En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä haluun koiranpentuja!! Mä haluun paljon ihania sulosia koiranpentuja,ne on niin ihkuja! Emmä kyllä niitä jaksa hoitaa enkä ruokkia,mut mä haluuuuun!! Ja siks mä teetän mun koiralla ainakin sata pentua ku ne on vaa nii söpöi <3 <3 <3 Kylhän joku muu ne paskat sit siivoo jos en ite jaksa. Mut ei niitä saa antaa pois ku ne on ihkui :(

keletana
Abortti PAKOLLISEKSI köyhille, kouluttamattomille ja alle 18 vuotiaille. Alkoholisteista, mt-ongelmaisista ja narkkareista nyt puhumattakaan.
IDIOLUUTIO täytyy jo pysäyttää, kohta maapallon täyttää alempien yhteiskuntaluokkien jälkikasvu... Lapsen saamiseksi täytyy suorittaa psyykkiset testit ja vanhemmuus&vauva-ajokortti.

Kyllä se on lapsensa murhaaja jolla on syytä hävetä. Ja ei, abortti ei varmasti ole mikään piece of cake, mutta ei sen kuulu ollakaan. Se joka ei tunne syyllisyyttä lapsensa abortoinnista, ei voi olla mieleltään terve.
Ihminen joka kutsuu aborttiin päätynyttä naista murhaajaksi ja kailottaa syylisyyden kertovan murhaajan mielen olevan terve, ei itse todennäköisesti ole kovinkan empaattinen saati mieltään terve. Normaali ihminen ei ajattele tuolla tavoin. Tuollainen ajattelu on jo sinällään oire jostakin.

Vastustan sitä idiotismia, että abortti on ehkäsykeino, eli suoraansanoen ehkäsyä ei olla käytetty "vahinko". Mikä vahinko se on? Sitten mennään abortoimaan pari sikiötä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä muka. Sitä vastustan, en voi sanoa vastustavani kuitenkaan yleisesti aborttia, koska tietyissä tilanteissa se tuntuu oikealta ratkaisulta, esim raiskauksissa jne. Se on vaan liiankin kevyt asia nykyään.

dipt
Abortinvastustajien pointtihan on rangaista naisia lapsella, mitäs ovat menneet jakelemaan itseään, mokomat likaiset lortot!

Mielestäni tämä ei kuitenkaan olisi mikään toimiva järjestely. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna rakastavaan kotiin, joten usein se abortin tekeminen on juuri sitä vastuunottoa mitä täällä peräänkuulutetaan. Olen itse käynyt läpi raskauden keskeytyksen, joten tiedän mistä puhun. Minusta ei olisi hoitamaan tai kasvattamaan lasta. En halua lapsia, joten keskeytys oli luonnollisesti ainoa vaihtoehto. Ja ei, en koe olevani velvollinen toimimaan vauvakoneena lapsettomalle parille. Jos vastustat aborttia, älä tee aborttia. Yksinkertaista.

Abortin vastustaja
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23879334:
Ihminen joka kutsuu aborttiin päätynyttä naista murhaajaksi ja kailottaa syylisyyden kertovan murhaajan mielen olevan terve, ei itse todennäköisesti ole kovinkan empaattinen saati mieltään terve. Normaali ihminen ei ajattele tuolla tavoin. Tuollainen ajattelu on jo sinällään oire jostakin.
Miksei voisi puhua murhasta, kun abortissa tietoisesti keskeytetään elämän kulku? Miksi sitä pitäisi kaunistella? Ihan turha väittää abortin vastustajilta puuttuvan empatiakykyä, sillä kaikki empatia on juuri sen keskeytetyn elämän kohdalla.

Ja näitä esimerkkejä narkkari- yms tapauksista riittää, vaikka tilastojen mukaan suurin osa aborteista tehdään juuri synnyttäneille äideille. Käsittääkseni kyseessä eivät ole juuri synnyttäneet narkkarit, vaan ihan tavalliset äidit.

dipt
Miksei voisi puhua murhasta, kun abortissa tietoisesti keskeytetään elämän kulku? Miksi sitä pitäisi kaunistella? Ihan turha väittää abortin vastustajilta puuttuvan empatiakykyä, sillä kaikki empatia on juuri sen keskeytetyn elämän kohdalla.

