Mun tissit on vääränmalliset imetykseen = liian isot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isot lollot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isot lollot

Vieras
Imetys vaan ei yksinkertasesti onnistu, koska vauva tuntuu tukehtuvan joka asennossa ja hermostuu.
Pienirintaiselle siskolleni imetys on aina ollut helppoa kuin heinänteko.

Te imetysfanaatikot voisitte oikeasti miettiä, että ei se vaan ole kaikille niin helppoa kuin teille. Ihmeellisiä tuomitsijoita olette, kuin ois maailmanlopusta suunnilleen kysymys. Mulla ei imetys onnistu näillä tisseillä, piste. Juoskaa vaikka seinää päin, ei auta.

Mulla oli sairaalasta kotiutuessa f-kuppi. Aluksi oli tosi hankalaa, mutta sitkeästi vaan jatkoin niin lähti sujumaan. Pidäthän vauvaa tarpeeksi kaukana tissistä?

Minulla myös valtavat rinnat ja jo synnärillä kätilöt sanoi, että pitää tosiaan olla varovainen kun tuntui, että vauva tukehtuu sinne tissin viereen. Joudun pitämään kädellä tissistä, että vauvan sieraimet on vapaana ja saa ilmaa. Kolmea olen imettänyt ja nyt on 1kk ikäinen imetettävä. Imetys onnistuu tietyissä asennoissa (joita joudun toden teolla harjoittelemaan ) ja tyynyjen avulla.

[QUOTE="vieras";23979255]Mulla oli sairaalasta kotiutuessa f-kuppi. Aluksi oli tosi hankalaa, mutta sitkeästi vaan jatkoin niin lähti sujumaan. Pidäthän vauvaa tarpeeksi kaukana tissistä?[/QUOTE]

Kuule kaikki on kokeiltu, paitsi se että seison päälläni ja vauva makaa selällään lattialla nänni suussa.. :)

Tuskin imetyksen onnistuminen/epäonnistuminen rintojen koosta riippuu, vaan lähinnä siitä tuleeko maitoa vai ei, koska vauvalle se on ihan sama (varsinkin jos se makaa sängyllä) että onko vieressä rantapallo vai ketunkorva, kunhan siitä maitoa tulee... Toisilla sitä maitoa vaan tulee ja toisilla ei.

Täällä on 75E/F, joten kokoa löytyy myös. Aluksi oli hankalaa ja vaati aina makuu asennon, että onnistuin imettämään, nyt menee jo huomattavasti helpommin.

G-kupilta päivää. Joudun tietyissä asennoissa minäkin pitelemään kiinni, varsinkin alussa, jottei vauvan sieraimet peity ja hankalaltahan se ekoina viikkoina tuntui - isot nännit, vauvalla pienen pieni suu. Nyt vauvalla ikää melkein 4kk eikä ongelmia.

Mulla tissit kasvoi G kuppiin maidon nousun myötä. Ja kaksi lasta näillä tisseillä olen imettänyt, tosin ihan niin rennosti se ei suju kun pienirintaisella, tissiä on aina pitänyt litistää sen verran läjään että vauvalle on jäänyt hengitysrako :)
ainoa millon oikeasti oli vähän epätoivoinen olo oli kun kuopukselta maito kunnolla nousi, oli kun kaksi vesimelonia (H kupin tissiliivit oli liian pienet) ja ihan kivikovat maidosta ja sillon vauvalla oli kyllä aikamoisia ongelmia saada tissi suuhun. Onneksi tuo meni ohitse nopeaa.

Tuskin imetyksen onnistuminen/epäonnistuminen rintojen koosta riippuu, vaan lähinnä siitä tuleeko maitoa vai ei, koska vauvalle se on ihan sama (varsinkin jos se makaa sängyllä) että onko vieressä rantapallo vai ketunkorva, kunhan siitä maitoa tulee... Toisilla sitä maitoa vaan tulee ja toisilla ei.

Kyllä kuule riippuu paljon siitä, miten helppo sen vauvan on imeä. Ihan on mulla todisteena oma sisko, pienirintanen ja aina on tosta vaan imetellyt. Puhuttiin juuri asiasta ja sanoi että hänen isotissinen kaverikaan ei onnistunut tissien koon takia imettämään kunnolla. Sama on mulla, ei saa vauva imettyä kun tukehtuu joka asennossa on vaikeaa ja sillähänlailla se maitokin loppuu.
Hemmetti !!!!!!!!!!!!

Kyllä sillä ainakin osittainen merkitys on. Itselläni maitoa ei oikein tahtonut tulla ja jouduin viettämään tuntikausia tissi vauvan suussa. Jos en olisi joutunut kokoajan toisella kädellä pitämään kiinni tissistäni, että vauva ei olisi siihen tukehtunut, olisin ehkä jaksanutkin pitempään yrittää. Mutta, kun joutuu olemaan täysin kädettömänä puoli vuorokautta hankalassa asennossa ja esikoinenkin pitäisi hoitaa, niin pakko oli luovuttaa.
Jos olisi ollut edes se toinen käsi käytössä....

[QUOTE="vieras";23979351]Kyllä sillä ainakin osittainen merkitys on. Itselläni maitoa ei oikein tahtonut tulla ja jouduin viettämään tuntikausia tissi vauvan suussa. Jos en olisi joutunut kokoajan toisella kädellä pitämään kiinni tissistäni, että vauva ei olisi siihen tukehtunut, olisin ehkä jaksanutkin pitempään yrittää. Mutta, kun joutuu olemaan täysin kädettömänä puoli vuorokautta hankalassa asennossa ja esikoinenkin pitäisi hoitaa, niin pakko oli luovuttaa.
Jos olisi ollut edes se toinen käsi käytössä....[/QUOTE]

Pees, juuri näin. Helppoahan se olisi jos vauva vaan voisi olla tissillä.

