Rasittavaa kun aina kun näkee jonkun sukulaisen niin tulee ekana kommentti: Sä oot niin laiha, söisit jotain.

• Viestiketjun aloittaja saan olla hoikka jos tahdon
  • Ensimmäinen viesti
saan olla hoikka jos tahdon
Myös tutut jaksaa mainita tuosta silloin tällöin.

Mä en edes näytä miltään anorektikolta, oon vaan hoikka. Geenit on sellaset ettei tartu mikään ja syön terveellisesti ja kulutan paljon. Enkä KOSKAAN säännöstele syömisiäni.
Tekis mieli sanoa aina takasin että sä oot niin lihava, söisit vähemmän. :(

"vieras"
Minä oon just laihduttanut 10 kiloa, oon nyt normaalipainon alarajoilla, mutta en ole missään nimessä anorektinen. Timmissä kunnossa omasta mielestäni. Ja voi jeesus kun siitä nyt kuulee, miten hirveesti oon painoo tiputtanu, ja enhän vaan aio lisää laihduttaa, ihan hirveetä... Ja painan 54 kg ja 165 cm eli ihan normaali hoikka vartalo mulla on. Tosissaan tekis mieli alkaa nälviä takas, että kyllä nuo sunkin mahamakkarat joutas pois, mikset ala lenkkeilemään...?

Joo just tuota, kuvitteleeko ne että ihminen joka on terve, jolla ei ole ylipainoa, mutta lihaksia kylläkin, ei syö mitään ikinä.
Sattuu oikeasti kun jatkuvasti omasta ulkonäöstä huomautellaan.

Vastatkaa: "Kauheaa miten sä olet lihava, taidat syödä paljon." Noin minä nykyään teen aina kun joku kauhistelee hoikkuutta. On se helvetti, että normaalirunkoiselle saa huomautella ulkonäöstä kauhistelevaan sävyyn, mutta lihaville ei saisi.

Noin mä sanoisinkin jos viitsisin. Mä oon vaan sellanen ihminen että vasta suututettuna teen toiselle pahan mielen. Ei musta muuten ole loukkaamaan toista tahallaan, vaikka mua loukattaiskin.
Ehkä tuota vois yrittää kokeilla, ainakin joillekin ihmisille.

"totta"
Vastatkaa: "Kauheaa miten sä olet lihava, taidat syödä paljon." Noin minä nykyään teen aina kun joku kauhistelee hoikkuutta. On se helvetti, että normaalirunkoiselle saa huomautella ulkonäöstä kauhistelevaan sävyyn, mutta lihaville ei saisi.
Joo, mä mietin aina kuullessani noita kommentteja että se : Oletpa laiha oikein huudahdetaan, mutta samaa ei sanottas ylipainoisille

hoikkis
[QUOTE="totta";23901705]Joo, mä mietin aina kuullessani noita kommentteja että se : Oletpa laiha oikein huudahdetaan, mutta samaa ei sanottas ylipainoisille[/QUOTE]

Luulen, että monelle se on sama kuin sanoisi: Oletpa kaunis--> vrt. Oletpa ruma. Vaikka sen sanoisikin "kauhistellen"-- mitenkäs muuten suomalainen keskustelisi/kehuisi.

Joten älkääpä nyt hermoilko vaan ottakaa kohteliaisuutena.

"vieras"
Mulla paloi teini-ikäisenä käämit isäni kanssa, kun hän joka ikinen joulu muisti joulupöydästä noustessa mainista, että kun "tuo meidän Liisa syö kuin hevonen, mutta silti on noin hoikka". Kehuksi kai se oli tarkoitettu, mutta tuntui silti tosi pahalta. Eipä ole tuota lausetta enää jouluisin kuultu aj isä on osannut muutenkin valita sanansa paremmin jos jostain syystä painostani on puhunut.

Eli kyllä se on näpäytettävä jos haluaa nuo puheet lopetettavan.

wlåp
juu minäkin sain kuulla ennen raskautta aina että "kuinka laiha sä oot? syötkö sä tarpeeks ku liikutki nii paljon?" Sitte ku ne näki kun söin ni " oi oi oi, miten suhun mahtuukaan noin paljon?!" ja "voi ku oisin itekki vaa noin laiha" hahah minähän harrastin liikuntaa että pysyin timminä. Olisin minäkin ollut yhtä paksu jos vaan istuskelisin teeveen eessä syöden pizzaa ja karkkia ja baarissa rymyten.

