Urheillessa ei saisi siis olla "kunnon varusteita"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Veljeni vaimo naureskeli sitä, että olen sellainen tekstiiliurheilija. Hän kuulemma aina jumpan jälkeen haukkuu ne kaikki, joilla on aina jotain hienoja kamoja päällä.

Olin ihan että häh?!?! Joo minulla on treenivaatteita monen lähtöön, paitoja, capreja ja muita kaikennäköisiä ja värisiä. Ja ne on myös koko ajan aktiivisesti käytössä. Käyn viikottain combatissa, spinningissä, attackissä, jamissa ja juoksemassa. Mielestäni on vain järkevää hankkia tarkoituksemukaisia vaatteita ja varsinkin, jso tykkää. Suurimman osan olen ostanut sitäpaitsi järkevästi huutonetistä uudenveroisena, mutta huokealla hinnalla. Eli en suinkaan kanna uutta vaatetta urheilukaupoista. Toki joskus sieltäkin. Kyllä ne varusteet lisää omalla tavallaan sitä motivaatiotakin.

Se sensijaan onkin noloa, jos ostaa kauheat määrät jotain hienoja urheiluvarusteita eikä sitten käytä niitä. Mutta veljeni vaimo varsin hyvin tietää, ettäminä juoksen koko ajan tunneilla. Olenko minä tosiaan NOLO?

Aina on olemassa x-määrä ihmisiä, joiden mielestä virttyneet verkkarit ja t-paita ja jalassa lukiossa ostetut lenkkarit riittävät liikuntaan oikein hyvin.
Aktiiviliikkuja tarvitsee minusta hyvät ja tekniset vaatteet, joissa on mukava olla ja liikkua. Joten minusta et ole lainkaan nolo. Noloa on ostaa liikuntavaatteita ja -välineitä ja jättää ne kaappiin.

Et ole, vaan käytännöllinen. Hyviin materiaaleihin, kestävyyteen ja istuvuuteen kannattaa panostaa, jos urheilee paljon. Itseäni pidän nolona (tai en enää), kun luulin aikaisemmin, että saisin kannustettua itseäni uusien lajien pariin ostamalla aina ensin hienot varusteet. Ei toimi.

Veljesi vaimo on vähän hassu. Mäkin joskus pidin niitä kanasina, jotka siellä hienoissa vaatteissa treenaa, mutta taisin olla vain vähän kateellinen tai sitten vain huonoja kokemuksia muutamista kanasista.

Sitä paitsi, toisin kuin yleensä luullaan, niin hyvä maku on ilmainen! Eli siis miksi ostaa rumaa, kun voi ostaa kivaa samalla rahalla. Ja siis hyvät varusteet on mahtava juttu, jos oikein kunnolla urheilee.

Mä treenan omassa kotonani ja silti hankin kunnon urheiluvaatteet! Paljon mukavampaahan se on kun ei ole painavia saumoja, ahdistavia leikkauksia, märiltä ja kylmiltä hikoillessa tuntuvia rättejä haittaamassa kunnon suoritusta. Ja isotissisenä panostan erityisesti kunnollisiin, tukeviin ja laadukkaisiin urheiluliiveihin.

No daa! Vähänkö oot tyhmä ja vähänkö ne muuteki on tyhmiä, jotka ostelee merkkikamoja! Ei tod. kannattaa ostaa jotain kallista Haglöfsiä tai muuta, ku Tokmannilta saa iha samanlaisia halvemmalla!

En mää ainakaa löydä mitää vikaa mun halppisliikuntakamosta, ku käyn joka sunnuntai käveleen tohon lähikaupalle ja takas! Ja ei, ne erot halppiskamojen ja merkkikamojen välillä ei varmana tulis esiin ees silloin, jos harrastaisin liikuntaa usein ja kunnon hikiteholla!

Kaikki jutut vaatteiden hengittävyydestä tms. on vaa sellasta markkinamiesten puhetta, jolla huijataa sellasii, jotka ei osaa pitää huolta rahoistaan! tai sit jotkut ostavat kalliita merkkejä vaan siks, että pitää olla nii olevinaan ja näyttää muille! Onneks mää oon nii fiksu, etten lankee tollasii!

Joo kana en mielestäni ole. En katso ketään pitkin nenänvartta ekä myöskään hauku tunnin jälkeen kotona miehelleni muiden varusteita. En edes niiden, joilla tosiaan on varmaan lukiossa ostetut tossut ja vanhat verkkarit jalassa. Itse tykkään käyttää hyviä vaatteita ja tykkään siitä, että näytän kivalta niissä.

