En ymmärrä abortin vastustajia - mitä siinä oikein vastustetaan?

• Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti
no se ehkäisykin pettää.aina ei todellakaan ole kyse siitä ,että "ei viitsitty" käyttää ehkäisyä.
vakituinen parisuhde,ennestään lapsia ; sekä tarkoittaa, että automaattisesti pitää halutakin lapsia lisää, jos raskaaksi sattuu tulemaan haluamattaan.
huoh taas.. Arvasin että joku vastaa näin.. Tuossa ekassa viestissäni juuri laitoin että vastustan aborttia siinä tapauksessa että ehkäisyä ei ole viitsitty käyttää!

hhä
Alkuperäinen kirjoittaja järjen ääni;23877006:
Niin, onhan paljon sydäntä lämmittävämpää tietää, että maailma pursuaa hylättyjä, surullisia ja hyväksikäytettyjä lapsia.
Ja aikuisia myös. Kenenkään hyväksikäytetyn aikuisenkaan ei olisi pitänyt syntyä aikoinaan vaan tappaa jo ennen syntymään. Ja pitäiskö kaikki vammaisetkin abortoida pois? Hekin voivat olla surullia.

"..."
Mä en myöskään hyväksy tappamista,en pienten syntymättömien lasten,enkä pienten kananpoikien. Olen kasvissyöjä,ollut jo 15v.
Abortin saa tehdä suomessakin painavilla perusteilla tosi myöhäisillä viikoilla,ihan kamalaa että esim. viikolla 18 voit vielä tappaa pienen vauvan :(

"heh"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23876909:
minä vastustan sitä, kun siinä murhataan ihminen
Nyt menee jo LIIAN PAKSUKSI. Vai että oikein ihminen murhataan.
Miten voi murhata jotain, mikä ei ole koskaan ollut olemassakaan vielä. ?
Tämä onkin mielenkiintosta, murha ilman ruumista.
(Äläkä nyt vaan ala väittämään alkiota ruumiiksi).

ihme ja kumma
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23876989:
En oo mikään kiihkee vastustaja, mutta jos on valmis yhdyntään niin pitää olla valmis myös sen mahdollisiin seurauksiin. Mikään ehkäsykeino ei ole niin varma kuin selibaatti. Jos huomaa esim. kumin puhjenneen niin aina (no ei kovin usein, mut eikai ne kumit nyt oikein käytettynä jokakerta voi hajota) voi ottaa jälkiehkäsyn.

Toki abortti pitää miettii jokaisen kohdalla yksilöllisesti lapsen tulevaisuuden kannalta (vaikeat kehityshäiriöt tms).
Olen steriloinut itseni jottei kävisi vahinkoa. Hyväksytkö minulle abortin? Vai ajatteletko, että aviomieheni kanssa minun pitäisi käyttää loppuelämäni myös kumia?

"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja hhä;23877035:
Ja aikuisia myös. Kenenkään hyväksikäytetyn aikuisenkaan ei olisi pitänyt syntyä aikoinaan vaan tappaa jo ennen syntymään. Ja pitäiskö kaikki vammaisetkin abortoida pois? Hekin voivat olla surullia.
No itse asiassa kyllä mä olen sitä mieltä, että huomattavasti mieluummin olisin jäänyt syntymättä kuin esim. synnyttänyt isälleni lapsia ja asunut jossain kellarissa... Ja mieluummin olisin myöskin jäänyt syntymättä kuin syntynyt pahasti vammaisena.

Ne jotka on sitä mieltä että kana ja lapsen alku on yhtä tärkeitä ei toivon mukaan hanki lapsia.
Broilerit syntyykin syötäväksi! Mut harva on vissii kannibaali?
Broilerit syntyy syötäväksi? Ei hitto tätä järjenjuoksua! Toki ne syntyy syötäväksi koska ihminen on niin jossain vaiheessa päättänyt. Kannibalismia on harrastettu joissain heimoissa, vihollinen on perinteisesti syöty. Koska heimo on niin päättänyt.
Eläinten esineellistäminen on julmaa. Toivottavasti nämä "broilerit SYNTYVÄT ruuaksi" ihmiset eivät lisäänny. Broilerit syntyvät kanan vauvoiksi, ihmiset vaan päättävät että niistä tehdään tehotuotantoruokaketjun pelinappuloita.

Mä pidän elävää broileria tärkeämpänä kun ihmisen alkiota.

aika hurjaa
[QUOTE="...";23877045]Mä en myöskään hyväksy tappamista,en pienten syntymättömien lasten,enkä pienten kananpoikien. Olen kasvissyöjä,ollut jo 15v.
Abortin saa tehdä suomessakin painavilla perusteilla tosi myöhäisillä viikoilla,ihan kamalaa että esim. viikolla 18 voit vielä tappaa pienen vauvan :([/QUOTE]

Saa vielä myöhemminkin. Onhan se aika hurjaa että keskosta yritetään pitää kaikin keinoin elossa mutta pari viikkoa nuorempi tapetaan mahaan ja laitetaan roskiin.

hieras
Alkuperäinen kirjoittaja hhä;23877035:
Nainen saa abortoida jos haluaa, oli terve tai 5-päinen alkiosikiö, siihen ei onneksi sun idiootti-mielipiteet vaikuta mitenkään.
Huolehtisit muuten niistä maailman kärsivistä lapsista ja aikuisista, kun olet noin jalo ihminen.
Sulle ei muiden kohdun-sisäiset asiat kuulu mitenkään.

