Kuspää perhetyöntekijä tehnyt lastensuojelu ilmoituksen meistä.

• Viestiketjun aloittaja vihtuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
no meillon perhetyöntekijä leikkimässä isompien lasteni kanssa kerran viikossa 2h, vaikka ihan normaali perhe ollaan. Tukiverkkoa ei vaan ole. Olen kolmen lapsen yh.

ei eprheessä tartte olla mitään vialla, jos kunnan resurssit riittää esim ennaltaehkäiseviin tukitoimiin niin hyvä. se on muuten halvin tukimuoto jos aletaan vinkua veronmaksajien rahoista.
No onhan teilläkin se "vialla" että olet yh ilman tukiverkkoja. Olet oman aikasi ansainnut :)

Siis minä en tykkää kulkea lasten kanssa kuin pakosti julkisilla,nuo bussit on vielä vanhoja mihin kauheat rappuset ja kaksosten rattaat ei tahdo mahtua kyytiin.
Tässä kun on kaikki muut palvelut alueella paitsi tuo puh.terapia.
Teillä vissiin pienempi paikkakunta, kun kunnalla on varaa tarjota tuollainen palvelu sen vuoksi kun "sinä et tykkää"? Mä jos menisin kysymään tollasta niin nehän naurais mut pihalle :D

Ja jos oot ajan saanut, niin se ei vielä tarkoita yhtään mitään. Omalla asenteellakin saa paljon ratkottua ;)

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885476]No sä oot varmaan niin liiotellut elämäsi kurjuutta siellä neuvolassa että saannut perhetyöntekijän?Ei niitä varmasti helposti saa ellei oo pahoja ongelmia kotioloissa...[/QUOTE]

:O
siis mitä ihmettä.
Neuvolan lääkäri laittoi arvioin puheterapiaan,kävi tekemässä arvioinnin tuossa neuvolassa.
No sitten juteltiin niistä ajoista ja tuli ettei meillä ole autoa ja ajat ovat kaupungissa tänne ei ole mahdolista järjestää.
Neuvolan täti sanoi että perhetyötä voi kysyä jos he ehtisivät auttamaan ja viemään,soitettiin yhdessä kerrottiin tilanne ettei autoa,vauva pieni että onnistuuko sieltä apu kuljetuksiin tai sitten siirrämme ajat myöhemmäksi kun vauva isompi.
No apua tuli ja poika kulkenut 3kk siellä,kas nyt sitten kun mun raskauden lopussa tulikin ongelmia niin tehtiin suojeluilmoitus etten pärjää lasten kanssa..ja ilmoitus tehty SYNNYTYKSEN JÄLKEEN VIIKKO!
Eipä siinä mitään kun makaan sairaalassa sen viikon yli niin VOI PÄRJÄTÄKKÄÄN vaan kotona oli mies.
Miehestä tai sen jaksamisesta ei kukaan ole puhunut mitään,kirjattu että reipas isä touhuaa lasten kanssa..että silleen..

Ystäväni sai myös perhetyöntekijän aikoinaan neuvolan kautta. Odotti neljättä eikä oikein jaksanut enää. Ainut että heillä kotiolot ei todellakaan olleet lapsien kannalta hyvät. Lastensuojelu ilmoituksen jälkeen täti kävi heillä tarkistamassa asioita, mutta tukiperhettä eivät saaneet. Ja he todella olisivat sellaisen tarvinneet!

Kaulin
Nähtävästi Suomessa tämä järjestelmä läikkyy yli siellä missä ei tarvitsisi, ja kuivaa siellä missä olisi pahin puute.

Mistä johtuu, että joillakin paikkakunnilla ollaan yli-innokkaasti ottamassa lapsia ja tuputtamassa tukiperheitä kuvioihin mukaan? Samaan aikaan toisaalla ei saa apua edes pyytämällä, ja sitten paljastuu aika ajoin näitä lapsensa ravistelijoita yms. pahoipitelijöitä, kun ihminen ei vaan enää jaksa.

Onko määrärahoja kenties joillakin kunnilla liikaa, vai onko kaikki vastavalmistuneet sossut pesiytyneet aina yhdelle paikkakunnalle.

