Tuurijuoppo lomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niina"

Vieras
Mieheni jonka kanssa olen ollut 10 vuotta on "tuurijuoppo". Viikonloppuinen alkoholinkäyttö ei ole joka viikonloppuista ja silloinkin yleensä vain lauantaisin. Kun tulee juhlapyhiä jne niin hän ryyppää monta päivää putkeen. Nykyään jopa viikon tai ylikin. Nyt hänellä on kuukauden kesäloma ja hän vetää alkoa nyt jo viidettä päivää ja en tiedä milloin loppuu. Tosin su-to hän oli viime "viikolla" täysin selvin päin, mutta nyt perjantaista jatkui taas ja jatkuu yhä. Hän juo paljon kerralla ja aloittaa jo aamupäivällä. Hänellä on pekkasia monta kuukaudessa, mutta ne on selvänä, mutta loma-sana merkitsee hänelle juomista.

Itse yritän käydä töissä, mutta pelottaa, että töpeksin siellä hänen takiaan. Hän on muuten aivan ihana ja sydämellinen mies, joka on paras ystäväni ja sielunkumppanini, mutta kun putki alkaa, hän käyttäytyy itsekkäästi ja ei välitä vaikka kärsin. Ilman alkoholia hän olisi todella hyväluonteinen ja rakastan häntä, mutta kun hänen juomaputken alkavat niin on aivan kuin eri mies. Yleensä alkoholinkäyttö on suht siedettävää. Pelkäsin ja jännitin hänen kesälomaansa jo etukäteen, koska ennen hänellä ei ole ollut yli kk:tta lomaa niin, että kävisin töissä.

Mitä teen? Ottavatko muiden miehet lomallaan melkein joka päivä suuria määriä alkoholia? Hänen mielestään useat tekevät niin. En haluaisi jättää häntä, mutta pelkään, että pidemmän päälle kestä enää hänen käytöstään. Harmittaa vaan kun rakastan häntä ja hänen luonnettaan. Kumpa hänessä olisi muita huonoja puolia niin pystyisin jättämään hänet, mutta en haluaisi erota hänestä. Meillä ei ole lapsia. Ei usko, että uskoo puhetta, koska luulee, että loma on hyvä syy ottaa lähes joka päivä. Pyydän asiallisia kommentteja, koska olen aika maassa tämän takia, koska muuten kaikki hyvin.

Mun mielestä kyse on suurimmaksi osaksi siitä kestätkö sinä? Mies tuskin muuttuu ja sun on vaan kestettävä tai lähdettävä.

Alkoholisti ei ymmärrä käytöksessään mitään väärää, ja sä varmaan olet yrittänyt kaikkes jo asian esille tuomiseen.

Voimia!

Hei Niina. Muistelisin sinun aikaisemminkin kirjoitaneen miehesi juomisesta täällä? Silloin jo mietin, että voi kun jättäisit tuollaisen miehen ja aloittaisit alusta jonkun muun kanssa joka osaa ottaa kumppaninsa huomioon. Nyt päätin laittaa mielipiteeni sinulle viestiksi. Tuollainen itsekeskeisyys on todella ikävä piirre kumppanissa, eikä varmasti ainakaan parane tuo tilanne hänen kanssaan. Kysymykseesi vastaus: oma mieheni on totaali kieltäytyjä alkoholista, mutta itseäni ei haittaisi pieni alkoholin nauttiminen ilman humaltumista.

hän ei muutu, jos ei itse halua ja ilmeisesti ei halua. Sun siis vaan pitää päättää, kestätkö sitä ja haluatko sellaista elämää. Haluatko joskus lapsia? Haluatko lastesi isän juovan aina lomalla? Haluatko tulevaisuudessa yhteisillä lomilla, että miehesi kännää aina? Mä en halunnut ja lähdin, vaikka muuta syytä ei ollutkaan ja mies selvinpäin tosi ihana. Mutta tuolloin pullo on arvojärjestyksessä ykkönen ja mä en voinut sitä hyväksyä. Sun pitää miettiä, voitko sä!

Tuollaisen tuurijuopon edesottamuksia koko elämäni seuranneena sanoisin että 1) se ei ole normaalia ja 2) älä lisäänny ko tyypin kanssa jollei hän raitistu.

Se halu olla juomatta täytyy lähteä hänestä itsestään,sinä et sitä päätöstä voi hänen puolestaan tehdä.Tämä varmaan kuullostaa julmalta,mutta älä huolehdi,älä paikkaile,älä teeskentele että juominen on ok.Satutat ja stressaat itseäsi turhaan,jos murehdit hänen puolestaan.Aikuisen ihmisen pitää itse tunnistaa rajansa.

Tuollaisen tuurijuopon edesottamuksia koko elämäni seuranneena sanoisin että 1) se ei ole normaalia ja 2) älä lisäänny ko tyypin kanssa jollei hän raitistu.

Se halu olla juomatta täytyy lähteä hänestä itsestään,sinä et sitä päätöstä voi hänen puolestaan tehdä.Tämä varmaan kuullostaa julmalta,mutta älä huolehdi,älä paikkaile,älä teeskentele että juominen on ok.Satutat ja stressaat itseäsi turhaan,jos murehdit hänen puolestaan.Aikuisen ihmisen pitää itse tunnistaa rajansa.

Täysi peesi. Älä ala mahdollistajaksi, älä paapo, älä suojele miestä tekojensa seurauksilta.

Äläkä missään nimessä tule raskaaksi.

Yhteistyössä