En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti
realismia peliin pököpäät
Kun abortista puhutaan, niin sitähän se abortti on.Lihansyönti ei kuulu samaan aiheeseen.
Lihansyönnissä suoritetaan oikeita järjestelmällisiä joukkoMURHIA päivittäin.
Abortissa taas on vaikea murhata ketään, koska yhtään uhria ei ole vielä edes saatettu maailmaan. Miten murhata jotain mitä ei vielä ole. Ei ole kuolemaa ilman syntymää, niin se vaan on ja sille et sinäkään voi mitään.

vähän realismia tuomitsijoille
Saa vielä myöhemminkin. Onhan se aika hurjaa että keskosta yritetään pitää kaikin keinoin elossa mutta pari viikkoa nuorempi tapetaan mahaan ja laitetaan roskiin.
Sosiaalisilla syillä ei aborttia viikolla 20 saa, ei edes pienien "puutteiden" (esim. kuurosokeus) vuoksi. Itse jouduin vajaa puoli vuotta sitten abortoimaan hartaasti odottamani lapsen, jolla oli niin paha luuston kehityshäiriö, että luut eivät kestäneet edes lapsen oman liikkumisen aiheuttamaa painetta kohdussa. Luut katkeilivat ja murtuivat niin pahoin, että mitään toivoa elämästä ei ollut.

Olisin tietysti voinut antaa lapsen kärsimyksen jatkua niin pitkään, että luonnollinen kuolema olisi seurannut parin kuukauden sisällä kohdussa. Itselleni tälläinen oman rakkaan lapsen kärsimyksen pitkittäminen ei kuitenkaan ollut vaihtoehto. Joillekin valintani ilmeisesti on sama kuin julma lapsenmurha. En itse ymmärrä niin sadistisia ihmisiä, joiden mielestä kohdussa olevan lapsen tulee kärsiä vain sen vuoksi, että vanhemmat eivät pysty hänestä vielä luopumaan.

"katmat"
[QUOTE="lily";23876945]Teetkö sinä jotain konkreettista niiden lasten hyväksi, jotka ovat syntyneet ei-toivottuina / ovat orpoja? Siis niiden, joita ei sitten "murhattu" ja saivat syntyä?[/QUOTE]

Minä ainakin teen. Maksan kahden tällaisen lapsen koulumaksut että saavat itselleen paremman tulevaisuuden.

Mä vastustan aborttia siksi että siinä murhataan viaton ihminen. Mun mielestä jokaisella on oikeus syntyä, oli toivottu tai ei. Ja jostain syystä todella moni aluksi ei-toivottu lapsi muuttuukin rakastetuksi siinä syntymän hetkellä. Niin monta tunnen sellasta että sitte kun lapsi on syntynyt niin vanhemmat rakastuu oitis lapseen ja ajatus siitä, että olivat tekemässä aborttia, muuttuu kauhistuttavaksi. Tosi harvassa on ne lapset joita oikeesti syrjittäis tms syntymän jälkeen vain sen takia että ovat "ei-toivottuja". Tunnetko sinä paljonkin tälläisia lapsia ihan henk koht kun sulla on tuo asenne?

ja mitä orpouteen tulee niin sehän ei liity tähän asiaan mitenkään.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia tuomitsijoille;23877154:
Sosiaalisilla syillä ei aborttia viikolla 20 saa, ei edes pienien "puutteiden" (esim. kuurosokeus) vuoksi. Itse jouduin vajaa puoli vuotta sitten abortoimaan hartaasti odottamani lapsen, jolla oli niin paha luuston kehityshäiriö, että luut eivät kestäneet edes lapsen oman liikkumisen aiheuttamaa painetta kohdussa. Luut katkeilivat ja murtuivat niin pahoin, että mitään toivoa elämästä ei ollut.

Olisin tietysti voinut antaa lapsen kärsimyksen jatkua niin pitkään, että luonnollinen kuolema olisi seurannut parin kuukauden sisällä kohdussa. Itselleni tälläinen oman rakkaan lapsen kärsimyksen pitkittäminen ei kuitenkaan ollut vaihtoehto. Joillekin valintani ilmeisesti on sama kuin julma lapsenmurha. En itse ymmärrä niin sadistisia ihmisiä, joiden mielestä kohdussa olevan lapsen tulee kärsiä vain sen vuoksi, että vanhemmat eivät pysty hänestä vielä luopumaan.
Kerrankin joku oikeasti fiksu tällä palstalla.
:flower:

vähän realismia tuomitsijoille
Kohtuun saa siis tappaa muttei sen ulkopuolella, jos lapsi kärsii? Oliko paha.
Kohdun ulkopuolella lapsen kärsimystä voidaan hoitaa mm. kipulääkityksellä, kohdussa olevan ei. Syntyneen lapsen tehohoito voidaan toivottomassa tilanteessa lopettaa, kohdussa oleva saadaan pois istukan tarjoamasta "hengityskoneesta" vain keskeyttämällä raskaus tai synnyttämällä.

