Pohjoismainen kirja oy ja vuoden lapset&tapahtumat -kirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Onko kukaan tilannut tällaista?
Miltä vuodelta ja oletko saanut kirjaa?

Meillä kävi 2007 haastattelija ja tilasin kirjan, kyseessä siis vuoden 2006 kirja.
Soittelin sinne äsken ja on kuulemma 2005 vuoden kirja nyt teossa...ollaan muutettu joten kerroin uuden osoitteen..jotenkin jäi vähän kaiveleen puhelimen toisessa päässä olleen miehen tyyli...mitäänhän en ole kirjasta vielä maksanut eli en mitään ole hävinnyt...

Mutta siis onko kellään kokemusta??

Meillä on kirjat vuosilta 1998 ja 1999. Tilattuna on vuodet 2005 ja 2006. Ensimmäisiä kirjoja jouduttiin odottaa useita vuosia, joten olen rauhassa odottanut näitä uudempiakin. Kiva kuulla, että vuosi 2005 on nyt työn alla.

Kirjat oli mun mielestä ihan hyviä. Halusin tilata ne kaikille lapsille, että näkee mitä maailmalla on tapahtunut syntymävuonna.

:D loistavaa kuulla ettei olekaan outoa et siinä menee niin kauan :D
Ja hienoa kun saitte nyt tietoa et vuoden 05 on teossa jo :D !
Mitenkähän on vuoden 2008, meillä ei ainakaan ole käyty nyt kotona, onko joku muu saanut tilattua kyseisen vuoden kirjaa?Onnistuukohan mitenkään?Kun olishan se kiva tosiaan et molemmilla olis samanlaiset...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitenkähän on vuoden 2008, meillä ei ainakaan ole käyty nyt kotona, onko joku muu saanut tilattua kyseisen vuoden kirjaa?Onnistuukohan mitenkään?Kun olishan se kiva tosiaan et molemmilla olis samanlaiset...

ei oo meilläkään vuoden 2003 jälkeen käyty,itse haluaisin 2004 ja 2006 kirjat

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei oo meilläkään vuoden 2003 jälkeen käyty,itse haluaisin 2004 ja 2006 kirjat

Luulen et tuon 2006 kirjan voisit viel jotain kautta saada, kun tosiaan nyt tekevät sitä 2005 kirjaa.
Mut tietäiskö joku just et mitä kautta??

etsi netti sivu pohjoismainen kirja oy, sieltä löytyy tiedot kuinka tilata tietty vuosi 1974-2008.
Juuri lähti asiamies ovelta ja kävin tarkistamas onko kyseistä firmaa edes olemassa!

Meiltä lähti myös asiamies juuri pois ja lupasi tulla hakemaan myöhemmin peperiset kuvat muksuista joita ei tähän hätään ollut antaa. Samat oli fiilikset kuin edellisellä kirjoittajalla... katsoin vaivihkaan kaavakkeen tekstejä sekä sitä, että tarkkaileeko toinen asiamiehistä onko kodissamme jotakin varastettavaa. Kaksi karvaista ukkoa jotka eivät edes nimiään kertoneet ja ryntäsivät keittiän pöydän ääreen kyselemään pikku pojistamme niin heräsihän siinä kaikenlaista mieleen :) Huojennus kuitenkin, että projekti on ihan oikeasti olemassa ja täällä on muutkin asiasta tietoisia. Kallis on tosin kirja joten luulenpa, että ei opiskelijan budjetilla moisia tilailla vaikka tämä ovelta ovelle kiertely onkin varmaan tuottoisaa markkinointia.

Meillä kävi juuri ja heti googletin ja löysin tän keskustelun. Mä menin tilaamaan. Hämärältä tuntui kyllä tosin. Mutta kun oli kirja näyttää ja Kirja näytti hyvältä. Mut mut..katsotaan. Mitään en maksanut vielä vaikka ennakkotilauksista kuulemma käsirahaa saavat. Mutta kun ei ollut latiakaan. Noh, odotellaan. Onhan mulla toi kaavake todisteena.