Aiemmin jo samainen ihminen haukkui minut ja siskoni, kun me meikkaamme jumpalle. No yleensä minulla on ne meikit naamallani jo valmiiksi, mutta jos ei ole niin laitan kyllä kevyen ehostuksen. Hänen mielestään pitää näyttää räjähtäneeltä jumpalla eikä meikatulta. Ohut kerros meikkivoidetta ja sipaisu ripsari vain piristää ulkonäköä ja sopii jumpallekin. Ei ne ripsarit naamalle valu, vaikka ois miten hiki. Niin tuolla tekee moni muu ja ohjaajat samoin.

Jaha, onko tänne saatu uusi provoilija keskuuteemme Waahteran muodossa.
Mullakin on treenivaatteita vähän joka lähtöön, esim. salille pitkät housut ja combattiin&attackiin caprimittaiset. Aina kunnon tukevat urheiluliivit joita on monet koska liikun monta kertaa viikossa, samoin hengittävää materiaalia olevia paitoja on useita. Ne tuntuu päällä ihan erilaiselta kuin tavallinen t-paita. Enkä osta mitään kalliita, ihan kohtuuhintaisia lähinnä Stadiumista tai Budget Sportista.

Nykyisin saa treenikamoja ostettuna neutraalin värisinä ja vähän nuhjuisen näköisinä jo valmiiksi, vaikka olisivat kuinka laadukkaitakin. Välttää ylivarustellun ulkonäön.

Jaha, onko tänne saatu uusi provoilija keskuuteemme Waahteran muodossa.
Mullakin on treenivaatteita vähän joka lähtöön, esim. salille pitkät housut ja combattiin&attackiin caprimittaiset. Aina kunnon tukevat urheiluliivit joita on monet koska liikun monta kertaa viikossa, samoin hengittävää materiaalia olevia paitoja on useita. Ne tuntuu päällä ihan erilaiselta kuin tavallinen t-paita. Enkä osta mitään kalliita, ihan kohtuuhintaisia lähinnä Stadiumista tai Budget Sportista.

Argh! En vissiin onnistunut sittenkään kirjoittamaan tarpeeksi idioottia kommenttia, että sen olisi heti ironiseksi huomannut.. (tämä oli tarkoitus, sori)

Ehkä veljesi vaimo on hiukan kateellinen hienoista varusteistasi.
Itselläkin on ihan nättejä urheiluvaatteita (iso osa huuto.netistä hankittuja myöskin), mutta pakko sanoa, että itse pidän niitä kyllä ihan vaan ulkonäön takia - en ole vielä huomannut esim. Puman urheilutopin olevan yhtään sen kummempi kuin H&M:n :D

[QUOTE="eee";23874802]Ehkä veljesi vaimo on hiukan kateellinen hienoista varusteistasi.
Itselläkin on ihan nättejä urheiluvaatteita (iso osa huuto.netistä hankittuja myöskin), mutta pakko sanoa, että itse pidän niitä kyllä ihan vaan ulkonäön takia - en ole vielä huomannut esim. Puman urheilutopin olevan yhtään sen kummempi kuin H&M:n :D[/QUOTE]

No mulla on sen verran kokemusta ja tietoakin asiasta, että Puman kuteet ei juuri sen kummempia olekaan. :)

Käyn jonkun verran kuntosalilla, en kauhean paljon, ja minä en ainakaan edes tiedä onko jollain hienot vaatteet vai ei. En siis tunnista merkkejä. Eli kaikki ei varmaan kyttää/naureskele. Itselläni on halppisvaatteita ja keskivertoja, näin harrastelijana pärjää niillä :)

[QUOTE="alkup";23874603]J
Aiemmin jo samainen ihminen haukkui minut ja siskoni, kun me meikkaamme jumpalle. No yleensä minulla on ne meikit naamallani jo valmiiksi, mutta jos ei ole niin laitan kyllä kevyen ehostuksen. Hänen mielestään pitää näyttää räjähtäneeltä jumpalla eikä meikatulta. Ohut kerros meikkivoidetta ja sipaisu ripsari vain piristää ulkonäköä ja sopii jumpallekin. Ei ne ripsarit naamalle valu, vaikka ois miten hiki. Niin tuolla tekee moni muu ja ohjaajat samoin.[/QUOTE]

Toi on mun mielestä vähän.... Noh, noloa, kuten itse sanot, ;) Mua huvittaa aina suunnattomasti ne viimosen päälle meikatut ja kammatut tyypit, jotka ei uskalla edes tehdä mitään ettei tule hiki ja naama punaiseksi. Ovat tunnin päättyessä kuin just suihkusta tulleita. :D Ja turha sanoa ettei kaikki hikoile, jos kunnon treenin vedät jotain attackia, combatia tai vaikka pumpiakin niin varmasti tulee hiki.

