En jaksa kuunnella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Mistä voi johtua sellainen, kun tuntuu etten pysty enää kuuntelemaan muita ihmisiä. Ole kyllä ollut pitkään väsynyt, joten johtuisiko siitä. Siis ihan univelata johtuvaa väsymystä ja myös työstressiä. Jotenkin tuntuu, että mulle on tuskaa kuunnella ja kiinnostua muiden tarinoista. En jaksa kiinnostua esim. kahvipöytäkeskusteluissa, jos joku kertoo jotain juttua omasta elämästään, vaikka ihan arkisista asioista. Näyttelen tietysti kuuntelemista, mutta en edes jaksa keskittyä kunnolla ja päässä pyörii vaan ihan muita asioita.

Missä vika? Onko muilla tämmöistä? Onko tämä joku loppuunpalamisen ensioire?

Enemmän se on kiinni siitä juttelun aiheesta, kuin juttelijoista. Tuntuu että ennen pystyin kiinnostumaan paljon laajemmasti asioista, sellaisistakin jotka ei mulle itselle olleet kovin tuttuja. Nykyään kiinnostun vain niistä, joista jo tiedän jotain ja jotka koskee mun elämää. Tosi itsekästä. Yritän taistella, ettei musta tulisi kovin pikkusieluista.

Enemmän se on kiinni siitä juttelun aiheesta, kuin juttelijoista. Tuntuu että ennen pystyin kiinnostumaan paljon laajemmasti asioista, sellaisistakin jotka ei mulle itselle olleet kovin tuttuja. Nykyään kiinnostun vain niistä, joista jo tiedän jotain ja jotka koskee mun elämää. Tosi itsekästä. Yritän taistella, ettei musta tulisi kovin pikkusieluista.

Mulla on vähän se, että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka kertoo asiat mielenkiintoisesti ja hauskasti ja joiden juttuja jaksaa kuunnella. Mutta pakko sanoa, että joidenkin jutut on semmosta puuroa korville, ettei kykene kuunnella. Alkaa kohista ja tulla kaikkee häiriöääntä. Jossain vaiheessa sitä vaan tajuu, että on itte valovuosien päässä koko siinä tilanteessa. tää saattaa mulla kyllä liittyä siihen, kun itse arvelen, että mulla on ADD. Oon aina ollut aika kuuro asioille, mitkä ei kiinnosta.

Luultavasti väsymystä tai sitten niin paljon oman elämän asioita käsiteltävänä (jotain akuuttia), mitä on "pakko" kelata. Mulla on joskus ollut tollaisia kausia, mut lyhyitä ja ohimeneviä. Yleensä johtunut joko väsymyksestä tai sitten siitä, et omassa elämässä ollut joku kriisinpoikanen.

Yhteistyössä