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885503]Tulihan se sieltä, eli laiskuutta. Elmässä joskus pitää tehdä asioita joista ei tykkää.
Ja ehkä se on lapsille ihan hyvästä päästä tukiperheeseen puuhaamaan jotain kivaakin kun olla vaan kotona:)[/QUOTE]

mutta eihän he ole aina kotona :O
Käyvät harrastuksissaan,uimassa,sitten mummot ovat jakaneet leikkivuorot jokaiselle kerran viikossa käyvät parituntia ja tulevat kotiin.
Mutta ei nuo tuollaiset kuulema ole vapaa aikaa lapsista.
Pitää vissiin alkaa ryyppäämään ja tunkea lapset joka viikonloppu hoitoon sekö katsotaan että no niin nyt vanhemmilla on sitä vapaa aikaa :O

vihtuttaa!
Ystäväni sai myös perhetyöntekijän aikoinaan neuvolan kautta. Odotti neljättä eikä oikein jaksanut enää. Ainut että heillä kotiolot ei todellakaan olleet lapsien kannalta hyvät. Lastensuojelu ilmoituksen jälkeen täti kävi heillä tarkistamassa asioita, mutta tukiperhettä eivät saaneet. Ja he todella olisivat sellaisen tarvinneet!
Mitenhä he oikein noita katsovat jos ne jotka tarvitsevat eivät apua saa!
IHMETTELEN.
Ja me ei todellakaan mitään tukiperheitä tarvita!
meillä on suuri suku ympärillä,serkkuja,tätejä,setiä,enoja,mummoja vaareja jne molempien meidän puolelta!

"vieras"
Mitenhä he oikein noita katsovat jos ne jotka tarvitsevat eivät apua saa!
IHMETTELEN.
Ja me ei todellakaan mitään tukiperheitä tarvita!
meillä on suuri suku ympärillä,serkkuja,tätejä,setiä,enoja,mummoja vaareja jne molempien meidän puolelta!
Ja sen verta ei suku ees teitä auta että kerran viikossa joku veisi lapsen sinne puheterapiaan...jep jep, hyvä tukiverkko. Kyllä.

vihtuttaa!
Ei hemmetti... Sano sille akalle, että ei tartte enää tulla käymään eikä viemään minnekkään, kyllä me tästä eteepäi itekseenki pärjätään!
perhetyötä ei suostuta katkaisemaan kuljetusten ohelta..
Eli meidät on pakoitettu pitämään muka tuo perhetyö siihen asti kun pojan ajat kesäkuunloppuun on.
Että repikääpä siitä näin se lastesuojelu totesi kun mies sanoi että mummo alkaa kuljettamaan tästä eteenpäin lasta.

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885571]Ja sen verta ei suku ees teitä auta että kerran viikossa joku veisi lapsen sinne puheterapiaan...jep jep, hyvä tukiverkko. Kyllä.[/QUOTE]

Siis herranjumala jos neuvolasta tuollaista sanottiin ensimäisenä niin enpä alkanut kyselemään mummoilta yms miten aikataulut on että vievätkö.
Pitääkö aina olla ennustaja :O
Puheena oli vain että kun ei ole minulla autoa että julkisilla niin sanoi että hei tälläinen mahdollisuus on ja minäpä ajattelin että no sehän on kiva tarvi asiaa miettiä sen tarkemin jos sen käy.
Jos ei olisi käynyt että vievät olisin rimpauttanut ja kysellyt sukulaisilta aikatauluja ja näin järjestetty se kyyti.

Siis herranjumala jos neuvolasta tuollaista sanottiin ensimäisenä niin enpä alkanut kyselemään mummoilta yms miten aikataulut on että vievätkö.
ÖÖÖ:::itsehän sä siellä neuvolassa kerroit, että on vaikeeta päästä sinne puheterapiaan:headwall:
Jos tukiverkko kerran on selvä, niin en mä ainakaan olis sanonu yhtään mitään, vaan hoitanu asian sen tukiverkon kanssa.
Siuis onko sitä tukiverkkoa vai ei???vai onko se sellainen tukiverkko, joka toimii omilla ehdoillaan, eli isovanhemmat, jotka tahtoo kyllä olla lasten kanssa, mutta silloin kun heille sopii, eikä halua sitoutua tarkkoihin aikoihin???
Jos mulla ei ole itse mahdollisuutta viedä johonkin ja mä tiedän saavani asian järjestettyä vaikka isovanhempien avulla, niin ei tuu ekana mieleen sanoa että kun mä en pääse sinne...Mä siis en ymmärrä tätä yhtälöä, joku puhuu ristii.

