Kirjoita tänne lyhyt lause jollain ulkomaisella kielellä jonka osaat!

• Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
Har du redan redanredan (onko sinulla jo jojo?):rolleyes:
Samaa sarjaa on tämäkin: Island, kommer och stannar land. (Islanti tulen ja jään maa)
Nyt en kyllä kuollaksenikaan muista, kun työpaikan "isot pojat" opettivat miten saksaksi sanotaan lause: Minulla on kuulakärkikynä takapuolessani.
Miksi he sen halusivat opettaa? En tosiaankaan tiedä, sitä pitää kysyä heiltä.
Ja huonosti opettivat, kun en edes muista miten se meni.

No joo, tässä kuitenkin jotain päivittäiskieltä:
Æg er veldig glad til min sambo fordi han er kjempe nydelig.

Samaa sarjaa on tämäkin: Island, kommer och stannar land. (Islanti tulen ja jään maa)
Nyt en kyllä kuollaksenikaan muista, kun työpaikan "isot pojat" opettivat miten saksaksi sanotaan lause: Minulla on kuulakärkikynä takapuolessani.

Ich habe eine Kugelschreiber in meine Arsloch. :D

Toinen "helmeni" ruotsin saralla on epäkykeneväisyyttä ilmaiseva: Jag smör inte.

Meinasin kirjoittaa useammankin lauseen, kunnes totesin etten todellisuudessa Osaa kuin suomea, ja englantia tietyin varauksin.

Miten määrittelette kielen osaamisen?
Rupesin tässä miettimään, mahtaisiko olla niin, että ap ei osaa kovin hyvin suomea ja ketjun nimen oli tarkoitus olla "Kirjoita tänne ulkomaisella kielellä osaamasi lyhyt lause"?

Meinaan, ainakin moni tuntuu heittävän jotain "osaan vain tämän lauseen", vaikkei semmoisia oikeastaan pyydetty.

Hahaa! Nuinhan se meni. Osaatko Molli saksaa, vai onko tuo vain joku fraasi, joka on vain pitänyt joskus opetella?
Mulla itsellä ei ole saksankielen taitoa pätkääkään.
*Kuusi* Korjaan: Viisi vuotta opiskelin joskus iloisella ysikytluvulla ja kirjoitinkin ihan kohtuullisesti, mutta päivittäinen keskustelu ei kyllä ilman uutta muistuttelua sujuisi järin jouhevasti.

Mä olen siitä kiero ja perverssi ihminen, että mun mielestä saksa on yksi kauneimmista kielistä. :p

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä