Oisko liikaa vaadittu juhlien järjestäjät? (ruokavalioista kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VHH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VHH

Vieras
Nykyään on jo tosi paljon ihmiset valveutuneet syömisistä ja moni katsoo mitä suuhunsa laittaa onko terveellistä ja näin. Niin kun juhlia järjestätte niin olisko se niin mahdotonta laittaa myös meille jotain jotka emme käytä turhia hiilihydraatteja? Kakkuja, pullia, piirakoita pöydät notkuu eikä taaskaan mitään mitä voisi itse syödä. Ajatelkaa vähän meitä muitakin.

Siis et ole tosissasi? Itsekin vhh:lla, mutta ei tulisi mieleenkään vaatia juhliin mitään erikoisuuksia sen takia. Itselläni aina pähkinäpussi laukussa jos nälkä yllättää, kahvipöydässä riittää pelkkä tee kyllä. :)

lisäys: laitan erikseen jos on allergioita. maijoton,munaton,gluteniton yms mutta vhh saa ottaa eväät mukaan jos tarjottavat ei kelpaa. sole ku muotivillitys, kuten oli joskus kaalikeitto dietit yms.

On, se on jo liikaa vaadittu.

Juhlissa on muutenkin työtä paljon, saatika sit et alkaa vääntää munakasta jollekin vhh:ta noudattavalle..Jos ei mitään syötävää ole, juo sen kupin kahvia ja hymyilee kauniisti.

Ei ole mahdollista. :D Jos kyse esim allergiasta/uskonnosta/kasvissyöjä tms niin laitetaan toki jotain muuta heille, mutta siitä saa kyllä itse vastuun ilmottaa vähän vaikeeta muuten tietää. :D

No eikö siitä dietistä voi juhlien ajaksi joustaa? Eihän moni muukaan syö niin epäterveellisesti arkena, mutta juhlissahan kuuluu herkutella! Tuskin ruokavalio yhteen pikkuleipään ja kakkupalaan kaatuu?

No jos ei ole syötävää niin pysy kotona tai ota omat eväät mukaan. Mulla on ainakin ihan tarpeeksi tekemistä, maidottomassa, munattomassa, mansikattomassa ja tomaatti, paprika, chili jne ruokavalioissa, mitä niitä onkaan mein suvussa.

Ja no en ole edes kuullut lähipiirissä tuota hiilihydraatitonta diettiä.

Tosin jos kutsuisin kyseistä diettiä noudattavan (ja siitä tietäisin) yksinään kylään niin varmasti varaisin jotain.

Mutta toisaalta jos asenteesi on tuollainen niin tuskin kutsuisin sinua kylään...

nyt puhutaan pelkästään kahvin kanssa tajoiltavista jutuista? luulisin..

voihan sitä itselleen sitten ottaa jotain mukaan jos ei halua mitään pullaa tms syödä..harvemmalle juhlien järjestäjille tulee edes tuollaiset asiat mieleen..

ruokapöydästä taas varmasti löytyy jotain karppaajillekkin..

No on se ehkä liikaa vaadittu, kun miettii kuinka paljon ihmisillä on allergioita ja muita ruokavaliorajoituksiakin..mutta ite teen tarjolle ihan omasta halusta yhden karppaus.infon munakasrulla-reseptin ens viikon synttäreille. :)

On kyllä liikaa, koska hiilareita on lähes kaikissa leivonnaisissa paitsi jos käyttää kalliita erikoisjauhoja ja noista asioista ei kaikkien tartte olla perillä. Kannattaa syödä ennen juhlia sitä mitä itse haluat syödä ja olla tekemättä syömättömyydestäsi numeroa, niin ei tule paha mieli juhlien järjestäjälle. Siinä on jo ihan tarpeeksi, että miettii esim. laktoosittomat, gluteenittomat ja diabetes-tarjoiltavat, ehkä niistä joku tarjottava kelpaa sullekin. Mitä sinä ap tarjoaisit vieraillesi lakkiais yms. juhlapäivänä? Ehkä joku voisi aada hyvän vinkin sulta.

