Menkkajomotukset ennen synnytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helena"

Vieras
Minulla huomenna LA ja nyt viikon ajan on ollut öisin kaameita menkkamaisia jomotuksia. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei moista ole ennen synnytystä ollut. Te joilla jomottelua on ollut, onko avnnut kohdunsuuta? Vai kärvistelenkö täällä ihan turhaan?

• Tykkää
Reactions: cordola89
[QUOTE="mutsi";23915929]Äläpäs hätäile, ei suinkaan välttämättä ole silti supistuksia. :) Se jomotus voi olla vain jomotusta, mutta monesti liittyvät myös kipeisiin supistuksiin. Supistuksen kuitenkin yleensä erottaa.[/QUOTE]

Nimenomaan tätä juuri haen. Mulla on supparit ollu aina ihan selviä rytmikkäitä suppareita, ei mitään jäytävää jomotusta...

[QUOTE="helena";23915959]Nimenomaan tätä juuri haen. Mulla on supparit ollu aina ihan selviä rytmikkäitä suppareita, ei mitään jäytävää jomotusta...[/QUOTE]

Aivan. Tuttua juttua minullekin. Nuo menkkajomotukset hämäävät monesti silleen, ettei niitä pidä välttämättä "minään sen kummampana" ja hupsista, voivatkin kypsyttää kohdunsuuta siinä missä supistuksetkin! :) Näin minulla on mennyt useamman kerran ja sitten kun ne Oikeat Supparit tulevat kuvioihin, synnytys on edennyt melko vauhdilla...(2-3h alusta loppuun).

Toivottavasti sairaalaan ei ole pitkä matka! ;) Mielettömästi tsemppiä tulevaan koitokseen ja toivotaan, et kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla!! :hug:

Mulla synnytys alkoi tuollaisella jomotuksella. Tosin pöljänä kuvittelin kivun johtuvan siitä, että olin mahani kanssa päivän riehunut kettiössä: tehnyt pipareita, siivonnut ymsyms..:D Ei tullut pieneen mieleenkään, että hei, nämähän on ny niitä supistuksia..

Jomotus alkoi ehkä kuuden aikaan illalla ja vähän ennen kahtatoista yöllä meni vedet. Lähdettiin sairaalaan jo parin tunnin päästä, kun alkoi olla helvetilleiset tuskat.. Kohdunsuu oli jo 5cm auki, joten ilmeisesti se menkkamainen jomotussupistus oli avannut paikkoja..

Synnärillä siis sanoivat, että kyllä se menkkamainen kipu johtuu supistuksista.. Olin vähän ihmeissäni, koska olin tosiaan odottanut "oikeita" supistuksia, joissa kipu tulee ja menee aalloissa. (no, vesien menon jälkeen kyllä tuli sit niitä aaltomaisiakin supistuksia, että ei sekään ihanuus jäänyt ihan kokematta..:D)

Mulla synnytys alkoi tuollaisella jomotuksella. Tosin pöljänä kuvittelin kivun johtuvan siitä, että olin mahani kanssa päivän riehunut kettiössä: tehnyt pipareita, siivonnut ymsyms..:D Ei tullut pieneen mieleenkään, että hei, nämähän on ny niitä supistuksia..

Jomotus alkoi ehkä kuuden aikaan illalla ja vähän ennen kahtatoista yöllä meni vedet. Lähdettiin sairaalaan jo parin tunnin päästä, kun alkoi olla helvetilleiset tuskat.. Kohdunsuu oli jo 5cm auki, joten ilmeisesti se menkkamainen jomotussupistus oli avannut paikkoja..

Synnärillä siis sanoivat, että kyllä se menkkamainen kipu johtuu supistuksista.. Olin vähän ihmeissäni, koska olin tosiaan odottanut "oikeita" supistuksia, joissa kipu tulee ja menee aalloissa. (no, vesien menon jälkeen kyllä tuli sit niitä aaltomaisiakin supistuksia, että ei sekään ihanuus jäänyt ihan kokematta..:D)

Aivan. :) Siis VOIHAN ne jomotukset toki olla jonkinlaisia "sisäisiä supistuksia", koska tuntuvat kipuna ja kypsyttävät paikkoja...mutta sitä tarkoitin, ettei ne välttämättä koveta selvästi vatsaa, että eivät ole vältsisti ns. perussupistuksia, joita yleensä loppuajasta odottelee. :)

[QUOTE="mutsi";23916018]Aivan. :) Siis VOIHAN ne jomotukset toki olla jonkinlaisia "sisäisiä supistuksia", koska tuntuvat kipuna ja kypsyttävät paikkoja...mutta sitä tarkoitin, ettei ne välttämättä koveta selvästi vatsaa, että eivät ole vältsisti ns. perussupistuksia, joita yleensä loppuajasta odottelee. :)[/QUOTE]

Mulla on aiemmat synnytykset olleet jo aika vauhdikkaita ilman näitä jomotuksiakin...Onneksi sairaalaan vaan max puolen tunnin matka.

[QUOTE="mutsi";23916018]Aivan. :) Siis VOIHAN ne jomotukset toki olla jonkinlaisia "sisäisiä supistuksia", koska tuntuvat kipuna ja kypsyttävät paikkoja...mutta sitä tarkoitin, ettei ne välttämättä koveta selvästi vatsaa, että eivät ole vältsisti ns. perussupistuksia, joita yleensä loppuajasta odottelee. :)[/QUOTE]

Aivan, aivan.. Mulla siis ne oli juurikin tuollaisia "sisäisiä supistuksia" (hauska ilmaus mielestäni muuten..:D).. Ei mitään mahan kovettumista ollut huomattavissa..:O Siksi olinki niin ihmeissäni, kun sanoivat, että juu, supistuksista se menkkakipu on johtunu..

(nyt muistui mieleen: oikeat menkkakivuthan johtuvat siitä, että kohtu ihan pikkuisen supistelee ja ikäänkuin pumppailee verta ulos.. eli varmaan nuo menkkakipusupistukset vois olla jotain "pikkusupistuksia"? en tiä..:D)

Yhteistyössä