Joku oli kastanut lapsensa ja antanut nimeksi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eivoiollatotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eivoiollatotta

Vieras
Ellen Anna Katariina Virtanen (Katariina ja Virtanen nimet muutettu, mutta nimi bongattu Rauhantervehdyksen kastetut-osiosta)

Mutta siis kuka oikeesti on noin idiootti, että antaa lapselleen nimeksi Ellen Anna??? Mahtaa olla, että lasta kiusataan koulussa ja muutenkin.

Ei kannata mainita toista nimeä, niin kaverit eivät tiedä mitään. Ja eihän kovin pienet lapsi tuota edes ymmärrä, murkkuikäiset vasta (toivottavasti).

Onneksi lapset puhuttelee toisaan vaan kutsumanimellä.. eikä tajua vaikka sanoiski Ellen Anna.. Yläasteiässä, kun jo tajutaan noita asioita niin harvemmin toiset tietää koko nimeä.. Kieltämättä olisin ehkä itse voinut vaihtaa nimien paikkaa tyyliin Anna Ellen...Noh..mut kauniita nimiä kummatkin..
Mua on aikanaan kiusattu koulussa ja mun puhuttelunimestä on väännetty aikanaan koulussa ihan hirveesti.. Käytävät raiku mitä ihanimpia väännettyjä versioita mun etunimestä.. sit menin ammattikouluun ja keksin itselleni lempinimen.. mua alettiin puhuun sillä nimellä ja mua ei kiusattu..sit kun oltiin ystävystytty ja aikuistuttu niin eihän sillä nimellä sitten enää mitään väliä ollut.. mutta 13-15-v mä kärsin ja syytin mun vanhempia, miten ne on voinut antaa mulle nimen josta saa väännettyä mitä kamalempia rivouksia..=(

Mutta miksi lapselle pitää antaa sellainen nimi, jota hän joutuu peittelemään tai häpeilemään myöhemmin?

Miksi?
Miksi?
Miksi?
Ei voi ymmärtää!

Jospa tuossa nimessä on kahden mummon nimet Ellen ja Anna peräkkäin eikä vanhemmat ole ajatelleet niitä yhteen samalla tavalla kuin sinä ap. Järjestysä vaihtamalla asia olisi tienkin ollu helppo korjata, mutta jos vanhemmat halusivat etunimeksi Ellenin Annan sijasta. Onneksi nimen vaihtaminen on nykyän aika helppoa ja vaivatonta.

Oikeesti?? :O

En tykkää yhtään tosta koko Anna-nimestä. Yläasteella pojat huuteli käytävillä "Anna, anna, saanks mä sua panna?". Onneks mun nimi ei ole Anna.
Tosin ne keksi mun nimestä väännöksen ja siitä vielä rivomman lauseen...

Ei ne vanhemmat ole varmaan tajunneet... En minäkään olisi tajunnut, ellei nimeä olisi tähän palstalle nostettu esiin. Ellenhän on ihan kiva nimi, ja aika monella on toisena nimenä Anna... miksei siis Ellenilläkin.

[QUOTE="mies";23859472]Tämä kertoo ehkä enemmän aloittajasta. Itselleni ei nimittäin olis tullut mieleen alkaa kiusaamaan tuosta, vaan omasta mielestä nimi on kaunis.[/QUOTE]

Niinpä. Minusta lapsellinen aloitus.

Kyllä sitä pitäisi miettiä nimiä ennen kuin niitä antaa... Ellen Anna on nyt vain helppo ymmärtää tuollaisenaan ja alkaa haukkua, ei tarvitse väännellä ja käännellä

[QUOTE="mies";23859472]Tämä kertoo ehkä enemmän aloittajasta. Itselleni ei nimittäin olis tullut mieleen alkaa kiusaamaan tuosta, vaan omasta mielestä nimi on kaunis.[/QUOTE]

No en kai minäkään ole alkamassa kiusaamaan. Mutta tiedän, että kymmenet teini-ikäiset varmasti tulevat niin tyttöparkaa kiusaamaan. Mun mielestä myös ok nimi, mutta jännä, että on mennyt edes läpi, koska on niin ristiriitainen sanayhdistelmä.

Jaa että vika kääntyikin minuun ja että vika on minun päässä, kun suomen kielessä nyt vaan sattuu olemaan lausahdus "ellen anna".

No en kai minäkään ole alkamassa kiusaamaan. Mutta tiedän, että kymmenet teini-ikäiset varmasti tulevat niin tyttöparkaa kiusaamaan. Mun mielestä myös ok nimi, mutta jännä, että on mennyt edes läpi, koska on niin ristiriitainen sanayhdistelmä.

Jaa että vika kääntyikin minuun ja että vika on minun päässä, kun suomen kielessä nyt vaan sattuu olemaan lausahdus "ellen anna".

Miksi piti tänne tulla aukomaan päätään ja arvostelemaan? Kiusaajathan tekee just noin.