kotiäitiys ei ole työtä.

• Viestiketjun aloittaja meneekö kaaliin?
  • Ensimmäinen viesti
munkin mielestä on noloa laittaa työpaikaksi kotiäiti.. :D mutta onhan kodinhoidossa ja lastenhoidossa se oma työnsä tietty, että kyllä se välillä ihan kunnon duunista käy. :D mutta ei se mun mielestä SILLEEN mikään "työ" ole.

"Lissu"
Mitä väliä mitä jotkut fb:sen kirjoittaa, ehkä ne haluaa vain kertoa mitä päivisin tekevät, kaikkea ei tarvitse aina ottaa niin kirjaimellisesti ja haudanvakavasti.

voi nykymaailmaa
minustakin tuo on kumma homma että ihmiset pitävät oman kodin siivousta ja omien lasten hoitoa työnä. Mitä ne työssäkäyvät äidit ovat sitten? supernaisia jotka tekeät kahta työtä :D Toki on hieno asia että voi olla kotona ja lapsillekkin varmasti hyvä, mutta että työtä, huh huh :D

minustakin tuo on kumma homma että ihmiset pitävät oman kodin siivousta ja omien lasten hoitoa työnä. Mitä ne työssäkäyvät äidit ovat sitten? supernaisia jotka tekeät kahta työtä :D Toki on hieno asia että voi olla kotona ja lapsillekkin varmasti hyvä, mutta että työtä, huh huh :D
Työtä on sekä kotityöt että palkkatyöt.
Vai mitä ne kotityöt on? Leikkiä, harrastus?

"Mansikka"
Alkuperäinen kirjoittaja meneekö kaaliin?;23962889:
ei sitä voi työksi sanoa, jos ämmät istuu kotona persettä levittämässä tietokoneella. =D roskaruokaa syötetään lapsille että ehditään koneella vaa istuu ja syömään. tämmösiä on mun tuntemat kotiäidit.
Hyvinhän tuota tunnut sinäkin ehtivän vatvoa toisten asioita =) Ja levittää persettä.

"vieras"
Olen tällähetkellä kotiäitinä, tai meinaan jäädä kotiin muutamaksi vuodeksi. En tätä työksi kutsuisi, mutta voisin laittaa "ammatikseni" tällähetkellä kotiäidin, vaikka oikea ammattini olisikin paljon hohdokkaampi. Kotiäitiyshän on enemmänkin tämänhetkinen status jos siksi itseään kutsuu. Voin kyllä kuvitella että suurenperheen pyörittäminen välillä käy työstä, mutta ei se edelleenkään oo työtä, sitä vaan tuetaan valtion rahoilla.

her
Huh, onneksi minä ainakaan en ole kotona töissä, vaan ihan hyvällä omalla tunnolla löhöilen ja makoilen täällä kotona pikkuisten kanssa ja teen kotihommat, jos ja kun jaksan. Työtä teen sitten sillä välin, kun lapset on hoidossa ja minä poissa kotoa.

Ei se ole työtä saatikka ammatti, vaikka se työstä käykin varmaan joskus.

Minusta se on elämää, perheellisen naisen elämää: hoidetaan omia lapsia, siivotaan, tehdään ruokaa, jne.
Noin. Työksi itse lasken sen ansiotyön mitä ihminen tekee ulkopuoliselle, joko yrittäjän tai palkoillisen muodossa. ne "työt" mitä ihminen tekee itselleen ja omalle omassa kodissaan on vain sitä elämää. Silloinkin kun se kotiarki on raskaampaa ja kiireisempää kuin töissäolo.

Hassulta tuntuu kun nykyään kaikki harrastuksia myöten pitäisi mieltää työksi. Liekö sitten kyse siitä että ihminen kokee elämänsä liian tyhjäksi ja merkityksettömäksi vai mikä lie.

Missä menee raja kotiäitiys vastaan ansio- tai uraäitiys? Kuka ja missä voi sanoa olevansa kotiäiti? Tarkoittaako se jos kerrot olevasi kotiäiti että pidät sitä ansiotyönä? Tarkoittaako se että olet kotiäiti sitä että et samaan aikaan voi olla myös työssäkäyvä tai yrittäjä? Entä onko osa-aikaista kotiäitiyttä ja -isyyttä vai pitäisikö puhua vain lasten kotihoidosta, vaikka siitä ehkä saisi saman tuen kuin hoitovapaalla?

Viimeksi muokattu:
no mites nyt noin
Oisko se stten parempi että pitäs facebookissa pävityksenä työpaikkansa titteliä koko äitysloman vaikka olis 5 vuotta poissa? Ansioluetteloon harvemmin merkitään näitä perhevapaiden poissaoloja niissä näkyy vain se työsuhde joka sinä aikana on ollut voimassa.

Minusta olisi ainakin omitusta jos omassa facesivussani olis lukenut viimeiset kolme vuotta proj.päällikkönä siellä ja siellä vaikka olen ollut kotona 2 lapsen kanssa ja palaan vasta syksyllä ko. työhön.

Yhteistyössä