Moikka, meillä kävi asianainen 12.2.09 ´ja tilaukseen lähti kirjat 2006 ja 2009. Olen jo perään soitellut ja silloin meinasi ukkeli että 2006 lähtisi valmistukseen nyt vuoden vaihteen tienoissa... saas nähdä, meinaan kyllä olla aktiivisesti asialla :)

joo mie soitin tänään kun tilattii kanssa v. 2006 kyseinen kirja ja 2007 on toinen poika syntynyt joten ei oo tultu toista kertaa kauppailemaan..niin siis 2005 on eka lapsi ja tälle pitäs kirja tulla. soittaessani tuli jotenki epäilyttävä olo kun kerroin että paperit on mut mitään ei 4 vuoteen ole kuulunu.. ja siellä mies puhuu ihan ihmeitä et ei ees tiedä millon painetaan mut ei pidä hätäillä,et on joskus tulevaisuudessa tulossa ja plaa plaa.. siis ei vaan niin yhtään vaikuttanu kovin vakuuttavalta... onneks en rahaa antanut koko puuhaan etukäteen ku ei käteistä ollut...tosin valokuvan pitäs tulla takasin kun kirja on painettu....saapahan nähdä...

Meillä kävi heti pojan synnyttyä asiamies nainen, joka asuu tässä ihan lähellä. Tilasin kirjan koska olimme tilanneet 2003 syntyneelle tyttärellekin. Tyttären kirja tuli parissa vuodessa ja on ihan ok. Mutta pojan kirjaa ei ole näkynyt vaikka aikaa on kulunut reilut viisi vuotta. Useita sähköposti kyselyitä olen laittanut ko. firmaan. Aluksi sain suht asiallisia vastauksia, että tulee syksyllä 2009 jne. Aika on kulunut lupauksien yli, eikä kirjaa ole vieläkään näkynyt. Ja nyt se firma ei enää vastaa mun sähköpostikyselyihinkään, kun kierrätän sitä samaan vanhaa ketjua mitä olen saanut vastuksiksi vuosien varrella. Epäilyttää saako siltä enää koko kirjaa. Käsirahan viisi euroa olen maksanut ja valokuvan antanut.

Meille tuli yli kaksi vuotta sitten kirjamyyjä kotiovelle puoliväkisin sisään törkeästi punaisessa nahkatakissaan ja oli muutenkin outo, mutta jotenkin hämmennyin tilanteesta ja kilttinä äitinä annoin hänelle poikani valokuvan joka luvattiin lähettää heti takaisin, en vielä tänä päivänänäkään ole saanut kyseistä kuvaa takaisin!!!
Älkää laskeko kyseisen yrityksen asiamiehiä kotiovestanne sisään puhumattakaan että annatte lastenne kuvia tai käsirahaa jota olisi heti mielellään vastaanotettu... Ei kovin ammattimaista. Kyseinen yritys tulisi tutkia perinpohjin. Äitinä en luovuta, älkää tekään!!
Mihinkähän kuvat menevät?? ONKO KENELLEKKÄÄN TULLUT MIELEEN ETTÄ KYSEESSÄ EHKÄ PEDOFIILIRINKI???(niitä on myös naisia huom...) Ja aion mennä tästä asiassa poliisin puheille. Älkää ihmeessä tilatko mitään, kirjaa ei ole näkynyt yli kahden vuoden odotuksen jälkeen, valokuvaa ei ole tullut ja siellä Helsingin kirjamestassa vastaa aivan ihme mies joka ei tiedä asioista yhtään mitään, ihmettelen todella paljon!!
Nyt juttelin hetki sitten puhelimessa asiamiehen kanssa joka ivasi minua ja hän ei ole enää omien sanojensa mukaan edes kyseisessä yrityksessä töissä!! HALOO! Oli aivan pihalla, tämä on törkeää huijausta, olen todella pettynyt ja suuttunut 6-vuotiaan pojan äiti. ÄLKÄÄ TILATKO MITÄÄN!!! OMAN LAPSENNE TURVALLISUUDEN TÄHDEN. Teen tästä poliisiasian, kyse selkeästi lasten kuvien väärinkäytöstä ja kyseessä on siis Pohjoismainen kirja Oy, toimineet kauan mutta mitkä motiivit???:mad:
LAITTAKAA SANA KIERTÄMÄÄN KIITOS NIIN LOPPUU TÄMÄ IHME PELLEILY LASTEN KUSTANNUKSELLA.
Poliisin puoleen vaan.... itse menen, tehkää ihmeessä samoin niin saadaan edes oikeutta! Ja lastemme kuvien kohtalo selville vai haluaako joku että lapsensa kuvaa katselee vieras setä siellä jossain?

