Olen siis itsekin minimituloilla elävä, kahden alle 10v. lapsen yh-äiti. En saanut apua takuu-säätiöltä, koska maksuvaraa ei ole. Pitäisi käydä vähintäänkin töissä tai tienata 2000eur/kk, jotta maksuvaraa jäisi edes noin 200eur/kk.
Ei sosiaalista luottoakaan saa, jos on minimitulot. Koska silloin ei maksuvaraa jää. Pitää siis tienata reilusti enemmän, kuin esim. toimeentulotukea.. eli, yh:n perusosa on 417eur/kk ja lapsista tulee: 505eur/kk + vuokra + sähkö jne.
Ei ne köyhiä auta oikeesti missään ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Kirkosta tosin voi ruokaan yms tarpeellisiin ostoihin raha-apua vaikka saadakin. Jopa silloin, kun sosiaalitoimi ei sääliä tunne.
Itekin oisin saanu pankilta kelan tuloilla 15.000 euroa järjestelylainaa, jos vaan löytyisi reaalivakuus tai 2 takaajaa. Mutta kun ei löydy, joten se siitä sitten! TÄMÄ olisi pelastanut perheemme ulosotto-viidakkoon. Mutta, kun ei edes 10 vuoden pankkilainani tunnollinen maksaminen riittänyt vakuuttamaan Nordea pankkia siitä, että maksaisin mielihyvin velkaani heille/varmasti! Lyhennyskin kun olisi ollut melkein 4 kertaa pienempi, kuin se mitä tällä hetkellä maksan velkojani joka kuukausi... Ei tästä tule mitään!!!
Olen ajatellut, että antaisinko kaikkien velkojen mennä ulosottoon ja olla siellä sen 15v. - kunnes vanhenevat ja sitten ehkä 45v. voisin alkaa taas elämään normaalia elämää. Heh. Ei houkuttele tuokaan vaihtoehto.. mutta lienee ainoa: edes kohtuullisen elämänlaadun säilyttämisen - vaihtoehto.
Tällä hetkellä olen varaton maksamaan uo:lle mitään, joten odottaa saavat korkoineen kaikkineen.
Maksan tästä lähtien vain: vuokran, sähkön, netin, tv-luvan ja ruoat. Muut laskut menköön ulosottoon odottamaan lottovoittoa...
JAKSAMISTA KAIKILLE ELÄMÄN ALAMÄISSÄ TARPOVILLE!