vihtuttaa!
Miten se voi olla mahdollista etteivät katkaise kuljetuksia?!
Jaa a..hyvä kysymys.
Tuo käynti meidän perheen luona oli tutkivat paikat,sanoikin että ompas siistiä ja perhetyöntekijä sanoi että on joka kerta ollut kun käynyt hakemassa pojan.
Sitten kyselivät miten meillä voi olla koira,miten sitä ehtii kukaan viedä ulos..
No sitä vain ihmettelen että mikä helvetin ongelma se on laittaa vauva rattaisiin,toinen lapsi pyörän päälle,koira mukaan ja lähteä kävelemään kuten aina ennenkin ennen vauvaa,nyt vain vauva makaa kaksosten rattaiden toisessa ossassa:O
Miten 5 lasta voi teljetä sinut sisälle ettet noiden soskujen mukaan ulos pääse ollenkaa saati lapset :O

"hui"
Ihme porukkaa täällä taas soosamassa!

Alkuperäiselle kirjoittajalle halaus ja voimia! Ota yhteyttä johonkin isompaan tahoon, tai iltapäivälehteen tms. tai ainakin kerro tämä tekeväsi, jos kuljetukset eivät nyt katkea, ja hössötys tukiperheestä ei lopu. Ota vaikka miehesi mukaan keskusteluun, mummot ja paapatkaan eivät varmaan olisi pahitteeksi.

"vieras"
Puheena oli vain että kun ei ole minulla autoa että julkisilla niin sanoi että hei tälläinen mahdollisuus on ja minäpä ajattelin että no sehän on kiva tarvi asiaa miettiä sen tarkemin jos sen käy.
Jos ei olisi käynyt että vievät olisin rimpauttanut ja kysellyt sukulaisilta aikatauluja ja näin järjestetty se kyyti.
No jos toi ollut ihan vapaaehtoinen asia ottaa, niin kyllä siitä luopuakin voi. Ellei lastensuojelu tosissaan katso aiheelliseksi että kotioloissanne käy joku ulkopuolinen katsomassa onko lapsilla asiat hyvin. Jokaiseen ilmoitukseen on varmasti aihe, ja ilmoittajan huoli lapsesta. Hyvä että tarkastavat asiat.

vihtuttaa!
ÖÖÖ:::itsehän sä siellä neuvolassa kerroit, että on vaikeeta päästä sinne puheterapiaan:headwall:
Jos tukiverkko kerran on selvä, niin en mä ainakaan olis sanonu yhtään mitään, vaan hoitanu asian sen tukiverkon kanssa.
Siuis onko sitä tukiverkkoa vai ei???vai onko se sellainen tukiverkko, joka toimii omilla ehdoillaan, eli isovanhemmat, jotka tahtoo kyllä olla lasten kanssa, mutta silloin kun heille sopii, eikä halua sitoutua tarkkoihin aikoihin???
Jos mulla ei ole itse mahdollisuutta viedä johonkin ja mä tiedän saavani asian järjestettyä vaikka isovanhempien avulla, niin ei tuu ekana mieleen sanoa että kun mä en pääse sinne...Mä siis en ymmärrä tätä yhtälöä, joku puhuu ristii.
Minä en sitä silloin oikeasti ajatellut sen pidemmälle kun tuota tarjottiin heti kyydityksen ratkaisuun.
onhan meillä kyyditykset harrastusten osalta suvun varassa aina kun isä on töissä yö tai iltavuorossa.

"Äiti"
Minäkin olin ja olen yksinhuoltaja. Paljon ei tukiverkkoja, mutten olisi halunnut tukiperhettä, enkä muutakaan ulkopuolista, silloinkaan kun lapsi oli pieni. Sain lapsen myöhäisellä iällä, joten halusin nauttia täysillä jokaisesta hetkestä hänen kanssaan. En tarvinnut omaa aikaa. Jos lapsi olisi ollut jossain vieraalla, olisin ollut joka hetki levoton, enkä takuulla nauttinut omasta ajasta.
Nyt lapsi teini-ikäinen ja haluan nyt nämä viimeiset vuodet olla täysipainoisesti äiti hänelle.