Viimeksi muokattu:
Tulipa kerran helmikuussa oven taakse naishenkilö Nurmosta (PÄIVI NIEMELÄ)..sikälimikäli "oma nimi" paperissa KARTOITTAMAAN alueemme lapsiperheitä. Sisälle päästin, haastatteluun vastasin ja sen valokuvankin penkosin.
Tämän KARTOITUKSEN lopuksi alekirjoitus ja 129 euroa! MITÄH??
Etumaksuksi kuulemma käy 20 euroa jota en omannut, koska käteistä rahaa en kotonani pidä. Kartoittaja tivasi hyökkäävästi "Eikö nyt mistään sitä käteistä löydy?". Lopuksi minä 4vee. lompakolle josta 10 euroa kartoittajalle että osaisi poistua.
Seuraavana päivänä peruutin kirjeellä kyseiseen firmaan "kartoituksen", jolloin kyseinen firma palautti sopimuksen+valokuvan. Rahojani en ole tähänpäivään mennessä saanut takaisin!
Kyseisestä "kartoittajasta" kirjoitin myös paikalliseen lehteen, jossa samalla viikolla eräs lukija kirjoitti etten ollut ainoa! SIIS ketä/ keitä tämä firma palvelee ja keitä on heidän palkkalistoilllaan?? Kyllä V.tuksen määrä on suuri että tällasella asialla tehdään ns. p.skaa lapsiperheille!.. niin ja sitä etumaksua omaani ajattelin ruveta ihan tosissaan karhuamaan.

Meillä asiamies vieraili 6/2009. Minulla ei ollut antaa lasten kuvia, mutta lupasin toimittaa sähköpostitse. Käsirahaa olin maksanut 2 kirjaa x 1€ (ilmeisesti oli löytynyt myyjän tivaama 2 € kolikko). Nyt kun katson sopimusta, kohdassa maksettu käteisellä ei ole edes rastia. Onneksi summani oli vain 2 €. Asuimme nyt 1,5 vuotta ulkomailla ja lasten kuvat on edellen toimittamatta. En tiedä mitä vuotta nyt tehdään, mutta meillä oli Jyväskylän alue ja vuodet 2005 ja 2008. Tänään olen laittanut heille sähköpostia ja koitan perua tilauksen, sillä kirjoitukset ovat saaneet karvat pystyys.

Kirja vuodelta 2004 tilattu ja saatu, aikaa toki meni useampi vuosi. Tiedustelin 2007 vuoden kirjaa, joka tilattu Paula Niemelältä 2009/ 08(käsiraha 20€). Tänä vuonna menossa vasta 2006. Luottavaisin mielin odotan kirjan saapumista joskus tulevaisuudessa. Ihmisten tiedot ja niiden haku hankaloitunut eli jos haluaa lapsensa kirjaan, on ilmoitettava asiasta itse. Testasin väestörekisterikeskuksen nimihakua, on muuttunut tyyli muutaman vuoden takaisesta.

Tänään tuli vuoden 2005 kirja postilaatikkoon. Hirveetä skeidaa, oli unohtunut jo koko tilaus ja tilauksesta on varmaan 4-5 vuotta.

Älkää tilatko näitä, ovat täysin turhia! Jos kattaisin oikeasti edes kaikki ko. vuonna syntyneet lapset, mutta kun oikeasti tossa on varmaankin pari-kolmesataa lasta, niin hohhoijaa. Ovat niin fiksuja, että ovat painaneet lapsen nimen kanteen, jotta tuote on yksilöity, eikä palautus onnistu.

Nyt pitäis maksaa tälläisestä turhasta kirjasta 116 Euroa, niin ei kiitos.

Palautitko kirjan? tai onko joku palauttanut kun ei ole ollutkaan sellainen kuin kuvitteli?

Tänään tuli vuoden 2005 kirja postilaatikkoon. Hirveetä skeidaa, oli unohtunut jo koko tilaus ja tilauksesta on varmaan 4-5 vuotta.

Älkää tilatko näitä, ovat täysin turhia! Jos kattaisin oikeasti edes kaikki ko. vuonna syntyneet lapset, mutta kun oikeasti tossa on varmaankin pari-kolmesataa lasta, niin hohhoijaa. Ovat niin fiksuja, että ovat painaneet lapsen nimen kanteen, jotta tuote on yksilöity, eikä palautus onnistu.

Nyt pitäis maksaa tälläisestä turhasta kirjasta 116 Euroa, niin ei kiitos.

Yhteistyössä