Nyt raskaana on tullut kiloja 20 ja en todellakaan ole enää siro ja hoikka :D nyt voin vaan kuvitella kunne huokailee kuinka paksu tostaki on tullu. ajattelin kyllä pudottaa painon normaaliksi joskus synnytyksen jälkeen mutta kyllä niillä on aina jotain sanottavaa, olit sitten alipainonen, ylipainonen tai normaali :D

"vieras"
Mulla ei ole onneksi kommentoineet laihuuttani. Tiedän olevani laiha ja alipainoinenkin. Jos joku joskus kommentoi, niin tekis ainakin mieli sanoo "kato ittees" tai "mikä sä oot mun ulkonäköö kommentoimaan" tai "ok, painu vittuun. mun ei tarvi kuunnella tollasta sulta". Saa nähdä kilahtaisinko ja sanoisinko joskus noin etenkin, jos joku samaa ikäluokkaa tuleva kommentoisi.

mitä nariset
söisit sit ettei tarvii toisten huomautella. Ei voi olla ihminen noin tyhmä,et ei tajua syödä vaikka kehotetaan. Näytät ilmeisen kamalalle ku noin sullesanotaan, et vaan tajua itse sitä.

"joo"
Mäkin saan samanlaisia huomautuksia, vaikka olen normaalipainoinen. Mutta aina ne huomauttelijat ovat lihavia ja rumia, eivät koskaan hoikkia ja kauniita, joten mistähän johtuu...

tuhlaajatytär
se on jännä, et toisen laihuutta saa kommentoida.......ihan kun siihen olisi jokin erillisoikeus. Entä jos kommentoisi jonkun painon lisääntymisestä niin siitä nousis kyllä hirveä haloo.

mckenzie
Mua myös kommentoidaan, varsinki äiti. Hyväähän se tarkottaa mutku joka toinen kerta kauhistelee asiaa ja auta armias jos sattuu mainitsemaan että oli jumpassa tai tanssitunnilla. Eihän nyt hyvänen aika liikuntaa voi kukaan haluta harrastaa muutaku laihdutustarkoituksessa!!

"joo"
Hassua, kun kerran eräs henkilö, joka juuri oli valittanut jatkuvasti epäonnistuvaa laihdutuskuuriaan ja liikakilojaan kovaan ääneen, jatkoi kuin sivulauseena että "kylläpä sinä olet kauhean laiha" kauhistelevaan sävyyn. Oli siinä naurussa pitelemistä ja toisaalta säälitti, kun tiesi että pahaa oloaan se siinä vaan purki.

"Vieras"
Sama juttu! Siis todella ärsyttävää! Minä en ikinä katso ihmisten läskejä, tai läskittömyyttä, tai jos satunkin näkemään jonkun huomattavan ylipainoisen, niin en minä arvostele heitä edes päässäni. Joillain ne kilot vaan on mitä on, ja kaikki painikoon omien juttujensa kanssa, oli ne mitä oli. Mitä se kenellekään kuuluu, että kuinka paljon kiloja kukakin kantaa. Luulen, että kaikki kyllä suurin piirtein tietää omat kilonsa, ja miten se heihin vaikuttaa. Turha niihin on muiden kiinnittää huomiota.

Joskus jotkut vieraahkot ihmiset sanoo, vaikka harrastuksissa. Että lihoisit sinäkin vähän. En ole mitenkään edes laiha. Olen pieni.Minusta se huomauttelu on tosi omituista, koska olen ihan terve ja jaksan ihan hyvin. Huomauttelijoilla saattaa olla paljon huonompi kuntokin kuin minulla.

sanokaa mua liian laihaksi
Mulla taas on sellanen barometri, että kun ihmiset päivittelee mun laihuuttani, tiedän olevani kunnossa. Siis omasta mielestäni.
Letkautan joskus ihmettelijöille, että nainen ei voi olla liian laiha, eikä liian rikas. En muista oliko se Greta Garbo vai Marlilyn Monroe vai kuka, joka moisen viisauden suustaan päästi.
Joskus yhdyn päivittelyyn ja soimaan itseäni siitä, kun en pysty elämään vatsamakkaran kanssa tai kerron kuinka paljon hyötyliikun ja ulkoilen lasten ja koiran kanssa.
Mut laihuushaukut otan yleensä kohteliaisuutena.

Yhteistyössä