Mihin kaikkeen voi käyttää maitorahkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusavuton"

Vieras
Mulla olisi muutama purkki päiväysvanhaa maitorahkaa, joka on vielä ihan syötävää, mutta kaikkea ei saada syötyä sellaisenaan, mitä kaikkea tuosta voisi tehdä? Mietin suolaisiin piirakkapohjiin, mutta se taiskin olla kermaviiliä mitä oon yleensä laittanut niihin :)

Smoothie. Vähän marjoja ja jotain mehua sekaan että tulee juoksevampaa :)

Hyvä idea, ei tarviikaan avata vielä uutta jogurttipurkkia kun käytän ensin rahkaa :)

Voiko noissa leivonnaisissa rahkaa käyttää kermaviilin tilalla?

Mä olen myös koittanut etsiä sellaista kakkuohjetta, johon tulee ohut (ilmeisesti kekseistä tehty pohja) ja päälle rahkaa ja tuorejuustoa, ja käsittääkseni se sit paistetaan, mutta en ole löytänyt mistään. Yhdessä kahvilassa on tuollaista joskus ja se on älyttömän hyvää, mutta en osaa tehdäö kuin tavallisen juustokakun jota ei ainakaan paisteta missään vaiheessa.

[QUOTE="vieras";23847013]Hyvä idea, ei tarviikaan avata vielä uutta jogurttipurkkia kun käytän ensin rahkaa :)

Voiko noissa leivonnaisissa rahkaa käyttää kermaviilin tilalla?

Mä olen myös koittanut etsiä sellaista kakkuohjetta, johon tulee ohut (ilmeisesti kekseistä tehty pohja) ja päälle rahkaa ja tuorejuustoa, ja käsittääkseni se sit paistetaan, mutta en ole löytänyt mistään. Yhdessä kahvilassa on tuollaista joskus ja se on älyttömän hyvää, mutta en osaa tehdäö kuin tavallisen juustokakun jota ei ainakaan paisteta missään vaiheessa.[/QUOTE]

Etit netistä jonkun keksipohjasen juustokakkuohjeen ja vaihdat tuorejuuston tilalle rahkan ja se on siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja tätä;23847062:
Etit netistä jonkun keksipohjasen juustokakkuohjeen ja vaihdat tuorejuuston tilalle rahkan ja se on siinä.

Tuolla valion sivuilla ohjeessa olikin rahkaa ja ranskankermaa (jota mulla ei ole) siinä keksipohjan päällä ja se laitettiin uuniin. Voiko ranskankerman tilalle laittaa tuorejuustoa, vai meneekö se uunissa ihan kummalliseksi? Noissa juustokakkuohjeissahan yleensä on sitä juustoa ja liivatteen avulla tehdään täyte, mutta en haluaisi laittaa liivatetta ja haluisin nimenomaan paistaa uunissa kakun.

Nostelen vielä, jos joku osaisi auttaa :) Voinko laittaa rahkajuutokakkuun täytteeksi rahkaa ja tuorejuustoa ja lykätä uuniin? Ohjeessa siis tuorejuuston tilalla ranskankermaa.

mahtava ohje
Tässä on aivan mahtava piirakkapohjan ohje, erityisesti suolaiselle piirakalle.

1 prk maitorahkaa
3 kananmunaa

- sekoitetaan

2,5 dl jauhoja
3 tl leivinjauhetta
suolaa

- lisätään nämä muna-rahka-seokseen

Ja siinäpä on piirakkapohja valmiina! :)

Pakko vielä laittaa tähän oma suosikkipiirakkani ohje:

Eli pohja kuten edellä.
Ja sitten täytteeksi kinkkusuikaileita, sipulia, paprikaa. (Tai mistä nyt itse sattuu tykkäämään.)

Täyte siis pohjan päälle, ja täytteen päälle seuravanlainen sekoitus:

1-2 prk kermaviiliä
2 kananmunaa
1-2 dl juustoraastetta
suolaa
mustapippuria

- Aineet sekoitetaan keskenään ja piirakan päälle. Sitten vielä juustoraastetta, ja uuniin 200 asteeseen n. 30 min.

Nam! :)

Kuumimmat

Yhteistyössä