Kertokaa, mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja kaipaa lomaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja kaipaa lomaa

Vieras
Mulla on tuossa heinäkuun alussa laskettu aika. Äitiyslomaa ehdin pitää tasan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, jos vaan kaikki sujuu hyvin enkä joudu saikulle. Oon esittänyt ensin toiveen, sitten vaatimuksen, että kaks viikkoa ennen ja jälkeen lapsen syntymän haluaisin pitää ns. rauhoitettua aikaa. Toisin sanoen meillä voi kyllä mieluusti tulla käymään, jos käy vaan päiväseltään parisen tuntia eikä tulla yökylään, puhumattakaan monen päivän vierailusta. Miehen suku asuu kaukana ja totta kai ymmärrän että kaikki haluaisivat nähdä vauvan heti paikalla, mutta MINÄ EN JAKSA taas sitä, että viikko lapsen syntymästä tänne paukahtaa anoppi ja miehen sisaruksia moneksi päivää. Toki ymmärrän senkin, että jos tulee matkan päästä niin olisi mielellään pidemmän aikaa. Toisaalta lentokoneellakin tänne pääsee näppärästi alle päivänkin reissulle ja nykyään maksaa vähemmän kuin juna jos vaan osaa varata oikean matkan.. Tämä siis pohjustuksena.

Anoppi on mukava ihminen, ei siinä mitään. Toivoisi esikoista luokseen n. viideksi päivää kesällä, ei siinä mitään, minusta on mukavaa, että viettävät aikaa keskenään. Hänen kesän aikataulunsa ei ole niin tiukka, että pitäisi juuri tällä tai tällä viikolla sen kyläilyn onnistua, mutta kuitenkin toivoo tietysti juuri niitä kahta viikkoa lasketun ajan jälkeen, että voisi sitten tuoda/hakea esikoisen JA tulla kyläilemään ja katsomaan tätä "uutta vauvaa". Ja siihen ei päivä eikä kaksi riitä. Ja toiset sukulaiset haluaisivat tulla JUURI niinä kahtena viikkona ennen laskettua aikaa, kun muu aika ei millään käy.

On oikeasti tosi mukavaa, että sukulaiset välittää ja on kiinnostuneita meidän lapsista, mutta hemmetti soikoon, kun mun teettää jo nyt tiukkaa liitoskivuilta ja supistuksilta että saan iltaisin töiden jälkeen pyykkikoneen täytettyä, sen jälkeenkin pitää hetki huilata. Haluaisin siis ne kaksi viikkoa ennen laskettua todellakin pitää LOMAA. Ja olla ihan perheen kesken pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Esikoisen synnytyksen jälkeen mulla oli aivan älytön jälkivuoto ja olin imetyshormoneista ja valvomisesta ihan töttöröö, ja silti piti passata sukulaisia. Eivät tosin ihan koko aikaa olleet meillä, mutta kuitenkin. Koko ajan pitäisi olla jotain ohjelmaa ja menossa. En jaksa enkä halua tehdä sitä uudestaan niin pian synnytyksen jälkeen!

Ja vaikka kuinka monta kertaa oon sanonut asiasta, niin aina vaan uudestaan ehdotetaan että josko kuitenkin tultaisiin tällöin ja tällöin, pari päivää vaihdetaan vaan saapumisajankohtaa. Miehen kautta näistä juttelevat, ja miehelle oon sanonut asiasta kauniisti ja nyt viime aikoina jo vähemmän kauniisti. Oon varmasti maailman veemäisin miniä ja itsekkäin ihminen, mutta kertakaikkisesti haluan ja todellakin tarvitsen sen lomani. En edes oikein ymmärrä, miksi esikoisen pitäisi mennä mummulaan juuri lapsen syntymän jälkeen lähes viikoksi, varmaan hänestäkin tuntuis siltä kuin hänet raivattaisiin uuden lapsen tieltä pois..

Sanokaapa siis, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että kaipaan rauhaa ja perheen kesken oloa. Tunneissa laskettavat visiitit ok, päivissä ei.

Saattoi olla sekava selostus, mutta pakko purkaa jonnekin. argh..

PAri kysymystä herää:

1. Oletko yrtrittäj. kun et ekerran voi jäädä a-lomalle ne lakisääteistä 30 pv ennen laskeuttua aikaa?

2. Oikeastiko kuvittelet että lapsi syntyy laskettuna päivänä?

"Äitiyslomaa ehdin pitää tasan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, jos vaan kaikki sujuu hyvin enkä joudu saikulle".

