Keneltä palstalaiselta sinulla olisi opittavaa?

Kenessä on siis niitä piirteitä, joita toivoisit itseesi enemmän? Saa mainita useammankin palstalaisen. Ja jos mitenkään onnistuu, niin koitetaan pitää ketju positiivisheknisenä, eikä niin älyttömän totisena.

Mä olisin ihan tyytyväinen, jos saisin Mummeliisalta palan itselleni. En osaa tarkasti määritellä mitä se pala sisältäisi, mutta tietynlaista perhekeskeyttä, avoimuutta ja ahkeruutta. Kyllä mekin lasten kanssa puuhastellaan, ollaan avoimia ja aina välillä ahkeriakin, mutta lisää moista piirrettä silti itseeni kelpuuttaisin.

Anatolialta voisin ottaa pienen palan rentoutta lastenkasvatuksen osalta. Ettei ihan aina tarttis pelätä joka ikistä maailman vaaraa.

Tiimarinviholta voisin ottaa palan rohkeutta. Mä en olisi kyennyt pitämään itseäni kasassa, mikäli olisin joutunut synnyttämään kotona, yksin ja ilman kivunlievitystä...kun en oikein kyennyt siihen sairaalassa miehen ja kätilön ympäröimänäkään, vaikka oli kaikki maailman kipulääkkeet menossa.

Lisäksi mä voisin ottaa palan rauhallisuutta. Sen voisin ottaa vaikka PölyEsteriltä, joka on palstalla ollut ihan äärimmäisen rauhallinen sellaisissa tilanteissa jossa multa olisi lieskat lentäneet ja lujaa.

Mites te muut...oletteko täydellisiä ihan omana itsenänne, vai löytyykö joltakin osa-alueelta parantamisen varaa? :D

"vieras"
No Keittiönoidalta varmaan viisautta ja kypsyyttä, en ole tainnut ikinä typerää kommenttia ko. ihmiseltä lukea. Ja mummeliisalta mielikuvitusta ruoanlaittoon. Muita palstalaisia en ole niin seuraillut.

"Mam"
Mäkin ottaisin mummeliisalta palan sellasta ahkeruutta ja sellaista "lämpöä". Sitten PölyEsteriltä sellaista justiinsa järkevyyttä ja rauhallisuutta... Hmm, ehkä myöhemmin tulee lisää mieleen joitain ihmisiä. :)

Onhan sitä varmaan jokaisella parantamisen varaa mutta ei palstamammojen kautta :whistle:
Ohjeistuksena oli semmoinen, ettei pidetä tätä niin älyttömän totisena. Hain sillä juurikin sitä, että eihän meistä kukaan voi tietää minkälainen ihminen siellä nikin takana oikeasti on. Mutta sen perusteella, minkälainen kuva ollaan itse siitä nikistä saatu muodostumaan.

"Ken guru"
NCM:ltä ottaisin opiskeluintoa ja viisautta:)
Keittiönoidalla on myös hyvä pää harteilla, eli voisin ottaa myös hänen järkevää suhtautumista asiaan kuin asiaan.

varmaan aika moneltakin olisi jotain opittavaa.

Sanotaan nyt vaikka alkuun että:

Mummeliisalta sitä perhekeskeisyyttä, yleistä energiaa ja elämänkatsomusta sekä organisointikykyä ja taitoa saada asiat sujumaan isollakin porukalla. Sitä että välit perheeseen pysyisi yhtä läheisinä ja lämpiminä.

Keittiönoidalta ylipäätään seöllaista elämänkatsomusta ja taitoa sutautaua asioihin järkevästi. Ymmärtää mihin kannattaa panostaa ja mitkä asiat voi ohittaa täysin eikä jäädä turhaan hakkaamaan päätään seinään. Suvaitsevaisuutta. Ja tietty kokkaustaitoja.

Anatolialta tuota kyky ilmaista itseään ja huomata asioita.

Ohjeistuksena oli semmoinen, ettei pidetä tätä niin älyttömän totisena. Hain sillä juurikin sitä, että eihän meistä kukaan voi tietää minkälainen ihminen siellä nikin takana oikeasti on. Mutta sen perusteella, minkälainen kuva ollaan itse siitä nikistä saatu muodostumaan.
Juuh, kyl mää luin sen ohjeistuksen mut toin vähän esiin sitä "totuuttakin" :)

"vieras"
Mummeliisalta haluaisin kyvyn sietää ihmisvilinää ja hälinää ja edestakaisin ramppaavia tuttuja ja tuntemattomia ympärillä, jopa nauttia siitä ilman että se stressaa ja vie kaikki voimat. Musta olis ihanaa olla ihminen, joka voisi toivottaa vaikka lasten kaverit kylään milloin tahansa ilman että se tuntuis vaativan jatkuvaa venymistä oman uupumisentunteen kanssa ja tunnetta ettei oma koti oo enää oma.

Oon siis perusluonteeltani erakko, tarvitsen todella paljon yksinoloa ja hiljaisuutta voidakseni hyvin. Tän piirteen tahtoisin todella muuttaa itsestäni, koska se on niin pahasti ristiriidassa sen ideaalin kanssa, mitä pidetään onnellisena lapsiperhe-elämänä.

Hmmm... Mä en itseasiassa osaa sanoa. Luulen että paljon olis opittavaa ja moneltakin ihmiseltä.. Uskon myös että ne ihmiset jolta mun on tarkoitus oppia, tulevat mun matkan varrelle. Ehkäpä ihan tässä palstalla jo oppii jotain, niiltä keneltä on tarkoituskin oppia :)

Ihailu onkin sitten asia erikseen. En kuitenkaan haluaisi olla silleen kenenkään kaltainen.. Ja valitettavasti piirteitä jotka itsessäni haluaisin jalostaa paremmiksi, ei noin vain opita. Ehkäpä niihin kasvetaan (no toivottavasti ainakin..), mutta luulen että niitä ei kukaan muu voi minulle opettaa kuin minä itse.

Ja voisin vielä lisätä että mun mielestä ei ole näin netissä kovinkaan relevanttia se "opettajan" totuudenmukaisuus, jos opittavat asiat on silti hyviä, niin onko sillä mitään väliä onko palstapersoona oikea persoona vai ei? Mun mielestä sillä ei ole väliä.

Yhteistyössä