trip trap asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Esikoinen on reilu 4 v, kun kuopus syntyy. Poika on istunut tähän asti trip trapissa, säädelty vaan tarpeen mukaan. Nyt mietin (miten niin ajoissa...) että kun kuopus tulee ikään että voi laittaa istuimeen, niin ostaisko sille oman, vai siirtyiskö esikoinen tavalliseen tuoliin... Oma tuoli ja paikka on kyllä ollut tärkeitä juttuja pojalle.

mulla meni esikoisen kanssa niin hermo tuon puisen syöttiksen pesussa että ostin nyt kuopukselle alkuun tuommoisen ikean muovisen missä on oma pöytä mukana, ja jonka voi kiikuttaa suihkun alle kun se tarvii pesua.. ajattellin että sitten myöhemmin kun tarvitsee säädettävää tuolia saa joko siirtyä esikoisen tuoliin tai sitten ostetaan oma jos esikoinen ei vielä halua luopua omastaan.

Jos tuoli on todella tärkeä, niin kysyisin lapsen omaa toivetta silloin, kun alkaa olla tuolin tarvetta. Voihan olla, että haluaa antaa tuolinsa pienemmälle sisarukselle ja siirtyä isona tavalliseen tuoliin. Ostaisin toisen tuolin, jos tuolista luopuminen olisi vaikeaa.

tripp trappihan menee tosi pitkään joten ostaisin oman. Meillä tällä hetkellä vajaa neljä ja välillä tykkää istua tripptrapissa ja välillä ollaan niin isoa ettei lasten tuolissa voi istua. Itse istun siinä aina jos mahdollista. esim tän hetkinen istuinkorkeus on tosi hyvä jos tekee keittiön pöydän ääressä koneella töitä. :)

mulla meni esikoisen kanssa niin hermo tuon puisen syöttiksen pesussa että ostin nyt kuopukselle alkuun tuommoisen ikean muovisen missä on oma pöytä mukana, ja jonka voi kiikuttaa suihkun alle kun se tarvii pesua.. ajattellin että sitten myöhemmin kun tarvitsee säädettävää tuolia saa joko siirtyä esikoisen tuoliin tai sitten ostetaan oma jos esikoinen ei vielä halua luopua omastaan.

Mä oon kyllä suihkuttanut tuota puistakin. Onhan siinä lakka päällä, hyvin on kestänyt. Ja kuivaan sitten heti pyyhkeellä pesun jälkeen.
Ap:lle, mä kyllä laittaisin noin ison jo ihan tavalliseen tuoliin, mutta jos se tuoli on esikoiselle tärkeä niin laittaisin ehkä joksikin aikaa jo pois ennen kun vauva sitä tarvitsee. Ettei tulisi oloa että vauva on "varastanut" esikoisen paikan pöydässä. Vaikka niinhän se oikeasti tekeekin :)

Yhteistyössä