Ompas äitiyslomat lyhentyneet?! Äitiysloma on odottavalle aikaa, jolloin voi hengähtää ja ottaa aikaa ja voimia synnytykseen ja valmistautua tulevaan perheen muutokseen!
Suvulle voit napakasti ilmoittaa, että teillä on rauhoitettu aika. Olen kipeä, väsynyt ym ja synnytyksen jälkeen, että haluat rauhoittaa uuden tilanteen ym. jolleivat usko tai loukkaantuvat, niin omapahan on asiansa.

Loppujen lopuksi päätös on sinun. Sanot vaan kauniisti että se ei nyt sovi juuri silloin siitä ja tästä syystä. Paras jos soitat itse ettei mies sotke siinä välissä. Jos anoppi ei suostu ymmärtämään niin sitten ei. Kyllä hän siitä yli pääsee.

PAri kysymystä herää:

1. Oletko yrtrittäj. kun et ekerran voi jäädä a-lomalle ne lakisääteistä 30 pv ennen laskeuttua aikaa?

2. Oikeastiko kuvittelet että lapsi syntyy laskettuna päivänä?

1. En ole yrittäjä. Tykkään työstäni ja olen huomannut että yhtä lailla sitä väsyy olen sitten kotona tai töissä. Työ ei ole minulle kaikki kaikessa, mutta voin rehellisesti sanoa että useampi ihminen kiroilee jos joudunkin yllättäen olemaan vaikka viikon pois.

2. En pidä sitä itsestäänselvyytenä, mutta todennäköisenä, koska meidän suvussa jostain syystä lähes kaikki lapset ovat syntyneet parin päivän sisällä lasketusta ajasta. Kuten myös esikoinen. Kaikki on tietysti mahdollista Tämä pari viikkoa on nyt vain suurin piirtein se aikaikkuna puolin ja toisin synnytyksen, jonka haluaisin rauhoittaa enemmiltä härdelleiltä.

"Äitiyslomaa ehdin pitää tasan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa, jos vaan kaikki sujuu hyvin enkä joudu saikulle".

Ompas äitiyslomat lyhentyneet?! Äitiysloma on odottavalle aikaa, jolloin voi hengähtää ja ottaa aikaa ja voimia synnytykseen ja valmistautua tulevaan perheen muutokseen!
Suvulle voit napakasti ilmoittaa, että teillä on rauhoitettu aika. Olen kipeä, väsynyt ym ja synnytyksen jälkeen, että haluat rauhoittaa uuden tilanteen ym. jolleivat usko tai loukkaantuvat, niin omapahan on asiansa.

Ei ne ole lyhentyneet :) syistä, joita en lähde erittelemään, mun oli pakko jatkaa töitä noin pitkälle. Jos en pysty olemaan, voin tietysti jäädä saikulle, mutta toivon todella että voisin hoitaa hommat loppuun. Tästä sovittiin miehen kanssa jo aikaa sitten, mutta nyt hän laistaa suunnitelmasta ja olisi kuitenkin taipuvainen ottamaan porukkaa vaikka suoraan laitokselle yöksi jos vähän kärjistetään :headwall:

No en kyllä toisaalta ihmettele jos on vaikea ymmärtää, jos kerran töissä olet vielä äitiyslomallakin, mutta sukulaisten vierailut kuitenkin ovat liian rankkoja. Ei se ole mikään yllättäin pois jos jää normaalisti äitiyslomalle. Ei sun auta kuin sanoa selvästi ja suoraan ITSE, ei miehen kautta, että haluat toimia nyt näin.

Onpa törkeitä sukulaisia kun kehtaavat tulla passattavaksi teille joukolla. Ei voi muuta sanoa. Oli sitten vauvoja tai ei. Kuitenkin lapsiperheessä sitä työtä ja passaamista riittämiin ilmankin

[QUOTE="vieras";23903463]No en kyllä toisaalta ihmettele jos on vaikea ymmärtää, jos kerran töissä olet vielä äitiyslomallakin, mutta sukulaisten vierailut kuitenkin ovat liian rankkoja. Ei se ole mikään yllättäin pois jos jää normaalisti äitiyslomalle. Ei sun auta kuin sanoa selvästi ja suoraan ITSE, ei miehen kautta, että haluat toimia nyt näin.[/QUOTE]

No työssäkäynti on lomaa verrattuna yökyläileviin sukulaisiin!!!! Muutaman tunnin vierailut ovat piristystä, mutta yökyläily on helvettiä, oli vauvoja tai ei!!!!!1

[QUOTE="vieras";23903463]No en kyllä toisaalta ihmettele jos on vaikea ymmärtää, jos kerran töissä olet vielä äitiyslomallakin, mutta sukulaisten vierailut kuitenkin ovat liian rankkoja. Ei se ole mikään yllättäin pois jos jää normaalisti äitiyslomalle. Ei sun auta kuin sanoa selvästi ja suoraan ITSE, ei miehen kautta, että haluat toimia nyt näin.[/QUOTE]