Toi on mun mielestä vähän.... Noh, noloa, kuten itse sanot, ;) Mua huvittaa aina suunnattomasti ne viimosen päälle meikatut ja kammatut tyypit, jotka ei uskalla edes tehdä mitään ettei tule hiki ja naama punaiseksi. Ovat tunnin päättyessä kuin just suihkusta tulleita. :D Ja turha sanoa ettei kaikki hikoile, jos kunnon treenin vedät jotain attackia, combatia tai vaikka pumpiakin niin varmasti tulee hiki.

En kyllä vissiin sanonut olevani viimeisen päälle meikattu ja kammattu ja todellakin hikoilen. En väittänyt mielestäni ettei tule hiki? Kyllä mulla ripsiväri kestää kovimmakin spinningin.

[QUOTE="alkup";23875906]En kyllä vissiin sanonut olevani viimeisen päälle meikattu ja kammattu ja todellakin hikoilen. En väittänyt mielestäni ettei tule hiki? Kyllä mulla ripsiväri kestää kovimmakin spinningin.[/QUOTE]

Et sanonut et, mutta niitä on aika paljon mitä tuolla näkee. Siltikään mä en tajua miksi pitää varta vasten meikata jos lähtee treenaamaan. Okei, jos meikit on jo naamassa niin mikäs siinä. Mutta että lähtee hikijumppaan ja sitä ennen vetää pakkelit naamaan on mun mielestä outoa. Sen vielä ymmärrän että joku menee salille näyttäytymään, mutta johonkin combatiin missä ei tosiaan ehdi muita katsella.

Et sanonut et, mutta niitä on aika paljon mitä tuolla näkee. Siltikään mä en tajua miksi pitää varta vasten meikata jos lähtee treenaamaan. Okei, jos meikit on jo naamassa niin mikäs siinä. Mutta että lähtee hikijumppaan ja sitä ennen vetää pakkelit naamaan on mun mielestä outoa. Sen vielä ymmärrän että joku menee salille näyttäytymään, mutta johonkin combatiin missä ei tosiaan ehdi muita katsella.

No kuten sanottua niin 99%:sti mulla on ne jo valmiiksi. Enkä meikkaa kyllä muiden takia vaan ihan itseni takia. Oma oloni on mukavampi niin. Eikä ole kyse mistään "kauheista pakkeleista" vaan tosiaan kevyt meikkivoide ja ripsaria hiukan, joskus vain ripsaria.

Ei se multa ole pois vaikka vetäisit millasen sotamaalauksen tahansa naamaan. Itsehän tämän jutun aloitit, joten hyväksy se että eriäviäkin mielipiteitä tulee. Kuitenkin, itse en meikkaisi vartavasten jumppaan edes sitä kevyttä meikkiä. Yöks kun ajattelee että läästisi ne kaikki hien sekaiset meikkivoiteet pyyhkeeseen. Saatika jos olisi jotain luomiväriä tai muuta vielä siinä päällä. Mun pärstäni onneksi kestää ihan naturellina olon tollasessa paikassa. :D Kukin tyylillään, ei sun meikkaamisesi suinkaan häiritse mun treeniä, sinne me mahdutaan jokainen ihan yhtäläillä.

Ei se multa ole pois vaikka vetäisit millasen sotamaalauksen tahansa naamaan. Itsehän tämän jutun aloitit, joten hyväksy se että eriäviäkin mielipiteitä tulee. Kuitenkin, itse en meikkaisi vartavasten jumppaan edes sitä kevyttä meikkiä. Yöks kun ajattelee että läästisi ne kaikki hien sekaiset meikkivoiteet pyyhkeeseen. Saatika jos olisi jotain luomiväriä tai muuta vielä siinä päällä. Mun pärstäni onneksi kestää ihan naturellina olon tollasessa paikassa. :D Kukin tyylillään, ei sun meikkaamisesi suinkaan häiritse mun treeniä, sinne me mahdutaan jokainen ihan yhtäläillä.

Aloitukseni ei alunperin koskenut meikkaamista millään muotoa. Kunhan vain mainitsin asian. Toiset osaa muuten meikata niin ettei kaikki irtoa naamasta, kun siihen koskee pyyhkeellä. ;)

Mutta alkuperäiseen asiaani niin tuollaisia kommentteja laukovan on pakko olla jollain tavalla kateellinen, koska sellaisiahan nuo kommentit ovat - kateellisen puhetta.

Yhteistyössä