Kyllä se nyt vaan on hiukan liikaa vaadittu.

Ymmärrän allergiat. Ymmärrän uskonnolliset rajoitteet ruokailussa. Mutta jos pitäisi alkaa vielä laskemaan hiilareitakin, että karppi-Kirstillekin löytyy sopivaa syömistä, niin hiton hankalaksi menisi.

Nykyään on jo tosi paljon ihmiset valveutuneet syömisistä ja moni katsoo mitä suuhunsa laittaa onko terveellistä ja näin. Niin kun juhlia järjestätte niin olisko se niin mahdotonta laittaa myös meille jotain jotka emme käytä turhia hiilihydraatteja? Kakkuja, pullia, piirakoita pöydät notkuu eikä taaskaan mitään mitä voisi itse syödä. Ajatelkaa vähän meitä muitakin.

no on todellakin liikaa pyydetty. meillä häät ensi kuussa ja tiedän että karppeja tulossa. kyllä kai sen kerran voi kakkua ja voileipäkakkua syödä ja jos ei voi niin sit on syömättä. allergiat voisin huomioida mut en tollasta vouhottamista. ei oo varaa laittaa erikseen parille jotka ei voi muka hiilareita yhtää syödä. mullaki omanlainen ruokavalioni enkä odota että sitä juhlissa huomioidaan. syön siis lihaa vaan todella vähän. parin tietyn tyyppistä (kalaa ja tietynlaista kanaa). oma on päätökseni, kenenkää tarvi juhlissaan sitä aatella, jos mä en syö se onoma ongelma

• Tykkää
Reactions: Ambrosia85
No meitä nyt on vaan nykyään tosi paljon jo. Varmasti kuuluu ihan jokaisen juhlan järjestäjän ympäristöön yksi tai monta karppia. Eikä se hiilihydraattivapaa ruoka tekis pahaa teille pullan mussuttajillekkaan kannattaa josku kokeilla voitte yllättyä. :)

Kyllä se nyt vaan on hiukan liikaa vaadittu.

Ymmärrän allergiat. Ymmärrän uskonnolliset rajoitteet ruokailussa. Mutta jos pitäisi alkaa vielä laskemaan hiilareitakin, että karppi-Kirstillekin löytyy sopivaa syömistä, niin hiton hankalaksi menisi.
Mun tytär on kasvissyöjä ja kasvissyöntikin on vapaaehtoinen valinta kuten karppauskin. Silti on aina mukavaa, jos joku on vaivautunut valmistamaan myös jotain kasvisruokaa tytölle.

[QUOTE="vieras";23868609]no on todellakin liikaa pyydetty. meillä häät ensi kuussa ja tiedän että karppeja tulossa. kyllä kai sen kerran voi kakkua ja voileipäkakkua syödä ja jos ei voi niin sit on syömättä. allergiat voisin huomioida mut en tollasta vouhottamista. ei oo varaa laittaa erikseen parille jotka ei voi muka hiilareita yhtää syödä. mullaki omanlainen ruokavalioni enkä odota että sitä juhlissa huomioidaan. syön siis lihaa vaan todella vähän. parin tietyn tyyppistä (kalaa ja tietynlaista kanaa). oma on päätökseni, kenenkää tarvi juhlissaan sitä aatella, jos mä en syö se onoma ongelma[/QUOTE]

Noinko sanot allergisillekin että kyllä kai sen verran kakkua nyt voit syödä?

Mä voisin laittaa, jos erikseen ennen juhlia joku ilmoittaisi karppaavansa. Itse olen kasvissyöjä ja mut on tosi usein kivasti huomioitu vaikka en sitä välttämättä edes odota, niin haluan sit vastavuoroisesti huomioida muut erikoisruokavaliota noudattavat.