No heillä on kyllä tiedossa ne painavat syyt miksi olen töissä ja myöskin se että nyt jo tekee tiukkaa. Alkaa tuntua vaan siltä, että ei heitä kiinnosta se mitä muut haluaa, pääasia että oma tahto menee läpi. Viimeksi olin ihan normisti äitiyslomalla ja vielä ihan tavallisella vapaalla sitä ennen, ja olisin silti halunnut rauhoittaa synnytyksen jälkeiset pari viikkoa, mutta eihän se mitenkään heille sopinut.

Anoppi laittaa viestit miehelle, ei minulle. Olen sanonut tästä asiasta kerran ko. ihmisille ja mun mielestäni se saa riittää. Mies hoitakoon omat sukulaisensa, meillä oli ja on tästä asiasta sopimus josta en tällä kertaa ala lipsumaan, johan tuo viimeksi nähtiin mitä siitä seuraa jos alan joustaa.

Puuttumatta sen enempää miehen muuttuneeseen kantaan ( :kieh: ) mä ilmoittaisin kaikille halukkaille paikkakunnan majoitusliikkeiden ja ravintoloiden yhteystiedot, monilla kunnilla/kaupungeilla on sellainen turistilehtinen. että vastaanottoaika klo , muut ajat voitte ajella paikkakunnalla tutustumassa nähtävyyksiin tai mennä porukalla piknikille jos haluatte vaihtaa kuulumisia! Jos mies ei siis saa suutaan auki.

Ja jos joku tulee teille ennen klo 10 tai jumittaa jälkeen niin ilmoitat ystävällisen tiukasti että vierailuaika ohi, hauska näähdä mutta nyt olisi sopiva lähtöaika, huomenna uudelleen ;)

koita oikeasti tai tekaise tarina:

valita neuvolassa että supistaa ja särkee ja väsyttää aj sitä ja tätä:
Ja kas: terkka tai lääkäri (tekaistussa tarinassa lääkäri) MÄÄRÄÄ sulle sen "rauhoitusajan". Tadaa! Ei kai anoopi nyt sentään _lääkäriä_ voi vastustaa!

[QUOTE="vieras";23903503]Puuttumatta sen enempää miehen muuttuneeseen kantaan ( :kieh: ) mä ilmoittaisin kaikille halukkaille paikkakunnan majoitusliikkeiden ja ravintoloiden yhteystiedot, monilla kunnilla/kaupungeilla on sellainen turistilehtinen. että vastaanottoaika klo , muut ajat voitte ajella paikkakunnalla tutustumassa nähtävyyksiin tai mennä porukalla piknikille jos haluatte vaihtaa kuulumisia! Jos mies ei siis saa suutaan auki.

Ja jos joku tulee teille ennen klo 10 tai jumittaa jälkeen niin ilmoitat ystävällisen tiukasti että vierailuaika ohi, hauska näähdä mutta nyt olisi sopiva lähtöaika, huomenna uudelleen ;)[/QUOTE]

Vitsit, tässä oliskin ideaa :D. Oikeastaan hullunkurisinta tässä jutussa on se, että anoppi sinnikkäästi ehdottelee niitä uusia aikoja sortumatta marttyyriuteen ("jos 5 päivää lasketun jälkeen ei käy, niin en tule sitten koko kesänä!!11") mistä ilman muuta pointsit hänelle. En ole kuullut hänen pahaa sanaa sanovan kieltäytymisestäni. Mies sen sijaan sovittaa orjantappurakruunua oikein urakalla "kyllähän sulle omat sukulaiset kelpaisi" (no käy samoin kun hänen sukulaisensa eli tuntien visiitit kyllä, päivien ei) ja "no ei tänne varmaan kukaan enää kohta halua ikinä tullakaan kun ei sulle käy mikään". Ei voi olla totta, en kohta enää tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Yritä sanoa kauniisti, vielä kerran kauniisti ja viimeisellä kerralla vähemmän kauniisti sukulaisillesi, että NYT ET JAKSA OTTAA VIERAITA VASTAAN VAAN HALUAT RAUHOITTUA ENNEN SYNNYTYSTÄ JA SEN JÄLKEENKIN! Ja jos ne teille työntyvät niin et kerta kaikkiaan ala passaamaan aikuisia ihmisiä, jätä se miehesi huoleksi.

Sun ei tarvitse sen kummemmin selitellä kenellekään mitään. Jos eivät asiaa ymmärrä niin heidän ongelmahan se on loppupelissä.

Yhteistyössä