Ja näitä esimerkkejä narkkari- yms tapauksista riittää, vaikka tilastojen mukaan suurin osa aborteista tehdään juuri synnyttäneille äideille. Käsittääkseni kyseessä eivät ole juuri synnyttäneet narkkarit, vaan ihan tavalliset äidit.
Höpö höpö. Abortissa keskeytetään alkanut raskaus, joten mitään murhattavaa ei ehdi edes olla olemassa. Tuolla logiikalla ennen 12. raskausviikkoa kesken menneen raskauden tyhjennysvuodolle pitäisi pitää hautajaiset.

Ei voi puhua murhasta koska ei ole ihmistä joka murhataan. Alkio ei ole luokiteltu ihmiseksi, eikä sikiö vauvaksi, jos se ei raskausviikkoihin nähden selviäisi kohdun ulkopuolella hengissä.
Abortin vastustajien empatiakyky riittää kyllä alkion säälimiseen. Mutta siihen se jääkin. Jokaisen abortin takana on oma tarinansa. On mustavalkoista ajatella että raskaudenkeskeytys vaikuttaa jokaiseen naiseen samalla tavalla.

ejk
Vastustan sitä idiotismia, että abortti on ehkäsykeino, eli suoraansanoen ehkäsyä ei olla käytetty "vahinko". Mikä vahinko se on? Sitten mennään abortoimaan pari sikiötä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä muka. Sitä vastustan, en voi sanoa vastustavani kuitenkaan yleisesti aborttia, koska tietyissä tilanteissa se tuntuu oikealta ratkaisulta, esim raiskauksissa jne. Se on vaan liiankin kevyt asia nykyään.
Entäpä sitten ? Ihminen tekee virheitä. Sinäkin teet. Jokainen tekee. Joku ihan tavallinen ihminen voi parisuhteessaan sen yhden kerran rakastella ilman ehkäisyä ja naiivisti ajatella ja laskea päivien avulla, että ei se varmaan napannut.Mutta nappasi kuitenkin. Ja silloin se abortti voi olla oikea vaihtoehto.
On hirveää läimiä ja haukkua ihmistä. Vaikka ihminen on inhimillinen ja tekee virheitä,tyhmyyksiä ja muita.

"laululintu"
Entä jos äiti on itse esim.hiukan kehitysvammainen, alaikäinen,mt-ongelmainen. He ovat varmasti myös mielestäsi oikeutettuja aborttiin.
Abortti ehkäisykeinona on väärin,mutta jos todellaki ei lasta toivo ja halua on abortti hyvä ratkaisu.
Tosi asia on myös että monissa maissa parempi abortin mahdollisuus vähentäisi yhteiskunnan ongelmia.

Tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Onko huono elämä parempi, kuin ei elämää ollenkaan. Vähän sama kuin esimerkiksi totuus/valkoinen valhe, josta yritin tässä joku aika sitten virittää keskustelua. Jotkut pitävät tiettyjä asioita tavoiteltavina, vaikka seuraukset olisivat millaiset.

"uskomatonta"
Abortin tekijät ei ehkä ymmärrä sitä että. Jos keskeytyksen tekee myöhään vauva on jo vauva. Itsellä km viikolla 20 ja näin vauvamme. Kyllä hän oli ihminen EIKÄ mikään LIMA! mailma myös pursuaa lapsettomuudesta kärsiviä pareja. Miksi ei lasta voi adobtioon antaa vaan pitää tuhota mahdollisuus hyvään elämään?
Jotenkin tuntuu, että tällä palstalla porukka elää ihan irrallaan normaalien, aikuisten ihmisten arjesta ja todellisuudesta. Esim. just tämä kommentti yhtenä esimerkkinä. Kuinkahan monella nuorella naisella on noin niin kuin realistisesti esim. mielenkiintoa tai vaikkapa aikaa olla huvikseen raskaana antaakseen lapsen adoptioon? Me katsos käymme töissä, opiskelemme, elämme ja paljon muuta. Ota myös huomioon se häpeä ja sosiaaliset paineet, niiden merkitystä ei voi sivuuttaaa tai käskeä olla välittämättä.

Mä ymmärrän, että jos sä vietät suurimman osan ajastasi neljän seinän sisällä lasten kanssa (olet ehkä tehnyt niin jo pidemmän aikaa), niin voi olla hirveän vaikea ymmärtää normaalin ihmisen elämää ja rutiineja, sitä, millaista se aikuisen, itsenäisen ihmisen elämä on. Se ei katsos ole todellakaan noin mustavalkoinen asia. Tässä yhteiskunnassa adoptio on realistinen vaihtoehto vain todella harvoille.

