Ahdistaa jo valmiiksi ens viikonloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsen kummit tulossa koko viikonlopuksi meille. Käyvät jossain juhlissa tässä lähellä.
En vaan nyt jaksais millään. Käyvät kerran kaks vuodessa ja en osaa sanoa ei.

Meillä on iso perhe ja heillä on iso perhe. Meidän talo ja piha suht kaatopaikka kun ollaan oltu miehen kanssa vuoronperään reissussa. Mies tälläkin hetkellä reissussa ja tulee luultavasti yhtäaikaa vieraiden kanssa kotiin.
Leipoa pitäis. Vierailla osalla keliakia eli tarjottavat pitäs miettiä sen mukaan.

Sunnuntaina oli pakollista menoa ja en oo vielä saanu peruttua sitäkään. Pitää aamulla alkaa soitteleen ja järjesteleen.

Oon vaan kamala mut en jaksais mut ei oikein mitään syytä miks pitäs kieltäytyäkään muuta kuin mun laiskuus (=väsymys) .

Jos iso kasa ihmisiä tulossa, älä ala siivoilemaan -joudut siivoomaan kuitenkin kun lähtevät,
älä leivo -osta jotain valmisherkkua, vaikka sit jäätelöä, jota kaikki voi syödä. Ja jotain valmispullaa, jos sitä pitää olla. Rentoudut vaan ja sit otat vieraat virkeänä (/virkeämpänä) vastaan ;)

Ikävä tilanne...Laske rimaa. Älä leivo, osta kaupasta ja siivoa vain välttämättömät. Tuskin ne vieraat siitä loukkaantuvat, varsinkaan, kun kerrot reissuista ja sanot, että tosi kiva nähdä teitä, mutta valitettavasti et ole ehtinyt kuurata ja leipoa.

Joo oon yrittäny tässä tehä asioille tärkeys järjestystä. Eli mistä voin luistaa ja mitä on pakko tehä. Mutta esim meidän alle kouluikäisten kaikki lelut on jätesäkeissä.. Eivät siivonneet ja mulla meni hermot.
Tiedän vaan kokemuksesta et jos ei leluja esillä niin lapsilla yhtä riehumista sitten. Omat ei oo edes kaivannu noita tavaroitaan ja tarkotus oli et saavat sit tienata lelun kerrallan takas.
Ja muutama muu sata asiaa mitkä pitäs miettiä ja saada tehtyä..

Tulee vaan tosi kalliiksi hakea kolmen päivän tarjottavat suoraan kaupasta. Ja vielä sekin että lapsella jonka kummeja ovat oli synttärit tässä kuukausi sitten. Ja eivät silloin käyneet et en tiedä odottavatko niitä synttärijuttuja nyt sitten.

Miksi tää siivous on niin vaikeaa?
Mulla veto ihan pois vaan ei auta. Lapset just sano et uus ruohonleikkuri hajallaan, kiva. Mies ei tiedä mitään vaikka ite ollu kotona kun oli hajonnu.
En saanu sitä su menoa peruttua. Kiva kun on ystäviä joita ite auttaa mut joilta ei saa ite sit koskaan vastapalvelusta.

Joo kaikki mättää mut parempi kait mun tänne näitä purkaa entä sit oikeasti avautua jollekin päin naamaa..

Muuta en osaa sanoa kuin sen, että unohda nyt ainakin ne synttäritouhut kokonaan.. jos olis niin tärkeetä saada synttärikakku niin kyllä he sitten varmaan olis tullu juhla-aikana kylään.

[QUOTE="jjjj";23983671]Muuta en osaa sanoa kuin sen, että unohda nyt ainakin ne synttäritouhut kokonaan.. jos olis niin tärkeetä saada synttärikakku niin kyllä he sitten varmaan olis tullu juhla-aikana kylään.[/QUOTE]

Toisaalta se täytekakku suht helppo ratkaisu tuon gluteenittoman takia. Riittäs sit vaan keksit lisäksi. jos jotain muuta tekee niin sit pitää olla kahdenlaisia..
Mut pitää kattoa mitä tässä ehtii.

Miksi on pakko vastaanottaa vieraita jos ei halua ja ahdistaa?Kai sitä voi sanoa että nyt ei sovi tai että mä en jaksa nyt panostaa siivoukseen enkä kokkailuihin,jos sekainen huusholli ja pelkkä kahvi kelpaa niin siinä tapauksessa tervetuloo.

Miksi on pakko vastaanottaa vieraita jos ei halua ja ahdistaa?Kai sitä voi sanoa että nyt ei sovi tai että mä en jaksa nyt panostaa siivoukseen enkä kokkailuihin,jos sekainen huusholli ja pelkkä kahvi kelpaa niin siinä tapauksessa tervetuloo.

Se vaan et jos nyt ei käy niin sit seur kerran nähdään luultavasti vuoden päästä. Et siksi ei viittis sanoa et ei voi tulla jos ei oikeasti jotain ihan pakollista.
Ja lapset on tosi hyviä kavereita. Näkevät vaan niin harvoin pitkän matkan takia.

Ja nyt sit ootetaan et tuleeko vai eikö ne vieraat tule. Aamulla laitoin viestiä meidän tilanteesta. Eli et su on mulla pakollinen meno ja en saanu sitä siirrettyä.
En tiedä odottaako kaveri et mies tulee töistä vai miksei vastaa.
Eipä tuo kyllä haittaa vaikka täällä siivoaa muutenkin mutta ois vaan ressiä vähemmän jos päättävät olla tulematta.

Mulla on tohon toimiva ratkaisu... "voi vitsi, ette usko... Meidän iita alko just aamuyöstä oksentamaan ja nyt täällä laattaa jo muutkin muksut..." ;)

Just joo! Valehteluhan se ratkaisee aina kaiken. :headwall:

Ap, et kai tarkoita meitä? Mä perun meidän juhliin menon, eikä me todellakaan mennä nyt sitten sinne, minne suunniteltiin, eli kummilastamme moikkaamaan. :(
Nähdään sitten joku toinen kerta.

Tiedän tunteen ap, hankala tosiaan varmasti kieltäytyä vieraita vastaanottamasta jos käyvät muutenkin niin harvoin. Itseä myös joskus kehtuuttanut ottaa vieraita vastaan, tai siis just se tarjottavien miettiminen ja siivoaminen. En tiedä olen jotenkin niin epäsosiaalinen etten pahemmin vieraista välitä.

Mä ainakin oon lopettanu siivoamisen vieraiden takia. Ja kaiken muunkin hösäämisen. Meillä on monta lasta myös, nuorin vielä vauva, enkä todellakaan jaksa enää panostaa. Ennen kans aina puunasin ja pesin joka paikan, leivoin ja laitoin viimeisen päälle, lapsetkin pesin ja puin näteiksi ennen vieraiden tuloa. Nyt vain oon tullu siihen pisteeseen, että ei, en jaksa. Vieraat saa tulla, ei siinä mitään, kivaahan se vain on. Mutta paljon mukavampaa mullakin on virkeänä ja jaksavana heidän kanssaan seurustella, kuin umpiväsyneenä koko ajan heidän lähtöään odottaen.

Eli neuvoni on: laske rima! :)

Yhteistyössä