Onko tavallista-hääkutsusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaager
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jaager

Vieras
Meille tuli kutsu tuttavan häihin ja soitin rsvp- numeroon ilmoittaakseni minut ja mieheni sekä 1 ja 3 v lapsemme tulijoiksi. Morsiamen äiti ilmoitti että kutsu koskee vain minua ja miestäni, lapsia ei ole kutsuttu häihin (siis ei kenenkään...). Tottahan minä sen ymmärrän että kaikki saavat rajata juhliin tai niiden ulkopuolelle kenet haluavat, mutta kuinka tavallista on ettei lapsia saa ottaa mukaan?

Et oo tainnut lukea palstaa vähään aikaan? Eihän täällä ole muusta puhuttukaan kuin siitä kuinka porukka on loukkaantunut kun kutsutaan ilman lapsia.

Jos kuoressa lukee vain aikuisten nimet, silloin ei ole lapsia kutsuttu.

Melko tavallista itse asiassa. Onhan se juhlan luonne sitten ihan erilainen, kun lapsia ei ole paikalla. En mä ainakaan missään nimessä olettaisi, että jos kutsussa on mainittu minä ja mies, että lapsikin olisi kutsuttu.

[QUOTE="vieras";23882921]
Jos kuoressa lukee vain aikuisten nimet, silloin ei ole lapsia kutsuttu.[/QUOTE]
Tai palstalta opittuna yhden aikuisen nimi voi tarkoittaa myös puolisoa ja lapsia ja kutsuja ottaa herneen nenuun, kun se yksi ainoa on tulossa.

Ihan tavallista. Syitä on monia;
tila on rajallinen, häistä halutaan aikuisten juhlat, hääpaikka ei ole sopiva lapsille ( paikka jossa vanhemmat vain vahtivat lapsia eivätkä juhli ) jne.
Kutsun muodosta pitäs kyllä selvitä ketä kutsu koskee.

No sitten on kyllä mielestäni omituista, että tuo "perhe" ei tarkoittanutkaan koko perhettä.

No samaa mieltä ja kun vielä hääpari hehkutti viime talvena isommalle lapselle että ensi kesänä pääset sitten häihin, oletko ennen ollut jne jne...
No, sen verran kaukana ovat että koska yksivuotiaalle ei ole hoitopaikkaa koko hääviikonlopuksi, tilaamma kotiin kakun ja leikitään prinsessahäitä =)

Jos kutsussa lukee että MAIJA Meikäläinen + perhe, niin silloin oletan että KOKO perhe on kutsuttu. Jos kutsussa lukee, MAIJA JA MATTI Meikäläinen, niin silloin on kutsu vain heille.

Yhteistyössä