"vieras"
Minä olen sitä mieltä, että valtaosa näistä vastustajista tässäkin ketjussa on ihmisiä, jotka ei ole oikeasti joutuneet asiaa miettimään. Ei ole oikeasti ollut tilanteessa, jossa ei ole muuta mahdollisuutta kuin se abortti. On ehkävaikea käsittää sitä miten moneen asiaan se voi vaikuttaa. Adoptiota on niin tosi helppo täällä huudella. Aivan kuin sitä noin vaan kannettaisiin lasta 9kk, synnytetään se ja sitten annetaan vaan pois.

Sitten huvittaa tämä palstan epäloogisuus siitä, jos joku itkee ennen rv12 keskenmennyttä raskautta (tai sen jälkeenkin) ja puhuu enkelivauvasta niin saa palstalaisilta röhönaurut niskaansa. Eihän se mikään enkelivauva ole sellainen keskenmennyt solumöykky. Niin siis hetkinen? Miten se menikään? Eli rv 5 tehty abortti on ihmisen murhaamista, mutta rv15 keskenmeno on vielä joku epäkelpo solulimamöykky jota voi ehkä kaksi päivää surra, mutta missään nimessä siitä ei pidä puhua menetettynä enkelivauvana.

Itse olen tehnyt abortin. Se oli taatusti elämäni vaikein päätös. Olisin suunnattoman paljon halunnut sen neljännen lapsen, mutta mikään muu ei sitten ollutkaan kohdallaan. Tiedän, että tein oikein etenkin noita kolmea jo olemassa olevaa lasta ajatellen. Oikein avioliittoani ajatellen. Tein oikean ratkaisun siihen hetkeen ja siihen tilanteeseen. Suren ja itken ja mietin varmasti lopunikäni millainen lapsi sieltä olisi meille syntynyt, mutta koska tiedän tehneeni oikean ratkaisun niin katumiseen en ryhdy.

"Vieras"
Ne jotka on sitä mieltä että kana ja lapsen alku on yhtä tärkeitä ei toivon mukaan hanki lapsia.
Broilerit syntyykin syötäväksi! Mut harva on vissii kannibaali?
Tällänen ajatusmaailma tekee susta todella tunteettoman ja hirveän ihmisen. Tuntevia olentoja ne broileritkin on ja enää todella tuskallisen ja kurjan elämän vaan siksi, että ihminen saa syödäkseen. Jokasen pitäs ite kasvattaa se ruokansa, on niin helppo unohtaa niiden kaupan lihahyllyllä olevien ruokien päätyneen sinne ELÄVISTÄ ja TUNTEVISTA olennoista. Ihminenkin on eläin eikä siten yhtään sen parempi.

"vieras"
itse en ehdottamasti vastusta aborttia mutta en todellakaan ymmärrä sitä jos luotetaan johonkin varmoihin päiviin ja pidetään aborttia yhtenä ehkäisykeinona.
se joka aborttiin päätyy, varmaankin kantaa siitä tarpeeksi syyllisyyttä ilman muidenkin kommentteja asiasta. ikävä vaan että niitäkin poikkeuksia on joille abortti tehdään monta kertaa, tällöin mielestäni on kyse jo välinpitämättömyydestä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23879846]itse en ehdottamasti vastusta aborttia mutta en todellakaan ymmärrä sitä jos luotetaan johonkin varmoihin päiviin ja pidetään aborttia yhtenä ehkäisykeinona.
se joka aborttiin päätyy, varmaankin kantaa siitä tarpeeksi syyllisyyttä ilman muidenkin kommentteja asiasta. ikävä vaan että niitäkin poikkeuksia on joille abortti tehdään monta kertaa, tällöin mielestäni on kyse jo välinpitämättömyydestä.[/QUOTE]

Tämä on tullut esille jo niin monta kertaa, että pakko kysyä. Mitä tarkoittaa abortti ehkäisykeinona? Että ajattelee, että pillereitä/kumia ei tarvi käyttää, tekee vain abortin? Kuka on ikinä tavannut tällaisen ihmisen? Minä en, paitsi juuri näissä keskusteluissa esiintyvinä ääripäinä ja urbaanilegendoina.

