Miksi yh-äidit on niin vihattuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen yh-äiti, ja jäin jo odotusaikana yksin. Eksyin sitten Suomi24-palstalle ja siellä Yksinhuoltajuus-sivuille, ajattelin että kiva, täältä saa juttuseuraa ja vertaistukea. Mutta sitten huomasin että turha sieltä etsiä mitään vertaistukea, koko palsta oli vain yh-äitien haukkumista.
Sama meno täällä, haukutaan yh-äitejä laiskoiksi jakorasioiksi jotka elää vain sossun tuilla. Ja mitä en voi käsittää, haukkujina täällä toiset naiset. Mistä tuo viha yh-äitejä kohtaan johtuu?

Minua vaan ärsyttää kun ollaan niin teiniä että heti sänkyyn ja lapsia tekemään. Ja ollaan eronneita ennen kuin lapsi syntyny, kun ei se mies ollutkaan sellainen kuin kuvitteli. Kannattaisko ensin tutustua paremmin siihen kenen kans hässii?

Siinähän haukkuvat, minä olen ainakin pirun ylpeä ittestäni! Hoidan ihan yksin lapset, kodin, ja raha-asiat. Osaan tehdä myös pienet remonttihommat, ja korjata elektroniikkaa sen lisäksi, että olen mestarileipuri ja helkkarin hyvä ruoanlaittaja. Elätän perheeni käymällä töissä. Miestä en tarvitse, mulla on patterikäyttöinen :D

• Tykkää
Reactions: Fortune
Elämä ei mene kuin Strömsö:ssä... Vaikka miten tuntisi sen isäehdokkaan, monen vuoden takaa, niin se ei mitenkään takaa sitä että sinusta ei koskaan tule yh:ta.
Mua enemmän ärsyttää ne jotka vetävät kaikki yh:t saman kamman alta. Koska se että, sinä olet joskus tavannut jonku teini yh:n joka on ekoilla treffeillä menny jonku pojan kanssa sänkyyn ja siitä sit tullut raskaaksi, ei tarkoita sitä että joka ikinen yh om tällainen...!

• Tykkää
Reactions: ulB3 ja Fortune
Minua vaan ärsyttää kun ollaan niin teiniä että heti sänkyyn ja lapsia tekemään. Ja ollaan eronneita ennen kuin lapsi syntyny, kun ei se mies ollutkaan sellainen kuin kuvitteli. Kannattaisko ensin tutustua paremmin siihen kenen kans hässii?

TÄSSÄ YKSI YLEISTYKSEN TYYPPI-ESIMERKKI!! Kaikki yh;t ovat siis teinejä? Ja onko myös näin että puoliso ei voi kuolla ym?

Mäpäs luulen, että tämä ilmiö on lähtenyt liikkeelle jostakusta, joka on ollut liian läheisissä väleissä kaverinsa puolison kanssa, mustamaalataan yhtä, ja kohta kaikkia, ja kaikkeen syynä sairaalloinen mustasukkaisuus..

[QUOTE="vieras";23901861]Yh:t ovat todistettavasti lisääntymiskykyisiä seksinnälkäisiä vamppeja, jotka uhkaavat kaikkien muiden liittoja. En mä tiedä oikeesti miksi näin on.[/QUOTE]

Tätä minäkin olen miettinyt, pelkääkö naiset, että yh-äidit on varattujen miesten perässä? Joskus oli radiossa juttua, että pariskunnat ei kutsu sinkkunaisia illanviettoihinsa, kutsutaan vain muita pariskuntia. Pelkääkö naiset siis että yh-äiti vie sen oman miehen?

[QUOTE="hipp";23901843]mä olen ihmetellyt yh äitien mollausta kun yh isistä taas puhutaan usein kuin sankareina.Itse ainakin arvostan vanhempaa joka hoitaa kaiken yksin oli isä tai äiti.[/QUOTE]

Se on muuten jännä, että yh-isät on arjen sankareita ja kaikki yh-äidit juoppoja lutkia. Tässäkin asiassa miehiä pidetään parempana ja naiset on ruokkimassa tätä ajatusta.

Käsittämätöntä.

