Nyt maalarille apuja :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ticotico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ticotico

Aktiivinen jäsen
21.12.2007
2 664
0
36
Halu on kova maalata jonkinmoinen kukka/köynnös seinälle ja haluisin apuja sen suhteen. Laittakaa kuvina omasta mielestä hyviä ideoita, voisin niistä sitten yhdistelemällä piirtää mieleisen :D

Mäkun en nyt osaa jotenkin täältä netin ihmeellisestä maailmasta ettiä nii yhtään mitään :D

Viimeksi muokattu:
Vaihtoehto 1: hanki valmis sapluuna
Vaihtoehto 2: tee sapluuna itse

Seuraavaksi maalin valintaan. Väri/kiilto vaikuttavat sitten kokonaisuuteen. Olen nähnyt hauskoja seiniä kuvissa, missä väri on sama kuin seinässä, mutta korkeakiiltoisuus tuo kuvion esiin.

Vaihtoehto 1: hanki valmis sapluuna
Vaihtoehto 2: tee sapluuna itse

Seuraavaksi maalin valintaan. Väri/kiilto vaikuttavat sitten kokonaisuuteen. Olen nähnyt hauskoja seiniä kuvissa, missä väri on sama kuin seinässä, mutta korkeakiiltoisuus tuo kuvion esiin.

Valmiit sapluunat on hirmu kalliita ja itse oon yleensä töissä tehny asiakkaan vaatimusten mukaan, mutta nyt ei säteile yhtään :D. Ja maaleja multa löytyy vaikka minkä väristä... Ja meinasin siis vapaalla kädellä sen seinään taiteilla, jahka saan ensin luonnosteltua paprulle. Meillä kun on lasikuitutapetti seinissä nii sapluuna ei paras vaihtoehto :)

No tämä kuva ei nyt varmaan juuri auta, mutta mulla on antaa sabluunaidea, jos päädyt siihen, ettet maalaa vapaalla kädellä.

Mä nimittäin tein sabluunan kontaktimuovista ja maalarinteipistä. Leikkasin kontaktimuoviin isot reijät, jotka on noi lehtiosiot. Maalarinteipillä vedin ns. vapaalla kädellä puun rungon ja oksat. Tällä tekniikalla onnistunee myös lasikuitutapettiin :) Korkeutta puulla noin 160-170 cm.

Chef tuo idea on hyvä... Mulla on kaverin luo tekeillä sellanen iiiso puunoksa, mikä tulee yläältä seinästä ja laskeutuu pikkasen alaspäin (vaikee selittää), sen teen vapaalla kädellä. Taidan ruveta jotain hahmottelee :)

heijastamalla voi saada myös suurennettua kuvan seinälle, jos teet vapaalla kädellä. Piirtoheittimiä vaan ei enää oikein taida löytyä, mutta voihan sitä heitintä myös imitoida tai esim käyttää tykkiä, jos sellainen on.

heijastamalla voi saada myös suurennettua kuvan seinälle, jos teet vapaalla kädellä. Piirtoheittimiä vaan ei enää oikein taida löytyä, mutta voihan sitä heitintä myös imitoida tai esim käyttää tykkiä, jos sellainen on.

Meiltä löytyy jopa kax piirtoheitintä, ja videotykki :D. Ne on vaan tuolla autotallissa kaiken kaman takana, ja mie en niitä sieltä saa :(. Pitää varmaan oottaa miestä kertausharjotuksista , nii saapi se käydä ne kaivaa esiin...

Kuukkelilla löytyy hyvin ku laitat kuvahaun ja vain mustavalkoiset kuvat :) Tein tuossa viime viikolla 2 kuvaa meidän uuden kodin seinille, ja piirtoheitin oli kyllä aivan loistava apu!