[QUOTE="vieras";23877734]no voi vittu, kyllä se ehkäisy todellisuudessa taitaa kuule aika harvoin pettää jos sitä vaivautuu käyttämään. etkö ole kuullut jälkiehkäisystä? jos ehkäisy pettää, eikö itsekin pääse helpommalla hankkimalla jälkiehkäisyn kuin abortin?
ja kyllä ne verorahat menee parempaakin tarkoitukseen kuin sun aborttiin, maksasit edes ite hölmöilys[/QUOTE]

Mistä voi tietää jos esim. kierukka pettää, jotta voi käydä hakemassa jälkiehkäisyn?

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23877547:
Missä vaiheessa mä noin sanoin?
Sterilisaatio on ehkäisy siinä missä mikärahansa muukin, eikä se ole 100%varma sekään. (neuvolan mielipide oli meilläpäin se ettei kumi yksinään riitä vaan sen lisäksi pitäisi olla toinenkin ehkäisy käytössä)

Vahinkoraskaudeksi mielestäni luokitellaan raskaus joka on alkanut tahattomasti ehkäisyn pettäessä.

Mutta siltikin täytyy pitää mielessä se että jos peuhaamaan pitää päästä raskaus on mahdollinen oli ehkäisynä kumi, sterilisaatio, pillerit, tai mikä tahansa. Eli jos pitää sen ukon kanssa peuhata ni kyllä pitää sitten seurauksetkin hyväksyä tai olla ilman - ei kumpikaan siihen kuole varmastikkaan.
Mutta täähän on mun mielipide, ei sun... ;)
Eli lapsia pitäis ottaa vastaan vaikka 20? Ihmiset yleensä harrastaa seksiä ihan muista syistä kuin lisääntymistarkoituksena. Siksihän sitä ehkäisyä käytetään, ettei tulisi raskaaksi, koska ei halua lasta! Jos ehkäisy pettää, niin minkä ihmeen takia se lapsi pitäisi väkisin ottaa vastaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23879892]Tämä on tullut esille jo niin monta kertaa, että pakko kysyä. Mitä tarkoittaa abortti ehkäisykeinona? Että ajattelee, että pillereitä/kumia ei tarvi käyttää, tekee vain abortin? Kuka on ikinä tavannut tällaisen ihmisen? Minä en, paitsi juuri näissä keskusteluissa esiintyvinä ääripäinä ja urbaanilegendoina.[/QUOTE]

eli itse tarkoitin tuolla sitä että juuri luottaa johonkin varmoihin päiviin, eli ei oikeasti käytä mitään ehkäisyä. niitä tuntuu olevan mutta en toki tarkoita että kaikki abortin tekijät olisi näitä, pieni osa mutta kuitenkin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23879934]eli itse tarkoitin tuolla sitä että juuri luottaa johonkin varmoihin päiviin, eli ei oikeasti käytä mitään ehkäisyä. niitä tuntuu olevan mutta en toki tarkoita että kaikki abortin tekijät olisi näitä, pieni osa mutta kuitenkin.[/QUOTE]

Et kuitenkaan itsekään tunne yhtään tällaista henkilöä?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23879949]Et kuitenkaan itsekään tunne yhtään tällaista henkilöä?[/QUOTE]

itseasiassa en tunne henkilökohtaisesti mutta töiden takia olen muutamaan törmännyt.

"vieras"
Eli lapsia pitäis ottaa vastaan vaikka 20? Ihmiset yleensä harrastaa seksiä ihan muista syistä kuin lisääntymistarkoituksena. Siksihän sitä ehkäisyä käytetään, ettei tulisi raskaaksi, koska ei halua lasta! Jos ehkäisy pettää, niin minkä ihmeen takia se lapsi pitäisi väkisin ottaa vastaan?
tuskin nyt kuitenkaan 20 kertaa pettää ehkäisy? ehkä silloin jo käyttäjässä vikaa vikaa

"fifiia"
Mistä voi tietää jos esim. kierukka pettää, jotta voi käydä hakemassa jälkiehkäisyn?
Eikö useammin ole kysymys kuitenkin siitä ehkäisy on vaan jäänyt käyttämättä, kortsua ei enää siihen hätään ennätä hakemaan ja luotetaan siihen että raskaaksi tuleminen ei nyt ole mahdollista, mutta hups se olikin mahdollista.
Sitä on tietenkin usein mahdoton ulkopuolisen sanoa onko ehkäisy oikeasti pettänyt ja se harkinta pitää toki jokaisella olla itsellään. Yleisellä keskustelutasolla minusta tuollaista selvää ajattelemattomuutta/huolimattomuutta voi paheksua.

Yhteistyössä