun säilyttämisen - vaihtoehto.

Tällä hetkellä olen varaton maksamaan uo:lle mitään, joten odottaa saavat korkoineen kaikkineen.

Maksan tästä lähtien vain: vuokran, sähkön, netin, tv-luvan ja ruoat. Muut laskut menköön ulosottoon odottamaan lottovoittoa...

JAKSAMISTA KAIKILLE ELÄMÄN ALAMÄISSÄ TARPOVILLE!
Mä olen kanssa päätynyt samaan ratkaisuun, kun en velkajärjestelyyn päässyt niin lienee ainut vaihtoehto.
Toivoisin, että ne pari laskua menis äkkiä ulosottoon jotka ei siellä ole niin vanheniskin sitten suunilleen samaan aikaan muiden kanssa.
Sinänsä outoa, kun tulee vaikka sakot tms. niin ei kannata maksaa, vaan antaa mennä jonon jatkoksi. No näillä mennään, kun ei muutakaan voi.

"vieras"
Vähän huono juttu, kun lainaa noinkin paljon noilla tuloilla ja lapsenkin olet tehnyt, vaikka ei varaa. Ei sinun auta kuin maksaa tuota 150/kk ja kun töihin menet ä-loman jälkeen niin sitten ainakin tuplaat maksun eli 300e.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
"vieras"
Mulla on saman verran ulosotossa ja tällä hetkellä olen lapsen kanssa kotona. Maksan kuukausittain 50e (kunhan edes jotain korkoja lyhyennän). Tuntuu, etten ikinä saa maksettua kun töitä saa :/ Mihin töihin pääsee kun on merkintä?

Merkintä johtuu muutaman vuoden todella huonosta työ- ja parisuhdetilanteesta, lähinnä miehen toljailuista. Usko tulevaan on kuitenkin vahva. Sitten kun saan töitä niin velka on maksettu alle vuodessa ja siitä muutaman vuoden päästä merkintä poistunut ja voin taas hengittää. Huh!

Masentunut
Nostetaanpa, jos joku täällä näitä lukee. Itselläni on velkaa n. 3000euroa, seitsemään eri pikavippiyritykseen. Olen opiskelija ja kuukausituloni ovat tasan tarkkaan opintotuki jota valtiolta saan. Se riittää juuri vuokranmaksuun ja elämiseen.

Käsittääkseni jos annan laskujen vain olla ja mennä ulosottoon asti, ne kasvavat järjettömän kokoisiksi tuohon pääomaan nähden. Miten asian laita on? Kuinka kauan merkintä rekisterissä pysyy? Olen opintojeni alkutaipaleella, joten vakituiseen työelämään en ole vielä muutamaan vuoteen siirtymässä.

Vinkkejä, suosituksia, mitä kannattaa tehdä?

Ja utelijoille, velka on tullut pelaamalla ja pelaaminen saatettu päätökseen.

Yhteistyössä