[QUOTE="vieras";23901898]Tätä minäkin olen miettinyt, pelkääkö naiset, että yh-äidit on varattujen miesten perässä? Joskus oli radiossa juttua, että pariskunnat ei kutsu sinkkunaisia illanviettoihinsa, kutsutaan vain muita pariskuntia. Pelkääkö naiset siis että yh-äiti vie sen oman miehen?[/QUOTE]

Ilmeisesti näin siis on.

Itse erosin vuosi sitten ja jäin 2 lapsen yh:ksi, takana siis 9 vuotta yhteiseloa miehen kanssa, joka halusikin elämältä jotain ihan muuta kuin perhe-elämää. Nyt elän kolmestaan lasten kanssa ja enpä ole pahemmin miehiin päin katsonutkaan, että vamppia minusta ei saa, mutta joskus tuntuu, että kun noiden naapurien miesten kanssa juttelen, että toivottavasti heidän puolisonsa eivät ajattele, että yrittäisin iskeä heidän miehiään.

[QUOTE="vieras";23901805]Olen yh-äiti, ja jäin jo odotusaikana yksin. Eksyin sitten Suomi24-palstalle ja siellä Yksinhuoltajuus-sivuille, ajattelin että kiva, täältä saa juttuseuraa ja vertaistukea. Mutta sitten huomasin että turha sieltä etsiä mitään vertaistukea, koko palsta oli vain yh-äitien haukkumista.
Sama meno täällä, haukutaan yh-äitejä laiskoiksi jakorasioiksi jotka elää vain sossun tuilla. Ja mitä en voi käsittää, haukkujina täällä toiset naiset. Mistä tuo viha yh-äitejä kohtaan johtuu?[/QUOTE]

Täällä yksi sinun kanssa samassa tilanteessa oleva. Haluaisin todella tutustua muihin yh-äiteihin, olisiko sinulla sähköpostiosoitetta johon voisin kirjoittaa???

Siksi, kun yh:t metsästää varattuja miehiä, saa rahaa sossusta tuhansia, ja sen lisäksi nyhtävät lastensa isältä järkyt elarit. Ja kehtaavat vielä vaatia isää tapaamaan lapsiaan.

Juu, näin on! Kyllä oli elämäni paras päätös erota ja jäädä kolmen lapsen kanssa yksin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja seksiä saa ihan keltä vaan ja ihan koska vaan ja eksä hakee lapset aina kun sitä nainti/juomarauhaa/muuten vaan omaa aikaa tarvii! Elämä on yhtä juhlaa!!!

Siksi, kun yh:t metsästää varattuja miehiä, saa rahaa sossusta tuhansia, ja sen lisäksi nyhtävät lastensa isältä järkyt elarit. Ja kehtaavat vielä vaatia isää tapaamaan lapsiaan.

Hmm. Mä en metsästä varattuja miehiä, enkä tällä hetkellä miehiä muutenkaan. Haluan kyllä joskus löytää sopivan kumppanin, joka hyväksyy myös lapseni (mulla siis yksi lapsi) mutta sen aika ei ole vielä. Sossusta en saa rahaa ollenkaan, eikä lapsen isä maksa elareita. Ne tulee Kelalta. Lapsen isä saa kyllä tavata lastaan, mikäli haluaa, mutta vielä hän on mielestäni liian pieni lähtemään "vieraaseen" paikkaan pidemmäksi aikaa yksin (tyttö 4kk). Isä on sitten käynyt katsomassa lastaan täällä meillä.

[QUOTE="tsadaa";23901954]Juu, näin on! Kyllä oli elämäni paras päätös erota ja jäädä kolmen lapsen kanssa yksin. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja seksiä saa ihan keltä vaan ja ihan koska vaan ja eksä hakee lapset aina kun sitä nainti/juomarauhaa/muuten vaan omaa aikaa tarvii! Elämä on yhtä juhlaa!!![/QUOTE]

tää on ihana.
enpä ole koskaan aatellu mut et näin se menee.
taidan lähteä kylpemään nuiden dollareitten sekaan Matin vai Sepon vai kenties Tepon kanssa...

Yhteistyössä