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885624]No jos toi ollut ihan vapaaehtoinen asia ottaa, niin kyllä siitä luopuakin voi. Ellei lastensuojelu tosissaan katso aiheelliseksi että kotioloissanne käy joku ulkopuolinen katsomassa onko lapsilla asiat hyvin. Jokaiseen ilmoitukseen on varmasti aihe, ja ilmoittajan huoli lapsesta. Hyvä että tarkastavat asiat.[/QUOTE]

Hyvä että asiat tarkastetaan ja minulla ei ole kotona mitään salattavaa.
Mutta eikö tuollainen väkisin tukiperheen tunkeminen kun äiti ei voi jaksaa 5 lapsen kanssa ja raskausaikan komplikaatioita niin mitä ihmettä ne raskausajan komplikaatiot minua enää vaivaa :O
sama kun menen jollekin että sinä tarvit apua kun sinulla oli jalka poikki 3 viikkoa sitten,vaikka kipsi olisi otettu jo pois :D

ilkeitä ihmisiä
Huh, miten ilkeitä ihmisiä tällä palstalla käy (enkä puhu nyt ketjun aloittajasta). Vaikka kaikkien tiedossa pitäisi olla, että ne ihmiset siellä lastensuojelussakin ovat vain ihmisiä (ja tekevät näin ollen myös virheitä), täällä kaivamalla kaivetaan virhettä siitä, joka kokee tulleensa kohdelluksi väärin....Tämä ei ole ensimmäinen kerta. Onko syynä pelko siitä, että itsellekin voisi käydä niin, että joutuisi lastensuojen hampaisiin? Sen vuoksi on yritettävä löytää syy niistä, jotka hampaisiin ovat jääneet?

Toki Suomessa on paljon perheitä, jotka puuttumista todella kaipaavat mutta on myös paljon turhia ls-ilmoituksia ja paljon niistä koituneita turhia toimenpiteitä :(.

vihtuttaa!
[QUOTE="Äiti";23885637]Minäkin olin ja olen yksinhuoltaja. Paljon ei tukiverkkoja, mutten olisi halunnut tukiperhettä, enkä muutakaan ulkopuolista, silloinkaan kun lapsi oli pieni. Sain lapsen myöhäisellä iällä, joten halusin nauttia täysillä jokaisesta hetkestä hänen kanssaan. En tarvinnut omaa aikaa. Jos lapsi olisi ollut jossain vieraalla, olisin ollut joka hetki levoton, enkä takuulla nauttinut omasta ajasta.
Nyt lapsi teini-ikäinen ja haluan nyt nämä viimeiset vuodet olla täysipainoisesti äiti hänelle.[/QUOTE]

Mies onkin tuon pakkotukiperhe ottamisen suhteen niin hiilenä,miettinyt mitä pedofiilejä siellä on jne.
Ja kummasteli ettei hänen jaksamisestaan puhuttu mitään vaan kehuttiin kun reipas isä!
hän käy sentään töissä toisin kuin minä kotona!onko se kotona makaaminen sitten raskaampaa :O

vihtuttaa!
[QUOTE="vieras";23885652]Miten ne lapset sinne harrastuksiin menee jos teillä ei oo autoa?Isä vie pyörällä vai?[/QUOTE]

Jos kaivat silmät päästäsi ja luet mitä olen vastannut niin sieltähän se vastaus sinullekin aukenee..

"hui"
Ai joo, ja mikä ihmeen käsitys kaikilla on, että isovanhemmat on kotona? Meidän isovanhemmat kummaltakin puolelta ovat vielä ihan työssäkäyvää sakkia, joten eipä he paljoa voi päivällä auttaa.

"vieras"
Sorry nyt ap, mutta kyl nyt kuulostaa siltä ettet sinä oikeasti jaksa niiden lasten kanssa kerta harrastuksiinkin vieminen on muiden vastuulla. Eli isän ja isovanhempien. Mitä muuta sinä teet kun olet kotona koko ajan jos kaikkialle on niin vaikeeta mennä?Kannattaisko sun hankkia sit kuitenkin se auto että kulkeminen olisi edes helpompaa...kerta julkisistakaan et tykkää...

Yhteistyössä