"just"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23876909:
minä vastustan sitä, kun siinä murhataan ihminen
onko se sinusta jo ihminen siinä vaiheessa? siis eihän se ole kuin alkio jos sen oikeaan aikaan tekee, eli ennen 12vk. miten sitten jos tämä sinun kutsuma ihminen on niin vammainen ettei synnyttyään selviä hengissä (esim lapsivesivähyys, keuhkojen vamma tms). saako sellaisen abortoida? pitääkö odottaa loppuun saakka ja antaa luonnon hoitaa?

no mikä sun mielestä on parempi sille lapselle ,joka syntyy parille joka ei toidellakaan halua lasta ? se palstalla ihannoitu adoptioko nousee tässä esiin ?
no siinä vaiheessa jos ei ehkäisyä käytä on syytä kantaa vastuu! Taas päästään siihen mitä kirjoitin tuossa ekassa viestissä eli vastustan sitä että viaton joutuu kärsimään toisen tyhmyydestä!

Abortin tekijät ei ehkä ymmärrä sitä että. Jos keskeytyksen tekee myöhään vauva on jo vauva. Itsellä km viikolla 20 ja näin vauvamme. Kyllä hän oli ihminen EIKÄ mikään LIMA! mailma myös pursuaa lapsettomuudesta kärsiviä pareja. Miksi ei lasta voi adobtioon antaa vaan pitää tuhota mahdollisuus hyvään elämään?

elävät ykköseksi
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23877070:
Broilerit syntyy syötäväksi? Ei hitto tätä järjenjuoksua! Toki ne syntyy syötäväksi koska ihminen on niin jossain vaiheessa päättänyt. Kannibalismia on harrastettu joissain heimoissa, vihollinen on perinteisesti syöty. Koska heimo on niin päättänyt.
Eläinten esineellistäminen on julmaa. Toivottavasti nämä "broilerit SYNTYVÄT ruuaksi" ihmiset eivät lisäänny. Broilerit syntyvät kanan vauvoiksi, ihmiset vaan päättävät että niistä tehdään tehotuotantoruokaketjun pelinappuloita.

Mä pidän elävää broileria tärkeämpänä kun ihmisen alkiota.
Peesi.

Kumpi on tärkeämpi, elävä olento vai loisena toisen kehossa elävä limamöykky.
Mulle on ihan selvää että elävä ja tunteva olento menee edelle.

Abortin tekijät ei ehkä ymmärrä sitä että. Jos keskeytyksen tekee myöhään vauva on jo vauva. Itsellä km viikolla 20 ja näin vauvamme. Kyllä hän oli ihminen EIKÄ mikään LIMA! mailma myös pursuaa lapsettomuudesta kärsiviä pareja. Miksi ei lasta voi adobtioon antaa vaan pitää tuhota mahdollisuus hyvään elämään?
Paitsi että se vauva on sikiö joka ei selviäisi kohdun ulkopuolella hengissä viikoilla 20.
Maailma on hullu paikka. Ihmiset haluavat biologisia lapsia vaikka eivät siihen kykenisi. Sitten mietitään hedelmöityshoitoja, kohdun vuokrausta jne. Samaan aikaan maailmassa on ylituotantoa katulapsista. Mitäs jos hoidettaisiin ensin se katulapsi tarjonta adoptiokoteihin ja vasta sitten alettaisiin miettiä kuinka väärin abortit on?

"moi"
Opettele nyt saatana edes kirjottamaan, ennen kuin alat lapsia vääntämään. ADOBTIO... uhhuu... joo mää meen tekkee ittelleni obduction perkele, vältyn näkemästä tollasten pököpäitten viestejä.. voihan gaggaböcäle sendään.

Aborddi muuden dehdään ihan algioille yleensä, hyvin harvidaista eddä sellasia isoja vauvvoja kuin sä synnyddeled, eddä niidä abordoidaisiin, doki voidaan antaa obdoctioon ei gun adobdioon kärsiville labseddomille bedofiileille.

no siinä vaiheessa jos ei ehkäisyä käytä on syytä kantaa vastuu! Taas päästään siihen mitä kirjoitin tuossa ekassa viestissä eli vastustan sitä että viaton joutuu kärsimään toisen tyhmyydestä!
eli sulla ei ole oikeastaan mitän oikeaa ratkaisua tähän ongelmaan, että paksuksi pamahtelevat nekin jotka eivät halua lasta. ihannehan se olisi tottakai, että kaikki raskautuvat haluaisivatkin sen lapsen ja kasvaisivat siihen vanhemmuuteen. mutta kun ei niin ole eikä tule koskaan olemaankaan.
minusta se aborttikin on vastuunottoa joissakin tilanteissa silloin.

Mama the strange
Broilerin elämäntehtävä ei lähtökohtaisesti ole olla ihmisen ruoka. Jokaisella broilerillakin on oikeus elää omana itsenään. Ihminen on päättänyt, että broileri on "vain" ruokaa.

Vastustaako abortin vastustajat myös perinteistä kierukkaa? Sen tehohan perustuu hedelmöittyneen munasolun "abortoimiseen.

Yhteistyössä