Te, jotka olette saavuttaneet "täydellisen ihon"...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Millainen on ihotyyppisi ja miten sitä hoidat? eli miten saat kasvojen ihon pysymään kauniina? Ne jotka ovat luonnostaan kaunisihoisia tekemättä mitään, älkööt vaivautuko vastaamaan :)

Itselläni on tosi vaativa iho, iho on tosi pintakuiva ja kaipaa paljon kosteutusta. Lisäksi minulla on melko herkkä iho. Minulla on paljon mustapäitä ja finnejäkin tulee, erityisesti harmittaa finniarvet (isoista finnistä jää aina arpi vaikka en puristelisi, on niin kuiva iho). Mulla on kaikki putsarit ja hoitotuotteet omalle iholle mutta ei ne hirmusesti auta. Nyt olen menossa timanttihiontaan, jospa siitä olisi joku apu.

atooppin iho, joka aina ollu ongelma- puhdistan vaan perusvoiteella ja hyvin miedolla pesunesteellä, jokakerta käytän kosteusvoidetta(ainoa mikä sopii on erisanin todella kevyt kasvovoide).

Sitten synnytyksen jälkeen tuli hormoniperäinen akne: sen sain kontrolliin ilman reseptiä ostettavalla lääkevoiteella(brevoxyl)- olisin saanu sisäisesti syötävät lääkkeet, mut niissä oli niin paljon haittavaikutuksia, et ei kiitos.

Talvisin vartalon iho menee yleensä huonoon kuntoon(kiitos atooppisen ihon), ceridalilla se yleensä pysyy hyvänä- muut voiteet/ rasvat ei käy, koska olen allerginen(esim novalan ja muut apteekin voiteet)

Itselläni on psori, hyvälaatuinen sellainen, mutta oikein oikukas, kun sille päälle sattuu.
Hyvä perusrasvaus päivittäin, parin päivän välein käyn suihkussa. Sen kummempaa hoitoa en tarvitse.

Nyt on ollut parisen vuotta taas poissa, mutta elämänlaatu vaikuttaa hyvin paljon psorin puhkeamiseen.

"vieras"
Nuoruusiän akne, joka jatkui epäpuhtauksilla, suurilla ihohuokosilla, pintakuivuudella ja mustapäillä, valkopäitä hormonikierrosta riippuen enemmän tai vähemmän. Hilseilevä otsa ja nenä mutta posket yleensä kiilsivät. Kaikki kosmetologihoidot, kuorinnat ja täsmätuotteet läpi Clearasileista Avitcidien yms. kautta aina Dermalogicaan.

Kunnes rauhoitin. Hauschkalaiseen tyyliin, mutta ilman Hauschkan tuotteita otin käyttöön öljypesun. Yökosteusvoiteen jätin väliin, ja iho tottuikin nopeasti vaikka aluksi kiristeli pesun jälkeen (ja se oli ennen varma merkki siitä että kohta pukkaa uusia valkopäitä!). Iho kävi jonkinlaisen puhdistautumisvaiheen läpi, mutta oli upeaa että ihoa ei kiristellyt eikä kiillellyt enää pesujen jälkeen. Jätin vähitellen pois myös aamukosteusvoiteen, koska aamupesullekaan ei ollut tarvetta kun ei iho yön aikana hikoillut. Meikin laitoin siis suoraan pesemättömälle (mutta puhtaalle) iholle. Meikit vaihdoin mineraalipuutereihin, jotka eivät nekään sekoita ihon omaa kosteustasapainoa (jotkut sekoittavat, jos liian kuivattavia ainesosia tai vrt. meikkivoide joka öljy- tai rasvapohjaista).

Minulla on iho nyt niin lähellä täydellistä kuin oma 30v iho voi olla näillä taustoilla. Kauniimpiakin toki on aivan takuulla :D

Juonteita minulla alkaa olla naururyppyinä silmäkulmissa, mutta muuten iho on kimmoisa, pehmeä, kiilloton eikä hilseile kuin pahimmalla pakkasella kulmakarvojen välistä. Aikaisemmat aknearvet tuskin lähtevät kuin hionnalla, mutta meikki saa ihon näyttämään ihan täydelliseltä kun epätasaisuuksia ei ole (vain värin epätasaisuutta poskilla ja nenänpielissä).

karppaaja
Karppaus ja ihon antaminen olla rauhassa. En käytä enää siis mitään rasvoja, sisäinen rasvaus saa riittää :D Joskus kuorin öljyn ja merisuolan seoksella. Pesen vain vedellä.

Ennen siis rasvoittuva pintakuiva iho. Nykyään on kuivuus ja finnit poissa, mutta mustapäitä on vieläkin vähän...

Yhteistyössä