Ei siis ollut paha, mutta sinä olet ajattelematon ja elämänkokemusta vailla.

"HUOM"
Kohtuun saa siis tappaa muttei sen ulkopuolella, jos lapsi kärsii? Oliko paha.
Kohdunsisäiset asiat on jokaisen omia asioita. Niihin ei ole hihhuleilla sananvaltaa.
Mitäpä jos jokainen huolehtis vain siitä omasta kohdustaan ja sen sisällöstä tai sisällöttömyydestä.
Maailmassa kun on oikeasti sellasia asioita, joiden parantamiseen kannattaisi keskittyä turhan jauhamisen ja muiden kohtujen sijaan.

no just
[QUOTE="HUOM";23877212]Kohdunsisäiset asiat on jokaisen omia asioita. Niihin ei ole hihhuleilla sananvaltaa.
Mitäpä jos jokainen huolehtis vain siitä omasta kohdustaan ja sen sisällöstä tai sisällöttömyydestä.
Maailmassa kun on oikeasti sellasia asioita, joiden parantamiseen kannattaisi keskittyä turhan jauhamisen ja muiden kohtujen sijaan.[/QUOTE]

Ööö.. eikös tämä ole keskustelupalsta, jossa voi keskustella myös sellaisista asioista, jotka eivät ole maailman suurimpia ongelmia.

"vieras"
Minusta kaikki abortin vastustajat pitäisi laittaa vastuuseen muutamasta kärsivästä ja hylätystä lapsesta.
Jos kerta ovat niin huolissaan "lapsista", mikseivät huolehdi kärsivistä lapsista? Jokainen voi tehdä jotain, jos haluaa auttaa. On niitä lastenkoteja joka paikkakunnalla, kun vaan ottaa selvää.

paha mutta
Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia tuomitsijoille;23877211:
Kohdun ulkopuolella lapsen kärsimystä voidaan hoitaa mm. kipulääkityksellä, kohdussa olevan ei. Syntyneen lapsen tehohoito voidaan toivottomassa tilanteessa lopettaa, kohdussa oleva saadaan pois istukan tarjoamasta "hengityskoneesta" vain keskeyttämällä raskaus tai synnyttämällä.

Ei siis ollut paha, mutta sinä olet ajattelematon ja elämänkokemusta vailla.
Elämänkokemusta vailla??? :D

[QUOTE="katmat";23877177]Tosi harvassa on ne lapset joita oikeesti syrjittäis tms syntymän jälkeen vain sen takia että ovat "ei-toivottuja". Tunnetko sinä paljonkin tälläisia lapsia ihan henk koht kun sulla on tuo asenne?

[/QUOTE]

Lasketko sä lapseksi vain suomessa syntyneet ? Täällä on melko harvakseltaan näitä ei toivottuja lapsia joiden hoito jää retuperälle koska vanhemmilla on päihdeongelmia tms.
Mutta maailmalla on sitten kyse jo isommista luvuista kun puhutaan ei toivotuista lapsista jotka elävät ilman rakkautta ja huolenpitoa. Katolisessa osassa maailmaa katulapsia on runsaasti. Onhan abortti kielletty, joten lapsia tulee yli oman tarpeen. Varsinkin ei halutut lapset ovat köyhien ongelma.
Mä vastustan katualapsien murhaamista, se kuitenkin on arkipäivää joissain maissa. Murha kohdistuu ihmiseen joka tuntee pelkoa, iloa, surua jne. Alkiota ei voi murhata. Sillä alkio ei ole ihminen. Sikiö jonka voi lain mukaan vielä abortoida näyttää ehkä jo alienin ja ihmisen risteytykseltä, mutta aviotoiminta ei ole kehittynyt niin että sikiö kykenisi niillä viikoilla käsittelemään sitä elämäänsä joka loppuu ennen kun ehtii alkaa. Joten aborttia ja murhaa ei voi verrata keskenään.

Madamm
Vastustan jos abortti tehdään itsekkäistä syistä!esim. "nyt on huono aika" "tahdon vielä nähdä maailmaa" "opiskelut kesken" tms. tekosyyt etteikö vois ottaa vastuuta alkuun saatetusta elämästä! Toisaalta aika moni lapsi kärsii turhaan julman ja raaan elämän koska heidät on itsekkäästi synnytetty tähän maailmaan.

"lily"
[QUOTE="katmat";23877177]Minä ainakin teen. Maksan kahden tällaisen lapsen koulumaksut että saavat itselleen paremman tulevaisuuden.

