"eee"
Mun mielestä abortti on usein sikiölle se kaikkein paras vaihtoehto, kun ajatellaan tulevaa elämänlaatua.
Lihansyönnissä suoritetaan oikeita järjestelmällisiä joukkoMURHIA päivittäin.Kun abortista puhutaan, niin sitähän se abortti on.Lihansyönti ei kuulu samaan aiheeseen.
Sosiaalisilla syillä ei aborttia viikolla 20 saa, ei edes pienien "puutteiden" (esim. kuurosokeus) vuoksi. Itse jouduin vajaa puoli vuotta sitten abortoimaan hartaasti odottamani lapsen, jolla oli niin paha luuston kehityshäiriö, että luut eivät kestäneet edes lapsen oman liikkumisen aiheuttamaa painetta kohdussa. Luut katkeilivat ja murtuivat niin pahoin, että mitään toivoa elämästä ei ollut.Saa vielä myöhemminkin. Onhan se aika hurjaa että keskosta yritetään pitää kaikin keinoin elossa mutta pari viikkoa nuorempi tapetaan mahaan ja laitetaan roskiin.
Mä kannatan abortin lisäksi joissain tilanteissa myös eutanasiaa.Kohtuun saa siis tappaa muttei sen ulkopuolella, jos lapsi kärsii? Oliko paha.
Kerrankin joku oikeasti fiksu tällä palstalla.Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia tuomitsijoille;23877154:Sosiaalisilla syillä ei aborttia viikolla 20 saa, ei edes pienien "puutteiden" (esim. kuurosokeus) vuoksi. Itse jouduin vajaa puoli vuotta sitten abortoimaan hartaasti odottamani lapsen, jolla oli niin paha luuston kehityshäiriö, että luut eivät kestäneet edes lapsen oman liikkumisen aiheuttamaa painetta kohdussa. Luut katkeilivat ja murtuivat niin pahoin, että mitään toivoa elämästä ei ollut.
Olisin tietysti voinut antaa lapsen kärsimyksen jatkua niin pitkään, että luonnollinen kuolema olisi seurannut parin kuukauden sisällä kohdussa. Itselleni tälläinen oman rakkaan lapsen kärsimyksen pitkittäminen ei kuitenkaan ollut vaihtoehto. Joillekin valintani ilmeisesti on sama kuin julma lapsenmurha. En itse ymmärrä niin sadistisia ihmisiä, joiden mielestä kohdussa olevan lapsen tulee kärsiä vain sen vuoksi, että vanhemmat eivät pysty hänestä vielä luopumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23877129:Mä oon pitänyt sua fiksuna ihmisenä. Mutta en pidä enään : /
Kohdun ulkopuolella lapsen kärsimystä voidaan hoitaa mm. kipulääkityksellä, kohdussa olevan ei. Syntyneen lapsen tehohoito voidaan toivottomassa tilanteessa lopettaa, kohdussa oleva saadaan pois istukan tarjoamasta "hengityskoneesta" vain keskeyttämällä raskaus tai synnyttämällä.Kohtuun saa siis tappaa muttei sen ulkopuolella, jos lapsi kärsii? Oliko paha.
Kohdunsisäiset asiat on jokaisen omia asioita. Niihin ei ole hihhuleilla sananvaltaa.Kohtuun saa siis tappaa muttei sen ulkopuolella, jos lapsi kärsii? Oliko paha.
Elämänkokemusta vailla???Alkuperäinen kirjoittaja vähän realismia tuomitsijoille;23877211:Kohdun ulkopuolella lapsen kärsimystä voidaan hoitaa mm. kipulääkityksellä, kohdussa olevan ei. Syntyneen lapsen tehohoito voidaan toivottomassa tilanteessa lopettaa, kohdussa oleva saadaan pois istukan tarjoamasta "hengityskoneesta" vain keskeyttämällä raskaus tai synnyttämällä.
Ei siis ollut paha, mutta sinä olet ajattelematon ja elämänkokemusta vailla.
Öööö....on. Mutta joku paskasuodatin tähänkin vaahtoomiseen muiden ihmisten kohduista.Ööö.. eikös tämä ole keskustelupalsta, jossa voi keskustella myös sellaisista asioista, jotka eivät ole maailman suurimpia ongelmia.
No, jos on hieman elämänkokemusta, miettii ennen kuin lähtee tuomitsemaan tai tekee kärkeviä lisäkysymyksiä.Elämänkokemusta vailla???
:flower: :flower: Juuri näin.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23877248:Lasketko sä lapseksi vain suomessa syntyneet ? Täällä on melko harvakseltaan näitä ei toivottuja lapsia joiden hoito jää retuperälle koska vanhemmilla on päihdeongelmia tms.
Mutta maailmalla on sitten kyse jo isommista luvuista kun puhutaan ei toivotuista lapsista jotka elävät ilman rakkautta ja huolenpitoa. Katolisessa osassa maailmaa katulapsia on runsaasti. Onhan abortti kielletty, joten lapsia tulee yli oman tarpeen. Varsinkin ei halutut lapset ovat köyhien ongelma.
Mä vastustan katualapsien murhaamista, se kuitenkin on arkipäivää joissain maissa. Murha kohdistuu ihmiseen joka tuntee pelkoa, iloa, surua jne. Alkiota ei voi murhata. Sillä alkio ei ole ihminen. Sikiö jonka voi lain mukaan vielä abortoida näyttää ehkä jo alienin ja ihmisen risteytykseltä, mutta aviotoiminta ei ole kehittynyt niin että sikiö kykenisi niillä viikoilla käsittelemään sitä elämäänsä joka loppuu ennen kun ehtii alkaa. Joten aborttia ja murhaa ei voi verrata keskenään.
Täh? Jos yhtään luit niin oo selibaatissa jos ei voi kantaa seurauksia siitä vahingosta.Olen steriloinut itseni jottei kävisi vahinkoa. Hyväksytkö minulle abortin? Vai ajatteletko, että aviomieheni kanssa minun pitäisi käyttää loppuelämäni myös kumia?
Eli sterilisaatio tarkoittaa sinun logiikallasi samaa kuin naiminen ilman kumia. Jep, logiikkasi on pettämätön. Kerrotko vielä, miten klipsin irtoaminen on vahinko, ja kuka sen voi estää, kun noin nokkelaksi ryhdyit?Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23877319:Täh? Jos yhtään luit niin oo selibaatissa jos ei voi kantaa seurauksia siitä vahingosta.
Ehkäsyneuvolassakin muuten jo sanotaan että kumi yksinään ei ole riittävä ehkäsy