Isot tissi ja pienet nännit olivat vaikea yhdistelmä kai se jos ois vielä hervottomat nännitkin niin onnistus,kokeilin kyljeltää, puolimakaava, vauvaa ties kuinka päin, mitä vanhemmaksi tuli sitä kamalammaksi kävi se nännin etsiminen ja rusentaminen vauvalle sopivaksi...ja lapsia 4 joista ensimmäisen imettäminen oli helpoin ja sitten aina vaan tissit kävi isommaksi ja viimosen lapsen kohdalla jo tätä todella tuskaa.

[QUOTE="vieras";23979351]Kyllä sillä ainakin osittainen merkitys on. Itselläni maitoa ei oikein tahtonut tulla ja jouduin viettämään tuntikausia tissi vauvan suussa. Jos en olisi joutunut kokoajan toisella kädellä pitämään kiinni tissistäni, että vauva ei olisi siihen tukehtunut, olisin ehkä jaksanutkin pitempään yrittää. Mutta, kun joutuu olemaan täysin kädettömänä puoli vuorokautta hankalassa asennossa ja esikoinenkin pitäisi hoitaa, niin pakko oli luovuttaa.
Jos olisi ollut edes se toinen käsi käytössä....[/QUOTE]

Mulla on ollut tuo ongelma kaikkien lasteni kanssa, vaikka esikoisen imetyksen aikana mulla oli B kupin rinnat eli ei todellakaan mitkään isot, sen malliset vaan että lapsennenä peittyi jatkuvasti...

Ihan on mulla todisteena oma sisko, pienirintanen ja aina on tosta vaan imetellyt. Puhuttiin juuri asiasta ja sanoi että hänen isotissinen kaverikaan ei onnistunut tissien koon takia imettämään kunnolla. Sama on mulla, ei saa vauva imettyä kun tukehtuu joka asennossa on vaikeaa ja sillähänlailla se maitokin loppuu.
Hemmetti !!!!!!!!!!!!

:D

Joo. Imetystyynyllä oon saanut yleensä vauvan siihen asentoon ettei koko ajan tarvi pidellä kiinni. Makuultaan oli vaikeinta, mutta kuten sanottu, vain ne ekat pari viikkoa olivat hankalimmat. Että muhun tuo kokoselitys ei uppoa, mutta eipä ole mun asiani. Kukin tavallaan.

Tissejä ja nännejä on erimallisia koosta riippumatta, siis ihan b c d jne koossa voi olla vaikeuksia imettämisessä rinnan muodon ja nännin muodon takia. Isot rinnat ja sisäänpäin kääntyneet nännit jotka eivät millään taivu ulospäin on aika vaikea yhdistelmä jne.

Kyllä kuule riippuu paljon siitä, miten helppo sen vauvan on imeä. Ihan on mulla todisteena oma sisko, pienirintanen ja aina on tosta vaan imetellyt. Puhuttiin juuri asiasta ja sanoi että hänen isotissinen kaverikaan ei onnistunut tissien koon takia imettämään kunnolla. Sama on mulla, ei saa vauva imettyä kun tukehtuu joka asennossa on vaikeaa ja sillähänlailla se maitokin loppuu.
Hemmetti !!!!!!!!!!!!

sun vastaukset tuntuu olevan sitä luokkaa ettet sä ees haluu onnistua ja koitat keksiä itselles jotain syytä imetyksen lopettamiseen.

mulla myös F-kuppi ja kolme imettänyt. Paras imetysasento oli makuullaan, kyljellään. Ja juuri niin, että rinta "makasi" vauvan ja minun välissä rentona. Vauva ei siis ollut ihan minun kyljessä kiinni. tai jos imetti istualteen niin tyynyn päällä vauva ja rinta oli siinäkin tyynyn päällä, ettei ihan vauvassa kiinni.

soopaa puhut etteikö muka onnistu.

Mulla on ollut tuo ongelma kaikkien lasteni kanssa, vaikka esikoisen imetyksen aikana mulla oli B kupin rinnat eli ei todellakaan mitkään isot, sen malliset vaan että lapsennenä peittyi jatkuvasti...

Silloinhan tuokaan ei varmaan ole ongelma, jos maitoa tulee hyvin, eli selviää siitä imetyksestä suht. nopeasti. Niin ja joo, ei mullakaan mitkään ihan hervottoman kokoiset tissit ole, mutta tosiaan roikkuvat löllöt ja väärän malliset.
Mutta joo, vääränmalliset tissit + huono maidontulo = vaikeeta on :).

Aina ei tartteta isoja tissejä, tai pieniä tissejä tai vääränlaisia tissejä. Kaikkien äitien maito ei käy omille lapsille, muille kävis kyllä minun maitoni, mutta omille ei käy, harvinaista mutta näin on käynyt.

Ihan kautta aikojen, siis ihan ihmisten alkuajoista lähtien on aina ollut niitä jotka eivät pysty imettämään, myös eläimissä on näitä yksilöitä. Nykypäivänähän on se tietenkin helpostuksena että on aina varakeino.

Kiinnostaa minkä kupin lollot ne siellä riippuu, itselläni taitaa täl hetkel olla I ja imetys onnistuu.
Jotta ei se siitä koosta ole riippuvainen juttu ollenkaan.

Monen jutun summa..

Yhteistyössä