Pienet lapset ja juhlat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1+2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

1+2

Vieras
Onko soveliasta mennä lasten kanssa yökylään paikkaan, jossa on illalla tod.näköisesti humalaisia ihmisiä? Lapset käyvät nukkumaan "omaan" huoneeseensa jo kasin maita eikä millään tavalla olisi heitteille jätettyjä. Onko tämä ihan kauhean väärin? toki päätöksen teen loppujen lopuksi ihan itse, mutta mietin vain, että mitenhän sitä tekisi..... Kyseessä siis perhejuhla.

No ei se musta mitenkään kauhean erikoista olisi mennä. Kai nyt kaikilla on perhejuhlia ja joku on joskus humalassa. Tärkeintä on juurikin se, että lapset saa nukkua rauhassa, ja paikalla on joku aikuinen joka on lapsille tuttu JA selvinpäin.

minusta ei kamalaa tai väärin.
me ollaan oltu - ja meillä on ollut erialaisia - juhlia, joissa on ollut myös alkoholia. kun kukaan ei vedä perseitä olalle / ördiskännejä, niin en näe mitään ongelmaa.

Kyllä mä voisin viedä jos olisi niin että alkoa otettaisiin vasta sitten illalla eikä lasten tarvitsisi katsella humalaisia. Ja toki ainakin toinen vanhemmista selvin päin. Riippuu vähän lasten iästäkin.

Me olemme olleet tämmöisissä juhlissa ja myös meillä ollaan oltu tällaisissa juhlissa. Sivistyneet aikuiset osaavat ottaa alkoholia niin, etteivät örvellä, lasten läsnäollessa tai ilmankaan. Tärkeintä on juuri se, että joku porukasta on siinä kunnossa, että pystyy lapsista vastuuta kantamaan.

Riippuu miten humalassa ihmiset siellä on. En menis jos tietäisin että lapset joutuu näkemään/kuuntelemaan aikuisia jotka konttaa ja oksentaa.
Me ollaan vietetty sukulaisten kans juhannusta mökillä jossa juotiin alkoholia, itse olin selvinpäin ja ne jotka joi ei olleet missään örvellys kunnossa. Pelattiin mölkkyä mihin lapsetki sai osallistua :)

Tarkemmin tilanne olisi siis se, että itse huolehtisin lapseni ja joisin maksimissaan kaksi annosta alkoholia. Muiden ihmisten alkoholin nautinta tavoista en varmaksi kyllä tiedä... Mutta lapsilla olisi kyllä oma rauhaisa paikkansa nukkua, ja juominen ei tapahtuisi lasten hereillä ollessa, ainakaan minun osaltani... Tää on niin hankalaa.

Kyllä on soveliasta. Mekin kokoonnutaan sukulaisten ja/tai kavereiden kanssa joskus niin, että syödään ja saunotaan ja samalla yökyläillään ja aikuiset myös juo alkoholia. Kukaan ei missään vaiheessa "örvellä" vaikka myöhemmin lasten nukkuessa joku voi olla humalassakin. Ja aina on joku, joka huolehtii lapsista täysin selvin päin.

Lähipiirissäni on perhe joka pitää juhlia joissa aikuiset ovat kaatokännissä samalla kun 2v nukkuu omassa huoneessaan eikä vanhempiensa mielestä häiriinny vaikka herääkin keskellä yötä ja haluaa liittyä seurueeseen. Minun mielestäni se on epäreilua lasta kohtaan, mutta en todellakaan voi varmasti sanoa onko se lapselle haitallista.

Lähipiirissäni on perhe joka pitää juhlia joissa aikuiset ovat kaatokännissä samalla kun 2v nukkuu omassa huoneessaan eikä vanhempiensa mielestä häiriinny vaikka herääkin keskellä yötä ja haluaa liittyä seurueeseen. Minun mielestäni se on epäreilua lasta kohtaan, mutta en todellakaan voi varmasti sanoa onko se lapselle haitallista.

No onhan tuo nyt aika pyllystä.
Tosin itse istumme usein iltaa meillä tai kavereiden kotona yökylässä, juomme myös sitä olutta mutta lapset kyllä nukkuvat ihan rauhallisesti emmekä mölyä emmekä ördää.
Jos huomaisin että tämä jotenkin lapseeni vaikuttaisi, homma loppuisi siihen.

Me ollaan oltu monissa juhlissa, myös ravintolassa järjestetyissä. Ei ollut mitään ongelmia. Mä en oikeestaan juo juuri lainkaan (eli juon ruoan kanssa joka viinilasista kulauksen tai pari) ja jos sukujuhlat on, niin meillä on siellä monet ihan selvinpäin, eikä kukaan ole totaalisen humalassa, huppelissa ehkä osa. Samoin tuo menee ystävien kanssakin eli osa on ihan raittiina ja osa nauttii kohtuudella.

Mä laitan lapset nukkumaan ja yleensä saavat juhlissa valvoa vähän myöhempään. Pienenä mentiin tosin ihan normaaliaikaan nukkumaan. Lapset tykkää kyllä juhlista. Yleensä on kavereita eli muitakin lapsia - ja lapset on aina huomioitu järjestäjien puolesta.

Me emme asu Suomessa, joten alkoholi ei ole mikään mörkö, eikä täällä yleensä kännätä. Jollain saattaa joskus lipsahtaa enemmän, mutta muuten ihmiset on korkeintaan huppelissa ja suuri osa ei sitäkään.

Itse menisin jos tilanne olisi se että muut juhlijat olisit rauhallisia humalassa eli ei mitään mölyämistä sisällä/pihalla tai joku täti ei keksi lähteä "katsomaan lapsia" kännipäissään jne...

Menisin, ja oon itse lapsena ollu vastaavissa juhlissa. Niistä jäi vain hyvät muistot, iso porukka koolla ja vanhempien puheensorinaan (huom. ei känniriehuntaan) oli kiva nukahtaa :)

Yhteistyössä