Onko hillitöntä hemmettelua

Oma talo maksettu?
Ihan mielenkiinnosta ; mistä sä revit rahat kaikkeen tohon?

Siis ostat hirveesti ruokaa (kalliita eineksiä), vähän väliä oot miehesi kanssa jossain menossa reissuilla tai vastaavaa. Maksaisit lapsesi vuokrankin.

Miten teet sen?

Meitä kaksi työssäkäyvää, lapsia neljä ja rahat riittää hädin tuskin mihinkään... en voisi kuvitellakaan että tästä saisi edes satasta revittyä mihinkään "ylimääräseen" kuukaudessa.

Ihan mielenkiinnosta ; mistä sä revit rahat kaikkeen tohon?

Siis ostat hirveesti ruokaa (kalliita eineksiä), vähän väliä oot miehesi kanssa jossain menossa reissuilla tai vastaavaa. Maksaisit lapsesi vuokrankin.

Miten teet sen?

Meitä kaksi työssäkäyvää, lapsia neljä ja rahat riittää hädin tuskin mihinkään... en voisi kuvitellakaan että tästä saisi edes satasta revittyä mihinkään "ylimääräseen" kuukaudessa.
Minä luulen että suurin ero teidän tilanteeseenne ettei meillä ole enää asuntolainaa vaan Tönö on aikoja sitten maksettu.

"Sissi"
Nooh, kyllä ehkä mielestäni hieman liiottelulta kuulostaa. Olen itse opiskelija, asumme poikaystävän kanssa yhdessä. En tohtisi ottaa vanhemmilta joka kuukausi vuokrarahoja (vaikka heille se ei ongelma olisikaan), sillä koen, että minun/meidän täytyy pärjätä jo ihan itse. Lisäksi KELA:ltahan saa opiskelijat aumistukea. Hyvin pärjäämme siis omine rahoinemme.

Ennemmin näkisin mukavaksi sen, jos silloin tällöin tai pahan paikan tullen avustelee rahallisesti ja materiallisesti :)

"tööt"
Olen yksinomaan tyytyväinen, ettei minulle maksettu vuokraa tms. kotoa lähdettyäni. En tietenkään rahaa osannut käyttää, mutta aika äkkiä nälkä opetti. Tuskin olisin vaivautunut, jos joku olisi kämpän puolestani maksanut.

sopivaa se on
Itse autan omiani ulevaisuudessa, jos vain varat sallivat. Näillä näkymin ei kyllä tule olemaan varaa maksaa kokonaisia vuokria, vaikka molemmat käydäänkin töissä.

mun mielipide
Näin minä tekisin, ja juuri tällaisen avun takia valmistuin nopeammin kuin kukaan yliopistosta. :)
En ymmärrä mitä pahaa on jos vanhemmilla rahaa ja haluaa auttaa. :) Kyllä ne varmaan oppivat kun joutuvat sitten seuraavat 60+ vuotta maksamaan itse jos se nyt jonkun mielestä siitä on kiinni. :D

Vai olenkohan mä nyt pilalla kun vanhemmat maksoi vuokrani että pystyin keskittymään opiskeluun eikä paskaduuniin. :D

Itse autan omiani ulevaisuudessa, jos vain varat sallivat. Näillä näkymin ei kyllä tule olemaan varaa maksaa kokonaisia vuokria, vaikka molemmat käydäänkin töissä.
Me emme ole tehneet mitään päätöstä asiassa. Pallotellaan vasta ajatuksella.
Nuo niin nuoria että kunhan nyt kesän leikkivät kotia voivat syksyyn mennessä erotakin...
mutta jos niin ei käy niin toki silloin olisi hyvä kantansa asiaan tietää.

Ohhiss
Itse vastaavassa tilanteessa, opiskelijan roolissa ja vasta kotoa muuttaneena, en halunnut että vanhempani maksavat vuokraa tai mitään! Mulla oli iso tarve itsenäistyä ja hoitaa itse omat asiani ja "näyttää" että kykenen.

En tiedä mitä ajatella lapsestasi JOS hän ne rahat vastaan suostuu ottamaan.. jos edellytyksiä on hoitaa itsekin se vuokra niin vähän tulee sellainen olo että "mamma betalar" ja ne rahat menis itsetyytyväisyyttä uhkuvien nuorenparin turhiin menoihin... ketä se sitten auttaa ja kasvattaa, ei ketään.

Toki itse olisin valmis auttamaan, kuten joku tuolla sanoikin niin viemällä ruokakassia tai itse tekemiä ruokia välillä.

"vieras"
Minusta tosi ihanasti ajateltu, vaikka toisaalta tuon ikäisten pitäisi itse jo osata hoidella sellaiset asiat kuin vuokranmaksu. Jos he omillaan haluavat asua, niin sitten pitää ne laskutkin pystyä maksamaan. Tai muutenhan olisi ihan sama asua vielä kotona. Mun mielipiteeni on se, että pitää oppia vastuuta kantamaan kun muuttaa kotoa pois. Ja eihän se poissulje sitä, että autat heitä kun tarve vaatii. :)

Yhteistyössä