Kenen vastuu jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyytiryppynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyytiryppynen

Vieras
Lenkkeilessämme Aidan yli hyppää koira ja tulee minun koiran kimppuun ja puree? Tuon aidan yli hypänneen koiran emäntä ei aio maksaa lääkärikuluja ja sanoo että koska vika oli minun kun koirani haukahti ja ärsytti hänen koiraa. Juttu meni niin että Koirani haukahti tasan yhden kerran (iloissaan) kun näki tuttumme tien toisella puolella. Siitä tuo aidan yli tullut koira suuttui ja puri minun koiraa.

[QUOTE="vieras";23918007]Lenkkeilittekö yleisellä tiellä vai hyppäsikö koira pihallenne?Oliko oma koirasi kytkettynä?
Kyllä vika on aidan yli hypänneen koiran omistajan[/QUOTE]

Luulen, että syy on aidan tai ainakin aidanseipään

Yhdelle tuttavalleni kävi niin että hän oli koiransa kanssa lenkillä, ja yhdestä pihasta tuli berhandilainen ja hyökkäsi koiran kimppuun, tässä tapauksessa berhandilaisen omistaja maksoi. Jos koira on omalla pihalla niin sen pitää myös pysyä omalla pihalla, eikä hyökätä sieltä miten sattuu.

[QUOTE="vieras";23918007]Lenkkeilittekö yleisellä tiellä vai hyppäsikö koira pihallenne?Oliko oma koirasi kytkettynä?
Kyllä vika on aidan yli hypänneen koiran omistajan[/QUOTE]

ihan yleisellä jalkakäytävällä kävelimme. Koirani tottakai kiinni kuten aina. Koira hyppäsi omalta pihaltaa yleiselle kulkutielle

Jos sun koira oli kytkettynä ja se toinen koira ei, niin ilman muuta se toisen koiran omistaja on vastuussa. Jos ko. henkilö ei ole yhteistyöhaluinen, voit ottaa yhteyttä poliisiin, jos kerran eläinlääkärissäkin jouduitte vammojen vuoksi asioimaan.

Yhteistyössä