Mä vastustan aborttia siksi että siinä murhataan viaton ihminen. Mun mielestä jokaisella on oikeus syntyä, oli toivottu tai ei. Ja jostain syystä todella moni aluksi ei-toivottu lapsi muuttuukin rakastetuksi siinä syntymän hetkellä. Niin monta tunnen sellasta että sitte kun lapsi on syntynyt niin vanhemmat rakastuu oitis lapseen ja ajatus siitä, että olivat tekemässä aborttia, muuttuu kauhistuttavaksi. Tosi harvassa on ne lapset joita oikeesti syrjittäis tms syntymän jälkeen vain sen takia että ovat "ei-toivottuja". Tunnetko sinä paljonkin tälläisia lapsia ihan henk koht kun sulla on tuo asenne?

ja mitä orpouteen tulee niin sehän ei liity tähän asiaan mitenkään.[/QUOTE]

Orpous liittyy tähän asiaan mitä suuremmassa määrin.

Vastaus kysymykseesi tunnenko tällaisia lapsia: tunnen, hyvinkin. Olen itse yksi heistä. Syntymäoikeuteeni kuului tuntea olevani ei-toivottu ja orpous/yksinäisyys tuli hyvin tutuksi. Älä puhu asiasta, josta et itse mitään tiedä.

"asiaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23877248:
Lasketko sä lapseksi vain suomessa syntyneet ? Täällä on melko harvakseltaan näitä ei toivottuja lapsia joiden hoito jää retuperälle koska vanhemmilla on päihdeongelmia tms.
Mutta maailmalla on sitten kyse jo isommista luvuista kun puhutaan ei toivotuista lapsista jotka elävät ilman rakkautta ja huolenpitoa. Katolisessa osassa maailmaa katulapsia on runsaasti. Onhan abortti kielletty, joten lapsia tulee yli oman tarpeen. Varsinkin ei halutut lapset ovat köyhien ongelma.
Mä vastustan katualapsien murhaamista, se kuitenkin on arkipäivää joissain maissa. Murha kohdistuu ihmiseen joka tuntee pelkoa, iloa, surua jne. Alkiota ei voi murhata. Sillä alkio ei ole ihminen. Sikiö jonka voi lain mukaan vielä abortoida näyttää ehkä jo alienin ja ihmisen risteytykseltä, mutta aviotoiminta ei ole kehittynyt niin että sikiö kykenisi niillä viikoilla käsittelemään sitä elämäänsä joka loppuu ennen kun ehtii alkaa. Joten aborttia ja murhaa ei voi verrata keskenään.
:flower: :flower: Juuri näin.

Olen steriloinut itseni jottei kävisi vahinkoa. Hyväksytkö minulle abortin? Vai ajatteletko, että aviomieheni kanssa minun pitäisi käyttää loppuelämäni myös kumia?
Täh? Jos yhtään luit niin oo selibaatissa jos ei voi kantaa seurauksia siitä vahingosta.

Ehkäsyneuvolassakin muuten jo sanotaan että kumi yksinään ei ole riittävä ehkäsy

hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23877319:
Täh? Jos yhtään luit niin oo selibaatissa jos ei voi kantaa seurauksia siitä vahingosta.

Ehkäsyneuvolassakin muuten jo sanotaan että kumi yksinään ei ole riittävä ehkäsy
Eli sterilisaatio tarkoittaa sinun logiikallasi samaa kuin naiminen ilman kumia. Jep, logiikkasi on pettämätön. Kerrotko vielä, miten klipsin irtoaminen on vahinko, ja kuka sen voi estää, kun noin nokkelaksi ryhdyit? :)

"vieras"
[QUOTE="lily";23876918]Oletko ihmisoikeus/eläinoikeus -tehtävissä? Ilmeisesti olet vegaani?[/QUOTE]

olen kasvissyoja (suomessa ilmeisesti kana ja kala ovat "kasviksia" ainakin sain kerran kasvissalaattia jossa oli kanaa :(, mina en syo niitakaan)
Miksi minun pitaisi olla ihmisoikeus/ elainoikeus- tehtavissa, minun mielestani elamaa pitaa jokaisen suojella, oli tehtava sitten vaikka kadunlakaisija tai likakaivontyhjaaja. En ymmarra pointtiasi, en ollenkaan.

Mistä abortin vastustajat sitten katsovat elämän alkavaksi? Hedelmöittymisen hetki, kiinnittymisen hetki, sydämenlyönnit vai jokin muu? Pohdin vain, että esim. kierukka estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen, joten eikö se käytännössä ole kuin abortti, kun hedelmöittyminen on jo tapahtunut?

"vieras"
[QUOTE="hmmm";23877014]Kumpi on elävämpi ja tuntevampi henkilö, aikuinen sika vai hengittämätön mikroskooppinen limaklöntti?
Mietihän hetki. Jos pystyt. :)[/QUOTE]

mista SA tiedat mita limaklontti tuntee? jos sulla on mikroskooppisen pieni lasinsiru pikkuvarpaan kynnen alla niin kylla varmasti tunnet sen.

Yhteistyössä